معرفی رشت به عنوان شهر صنایع‌دستی کشور در یونسکو

افشین حیدری
افشین حیدری دوشنبه، ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۸
معرفی رشت به عنوان شهر صنایع‌دستی کشور در یونسکو

ارزیابان یونسکو برای ثبت رشت به‌عنوان شهر صنایع دستی، نیمه اول اسفند به گیلان سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: شهر رشت به‌عنوان شهر صنایع دستی معرفی شده و در همین راستا ارزیابان یونسکو در نیمه اول اسفند ماه برای ارزیابی این شهر، وارد گیلان می‌شوند.

 ولی جهانی اظهار داشت:

در راستای حمایت از صنعتگران و فعالان صنایع دستی و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت، بنای تاریخی استانداری قدیم که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ به مرکز صنایع دستی گیلان تبدیل می‌شود.

وی افزود: 

سابقه تاریخی صنایع دستی به بیش از ۵,۰۰۰ سال می‌رسد. بر اساس کاوش‌های باستان‌شناسی مکشوفه در مناطق مختلف گیلان و بررسی‌های باستان‌شناسی صورت گرفته، آثار سفالین به‌دست آمده نشان می‌دهد که صنایع دستی از قدمت بسیار بالایی برخوردار بوده‌ است.

جهانی بیان کرد:

اگرچه این بنا نیاز به مرمت اساسی دارد، ولی تبدیل آن به مرکز صنایع دستی گیلان، گامی مهم در پیشبرد و توسعه صنایع دستی گیلان محسوب می‌شود.

وی ضمن قدردانی از شهردار، ریاست محترم شورا و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر رشت به‌خاطر حمایت از هنرمندان صنایع دستی گیلان گفت:

همکاری و تعامل با شهردار و شورا در احیاء و باززنده‌سازی شهر رشت، در دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با شهرداری قرار گرفته‌ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌گیلان در پایان گفت: 

شهر رشت به‌عنوان شهر صنایع دستی معرفی شده و در همین راستا ارزیابان یونسکو در نیمه اول اسفند ماه برای ارزیابی این شهر، وارد گیلان می‌شوند.

 

مطالب مرتبط:

منبع ایلنا

دیدگاه