کاهش سفر گردشگران عراقی به ایران

نادر نینوایی
نادر نینوایی چهار شنبه، ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱
کاهش سفر گردشگران عراقی به ایران

آن‌طور که رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران گفته میزان سفر عراقی‌ها به ایران کاهش یافته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران از کاهش سفر عراقی‌ها به ایران خبر داد. این در حالی است که عراقی‌ها نزدیک به یک دهه رکورددار سفر به ایران بودند.

امیرپویان رفیعی‌شاد، رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران، در رابطه با کاهش سفر عراقی‌ها به ایران گفت:

بسیاری از پروازهای تهران ـ‌ نجف و تهران ـ‌ بغداد باطل شده و سفر عراقی‌ها به ایران با افت مواجه شده است.

پیش از این نیز همراه با افزایش قیمت بلیط هواپیما در نیمه‌های تابستان ۱۴۰۱، سفر عراقی‌ها با افت نسبی روبه‌رو شده بود.

در همین راستا علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی، نیز کاهش سفر از کشورهای همسایه، از جمله عراق به ایران را تایید کرده است و آن را ناشی از آغاز سال تحصیلی و شروع مدارس و تاثیر تقویم مذهبی بر سفر عراقی‌ها دانسته است.

معاون وزارت میراث فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی چندی پیش با اشاره به خدشه‌دار‌شدن طرح‌های توسعه گردشگری با کشورهای همسایه ایران، از جمله عراق، گفته بود:

ناآرامی‌ها فقط پروژه‌های سرمایه‌گذاری را متضرر نکرده است، بلکه برخی برنامه‌های ما درباره افزایش سفر گردشگران عراقی و کشورهای همسایه به ایران را خدشه‌دار کرده است.

عراق در سال‌های اخیر یکی از پنج مبدا نخست گردشگران ورودی به ایران بوده است.

مطالب مرتبط:

منبع قطبنما

دیدگاه