آدرنالین پارک کجاست؟

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور سه شنبه، ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
آدرنالین پارک کجاست؟

آدرنالین پارک تهران با امکانات ورزشی و تفریحی هیجان‌انگیز، مخاطبانی پرانرژی، ماجراجو و ریسک‌پذیر را جذب می‌کند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ توسط نگین توکلی به‌روز رسانی شده است.

«آدرنالین پارک» از بهترین پارک‌های تهران، به‌عنوان نخستین پارک اختصاصی ورزش‌های هیجان‌انگیز و پر خطر، فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ آغاز کرد. این پارک با تفریحات شاد و پر آدرنالین برای بزرگسالان و کودکان از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود و تجربه‌ای به‌یادماندنی برای افراد ماجراجو و ریسک‌پذیر باقی می‌گذارد.

شهرهای بزرگ امکانات متنوعی نظیر پارک‌، شهربازی، مراکز ورزشی و تفریحی برای وقت‌گذرانی و سرگرمی در اختیار افراد قرار می‌دهند که هر یک از آن‌ها گروه‌های سنی متفاوت و افراد با روحیه و سلیقه‌‌های مختلفی را جذب می‌کنند. در سال‌های اخیر، فعالیت‌های هیجان‌انگیز و پر آدرنالین، طرفداران زیادی به‌ویژه در میان جوانان پیدا کرده‌اند. با وجود زندگی‌های پرمشغله و خسته‌کننده، این تفریحات با سطح انرژی بالا، تاثیر مثبتی بر روحیه و در نتیجه بهبود سطح زندگی افراد دارند.

ورزش‌های پرهیجان نظیر بانجی جامپینگ و پرش آزاد روی تشک (بگ جامپ)، از تفریحات تهران است که در نقاط مختلفی از پایتخت انجام می‌شود. با ما همراه شوید تا شما را با آدرنالین پارک تهران، تفریحات مهیج و شرایط بازدید آن آشنا کنیم.

با آدرنالین پارک تهران بیشتر آشنا شوید:

آدرنالین پارک تهران کجاست؟

آدرنالین پارک تهران

منبع عکس: gmaxparks.com، عکاس: ناشناس

آدرنالین پارک یکی از بهترین پارک‌های تهران با تفریحات خاص و مهیج است که در شمال غربی پایتخت، در منطقه دو شهرداری و در نزدیکی پارک پرواز سعادت‌آباد قرار دارد.

مسیر دسترسی به آدرنالین پارک

بهترین وسیله برای دسترسی به آدرنالین پارک، خودروی شخصی یا تاکسی اینترنتی است؛ اما از مترو و اتوبوس نیز می‌توانید استفاده کنید.

  • خودروی شخصی: برای دسترسی به آدرنالین پارک تهران، ابتدا خود را به بزرگراه یادگار امام برسانید و وارد بلوار پیام شوید. این پارک در ضلع جنوب شرقی میدان بهرود قرار دارد.
  • مترو: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آدرنالین پارک، ایستگاه میدان صنعت در خط هفت مترو تهران است که در فاصله کمتر از ۶ کیلومتری این پارک قرار دارد. از این ایستگاه می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی خود را به آدرنالین پارک برسانید.
  • اتوبوس: نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به آدرنالین پارک، ایستگاه اتوبوس میدان بهرود است.

درباره آدرنالین پارک

آدرنالین پارک جی مکس gmaxparks.com

منبع عکس: gmaxparks.com، عکاس: ناشناس

آدرنالین پارک جی مکس تهران (GMAX Adrenaline Park) که از جاهای دیدنی شبانه تهران به شمار می‌رود، در شهریور سال ۱۴۰۰ خورشیدی توسط امیر بدری افتتاح شد. این پارک در زمینی به مساحت حدود ۱,۰۰۰ متر مربع، در نزدیکی پارک پرواز سعادت‌آباد قرار دارد و به‌عنوان نخستین پارک مخصوص ورزش‌های خاص و هیجان‌انگیز پایتخت، حکایت جدیدی از تفریح و سرگرمی را برای شهروندان و گردشگران تهرانی آغاز کرد؛ ورزش‌ها و بازی‌هایی که آدرنالین خون را بالا می‌برد و تجربه‌ای به‌یادماندنی برای جوانان و تمام دوست‌داران هیجان باقی می‌گذارد. 

امیر بدری، مدیر آدرنالین پارک تهران، خود رکورددار پرش آزاد در جهان و بدل‌کار است. به گفته مدیر این مجموعه، تجهیزات این پارک ضریب ایمنی هشت را دارد و این ضریب در نوع خود، ایمنی بسیار بالا و امتیاز کاملی محسوب می‌شود. ضریب ایمنی هشت به‌معنای آن است که تمام تجهیزات سازه‌ از پیج تا اسکلت فلزی، می‌تواند هشت برابر ظرفیت وزن را تحمل و مقاومت کند.

تمام آزمایش‌های لازم در زمینه ایمنی قطعات وسایل تفریحی آدرنالین پارک، توسط کارشناسان فنی به‌طور کامل انجام شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند با خیال آسوده در چشم‌اندازی زیبا از شهر تهران، اوج هیجان و ترشح آدرنالین را تجربه کنند. 

تفریحات آدرنالین پارک

بانجی جامپینگ در آدرنالین پارک تهران

منبع عکس: tehranpicture.ir، عکاس: حمید رضا درجاتی

در آدرنالین پارک، از جاهای دیدنی تهران، تفریحاتی نظیر بانجی جامپینگ با ارتفاع ۴۰ متر، سویینگ (تاب غول‌پیکر) با ارتفاع ۳۰ متر، ادونچر پارک (بازی‌های طنابی) و پرش آزاد روی تشک بادی (بیگ جامپ) وجود دارد. از تفریحات مناسب برای کودکان می‌توان از پرش آزاد روی تشک بادی (بیگ جامپ کودکان)، زیپ‌لاین، ترامپولین و یورو بانجی نام برد.

در پارک آدرنالین، سالنی برای تمرین سنگ‌نوردی در دو گرایش بولدرینگ و سرطناب برای دوست‌داران این ورزش در نظر گرفته شده است. در روزهای مخصوصی، مسابقات پارکور و مسابقات فری‌استایل (حرکات آزاد نمایشی) نیز با حضور داوران برگزار می‌شود. اولین دوره مسابقات پرش بانجی نمایشی با حضور علاقه‌مندان به این ورزش در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در این پارک برگزار شد.

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ نوعی ورزش و تفریح هیجانی به شمار می‌رود که شامل یک سازه دارای سکوی پرش است و فرد به‌همراه کمربند ایمنی و طنابی ارتجاعی از این سکو به پایین پرتاب می‌شود. هرچه ارتفاع بیشتر باشد، سقوط فرد هیجان‌انگیزتر خواهد بود و آدرنالین بیشتری در خون آزاد می‌شود.

بانجی جامپینگ آدرنالین پارک از هیجان‌انگیزترین سکوهای بانجی جامپینگ تهران و جذاب‌ترین تفریحات مجموعه، سازه‌ای با ارتفاع حدود ۶۰ متر است که پرش آن از ارتفاع ۴۰ متری انجام می‌شود. تفاوت سازه این بانجی جامپینگ با دیگر سازه‌ها در این است که از ارتفاع ۴۰ متری سکوی پرش تا ارتفاع ۶۰ متری، از سازه‌ای ایمن ساخته شده است که علاقه‌مندان بتوانند در ارتفاع بالا و شرایط ایمن با نمایی زیبا از شهر تهران، عکس سلفی بگیرند. در این بانجی جامپینگ، امکان پرش از دو سمت سازه فراهم شده است.

منبع عکس اول و دوم: اینستاگرام gmax.adrenaline، عکس سوم: tehranpicture.ir، عکاس: حمید رضا درجاتی، عکس چهارم: gmaxparks.com

سویینگ

سویینگ آدرنالین پارک سازه‌ای به‌شکل یک تاب بزرگ است که به‌صورت تک‌نفره و پنج‌نفره استفاده می‌شود. برای تضمین ایمنی، هر نفر با کمربند به‌طور محکم به صندلی قفل می‌شود. ارتفاع این سازه حدود ۳۰ متر است که تاب از این ارتفاع رها می‌شود. ترشح آدرنالین در این تفریح بسیار بالا است و از محبوب‌ترین تفریحات جوانان و خانواده‌ها به شمار می‌رود. نمونه این سازه در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، نیوزلند، چین، شیلی و سنگاپور وجود دارد.

تشک پرش آزاد (بیگ جامپ)

پرش آزاد (بیگ جامپ) از تفریحات هیجان‌انگیز آدرنالین پارک است که روی تشک بادی یا ایربگ انجام می‌شود. سه سکوی پرش با ارتفاع‌های سه، ۶ و ۹ متری برای بزرگسالان وجود دارد. بهتر است بدانید که پرش آزاد از ارتفاع بیش از سه متر، نیاز به تمرین و آمادگی جسمانی دارد. برای پرش آزاد کودکان روی تشک بادی، سازه‌ای با سکوهای دومتری و چهارمتری در نظر گرفته شده است.

منبع عکس اول و دوم: tehranpicture.ir، عکاس: حمید رضا درجاتی، منبع عکس سوم و چهارم: اینستاگرام gmax.adrenaline، عکاس‌ها: ناشناس

ادونچر پارک (نردبان معلق) 

در محدوده‌ای از آدرنالین پارک، طناب‌‌هایی وجود دارند که از سازه‌های آهنی آویزان شده‌اند؛ همانند پل معلق عمل می‌کنند و افراد از روی آن عبور می‌کنند. نردبان‌های معلقی نیز برای بالارفتن وجود دارد. همچنین در این سازه، یک دیواره سنگ‌نوردی معلق در ارتفاع ۹ متری در نظر گرفته شده است. این بخش از مجموعه که «ادونچر پارک» (پارک ورزش‌های طنابی) نام دارد، مختص افراد تشنه هیجان است.

شرایط بازدید از آدرنالین پارک

بازی ایرهاکی در آدرنالین پارک

منبع عکس: gmaxparks.com، عکاس: ناشناس

ساعت بازدید و قیمت بلیط (حضوری) تفریحات آدرنالین پارک در بهار ۱۴۰۲ به‌صورت زیر است:

ساعت بازدید از آدرنالین پارک

  • شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۴
  • پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۱ تا ۲۴

قیمت بلیط بانجی جامپینگ

  • وزن تا ۷۰ کیلوگرم : ۶۸۰,۰۰۰ تومان
  • وزن بین ۷۰ تا ۹۰ کیلوگرم: ۷۸۰,۰۰۰ تومان
  • وزن بین ۹۰ تا ۱۳۰ کیلوگرم: ۹۸۰,۰۰۰ تومان
  • بانجی جامپینگ دو نفره: ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت بلیط سویینگ 

  • ۹۵,۰۰۰ تومان برای هر نفر

افراد زیر ۱۲ سال، مجاز به استفاده از سویینگ نیستند.

قیمت بلیط ادونچر پارک

  • به‌ازای هر نفر بزرگسال: ۱۸۰,۰۰۰ تومان
  • به‌ازای هر کودک: ۱۵۰,۰۰۰ تومان

قیمت بلیط بیگ جامپ بزرگسال 

  • یک پرش: ۵۰,۰۰۰ تومان
  • سه پرش: ۱۰۰,۰۰۰ تومان
  • پنج پرش: ۱۵۰,۰۰۰ تومان
  • ۱۰ پرش: ۲۵۰,۰۰۰ تومان

قیمت بلیط بیگ جامپ کودک

  • ۱۰ دقیقه: ۹۵,۰۰۰ تومان

قیمت بلیط ترامپولین

  • ۱۵ دقیقه (بزرگسالان): ۹۰,۰۰۰ تومان
  • ۱۵ دقیقه (کودکان): ۵۰,۰۰۰ تومان 

قیمت بلیط بانجی کودک

  • به‌ازای هر نفر: ۱۲۰,۰۰۰ تومان

قیمت بلیط زیپ‌لاین کودک

  • به‌ازای هر نفر: ۸۰,۰۰۰ تومان

کودکان با وزن بالای ۳۰ کیلوگرم مجاز به استفاده از زیپ‌لاین نیست.

قیمت بلیط ایرهاکی، هند اسپید و فوتبال‌دستی

  • ۱۰ دقیقه: ۵۰,۰۰۰ تومان

اجاره دوربین فیلمبرداری

  • ۱۰ دقیقه: ۱۲۰,۰۰۰ تومان (دارای قابلیت نصب بر مچ دست؛ ویژه بانجی جامپینگ و سویینگ) 

دیدنی‌های اطراف آدرنالین پارک

فلای لند تهران

  • آدرس: بزرگراه یادگار امام، بلوار پیام، خیابان آهنگرانی، ضلع جنوبی پارک پرواز (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۹۱۰۱۷۲۷۱ ۰۲۱ و ۱۴۹۴ (بدون ۰۲۱) 
  • ساعت کاری کافه و رستوران: همه‌روزه از ساعت ۱۲  ظهر تا یک بامداد؛ سرو صبحانه پنجشنبه و جمعه از ساعت هشت تا ۱۲ 
  • فاصله تقریبی با آدرنالین پارک: ۳۵۰ متر (حدود چهار دقیقه پیاده‌روی)

فلای لند تهران

منبع عکس: pinorest.com، عکاس: ناشناس

فودپارک فلای لند یکی از بهترین پارک‌های تهران و مجتمع‌های تفریحی محبوب در شمال غربی پایتخت به شمار می‌رود که در ضلع جنوبی پارک پرواز سعادت‌آباد واقع شده و از سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسیده است. این مجموعه شامل فودکورت، رستوران‌، کافی‌شاپ و مجموعه ورزشی اسنو پارک می‌شود و با نمای ظاهری، دکوراسیون داخلی با رنگ‌های درخشان و نورپردازی متفاوت خود در بوستان پرواز جلب توجه می‌کند.

فلای لند از سه طبقه تشکیل می‌شود؛ در حال حاضر، تنها فودکورت طبقه همکف فعالیت دارد و طبقات دوم و سوم در آینده به استیک هاوس و رستوران عربی تبدیل خواهد شد. غرفه‌های فودکورت‌ این مجموعه، برخلاف دیگر فودکورت‌ها به‌صورت مجزا فعالیت نمی‌کنند؛ مشتریان، مجبور به سفارش غذا از غرفه‌های مختلف نیستند و پس از انتخاب میز تنها یک منو در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

در منوی رستوران فلای لند انواع پیش‌غذا، سالاد، غذاهای ایرانی، پیتزا، برگر، پاستا، مرغ سوخاری، انواع قهوه، نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر و شیرینی وجود دارد. در این رستوران تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه، صبحانه سرو می‌شود. در انتهای طبقه همکف، تراسی بزرگ و جذاب وجود دارد که چشم‌انداز زیبایی از شب‌های تهران را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد و مکان مناسبی برای برگزاری مراسم و جشن تولد به شمار می‌رود. 

مجموعه ورزشی فلای لند (اسنو پارک) از سال ۱۳۹۸ به‌منظور ورزش تیوب‌سواری، آموزش اسکی آلپاین و آموزش اسکی اسنوبرد (برای افراد مبتدی و خردسالان) به بهره‌برداری رسیده و در آن سه مسیر مختلف به‌طول ۵۰، ۱۵۰ و ۱۷۰ متر برای استفاده عموم در نظر گرفته شده است. از نکات مثبت فلای لند می‌توان به پرسنل مجرب و خوش‌برخورد و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب آن اشاره کرد.

پارک ژوراسیک تهران

  • آدرس: سعادت‌آباد، بلوار پیام، میدان بهرود، بلوار شقایق (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۱؛ پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۲
  • فاصله تقریبی با آدرنالین پارک: کمتر از دو کیلومتر

پارک ژوراسیک تهران

منبع عکس: visitiran.ir، عکاس: ناشناس

«پارک ژوراسیک» یا پارک دایناسورها مجموعه‌ای تفریحی و آموزشی که از سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسیده است. این پارک که مساحتی حدود ۳۰,۰۰۰ متر مربع (سه هکتار) دارد، دارای ۲۸ مجسمه‌ متحرک از گونه‌های مختلف دایناسور است. این مجسمه‌ها متناسب با اندازه طبیعی و آناتومی بدن دایناسورها و با قابلیت حرکت پلک‌ها، دست‌ها و انعکاس صدا ساخته شده‌اند؛ از این‌رو بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.

علاوه بر دایناسورها، مجسمه‌هایی از حیوانات دیگر مانند فیل، تمساح و خرس قطبی نیز در پارک مشاهده می‌شوند. همچنین یک تخم بزرگ دایناسور وجود دارد که فرصتی را برای مشاهده تولد بچه دایناسور از نزدیک فراهم می‌کند.

پارک ژوراسیک محل مناسبی برای اردوهای علمی و تفریحی مدارس است؛ چراکه یادگیری نام علمی، نوع زیست و تغذیه دایناسورها جنبه آموزشی به این گردش می‌دهد.

از امکانات ژوراسیک پارک می‌توان به سینمای چهار بعدی، آتلیه عکاسی، ژورا شاپ (کافه رستوران و بوفه)، فروشگاه اسباب‌بازی و کارگاه سفال اشاره کرد. با خرید بلیط ژوراسیک پارک می‌توانید از «اسپایدر پارک» و مجسمه‌های غول‌آسای حشرات، بندپایان و خزندگانی نظیر عنکبوت، زنبور، مورچه، کفش‌دوزک، حلزون، لاک‌پشت، تمساح و ایگوانا دیدن کنید. غرفه «جهان از دید حشرات» و بخش «میکروسکوپی حشرات» از جالب‌ترین بخش‌های اسپایدر پارک است.

باشگاه بولینگ اپال

  • آدرس: بلوار فرحزادی، میدان کتاب، ابتدای بلوار کوهستان، مرکز خرید اپال، طبقه هشتم (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۶۶۵۴۹۲۱ ۰۲۱   
  • ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۲؛ پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۱ تا ۲۳
  • فاصله تقریبی با آدرنالین پارک: کمتر از سه کیلومتر

باشگاه بولینگ اپال

منبع عکس: opalshoppingcenter.com، عکاس: ناشناس

«باشگاه بولینگ اپال» از باشگاه‌های شمال غرب تهران واقع در منطقه دو شهرداری است که در سال ۱۳۹۸، در مرکز خرید اپال سعادت‌آباد افتتاح شد. اپال دارای ۱۴ طبقه روی زمین و هفت طبقه زیر زمین است و با مساحت بیش از ۱۳۰,۰۰۰ متر مربع (۱۳ هکتار) یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران به‌ شمار می‌رود. سالن‌های بزرگ بولینگ، سالن بیلیارد، اتاق‌های فرار و مرکز بازی‌های کامپیوتری و واقعیت مجازی در طبقه هشتم این مجتمع قرار دارد.

بولینگ اپال از بهترین باشگاه‌های بولینگ تهران با ۱۲ لین استاندارد و سیستم ثبت امتیاز اتوماتیک و پیشرفته محل مناسبی برای سرگرمی نوجوانان و بزرگسالان است. ظرفیت بازیکنان هر لین حداکثر چهار نفر است و این باشگاه کفش مخصوص بولینگ را نیز در اختیار مراجعان قرار می‌دهد. در این مرکز تجاری علاوه بر باشگاه بولینگ می‌توان از فروشگاه‌ها، مارکت، شهربازی، فودکورت، رستوران، کافی‌شاپ، قنادی، پردیس سینمایی، کلینیک زیبایی و دیگر امکانات مرکز خرید اپال استفاده کرد.

اولین مسابقات بانجی جامپینگ در آدرنالین پارک

منبع عکس: tehranpicture.ir، عکاس: حمید رضا درجاتی ( اولین دوره مسابقات پرش بانجی نمایشی در آدرنالین پارک)

اگر شما تجربه تفریح در آدرنالین پارک تهران را داشته‌اید، نظرات خود را در بخش دیدگاه‌های مقاله با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

آدرنالین پارک کجاست؟

آدرنالین پارک تهران، پارکی مخصوص ورزش‌های مهیج است که در شمال غربی پایتخت و در نزدیکی پارک پرواز سعادت‌آباد قرار دارد.

آدرنالین پارک تهران چه تفریحاتی دارد؟

بانجی جامپینگ با ارتفاع ۴۰ متر، سویینگ (تاب غول‌آسا) با ارتفاع ۳۰ متر، ادونچر پارک، پرش آزاد روی تشک بادی (بیگ جامپ) و  ایرهاکی، هند اسپید و فوتبال‌دستی

ساعت بازدید از آدرنالین پارک چگونه است؟

ساعت بازدید از آدرنالین پارک، شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۲:۳۰، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۲۳:۳۰ است.

آدرنالین پارک تهران چه تفریحاتی برای کودکان دارد؟

پرش آزاد روی تشک بادی (بیگ جامپ کودکان)، زیپ‌لاین، ترامپولین و یورو بانجی 

منبع عکس کاور: tehranpicture.ir، عکاس: حمید رضا درجاتی

مطالب مرتبط:

دیدگاه