بهترین باشگاه های بولینگ تهران + آدرس و ساعت کاری

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور دوشنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
بهترین باشگاه های بولینگ تهران + آدرس و ساعت کاری

بولینگ های تهران در شمال، جنوب، شرق و غرب شهر تهران به‌منظور ورزش، تفریح و سرگرمی افراد تاسیس شده‌اند و از جاهای تفریحی تهران به شمار می‌روند. 

تاریخ بولینگ به مصر باستان برمی‌گردد؛ اما به‌شکل بازی کنونی نبوده است و گفته می‌شود که بازی بولینگ امروزی از آلمان شروع شده و قوانین حرفه‌ای آن در سال ۱۸۹۵ در نیویورک به ثبت رسیده است. در شهر تهران نیز در دهه‌های اخیر علاقه‌مندان به بولینگ، این ورزش را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند؛ از این‌رو، باشگاه‌‌های بولینگ که از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود در بسیاری از نقاط این شهر تاسیس شده است. 

بهترین باشگاه های بولینگ تهران

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بهترین باشگاه‌ های بولینگ تهران و قواعد بازی بولینگ آشنا کنیم.

باشگاه بولینگ عبدو تهران

  • آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، رو‌به‌روی ایستگاه مترو صدر، باشگاه بولینگ عبدو (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۲۱۲۲۶۸۹۴۵۳
  • ساعت فعالیت: ۱۱ تا ۲۳

باشگاه بولینگ عبدو

منبع عکس: اسمارتیز، عکاس:ناشناس 

برای بسیاری از قدیمی‌های شهر تهران واژه بولینگ با پسوند عبدو گره خورده است. «باشگاه بولینگ عبدو» که از معروف‌ترین باشگاه‌های بولینگ به شمار می‌رود، در شمال تهران قرار دارد و دسترسی به آن به‌وسیله خودروی شخصی یا از طریق مترو ایستگاه صدر در خط یک مترو تهران امکان‌پذیر است.

بولینگ عبدو مجموعه‌ای قدیمی است که حدود ۵۰ سال پیش توسط علی عبدو ساخته شد و امروزه می‌توان آن را یکی از جاذبه های تهران در شب دانست. این باشگاه در ابتدا دارای ۲۰ لین (LANE) یا مسیر بولینگ بود که از بزرگ‌ترین باشگاه‌های بولینگ آسیا به شمار می‌رفت؛ اما در سال ۱۳۵۸ در آتش‌سوزی مهیبی تمام تجهیزات و امکانات خود را از دست داد. این باشگاه بعدها با نام مجموعه فرهنگی ورزشی چمران بازسازی و راه‌اندازی شد.

 باشگاه بولینگ عبدو چمران از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین باشگاه‌ های بولینگ شهر تهران است

بولینگ عبدو در حال حاضر دارای هشت لین مجهز با استانداردهای بین‌‌‌المللی است و یکی از برترین باشگاه‌های بولینگ در تهران و ایران به شمار می‌رود. از امکانات مجموعه ورزشی چمران علاوه بر باشگاه بولینگ باید به سالن سینما، شهربازی، سالن‌های ورزشی، استخر، فودکورت و... اشاره کرد.

باشگاه بولینگ انقلاب تهران

  • آدرس: خیابان ولیعصر، ابتدای اتوبان نیایش، حد فاصل بزرگراه کردستان و سئول، باشگاه بولینگ انقلاب (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن:  ۲۶۲۱۶۳۷۸ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۹ تا ۲۳:۳۰

باشگاه بولینگ انقلاب

منبع عکس: فانزی، عکاس: ناشناس

«باشگاه بولینگ انقلاب» واقع در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب از باشگاه‌ های بولینگ شمال تهران است که در منطقه سه شهرداری قرار دارد. این باشگاه که در سال ۱۳۸۵ افتتاح شد و ۲۴ لین (lane) بولینگ با مکانیزم توپ‌برگردان اتوماتیک و سیستم امتیازدهی پیشرفته دارد. 

باشگاه بولینگ انقلاب، فروشگاهی مخصوص لوازم و تجهیزات بولینگ حرفه‌ای دارد که از این جهت در ایران منحصربه‌فرد است. با وجود این امکانات، باشگاه بولینگ انقلاب مدرن‌ترین و بهترین باشگاه بولینگ ایران به شمار می‌رود. این باشگاه توسط مهندسان ایتالیایی ساخته شده است که معماری مدرن و زیبایی دارد. سطح بازیکنان باشگاه بولینگ انقلاب بالاتر از سطح آماتور است. 

باشگاه بولینگ انقلاب، باشگاه حرفه‌ای‌های این ورزش است 

صدای تشویق، صدای برخورد توپ با پین‌ها، پر بودن تمام لین‌ها، زمان طولانی انتظار برای بازی و صفحه نمایشگر امتیازها که عدد آن هر لحظه بالا می‌رود، حال و هوای مسابقات حرفه‌ای را به باشگاه بولینگ انقلاب می‌دهد.

باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان

  • آدرس: بلوار فرحزادی، نبش خیابان حافظی، مرکز خرید اریکه ایرانیان، بولینگ اریکه ایرانیان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن:  ۵-۲۲۳۷۰۰۰۱ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲

باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان

منبع عکس:ره بال آسمان، عکاس: ناشناس

«باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان» در شمال غربی تهران و در محله سعادت‌آباد واقع شده است و در مجتمع تجاری هشت طبقه اریکه ایرانیان قرار دارد. این باشگاه بولینگ که هم‌زمان با مجتمع تجاری در سال ۱۳۷۹ تاسیس شده است، از قدیمی‌ترین باشگاه‌ های بولینگ تهران به شمار می‌رود. باشگاه بولینگ اریکه دارای ۱۲ لین استاندارد بولینگ با سیستم ثبت امتیاز پیشرفته و اتوماتیک است که در بالای هر یک از این لین‌ها، بالاترین رکوردها از زمان تاسیس ثبت می‌شود تا بازیکنان برای پرتاب بهتر و کسب امتیاز بیشتر انگیزه بیشتری داشته باشند.

در باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان با رکوردداران این ورزش رقابت کنید

بولینگ اریکه ایرانیان با پخش موسیقی و فضای دلنشین این امکان را به متقاضیان می‌دهد که به‌صورت خانوادگی و گروهی سرگرم بازی شوند. مجموعه اریکه علاوه بر باشگاه بولینگ، امکاناتی مانند سالن بدن‌سازی، سالن بیلیارد و اسنوکر، پردیس سینمایی، استخر بانوان، استخر آقایان و... نیز دارد که استفاده از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

باشگاه بولینگ اپال تهران

  • آدرس: بلوار فرحزادی، میدان کتاب، ابتدای بلوار کوهستان، مرکز خرید اپال (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۶۶۵۴۹۲۱ ۰۲۱    
  • ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱ تا ۲۲، پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۱ تا ۲۳

باشگاه بولینگ اپال

منبع عکس: مرکز تجاری اپال، عکاس: ناشناس

باشگاه بولینگ اپال از باشگاه های شمال غرب تهران واقع در منطقه دو شهرداری است که در سال ۱۳۹۸، در مرکز تجاری اپال افتتاح شده است. اپال دارای ۱۴ طبقه روی زمین و هفت طبقه زیر زمین است و با مساحت بیش از ۱۳۰,۰۰۰ متر مربع یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران به‌ شمار می‌رود. باشگاه بولینگ اپال در طبقه هشتم این مرکز تجاری در منطقه سعادت‌آباد قرار دارد. دسترسی به باشگاه بولینگ اپال از طریق بزرگراه یادگار امام و بزرگراه نیایش امکان‌پذیر است. همچنین می‌توان از اتوبوس‌های میدان صنعت و ایستگاه مترو میدان صنعت در خط هفت مترو تهران استفاده کرد.

بولینگ، بیلیارد و بازی‌های واقعیت مجازی را در طبقه هشتم اپال تجربه کنید

باشگاه بولینگ اپال با ۱۲ لین استاندارد و سیستم ثبت امتیاز اتوماتیک و پیشرفته محل مناسبی برای سرگرمی نوجوانان و بزرگسالان است.

باید توجه داشت که ظرفیت بازیکنان هر لین حداکثر چهار نفر است و این باشگاه کفش مخصوص بولینگ را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مرکز تجاری علاوه بر باشگاه بولینگ می‌توانید از فروشگاه‌ها، مارکت، شهربازی، رستوران، کافی‌شاپ، قنادی، پردیس سینمایی، کلینیک زیبایی و... استفاده کنید. همچنین یکی از بهترین فودکورت های تهران در این مرکز خرید قرار دارد. 

هیئت بولینگ استان تهران

  • آدرس: خیابان حافظ، پایین‌تر از خیابان انقلاب، خیابان واعظی، هیئت بولینگ استان تهران (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶۶۷۵۶۶۱۰ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۹ تا ۱۷

هیات بولینگ استان تهران

منبع عکس: اینستاگرام هیئت بولینگ بیلیارد تهران، عکاس: ناشناس 

«هیئت بولینگ استان تهران» برخلاف نام آن، یک مجموعه یا باشگاه بولینگ نیست. هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس استان تهران در مرکز شهر تهران در باشگاه حیدرنیا قرار دارد. این هیئت، محل برگزاری سمینارهای مربوط به ورزش‌های بولینگ، بیلیارد و بولس است و سالن یا امکانات خاصی برای بازی بولینگ ندارد.

از دیگر فعالیت‌های هیئت بولینگ استان تهران می‌توان به برگزاری دوره‌های تئوری آموزش مربی‌گری، برگزاری دوره داوری اسنوکر، تنظیم بخشنامه مسابقات استانی و کشوری، برگزاری مسابقات بولینگ جایزه بزرگ در باشگاه‌های بولینگ اپال، انقلاب و باشگاه‌های مختلف کشور، معرفی نفرات برتر مسابقات آزاد بولینگ در باشگاه بولینگ ایران مال، برگزاری نشست‌هایی با محوریت آینده بولینگ ایران، کارگاه‌های دانش‌افزایی رشته بیلیارد بانوان، اهدای تقدیرنامه و جوایز به نفرات برتر مسابقات بولینگ اشاره کرد.

باشگاه بولینگ شیان

  • آدرس: میدان هروی، ضلع شرقی پارک صدف، مجموعه ورزشی صدف، بولینگ شیان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۲۹۷۳۴۹۵ ۰۲۱
  •  ساعت فعالیت: ۱۰:۳۰ تا ۲۴  

باشگاه بولینگ شیان

منبع عکس: جارجو، عکاس: ناشناس

«باشگاه بولینگ شیان» در مجموعه ورزشی صدف واقع شده است که در شرق تهران و در نزدیکی پارک جنگلی شیان قرار دارد. این مجموعه ورزشی دارای باشگاه بولینگ، بیلیارد، اسنوکر، بازی‌های کامپیوتری، فوتبال‌دستی، ایر هاکی و دارت است و امکاناتی مانند کافی‌شاپ و رستوران دارد. مجموعه صدف با مساحت هزار متر مربع فضای بسیار خوبی دارد و دارای امکانات مخصوص بانوان است؛ به‌طوری که بانوان و آقایان به‌طور هم‌زمان می‌توانند از باز‌ی‌های این مجموعه استفاده کنند.

سالن بولینگ شیان دارای هشت لین با سیستم اتوماتیک توپ‌برگردان است و از سیستم امتیازدهی پیشرفته‌ای بهره می‌گیرد. این سالن برای کسانی که علاقه‌مند به یادگیری ورزش بولینگ به‌صورت حرفه‌ای هستند، کلاس‌های آموزشی در سطوح مختلف برگزار می‌کند. قیمت باشگاه بولینگ شیان مقرون‌به‌صرفه است.

باشگاه بولینگ سرزمین عجایب

  • آدرس: بزرگراه اشرفی اصفهانی، مجتمع تجاری تیراژه، طبقه سوم، بولینگ سرزمین عجایب (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۴۹۲۰۰۰ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۶ تا ۲۴

باشگاه بولینگ تیراژه

منبع عکس: سایت سرزمین عجایب، عکاس: ناشناس

«باشگاه بولینگ سرزمین عجایب» یا «بولینگ تیراژه» یکی از باشگاه های بولینگ غرب تهران است که در مجتمع تجاری تیراژه قرار دارد. برای دسترسی به این باشگاه می‌توان از خودروی شخصی، ایستگاه مترو شهید اشرفی اصفهانی در خط ۶ مترو تهران یا ایستگاه اتوبوس تیراژه در سامانه ۱۰ اتوبوس‌های تندرو استفاده کرد. این مجتمع که در سال ۱۳۸۲ افتتاح شده است، امکانات بسیاری مانند فروشگاه‌‌ها، کافی‌شاپ، هایپر مارکت،فودکورت، سالن سینما و شهربازی سرزمین عجایب را شامل می‌شود. شهربازی این مجموعه، در طبقه سوم تیراژه و دارای دو سالن مجزای بولینگ است.

در سرزمین عجایب، از هشت تا هشتاد ساله با بولینگ سرگرم شوید

سالن مینی بولینگ تیراژه با چهار لین، مخصوص کودکان است که تمام شرایط بولینگ بزرگسالان مانند تعداد پین و قوانین بازی را دارد و تفاوت فقط در اندازه پین‌ها و سایز لین‌ها است. باشگاه بولینگ تیراژه برای بزرگسالان ۱۲ لین مجهز با سیستم مکانیزم توپ‌برگردان دارد.

هنگامی که کودک شما در سرزمین عجایب مشغول بازی و تفریح است، باشگاه بولینگ تیراژه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به‌صورت گیمی یا تایمی از بازی بولینگ لذت ببرید. 

باشگاه بولینگ سرزمین عجایب تیراژه

منبع عکس: ره بال آسمان، عکاس: ناشناس

در هر لین حداکثر پنج نفر می‌توانند حضور داشته باشند. قبل از مراجعه سانس خود را رزرو کنید؛ چراکه بولینگ تیراژه فقط در ساعت رزرو شده موظف به سرویس‌دهی است. باشگاه تیراژه کفش مخصوص بولینگ را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر علاقه‌مند به این ورزش مفرح هستید می‌توانید از این باشگاه کارت عضویت سالانه گلد (GOLD) یا وی‌آی‌پی (VIP) بگیرید و از خدماتی مانند آموزش رایگان توسط مربیان مجرب، ورودی رایگان و کفش بولینگ رایگان بهره‌مند شوید.  

باشگاه بولینگ مگامال

  • آدرس: شهرک اکباتان، میدان شهید صارمی، باشگاه بولینگ مگامال (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۶۳۴۸۶۳-۰۲۱
  • ساعت فعالیت: هنوز افتتاح نشده است.

باشگاه بولینگ مگامال

منبع عکس: طرفداری، عکاس: ناشناس

در حال حاضر (آذر ۱۴۰۲) «باشگاه بولینگ مگامال» هنوز افتتاح نشده است. بر اساس اطلاع‌رسانی‌ها، بولینگ مگامال پس از افتتاح با مساحتی حدود ۱۳۰۰ متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین باشگاه های بولینگ غرب تهران خواهد بود.

بولینگ گنجینه شادی

  • آدرس: تهرانسر، بلوار لاله، مجتمع تجاری الماس یک، طبقه سوم، بولینگ گنجینه شادی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۴۵۹۲۹۸۰ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۴

بولینگ گنجینه شادی

منبع عکس: نت برگ، عکاس: ناشناس

«بولینگ گنجینه شادی» در تهرانسر یکی از بهترین باشگاه های بولینگ غرب تهران است که در مجتمع تجاری الماس یک قرار دارد. این مجموعه تجاری شامل امکاناتی مانند فروشگاه‌ها، سفره‌خانه سنتی، پارکینگ، سینما ۶ بعدی، شهربازی و... است. در شهربازی مجموعه با نام شهربازی گنجینه شادی وسایل بازی مشت‌زنی، چکش‌زنی، شبیه‌ساز موتور، شبیه‌ساز ماشین، ایر هاکی بزرگسالان، بازی‌های کامپیوتری، خانه بازی کودکان، بازی‌های جایزه‌ای و باشگاه بولینگ وجود دارد.

باشگاه گنجینه شادی فضای بسیار مناسبی برای تمرکز و هدف‌گیری دارد و به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا مهارت بالایی در این ورزش کسب کنند. این باشگاه هزینه مقرون به‌صرفه‌ای دارد و محیط آن کاملا خانوادگی است. فعالیت این باشگاه به‌طور موقت متوقف شده است. قبل از رفتن بهتر است با شماره مجموعه تماس بگیرید.

باشگاه بولینگ ایران مال

  • آدرس: بزرگراه شهید خرازی، بازار بزرگ ایران (ایران مال)، باشگاه بولینگ ایران مال (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۴۷۶۷۲۱۵۱ ۰۲۱
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۴

باشگاه بولینگ گلکسی ایران مال

منبع عکس: منیبان، عکاس: ناشناس

«باشگاه بولینگ ایران مال» با نام بولینگ گلکسی ایران مال در مجموعه تازه تاسیس بازار بزرگ ایران قرار دارد و از بزرگ‌ترین باشگاه های بولینگ غرب تهران در منطقه ۲۲ شهرداری به شمار ‌می‌رود. برای دسترسی به بولینگ گلکسی می‌توان از خودروی شخصی یا مترو استفاده کرد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو ایستگاه دریاچه خلیج فارس در خط پنج مترو تهران است.

مساحت باشگاه بولینگ گلکسی ایران مال به ۱۸۰۰ متر مربع می‌رسد و دارای ۱۶ لین بازی استاندارد با سیستم امتیازدهی پیشرفته است که در بام ایران مال قرار دارد. این باشگاه که چشم‌انداز زیبایی به دریاچه خلیج فارس دارد، به ورزشکاران این فرصت را می‌دهد تا در زمان استراحت خود از منظره زیبای دریاچه لذت ببرند.

در بام ایران مال در کنار آبنمای موزیکال مجموعه، بولینگ بازی کنید

مجموعه ایران مال که از مراکز بزرگ خرید تهران به شمار می‌رود، دارای فروشگاه‌های خرید، بازار سنتی، باغ‌ها، تالار آینه، باغ رستوران، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی، هتل و پارکینگ اختصاصی است.

اگر شما نیز تجربه‌ای از باشگاه‌های بولینگ تهران داشته‌اید، نظر خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: طرفداری، عکاس: ناشناس

پرسش‌های متداول

معروف ترین باشگاه بولینگ تهران کدام است؟

باشگاه بولینگ عبدو در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران معروف ترین باشگاه بولینگ تهران است.

مدرن‌ترین باشگاه بولینگ تهران کدام است؟

باشگاه بولینگ انقلاب در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

باشگاه‌ های شمال تهران کدام است؟

باشگاه بولینگ عبدو، باشگاه بولینگ انقلاب، باشگاه بولینگ اریکه ایرانیان، باشگاه بولینگ اپال

باشگاه های غرب تهران کدام است؟

باشگاه بولینگ سرزمین عجایب (تیراژه)، باشگاه بولینگ مگامال، باشگاه بولینگ گنجینه شادی (تهرانسر)، باشگاه بولینگ ایران مال

مطالب مرتبط:

دیدگاه