بهترین بریانی های اصفهان | از رستوران اعظم تا برادران

زیبا وکیلی
زیبا وکیلی شنبه، ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین بریانی های اصفهان | از رستوران اعظم تا برادران

سفر به اصفهان و گشت‌وگذار در میان آثار تاریخی و بی‌نظیر آن، بدون چشیدن طعم غذای سنتی، خاص و لذیذ بریون ناتمام می‌ماند.

سفر به شهر زیبای اصفهان برای گردشگران جاذبه‌ها و دیدنی‌های بسیاری دارد. چشیدن طعم خاص و البته عامه‌پسند غذاها و دسر‌های سنتی این شهر، از بخش‌های جدانشدنی اصفهان‌گردی هستند. این شهر غذاهای سنتی بسیاری دارد؛ اما بریونی و خورش ماست به منوی غذاهای رستوران‌ها راه پیدا کرده‌اند. بریون غذای اصیل اصفهانی است که تقریبا تمام گردشگران برای سرو آن به بریانی‌های معروف اصفهان مراجعه می‌کنند.

بریون یا بریان نام یکی از غذاهای محلی اصفهان است و بریونی یا بریانی به محلی اطلاق می‌شود که این غذا را در آن سرو می‌کنند. بریون غذای چرب و سنگینی است که معمولا در وعده ناهار مصرف می‌شود. مواد اولیه این غذا گوشت و چربی گوسفندی، پیاز و ادویه‌های مخصوص است. در کنار بریون مقدار کمی از جگر سفید گوسفندی قرار می‌دهند؛ این ترکیب همراه با ادویه‌های مختلف پخته و چرخ می‌شود.

بریون برحسب سلیقه با خلال پسته و بادام زعفرانی، کنجد، گردو، زرشک و دارچین تزیین و لای نان سنگگ سرو می‌شود. در کنار بریون می‌توان آبگوشت آن را نیز سفارش داد. از کشک برای طعم‌دار کردن آبگوشت بریان استفاده می‌کنند. گفتنی است که مهارت تهیه و پخت بریان اصفهان در فهرست آثار ناملموس ملی به ثبت رسیده است. 

در ادامه این مقاله به معرفی بهترین بریانی‌های اصفهان می‌پردازیم.

بریان اصفهان

منبع عکس: باشگاه خبرنگاران جوان

با بهترین بریانی های اصفهان آشنا شوید:

بریانی اعظم

  • آدرس شعبه یک : اصفهان، دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین (مشاهده روی نقشه) | شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۰۲۰۷۰ | فقط بیرون‌بر
  • آدرس شعبه دو: اصفهان، خیابان مسجد سید، جنب اداره پست (مشاهده روی نقشه)| شماره تماس: ۰۳۱۳۳۳۸۳۰۷۰ | مجهز به سالن
  • آدرس شعبه سه : اصفهان، خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین (مشاهده روی نقشه)| شماره تماس: ۰۳۱۳۲۱۲۵۷۳۰ | مجهز به سالن
  • آدرس شعبه چهار: اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین (مشاهده روی نقشه)| شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۸۰۹۳۹ | فقط بیرون‌بر

بریانی اعظم

منبع عکس: پایگاه خبری ربیع

بریانی اعظم یکی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین مراکز طبخ و سرو بریان در اصفهان است. این بریانی در سال ۱۲۹۵ شمسی به همت مرحوم پهلوان علی اخوان و عبدالکریم اخوان در کوچه نیک‌پی تاسیس شد و پس از گذشت ۳۰ سال به کوچه دروازه دولت انتقال یافت. در سال ۱۳۷۲ شمسی بریانی اعظم به خیابان چهارباغ پایین منتقل شد. این بریانی به‌عنوان شعبه یک بریانی اعظم شناخته می‌شود. نام اعظم به‌معنای بزرگی و عظمت است و به شخص خاصی بازنمی‌گردد.

بریون اعظم

منبع عکس: بریانی اعظم

امروزه بریانی اعظم چهار شعبه فعال و پرطرفدار در محله‌های پر رفت‌و‌آمد اصفهان همچون چهارباغ پايين‌، مسجدسيد‌، كمال اسماعيل و چهارباغ بالا دارد و نامی آشنا در میان اهالی اصفهان و گردشگران است. کیفیت بریونی اعظم در اصفهان زبانزد است و بیشتر افراد چشیدن طعم بریانی در این مجموعه را به گردشگران توصیه می‌کنند.

اعظم معروف‌ترین بریونی اصفهان است

شعبات بریونی اعظم به جاهای دیدنی اصفهان نزدیک هستند؛ هرچند در بعضی شعبه‌ها سالن برای نشستن و سرو غذا وجود ندارد و فقط امکان سفارش غذا به‌صورت بیرون‌بر مهیا است.

شعبه یک فاصله کمی با کاخ چهل ستون، کاخ هشت بهشت و میدان امام دارد و غذا را فقط به‌صورت بیرون‌بر ارائه می‌کند. شعبه دو نزدیک به بازار بزرگ اصفهان، سالنی نسبتا بزرگ برای صرف غذا دارد؛ با این وجود در ساعات شلوغی، مدتی انتظار برای خالی شدن میز اجتناب‌ناپذیر است. شعبه سه در مجاورت پل خواجو نیز به سالن مجهز است. شعبه چهار که نزدیک به کلیسای وانک و محله جلفا واقع شده است شعبه دیگری است که فضای نشستن در آن طراحی نشده است. در سال ۱۴۰۰ قیمت بریون اعظم به‌همراه آبگوشت ۸۵ هزار تومان است. تمام شعب بریونی اعظم همه‌روزه ساعت ۱۱:۳۰ قبل از ظهر تا چهار عصر فعال هستند.

منبع عکس‌ها: بریانی اعظم، اسنپ تریپ

بریانی شاد

  • آدرس: دروازه دولت، ابتدای خیابان طالقانی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۰۵۷۷۴

بریونی شاد

منبع عکس: مستر تستر

شاد یکی از معروف‌ترین و با سابقه‌ترین بریانی‌های اصفهان است. این بریونی در فضایی بزرگ، سنتی و آینه‌کاری شده، انتهای یک کوچه قرار دارد. کیفیت بریونی و نزدیک بودن به جاذبه‌های مهمی چون میدان امام، کاخ هشت بهشت، کاخ چهل ستون و سی و سه پل، از نکات مثبت این غذاخوری است. با وجود بزرگ بودن سالن، گاهی در ساعات شلوغی مشتریان باید برای خالی شدن میز در صف منتظر بمانند.

بریونی شاد

منبع عکس: بریان

در بریانی شاد هر کس مجمع یا سینی بزرگی برمی‌دارد و طی حرکت در صف، از یخچال و میز، دسرها و مخلفات غذای خود را انتخاب می‌کند؛ در نهایت هم بریون و آبگوشت سفارش می‌دهد و سر میز دلخواه می‌نشیند. پرسنل خوب، سرویس‌دهی منظم، فضای تمیز، موسیقی زنده و سنتی از نکات مثبت این بریونی هستند. در زمستان ۱۴۰۰ قیمت بریون شاد به‌همراه آبگوشت ۷۵ هزار تومان است. این بریونی همه‌روزه از ساعت ۱۱:۳۰ قبل از ظهر تا چهار عصر به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

بریانی هشت بهشت

  • آدرس: خیابان چهارباغ عباسی، بن‌بست سنایی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۲۰۹۸۷

ببریونی هشت بهشت

منبع عکس: سفرزون

بریانی هشت بهشت در نزدیکی سی و سه پل و خیابان چهارباغ واقع شده است. اگرچه فضا و سالن این غذاخوری بزرگ و به‌روز نیست، می‌توان طعم اصیل و سنتی بریانی باکیفیت را در آن چشید. روزهایی که هوا مناسب باشد میز و صندلی‌هایی برای سرو غذا بیرون غذاخوری چیده می‌شود تا مشتریانی که تمایل دارند، غذای خود را در هوای آزاد میل کنند. نزدیک بودن بریونی هشت بهشت به شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های اصفهان از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. در زمستان ۱۴۰۰ قیمت بریون هشت بهشت به‌همراه آبگوشت ۷۵ هزار تومان است. این بریونی همه‌روزه از ساعت ۱۱ قبل از ظهر تا ۱۲ شب به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

بریانی بیشه

  • آدرس: پل فلزی، خیابان بوستان سعدی، مقابل صدا و سیما (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۷۴۹۲۷

بریونی بیشه

منبع عکس: iNoti

بریونی بیشه از مراکز شناخته شده سرو بریان در اصفهان است. این بریانی سال ۱۳۵۹ توسط حاج باقر متشکر افتتاح شد. تا چندی پیش بریانی بیشه دو شعبه داشت؛ اما اخیرا شعبه دوم در خیابان کاوه، به‌دلیل تغییر مکان، تعطیل شده است. این بریانی در محیط به‌روز، بریون باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای مراجعان خود تهیه و سرو می‌کند. در زمستان ۱۴۰۰ قیمت بریون بیشه به‌همراه آبگوشت ۷۵ هزار تومان است. بریونی بیشه همه‌روزه از ساعت ۱۱:۳۰ قبل از ظهر تا چهار عصر به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

بریانی حاج محمود اخوان

  • آدرس: میدان جمهوری، خیابان فروغی، بعد از کوی انوشیروان، جنب مسجد پناهی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۳۱۳۷۶۶۵۷۰۳

بریانی اعظم

منبع عکس: آسان گردش

بریونی اخوان در فضایی به دور از جاذبه‌های گردشگری اصفهان، مکانی دنج و آرام برای سرو یک بریون اصیل و حرفه‌ای است. این بریانی در منطقه شرق اصفهان و نزدیک به ترمینال بابلدشت قرار دارد. در زمستان ۱۴۰۰ قیمت بریون حاج محمود اخوان به‌همراه آبگوشت ۷۰ هزار تومان است. بریونی حاج محمود اخوان همه‌روزه از ساعت ۱۱ قبل از ظهر تا چهار عصر به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

کباب و بریان حاج محمود شفاعت

  • آدرس شعبه یک: خیابان جمال الدین عبدالرزاق، بازار انقلاب، جنب کوی حمام شیخ بهایی (مشاهده روی نقشه)| شماره تماس: ۰۳۱۳۴۴۷۰۰۴۵
  • آدرس شعبه دو: کلیسای وانک، کوچه جلفا، عمارت جلفا | شماره تماس: ۰۹۱۲۳۳۳۵۹۳۳

کباب و بریان شفاعت

منبع عکس: سفرزون

بریونی حاج محمود شفاعت قدیمی‌ترین بریونی اصفهان محسوب می‌شود و بسیار پرطرفدار و شلوغ است. تاسیس شعبه یک این بریونی به سال ۱۲۸۴ هجری شمسی بازمی‌گردد. قدیمی بودن بریانی حاج محمود گواهی بر انصاف، کیفیت و حرفه‌ای بودن آن است؛ در غیر این صورت نمی‌توانست حدود ۱۱۶ سال پابرجا و محبوب باقی بماند.

بریونی حاج محمود شفاعت قدیمی‌ترین بریونی اصفهان است

بریانی حاج محمود از همان ابتدا در نزدیکی میدان امام علی یا همان میدان عقیق، حمام شیخ بهایی یا مسجد جامع اصفهان قرار داشت.این بریانی اکثر اوقات شلوغ است؛ طوری که غالبا مشتریان برای سرو غذا و خالی شدن میز باید چند دقیقه‌ای صف بایستند. شعبه دوم این مجموعه که تنها بریان سرو می‌کند به‌تازگی در کوچه جلفا افتتاح شده است.

بریانی حاج محمود شفاعت

منبع عکس: مستر تستر

دوغ ترش و محلی بریانی حاج محمود شفاعت در کنار غذای چرب و سنگینی همچون بریان، بسیار لازم و گوارا خواهد بود. امکان سرو غذا در فضای باز این بریونی وجود دارد؛ همچنین اغلب اوقات موسیقی زنده در فضای سنتی کبابی و بریانی حاج محمود اجرا می‌شود. در زمستان ۱۴۰۰ قیمت بریون حاج محمود شفاعت به‌همراه آبگوشت ۷۵,۰۰۰ تومان است. این بریونی همه‌روزه از ساعت ۱۱ قبل از ظهر تا چهار عصر به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

رستوران شهرزاد

  • آدرس: خیابان چهارباغ عباسی، ابتدای خیابان عباس‌آباد (مشاده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۰۴۴۹۰ و ۰۳۱۳۲۲۰۲۸۷۱

شهرزاد

منبع عکس: آسان گردش

رستوران شهرزاد در سال ۱۳۴۶ و به‌همت عبدالرحیم فرودستان تاسیس شد و امروزه یکی از بهترین رستوران های اصفهان به شمار می‌رود. استادانی چون مرحوم چایچی، رشتیان و مرآتیان در طراحی سنتی، زیبا و چشم‌نواز شهرزاد همکاری داشته‌اند. فضای داخلی اصیل رستوران شهرزاد آن را به نمایشگاهی از هنر و معماری اصفهان و نمادی از فرهنگ قدیمی ایران و اصفهان تبدیل کرده است و طرح‌های نگارگری بر دیوارهای آن خودنمایی می‌کند. در رستوران شهرزاد انواع غذاهای اصیل ایرانی، دریایی، پیش‌غذا و دسر سرو می‌شوند و بریون آن معروف است.

رستوران شهرزاد

منبع عکس: توریستگاه

سرو بریون خوش‌طعم شهرزاد در فضای سنتی و آرامش‌بخش آن بسیار تجربه خوشایندی خواهد بود. مشتری‌مداری و سرویس‌دهی عالی از ویژگی‌های مدیریت این رستوران هستند. بیشتر اوقات مشتریان رستوران شهرزاد در ساعات شلوغی، همچون زمان ناهار و شام باید برای خالی شدن میز منتظر بمانند. در زمستان ۱۴۰۰ قیمت بریونی رستوران شهرزاد به‌همراه آبگوشت ۸۸,۵۰۰ تومان است. این رستوران همه‌روزه از ساعت ۱۱ قبل از ظهر تا ۱۱ شب به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

سفره‌خانه سنتی جارچی باشی

  • آدرس: خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم يا‌ کوچه باغ قلندرها (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۰۷۴۱۸

سفره خانه سنتی جارچی باشی

منبع عکس: توریستگاه

جارچی منصبی درباری در دوره صفویه و قاجار بوده که ماموریت رساندن پیام و اخبار به‌گوش مردم را برعهده داشته است. سفره‌خانه سنتی «ملک سلطان جارچی باشی» در‌واقع یک حمام تاریخی و زیبا محسوب می‌شود که به‌دلیل از دست دادن کارایی در زندگی امروز، به‌همت حاج سیداحمد افتخاری در سال ۱۳۹۰ به محلی سنتی و زیبا برای سرو غذا تبدیل شده است. در این سفره‌خانه انواع غذاهای سنتی و محبوب کبابی و دریایی سرو می‌شود و بریان معروف و باکیفیتی دارد.

آبگوشت بریان

منبع عکس: باشگاه خبرنگاران جوان

سفره‌خانه سنتی جارچی باشی با میدان نقش جهان فاصله چندانی ندارد و همین موضوع از دلایل شلوغی آن است. اجرای موسیقی سنتی زنده یکی دیگر از دلایل محبوبیت این سفره‌خانه به شمار می‌رود. در این سفره‌خانه زیبا امکان برگزای تولد و انجام تزیین وجود دارد. در زمستان ۱۴۰۰ قیمت بریون در سفره‌خانه سنتی جارچی باشی به‌همراه آبگوشت ۹۴,۰۰۰ تومان است. این سفره‌خانه سنتی همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ عصر و ۷:۳۰ تا ۱۱ شب به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

سفره‌خانه سنتی نقش جهان

رستوران نقش جهان

منبع عکس: توریستگاه

سفره‌خانه سنتی نقش جهان با معماری چشم‌نواز خود روزانه میزبان مراجعان بسیاری است. این سفره‌خانه در نزدیکی میدان امام اصفهان قرار دارد و در طراحی داخلی آن از معماری از سنتی و مدرن به‌طور هم‌زمان استفاده شده است. سفره‌خانه نقش جهان انواع غذاهای سنتی و اصیل ایرانی را در محیطی دنج و عالی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. در این سفره‌خانه تخت‌های سرو غذا در سایزهای مختلف و بنا به نیاز و سلیقه مشتری در دو محیط سربسته و تراس قرار گرفته‌اند.

سفره خانه سنتی نقش جهان

منبع عکس: اسمارتیز

سفره‌خانه سنتی نقش جهان فضایی عالی برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی دارد. این مجموعه بزرگ‌ترین سالن پذیرایی در حوالی میدان امام اصفهان محسوب می‌شود. دو غذای خورش ماست و بریون از غذاهای محبوب و معروف این رستورن سنتی به شمار می‌روند. در سال ۱۴۰۰ قیمت بریون نقش جهان به‌همراه آبگوشت ۱۰۰,۰۰۰ تومان است که ۹ درصد مالیات هم از مشتری دریافت می‌شود. این سفره‌خانه سنتی همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ عصر و ۷:۳۰ تا ۱۱ شب به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

کباب و بریان لرد

  • آدرس: بزرگراه خیام، اول خیابان میرزاطاهر، پلاک یک (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۳۱۳۷۷۲۷۹۵۹

برونی اصفهان

منبع عکس: مپ استار

کبابی و بریانی لرد از مراکز نسبتا معروف سرو بریانی سنتی اصفهان است که به جاذبه‌های گردشگری مهمی چون باغ پرندگان، آکواریوم، باغ خزندگان اصفهان، باغ پروانه‌ها، تله‌سیژ ناژوان و پارک ناژوان نزدیک است. هنگام بازدید از این جاذبه‌ها می‌توانید برای صرف ناهار و بریون به رستوران لرد مراجعه کنید. سالن غذاخوری این رستوران چندان بزرگ نیست. در سال ۱۴۰۰ قیمت بریون لرد به‌همراه آبگوشت ۶۵,۰۰۰ تومان است. این بریونی همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳:۳۰ عصر به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

کباب و بریان صدف

  • آدرس: خیابان ولیعصر، کوچه شهید محسن عمویی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۳۱۳۴۶۰۴۶۶۶

بریان

منبع عکس: مپ استار

کبابی و بریانی باکیفیت صدف در شمال شهر اصفهان و نزدیک به خانه اصفهان، شهربازی سیمرغ و فدک مال قرار دارد. در سال ۱۴۰۰ قیمت بریون صدف به‌همراه آبگوشت ۵۵,۰۰۰ تومان است. این بریونی همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا سه عصر به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

کباب و بریون هزار و یک شب

  • آدرس: خیابان چهارباغ عباسی،خیابان شیخ بهایی، طبقه فوقانی بستنی عسل (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۱۲۲۱۸

بریونی

منبع عکس: مستر تستر

کبابی و بریانی هزار و یک شب یکی از رستوران‌های سنتی و زیبا در خیابان چهارباغ عباسی است که غذای لذیذ و باکیفیتی را برای مشتریان خود سرو می‌کند. تخت‌ها با پشتی‌های قدیمی، فضای دلنشین و اصیل این رستوران را بسیار چشم‌نوازتر کرده‌اند. در رستوران هزار و یک شب بریون، آبگوشت، انواع کباب‌ها و دیزی سرو می‌شوند. قرار گرفتن این رستوران اطراف کاخ هشت بهشت یکی از مزیت‌های آن است. در سال ۱۴۰۰ قیمت بریون هزار و یک شب به‌همراه آبگوشت ۶۰,۰۰۰ تومان است. این بریونی همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

کباب و بریان عشایر

  • آدرس شعبه یک: اصفهان، خیابان آتشگاه (مشاهده روی نقشه) | شماره تماس: ۰۳۱۳۷۷۱۹۹۹۳
  • آدرس شعبه دو: خیابان امام خمینی، رو‌به‌روی امیرکبیر | شماره تماس: ۰۹۱۳۱۱۱۵۶۱۷
  • آدرس شعبه چهار: خیابان نشاط (مشاهده روی نقشه) | شماره تماس: ۰۳۱۰۳۲۲۰۷۱۲۳
  • آدرس شعبه پنج: خیابان کاوه، پل ۲۵ آبان (مشاهده روی نقشه) | شماره تماس:۰۳۱۳۴۴۶۸۴۵۲
  • آدرس شعبه ۶: خیابان چهارباغ پایین، جنب هتل جمشید (مشاهده روی نقشه) | شماره تماس:
  • آدرس شعبه هشت: سه راه سیمین، بلوار کشاورز، بعد از کوچه ۵۸ (مشاهده روی نقشه) | شماره تماس:۰۳۱۳۷۷۶۲۶۲۷
  • آدرس شعبه ۹: شیخ صدوق شمالی، بعد از کاخ سعادت‌آباد غربی | شماره تماس: ۰۳۱۳۶۶۱۹۱۹۱

بریونی عشایر

منبع عکس: سفرزون

کباب و بریان عشایر یک مجموعه غذایی ایرانی و فرنگی است که در نقاط گردشگرپذیر و پررفت‌وآمد کلان‌شهر اصفهان ۹ شعبه فعال دارد. موسس و بنیان‌گذار این مجموعه جناب «حاج رحیم محققیان» است. برخی شعبه‌های این مجموعه رستوران، برخی کباب و بریان و برخی جوجه و کباب هستند. این شعبات با دکوراسیون داخلی به‌روز از میدان کاوه تا آتشگاه و خیابان سهروردی تا سه‌راه سیمین قرار دارند. در سال ۱۴۰۰ قیمت بریون عشایر به‌همراه آبگوشت ۶۵,۰۰۰ تومان است. کلیه شعبه‌های این بریونی همه‌روزه از ساعت ۱۱:۴۵ قبل از ظهر تا ۴ عصر و ۸ تا ۱۱ شب به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

بریون عشایر

منبع عکس: foursquare

کباب و بریان پدرخوان

  • آدرس: خیابان چهارباغ بالا، بعد از باشگاه کارگران، مقابل بانک رفاه شریعتی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۳۱۳۶۶۲۶۳۹۲

بریون

منبع عکس: سفرزون

کباب و بریان پدرخوان در خیابان چهارباغ بالا و نزدیک به محله جلفا و مجتمع تجاری پارک قرار گرفته است. در این بریونی نان سنگگ سنتی برای مشتریان طبخ می‌شود. در زمستان ۱۴۰۰ قیمت بریون پدرخوان به‌همراه آبگوشت ۷۳,۰۰۰ تومان است. این بریونی همه‌روزه از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر تا ۱۶ عصر به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند. 

اگر قصد تهیه بریانی در منزل را داشتید، مقاله طرز تهیه بریان در کجارو به شما کمک خواهد کرد. در صورتی که از اهالی خون‌گرم اصفهان هستید یا در بریونی‌های معروف اصفهان غذا میل کرده‌اید، نظرات خورد را در  پایین این مقاله با مخاطبان کجارو به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: سامانه سراسری زمات

پرسش‌های متداول

قدیمی‌ترین بریانی اصفهان کجاست؟

کباب و بریون حاج محمود شفاعت

کدام بریانی‌های اصفهان موسیقی زنده در سالن اجرا می‌کنند؟

سفره‌خانه سنتی جارچی باشی، رستوران شهرزاد، کباب و بریون حاج محمود شفاعت، بریونی شاد

قیمت بریان در زمستان ۱۴۰۰ چگونه است؟

هر پرس بریون به‌همراه آبگوشت در زمستان ۱۴۰۰ بین ۶۵,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ تومان در رستوران‌های مختلف به فروش می‌رسد.

بزرگ‌ترین سالن غذاخوری حوالی میدان امام اصفهان کجاست؟

سفره‌خانه سنتی نقش جهان

مطالب مرتبط:

دیدگاه