معرفی خانه های قدیمی در سریال های معروف ایرانی

اکرم زمانی نوری
اکرم زمانی نوری جمعه، ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
معرفی خانه های قدیمی در سریال های معروف ایرانی

بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های معروف ایرانی در خانه‌های تاریخی و قدیمی یا موزه‌ها و کاخ‌ها فیلم‌برداری شده‌اند.

اگر علاقه‌مند به تماشای فیلم‌های ایرانی هستید و سریال‌های محبوب و پرطرفدار را دنبال کرده باشید، حتما دوست دارید بدانید که سریال‌های قدیمی و خاطره‌انگیزی چون پدر سالار، امیرکبیر و پس از باران در کجا فیلم‌برداری شده‌اند و لوکیشن فیلم‌هایی نمایش خانگی پرمخاطب مثل قهوه تلخ و شهرزاد کجاست؟

در این مطلب قصد داریم به معرفی لوکیشن سریال‌ها، به‌ویژه فیلم‌های تاریخی و محبوب بپردازیم؛ پس با کجارو در گردش میان دنیای فیلم‌ها و سریال‌ها و آشنا شدن با لوکیشن آن‌ها همراه باشید.

با خانه‌های قدیمی در سریال‌های معروف ایرانی آشنا شوید:

لوکیش سریال پدر سالار

خانه مهرانگیز

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: شایان محرابی)

کمتر کسی نام پدرسالار به گوشش نخورده است ؛ فیلمی پرخاطره که در اوایل دهه ۷۰ از تلویزیون پخش و با بازی درخشان بازیگرانی چون مرحوم محمد علی کشاورز و حمیده خیرآبادی ماندگار شد. این فیلم قصه اسدالله خان و خانواده وی است. پدری خانواده دوست و در عین حال پرصلابت و پر جذبه که دوست دارد فرزندانش به‌همراه همسرانش در خانه پدری زندگی کنند و این موضوع سرآغاز اختلافات می‌شود.

خانه مهرانگیز در محله امامزاده یحیی لوکیشن فیلم خاطره‌انگیز پدرسالار است

تصویربرداری سریال پدر سالار در محله عودلاجان و خانه مهرانگیز انجام شده است. این خانه دو طبقه و قاجاری که اکنون به خانه فرهنگ محله امامزاده یحیی تبدیل شده، متعلق به مهرانگیز کامبیز بوده است که در آن روضه برپا می‌کرده است.

در دوره پهلوی این خانه را جلال تهرانی خریداری کرد و ازاین‌رو، به خانه آقا جلال تهرانی نیز شناخته می‌شود. گفته می‌شود مالک بعدی خانه، سرهنگی بود که یک چلوکبابی داشت و آن را به‌جای عوارض و بدهی‌های زیاد به شهرداری منطقه ۱۵ تهران می‌دهد و در حال حاضر نیز در تملک شهردای منطقه ۱۲ قرار دارد.

  • آدرس: تهران، خيابان ری، خيابان آبشار غربی، کوچه شهید هداوند، پلاک هفت (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس‌ها: آژانس عکس تهران (عکاس: شایان محرابی)

لوکیشن سریال امیرکبیر

کاخ گلستان

سریال تاریخی امیرکبیر یکی از فیلم‌های معروف دهه ۶۰ خورشیدی به کارگردانی سعید نیک پور است. داستان این سریال مربوط به دوره قاجار و صدارت بزرگ مرد عرصه اصلاحات یعنی امیرکبیر و وقایع اتقاق افتاده در این برحه از تاریخ ایران می‌پردازد. بازیگر نقش امیرکبیر در این سریال سعید نیکپور بود که آن را به‌خوبی ایفا و ماندگار کرد. لوکیشن اصلی سریال کاخ گلستان تهران است.

سریال تاریخی امیرکبیر در کاخ گلستان فیلم‌برداری شد

کاخ گلستان یکی از بناهای سلطنتی محسوب می‌شود که قدمت اولیه آن به عهد صفویه و بیشترین شهرت آن به زمان قاجار می‌رسد. کاخ گلستان متشکل از چندین عمارت است که در دوره‌های مختلف بنا شده‌اند. عمارت تخت مرمر، خلوت کریمخانی، عمارت شمس العماره، کاخ اختصاصی، تالار برلیان و عمارت بادگیر از جمله بناهای این مجموعه هستند. کاخ موزه گلستان یکی از آثار جهانی ایران به شمار می‌رود که در سال ۱۳۹۲ خورشیدی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

لوکیشن فیلم مادر

سینمایی مادر از ساخته‌های مرحوم علی حاتمی است که در سال ۱۳۶۸ تولید و پخش شد. این فیلم که با حضور بازیگرانی چون مرحوم محمدعلی کشاورز، اکبر عبدی و امین تارخ در یادها ماندگار شد؛ روایتگر مادری است که در سرای سالمندان زندگی می‌کند و برای سپری کردن روزهای پایانی عمر خود به خانه باز‌می‌گردد و این موجب دورهم جمع شدن فرزندان وی می‌شود.

سینمایی مادر در خانه‌ای قدیمی در خیابان شیخ هادی تهران فیلم‌برداری شد. این خانه متعلق به ساعد مراغه‌ای و سپس امیر اصلان افشار بوده است که دیگر از آن اثری باقی نمانده و به جایش ساختمانی چند طبقه ساخته شده است.

لوکیشن سریال قصه‌های مجید

لوکیشن قصه های مجید

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: معین مرتضوی)

قصه‌های مجید برای بسیاری از نوجوان و حتی بزرگسالان نامی آشنا و خاطره‌انگیز است. این فیلم سیمای کودک و نوجوان شبکه یک در اوایل دهه ۷۰ خورشیدی پخش می‌شد؛ یکی از ماندگارترین فیلم‌های زمان خود محسوب می‌شود. این مجموعه بر اساس رمانی به همین نام، نوشته نویسنده معروف، هوشنگ مرادی کرمانی در اصفهان ساخته شده است و روایتگر داستان زندگی مجید و بی‌بی است. قصه‌های مجید در یکی از خانه‌های قدیمی و سنتی اصفهان و مدرسه آلیانس این شهر ضبط شده است.

مدرسه شهید حلبیان یکی از لوکیش‌های قصه‌های مجید است

مدرسه آلیانس ایزرائلیت اونیورسال یکی از مدارس تاریخی اصفهان و یکی از شعبه‌های مدارس اتحادیه جهانی آلیانس به شمار می‌رود. این مدرسه توسط موسسه خیریه آلیانس فرانسه در دوره پهلوی اول ساخته شد و تحت مالکیت انجمن کلیمیان است. مدرسه آلیانس به نام اتحاد و شهید حلبیان نیز شناخته می‌شود. وی از دانش‌آموزان همین مدرسه بود که در زمان جنگ تحمیلی به شهادت رسید. متاسفانه در حال حاضر این مدرسه به‌دلیل عدم رسیدگی، در وضعیت مناسبی قرار ندارد و رو به نابودی است.

  • آدرس مدرسه آلیانس: اصفهان، خیابان هاتف اصفهانی، خیابان مشیر (یخچال) جنب کوچه شریعتی (مشاهده روی نقشه)

لوکیشن سریال خانه سبز

مجموعه تلوزیونی خانه سبز در ۱۳۷۵ هجری شمسی از شبکه دو سیما پخش می‌شد. داستان این فیلم در مورد ماجراهای چند خانواده است که همه با هم فامیل هستند و در یک ساختمان در کنار هم زندگی می‌کنند. مرحوم خسرو شکیبایی و مهرانه مهین ترابی از بازیگران این سریال بودند.

ساختمان خانه سبز متعلق به خانواده رجبی است که علاوه بر این مجموعه سریال‌های چون همسران، سیب خنده و دنیای شیرین نیز در آن فیلم‌برداری شده است. این خانه در حال حاضر وجود دارد و به‌عنوان یک دندان‌پزشکی با همین نام فعالیت می‌کند.

لوکیشن سریال پس از باران

عمارت ارباب عزت سالاری؛ منبع عکس: پلیکان مدیا؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس:پلیکان مدیا؛ عکاس: نامشخص

پس از باران یکی از پرمخاطب‌ترین و ماندگارترین فیلم‌های تلویزیون‌ در در دهه‌های اخیر است که همچنان بعد از گذشت سال‌ها و چندین بار پخش، بازهم مخاطبان خود را دارد. این فیلم روابط ارباب-رعیتی را در دوران پهلوی دوم به تصویر  کشیده است و در میان آن به سرگذشت شهربانو، زن دوم ارباب خانه می‌پردازد. این سریال در استان سرسبز گیلان و شهرستان تالش و در یکی از عمارت‌های زیبای این منطقه فیلم‌برداری شده است.

عمارت ارباب عزت سالاری متعلق به خانجان بیگ میر مسعودی از اعقاب شیخ صفی الدین اردبیلی بوده است که از اردبیل به این منطقه مهاجرت کرده و جوکندان ملک اربابی روح الله خان، پدر وی محسوب می‌شد. در حال حاضر نیز مالک فعلی آن خاندان میرمسعودی هستند که آن را همچون گذشته حفظ و مرمت کرده‌اند. این خانه بعد از این سریال به عمارت پس از باران معروف شده است.

  • آدرس: استان گیلان، شهرستان تالش، منطقه کوهپایه جوکندان، روستای ترک محله 

لوکیشن سریال خانه‌ای در تاریکی

خانه عباسیان کاشان

منبع عکس: خبرگزاری آنا (وحید خدادادی)

مجموعه تلوزیونی خانه‌ای در تاریکی در سال ۱۳۸۲ هجری شمسی از قاب شبکه سه سیما پخش شد. این فیلم حکایت دختری بختیاری به نام ماه تابان را در سال‌های ابتدایی دهه ۳۰ خورشیدی روایت می‌کند. ماه تابان برای پی بردن به راز قتل پدرش راهی تهران می‌شود و این سفر سرآغاز اتفاقات و حوادث تلخ است. خانه عباسی کاشان محل فیلم‌برداری این سریال تاریخی بوده و علاوه بر این فیلم‌هایی چون مسافر ری، ملاصدرا و جابر ابن حیان نیز در این خانه فیلم‌برداری شده است.

مجموعه خانه‌ای در تاریکی در خانه‌ تاریخی عباسیان کاشان ضبط و فیلم‌برداری شده است

خانه عباسیان عمارتی قاجاری است که در سال‌های ۱۲۴۵ تا ۱۲۵۰ هجری قمری توسط حاج محمد ابراهیمی از تاجران معروف ظروف چینی و بلور ساخته شد. این خانه دارای پنج طبقه است و زیربنایی در حدود هفت هزار متر مربع دارد. گچ‌بری، نقاشی، رسمی‌بندی، یزدی‌بندی، کاربندی، قطاربندی، مقرنس و مشبک از تزیینات معماری به کار رفته در این خانه به شمار می‌رود که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

منبع عکس‌ها: خبرگزاری آنا (عکاس: وحید خدادادی)

لوکیشن سریال قهوه تلخ

کاخ صاحبقرانیه

عکاس: بابک فرخی

قهوه تلخ سریالی با ژانر طنز و تاریخی به کارگردانی مهران مدیری بود که در سال‌های ۱۳۹۱-۱۳۹۸ خورشیدی و در سه فصل ضبط و پخش شد. داستان این سریال در مورد یک استاد تاریخ با بازی سیامک انصاری است که در مورد یک سلسله ناشناخته تاریخی بین زندیه و قاجاریه تحقیق می‌کند و در این بین با خوردن یک فنجان قهوه تلخ به گذشته سفر می‌کند و با ماجراهای مختلفی مواجه می‌شود. سریال قهوه تلخ در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تهران و در کاخ صاحبقرانیه و کوشک احمد شاهی فیلم‌برداری شده است.

کاخ نیاوران محل فیلم‌برداری سریال طنز قهوه تلخ است

کاخ صاحبقرانیه در سال ۱۲۶۷ هجری قمری و به دستور ناصرالدین شاه قاجار در باغ نیاوران ساخته شد و شامل عمارت خوابگاه، اندرون و حرم‌سرا بود. در زمان شاهان بعدی این دودمان چون مظفرالدین شاه و احمد شاه تغییراتی در این کاخ صورت گرفت. در دوره پهلوی نیز با به سلطنت رسیدن رضاخان صاحبقرانیه مدتی به فراموشی سپرده تا اینکه در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی و برای جشن ازدواج محمدرضا پهلوی و فوزیه آماده شد.

کوشک احمدشاهی متعلق به دوران قاجار است که در اواخر این دوره به‌منظور خوابگاه ییلاقی احمدشاه بنا شد. این بنا در دوره پهلوی مرمت و به‌عنوان محل کار و سکونت رضا پهلوی مورده استفاده قرار گرفت. این عمارت دو طبقه با تزیینات و نمای آجری دارد.

لوکیش فیلم سینمایی خانه پدری

خانه فیلم پدری

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: شایان محرابی)

فیلم سینمایی خانه پدری در سال ۱۳۸۹ هجری شمسی به کارگردانی کیانوش ضبط و تولید شد. این فیلم سرگذشت تلخ و غم‌انگیز دختری جوان به نام ملوک را بیان می‌کند که به دست پدر و برادر خود کشته و در زیر زمین خانه دفن می‌شود. خانه پدری همچون فیلم‌های شهرزاد و کیف انگلیسی در خانه موتمن الاطبا، از خانه های تاریخی تهران، ضبط و فیلم‌برداری شده است. 

  • آدرس: تهران، چهارراه سرچشمه به‌سمت میدان امام خمینی، خیابان پامنار، روبه‌روی مسجد آیت‌الله کاشانی، انتهای کوچه موتمن الاطبا، پلاک ۱۳ (مشاهده روی نقشه)

لوکیشن سریال شهرزاد

خانه موزه استاد معین، خانه موتمن الاطبا و باغ سلیمانیه لوکیشن‌های فیلم شهرزاد هستند

شهرزاد یکی از سریال‌های معروف و پرمخاطب مجموعه نمایش خانگی است که در طی سه فصل از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ خورشیدی پخش شد. این سریال قصه پرسوز و عاشقانه‌ای را در دل تاریخ معاصر ایران به کارگردانی حسن فتحی به تصویر درآورده است.

سریال روایت‌گر سرگذشت دختری به نام شهرزاد است که پزشکی می‌خواند و دل در گرو فردی به نام فرهاد دماوندی دارد که روزنامه‌نگاری جوان و طرفدار دکتر مصدق است. فرهاد به اتهام قتل و توطئه علیه سلطنت به زندان می‌افتد. نجات جان او از پای چوبه دار منجر به ازدواج شهرزاد و قباد دیوان‌ سالار، ورود خاندان دیوان سالار به پای داستان عاشقانه این دو دلداده و شروع اتفاقات جدید می‌شود. شهرک سینمایی غزالی، خانه موتمن الاطبا و باغ سلیمانیه و خانه مسکونی دولو تهران از جمله لوکیشن‌های این فیلم به شمار می‌روند.

خانه شهرزاد و قباد

خانه استاد معین

منبع عکس: خبرگزاری ایرنا؛ عکاس: نامشخص

مکان زندگی شهرزاد و قباد از بازیگران اصلی سریال شهرازد خانه دکتر معین و استاد امیر جاهد در خیابان پیروزی تهران است. خانه استاد معین در گذشته دیوار به دیوار خانه استاد جاهد، پدر خانم وی و از استادان بزرگ موسیقی و تصنیف ایران بود. در حال حاضر این دو خانه ادغام شده‌اند.

در سال ۱۳۸۳ هجری شمسی شهرداری تهران این خانه را از بازماندگان این اساتید خریداری کرد و محلی برای برگزاری کلاس‌های ادبیات و موسیقی بود و به‌عنوان مرکز فرهنگی هنری غدیر فعالیت می‌کرد. بعدها این خانه به خانه موزه استاد معین و جاهد به کار خود ادامه داد و از سال ۱۳۹۵ خورشیدی نیز به مرکز تخصصی موسیقی، ادبیات فارسی و خوش‌نویسی تبدیل شد.

  • آدرس: تهران، خیابان پیروزی، چهارصد دستگاه، نبش اتوبان امام علی، انتهای بایزید بسطامی (مشاهده روی نقشه)

خانه آقابزرگ

باغ سلیمانیه

منبع عکس: خبرگزاری فارس (عکاس: سجاد طلوعی)

باغ سلیمانیه یا وثوق الدوله در سریال شهرزاد، لوکیشن خانه آقابزرگ بود. این باغ ۱۵۰ ساله و عمارت اعیانی آن در دوره قاجار ساخته شده است و ویلای تابستانی حسن خان وثوق الدوله محسوب می‌شد. باغ دو هکتار مساحت دارد و به‌دلیل داشتن درختان انار باغ اناری نیز نامیده می‌شود. عمارت آجری سلیمانیه در انتهای باغ قرار گرفته است و دو طبقه است.

ساختمان باغ سلیمانیه مزین به تزیینات معماری چون آینه‌کاری، نقاشی‌های گل و مرغ است و مقرنس‌کاری دیوار‌ها و سقف از تزیینات معماری به کاررفته در این بنا هستند. اتاق‌ها نیز دارای ارس با تزیینات چوبی ظریف و شیشه‌های رنگی است. در حال حاضر باغ وثوق الدوله تحت مدیریت شهرداری تهران اداره می‌شود و از ۱۳۹۹ هجری شمسی در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

  • آدرس: تهران، خیابان نبرد شمالی، کوچه طاهری، جنب کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس: خبرگزاری برنا و خبرگزاری فارس (عکاس: سجاد طلوعی)

خانه پدری شهرزاد

خانه موتمن الاطبا

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: شایان محرابی)

خانه مؤتمن الاطباء یکی از خانه‌های قاجاری تهران است که در محله قدیمی و معروف عودلاجان و در کوی نوری‌زاده قرار دارد. این خانه به میرزا زین العابدین خان دنبلی ضرابی ملقب به موتمن الاطبا، پزشک حضور ناصرالدین شاه تعلق داشت. وی یکی از از جراحان معروف زمان خود و از فارغ التحصیلان دارالفنون و شاگرد دکتر تلوزان فرانسوی، پزشک نامی ایران در دوران قاجار بوده است. موتمن در  تخلیه سنگ از مثانه مهارت داشت و کتاب‌ها و مقاله‌های متعددی در این زمینه نوشته است.

خانه موتمن الاطبا ۸۰۰ متر مربع مساحت دارد و نمونه کامل و زیبا از یک خانه سنتی و قاجاری محسوب می‌شود که از دو بخش اندرونی و بیرونی به‌همراه ایوان‌ها، ستون‌ها و اتاق‌ها تشکیل شده است. قسمت‌هایی از آن با گذر زمان تغییر کرده است؛ به‌گونه‌ای که به‌جای حمام این خانه یک ساختمان سه طبقه ساخته شده است. باغی نیز در گذشته به بنا متصل بوده و در حال حاضر در میان بافت تجاری منطقه پامنار و انبارهای بزرگ آن رنگ باخته است. این ملک به‌عنوان یک اثر ملی در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

خانه موتمن الاطبا در سال ۱۳۸۳ هجری شمسی توسط یکی از بازماندگان موتمن الاطبا خریداری و فیلم‌های متعددی از جمله شهرزاد در آن فیلم‌برداری شد که در این سریال خانه جمشد، پدر شهرزاد بود. از سال ۱۳۹۸ هجری شمسی درب این مکان برای بازدید به روی بازدیدکنندگان گشوده شده است.

  • آدرس: تهران، چهارراه سرچشمه به‌سمت میدان امام خمینی، خیابان پامنار، روبه‌روی مسجد آیت‌الله کاشانی، انتهای کوچه موتمن الاطبا، پلاک ۱۳ (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: شایان محرابی)

خانه فرهاد دماوندی

خانه مسکونی دولو از جمله خانه‌های قدیمی تهران است که در دوره پهلوی اول ساخته شده است. مالک دولو فردی به نام جلوه بوده که این خانه را به‌همراه ملک کناری آن بنا کرد. وی در سال ۱۳۴۴ هجری شمسی آن را به آقای دولو می‌فروشد و بعدها نیز به وارثان می‌رسد. از سوی دیگر گفته می‌شود این خانه متعلق به سرلشگر محمود دولو یکی از شهرداران پیش از انقلاب بوده است. خانه دولو در سال ۱۳۸۲ خورشیدی در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

برخی از فیلم‌ها و سریال‌های معروف مثل شهرزاد در خانه دولو فیلم‌برداری شده است. این خانه در فصل اول این سریال، خانه فرهاد دماوندی بود.

  • آدرس: تهران، خيابان مجاهدين اسلام، كوچه قائن، پلاک ۱۲ 

لوکیش سریال بانوی عمارت

خانه طباطبایی ها

منبع عکس: خبرگزاری ایرنا؛ عکاس: نامشخص

سریال بانوی عمارت عاشقانه‌ای تاریخی است که در سال‌های اخیر از قاب تلویزیون پخش شد. این فیلم داستان دلداگی فخرالزمان شالچی و شاهزاده قاجاری ارسلان میرزا قوانلو قاجار را در عهد ناصری به تصویر کشیده است و به مهم‌ترین حادثه سیاسی آن زمان یعنی ترور ناصرالدین شاه توسط میرزا رضای کرمانی نیز می‌پردازد. این سریال در خانه تاریخی طباطبایی کاشان و پس از آن در تهران و قزوین ضبط و فیلم‌برداری شده است.

خانه طباطبایی‌ها در محله سلطان امیر احمد کاشان قرار دارد. مالک خانه جعفر طباطبایی نطنزی از تجار معروف فرش آن زمان بود که آن را در سال ۱۲۵۰ هجری قمری ساخت. این خانه حدود پنج هزار متر مربع وسعت دارد و از سه بخش اندرونی، بیرونی و بخش مخصوص خدمه به‌همراه ۴۰ اتاق، چهار حیاط، چهار سرداب یا زیرزمین، سه بادگیر و دو رشته قنات تشکیل شده است.

شیوه معماری خانه طباطبایی‌ها به‌صورت حجاب‌دار و گودال‌باغچه، متقارن و درون‌گرا است. به‌گونه‌ای که باغچه خانه در گودی قرار دارد. این شیوه مزایایی زیادی دارد و موجب می‌شود بنا از استحکام خوبی در برابر زلزله برخوردار و عایق حرارتی باشد و نیز آب‌رسانی به بنا به سهولت انجام می‌شود. علاوه بر آن، رطوبت بنا هم برای رشد گیاهان مناسب است.

لوکیشن سریال علی البدل

روستای ورکانه

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم؛ عکاس: نامشخص

علی البدل یکی از سریال‌های نوروزی است که در نوروز ۱۳۹۶ هجری شمسی پخش شد. داستان این سریال در مورد اختلافات دو طایفه به نام آبیاری‌ها و آبناری‌ها است که برای حل آن‌ها تصمیم به تشکیل شورای روستا می‌کنند. این سریال در روستای زیبای ورکانه از توابع استان همدان ضبط شده است.

سریال علی البدل در روستای تاریخی ورکانه فیلم‌برداری شده است

ورکانه روستایی تاریخی و سنگی است که قدمت آن به چهار قرن پیش می‌رسد و در فهرست میراث ملی کشور نیز به ثبت رسیده است. خانه‌های این روستا از سنگ، سنگ لاشه، سنگ مالون، خشت و آجر ساخته شده‌اند. مسجد، اصطبل پرورش اسب با معماری خاص سنگی و قلعه مهری خانم از دیدنی‌های ورکانه محسوب می‌شوند.

لوکیشن سریال نون خ

روستای پریان

منبع عکس: نیوزین؛ عکاس: نامشخص

نون خ سریالی طنز به کارگردانی سعید آقاخانی است که تاکنون پنج فصل آن از سال ۱۳۹۸ هجری شمسی از شبکه یک سیما پخش شده و از پربیننده‌ترین سریال‌های نوروزی صدا و سیما بوده است. فصل پنجم این سریال اکنون (بهار ۱۴۰۳) در حال پخش است. نون خ مخفف نام نقش اصلی این سریال، نورالدین خانزاده است که سعید آقاخانی آن را بازی می‌کند. این سریال در استان‌های کردستان، کرمانشاه، کرمان، تهران و در روستاهای پالنگان در کردستان ترقبان، کندوله و روستای پریان در کرمانشاه و روستای سنجریان در تهران ضبط و فیلم‌برداری شده است.

عکس کاور از مشرق نیوز؛ عکاس: نامشخص

پرسش‌های متداول

لوکیشن‌های سریال شهرزاد کجاست؟

باغ سلیمانیه، خانه موزه معین، خانه موتمن الاطبا و خانه دولو از جمله لوکیشن‌های سریال شهرزاد است.

لوکیشن سریال‌ امیرکبیر کجاست؟

کاخ گلستان تهران مکان فیلم‌برداری سریال امیرکبیر است.

لوکیشن قهوه تلخ کجاست؟

مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران تهران و کوشک احمدشاهی و کاخ صاحب‌قرانیه لوکیشن سریال قهوه تلخ است.

خانه قصه‌های مجید کجاست؟

قصه‌های مجید در خانه‌ای قدیمی و سنتی در شهر اصفهان فیلم‌بردرای شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه