بهترین پارک های اصفهان + عکس، آدرس و راهنمای بازدید

زیبا وکیلی
زیبا وکیلی پنجشنبه، ۴ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
بهترین پارک های اصفهان + عکس، آدرس و راهنمای بازدید

پارک‌های اصفهان با ذوق و هنر بسیار طراحی و اجرا شده‌اند و برخی از آن‌ها در کشور بی‌نظیر هستند. این پارک‌ها از بهترین جاذبه‌های شهری اصفهان به شمار می‌روند.

 پارک‌ها ظاهر خشک و خشن شهری را کمی تغییر می‌دهند و سبب کیفیت بهتر زندگی می‌شوند. به همین دلیل شهرداری‌ها، بخش‌هایی از فضای شهری را به پارک‌ها اختصاص می‌دهند و آن‌ها را برای خانواده‌ها زیبا و کاربردی می‌کنند. بهترین پارک های اصفهان از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان به شمار می‌روند که علاوه بر شهروندان اصفهانی، گردشگران زیادی هم از آن‌ها بازدید و استفاده می‌کنند. 

بهترین پارک های اصفهان

۱. پارک ناژوان اصفهان

پارک جنگلی ناژوان یکی از پارک‌های بزرگ و اصلی شهر اصفهان است که به‌دلیل قرار گرفتن در کنار زاینده رود به آن پارک ساحلی نیز می‌گویند. ناژوان از ترکیب دو کلمه «ناژ» و «وان» ایجاد شده است. «ناژ» به معنی گیاهی از خانواده صنوبر است و «وان» پسوندی برای جا و مکان به شمار می‌رود. درمجموع ناژوان به جایگاه درختان خانواده صنوبر گفته می‌شود.

پارک ساحلی ناژوان

منبع عکس: ایمنا

پارک ناژوان با ۱۲۰۰ هکتار مساحت در منتهی‌الیه شمال غربی اصفهان واقع شده است و به ریه شهر اصفهان معروف است. فضای جنگلی و عبور زاینده رود از میان این پارک، آن را به محلی مناسب و خوش آب و هوا برای پیک‌نیک و گردش‌های روزانه تبدیل کرده است. پارک ناژوان در مسیر بادهای غربی قرار گرفته است و با توجه به استقرار اکثر صنایع آلاینده در غرب اصفهان، این پارک به‌صورت فیلتر هوا عمل می‌کند.

پارک جنگلی ناژوان امکانات خوبی همچون زمین‌های ورزشی، استخر، کمپینگ، زمین‌‌های بازی کودکان، ایستگاه‌‌های درشکه‌سواری، اسب‌سواری، قایق‌رانی و دوچرخه‌‌سواری دارد و استفاده از آن‌ها برای عموم آزاد است. علاوه بر این امکانات، پارک جنگلی ناژوان شامل بخش‌هایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

منبع عکس‌ها: برنا، ویسگون، ویکی پدیا، خبرگزاری فارس

باغ موزه پروانه‌ها

  • ساعت بازدید: مجموعه باغ موزه پروانه‌ها همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۹ آماده ارائه خدمت به بازدیدکنندگان است.

باغ موزه پروانه‌ها با دو هزار متر مربع مساحت، در پارک ناژوان قرار دارد. این مجموعه در واقع یک باغ موزه منحصربه فرد است که بازدید از آن بسیار جذاب خواهد بود.

باغ موزه پروانه‌ها با ۱۰۰ نوع گونه گیاهی، همچون درختچه فردوس، سیکاس، لیندا، بنجامین و فیکوس به زیبایی آراسته شده است و محل نگهداری حدود ۲۲۰۰ عدد پروانه مختلف و شگفت‌انگیز است. این پروانه های تاکسیدرمی شده در ۴۸ قاب نگهداری می‌شوند.

باغ موزه پروانه ها

منبع عکس: کجارو

آکواریوم

  • ساعت بازدید: مجموعه آکواریوم همه‌روزه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۹ آماده ارائه خدمت به بازدیدکنندگان است.

مجموعه آکواریوم پارک ناژوان به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین آکواریوم کشور شناخته می‌شود. این آکواریوم با مساحت ۳۵۰۰ متر مربع، دارای تونل آکواریوم به طول ۳۰ متر و ۳۰ عدد آکواریوم پنج تا ۱۰ متری است. آكواريوم‌های لمسی، سيلندر آكواريوم‌های بزرگ، چند مركز قرنطينه، آزمايشگاه و فروشگاه از بخش‌های دیگر این مجموعه دیدنی هستند.

در آکواریوم بزرگ پارک ناژوان گونه‌های مختلف آب شور و شیرین از نقاط مختلف دنیا جمع‌آوری شده است و به بهترین شکل نگهداری می‌شوند. آکواریوم تونلی این مجموعه، حس حضور در اقیانوس‌ها را برای بازدیدکنندگان تدایی می‌کند. امکان غذا دادن به ماهی‌ها در بخشی از آکواریوم، از دیگر جذابیت‌های این مجموعه است.

منبع عکس‌ها: مجله گردشگری پیلا پیلا، بال آسمان، پول نیوز، بلد، اخبار آبی، ایرانگرد، شهرداری اصفهان

باغ پرندگان

  • ساعت بازدید: باغ پرندگان پارک ناژوان همه‌روزه در نیمه اول سال ساعت ۹ تا ۱۹ و در نیمه دوم سال ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ آماده ارائه خدمت به بازدیدکنندگان است.

مجموعه زیبا و دیدنی باغ پرندگان پارک ناژوان در سال ۱۳۷۵ با ۵۵ هزار متر مربع مساحت احداث شد. این باغ در چهار کیلومتری غرب پل وحید قرار دارد و از نظر طراحی در نوع خود بی‌نظیر است. در این باغ حدود ۳۵۰۰ نوع پرنده از ۲۰۰ گونه مختلف نگهداری می‌شوند.

محوطه داخلی باغ پرندگان با ۱۷ هزار متر مربع مساحت، برای پرواز آزاد پرندگان با توری پوشانده شده است. این پوشش توری روی ۱۶ ستون فلزی با ارتفاع ۲۵ تا ۳۲ متر نصب شده است. در این باغ با برطرف ساختن نیازهای زیست محیطی گونه‌های مختلف پرندگان، به‌خوبی از آن‌ها نگهداری می‌شود.

منبع عکس‌ها: بلد، های گردف ویزیت ایران، سایت شهرداری اصفهان

تله‌سیژ 

  • ساعت بازدید: تله‌سیژ پارک ناژوان همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ آماده ارائه خدمت به بازدیدکنندگان است.

تله‌سیژ به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین تفریحات پارک ناژوان شناخته می‌شود. این تله‌سیژ با ۱,۹۲۵ متر طول و ۶۰ صندلی سه نفره، به بازدیدکنندگان خدمات می‌دهد. تله‌سیژ با گذر از میان طبیعت بکر و زیبا، درختان تنومند و رودخانه، نمایی زیبا از پارک ناژوان، زاینده رود و کوه صفه را روبه‌روی بازدید‌کنندگان قرار می‌دهد و اوقات خوشی را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند.

تله‌سیژ پارک ناژوان دو ایستگاه دارد که یکی در اول جاده الفت و دیگری در جنوب زاینده رود و مجاورت باغ پرندگان مستقر است. این تله‌سیژ در فاصله ۲۴ متری از سطح زمین حرکت می‌کند و دو تا سه متر در ثانیه سرعت دارد.

تلهسیژ ناژوانمنیع عکس: شهرداری اصفهان

موزه صدف‌ها

  • ساعت بازدید: موزه صدف‌های پارک ناژوان همه‌روزه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸ آماده ارائه خدمت به بازدیدکنندگان است.

موزه صدف‌های پارک ناژوان اولین موزه تخصصی صدف و حلزون‌‌های دریایی است. این مجموعه با کلکسیونی غنی، در سالنی به مساحت ۳۰۰ متر مربع گردآوری شده است. موزه صدف‌ها از نادرترین مجموعه‌های خاورمیانه است و حدود ۲۰۰۰ نمونه صدف و جانور دریایی از ۸۰۰ گونه را شامل می‌شود. موزه صدف‌ها شامل نرم‌تنان دريایی و خشكی، چند نمونه از خرچنگ‌های آب شور و چند گونه از خارپوستان از دریاها و اقیانوس‌های مختلف دنیا است. این مجموعه طی ۲۵ سال از سراسر جهان شناسایی و جمع‌آوری شده است.

منبع عکس‌ها: سیری در ایران

باغ خزندگان

  • ساعت بازدید: باغ خزندگان پارک ناژوان همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ آماده ارائه خدمت به بازدیدکنندگان است.

باغ خزندگان اصفهان مجموعه‌ای خاص در دل پارک ناژوان است که با ۲۵ ویواریوم بزرگ و ۱۲ ویواریوم کوچک، انواع مختلفی از خزندگان را در خود جای داده است. باغ خزندگان از سال ۱۳۹۱ در کنار مجموعه آکواریوم پارک ناژوان آغاز به کار کرده است.

باغ خزندگان ناژوان

منبع عکس: تاپ توریست. عکاس: مجید حجتی

در باغ خزندگان بزرگ‌ترین اسکلت مار بوآ در ایران و بزرگترین صدف کلاه‌خودی ایرانی نگهداری می‌شوند. از دیگر حیوانات این مجموعه می‌توان به انواع مارهای سمی و غیر سمی و نیمه سمی ایرانی و خارجی، عقرب، سوسک‌، خفاش‌، ایگوانا، سوسمار و تمساح آمازون اشاره کرد.

منبع عکس‌ها: ویکی پدیا، تاپ توریست- عکاس: مجید حجتی

خزندگان در باغ خزندگان پارک ناژاون به‌صورت زنده و تعدادی هم به‌صورت تاکسیدرمی شده نگهداری می‌شوند. این مجموعه علاوه بر جنبه تفریحی برای عموم، به‌عنوان مرکز پژوهشی و تحقیقاتی هم کاربرد دارد و از سم خزندگان آن برای مصارف دارویی استفاده می‌شود.

شهربازی

  • ساعت بازدید: شهر بازی پارک ناژوان همه‌روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ آماده ارائه خدمت به بازدیدکنندگان است.

شهربازی ناژوان در ابتدای ورودی پارک جنگلی قرار دارد و دارای فضایی شاد و مهیج برای کودکان و بزرگسالان است. این شهر بازی با بیش از ۳۰ مجموعه بازی و تفریحی چون كارتينگ، سينما چند بعدی و پارک بادی می‌تواند لحظات پرشور و هیجانی را برای بازدیدکنندگان رقم بزند.

شهر بازی ناژوان

منبع عکس: سایت شهرداری اصفهان

پارک آبی کودکان ناژوان

  • ساعت بازدید: پارک آبی پارک ناژوان شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۲۱ آماده ارائه خدمت به بازدیدکنندگان است.

پارک آبی رو باز کودکان ناژوان، با مساحت ۲۵۰۰ متر مربع، از مکان های تفریحی کودکان در اصفهان است و در نزدیکی شهر بازی و پارک بادی قرار دارد. این پارک آبی با داشتن امکاناتی همچون رینگ آبی، مه‌پاش، قورباغه آبی، چتر آب، سطل آبی نامتعادل، دوچرخه آبپاش، پیچ ارشمیدس، الاکلنگ آبپاش، نخل آبپاش، پل شناور، قایق، آلاچیق آبی و محور‌‌‌‌های مرطوب رینگی، اوقات شاد و پرهیجانی را برای کودکان رقم خواهد زد.

پارک آبی ناژوان

منبع عکس: برگزیده‌ها

پارک آبی ناژوان از ایمنی بالایی برای کودکان برخوردار است. این پارک برای استفاده دختران سه تا ۹ ساله و پسران سه تا ۱۲ ساله طراحی شده است و والدین می‌توانند در کنار مجموعه نشسته و شاهد بازی و تفریح کودکان خود باشند.

۲. پارک صفه اصفهان

کوه صفه یکی از تفرجگاه‌های محبوب اصفهانی‌ها و از بهترین تفریحات شبانه در اصفهان است. اگر شما هم اهل کوهنوردی و پیک‌نیک هستید، در سفر به اصفهان از این پارک غافل نشوید. پارک صفه در جنوب غربی شهر اصفهان و دامنه بخشی از رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد که به آن کوه صفه می‌گویند. صفه به‌معنای صاف و مسطح است و به‌دلیل صاف بودن پای کوه، این نام برای آن انتخاب شده است. بلندترین قله کوه صفه ۲,۲۵۷ متر ارتفاع دارد.

غروب خورشید و طلوع زیبای آن در کوه صفه از چشم‌اندازهای معروف این پارک کوهستانی است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پارک صفه، وجود صخره‌های بلند در بخش‌های مختلف آن است که برای کوهنوردی تخصصی و آموزش سنگ‌نوردی استفاده می‌شود. پارک کوهستانی صفه امکانات رفاهی خوب و جاذبه‌های تفریحی زیادی از جمله مرکز بولینک، زیپ لاین، آبشار مصنوعی و شهر بازی دارد. در ادامه به معرفی بخش‌های دیگری از این پارک می‌پردازیم.

منبع عکس‌ها: برنا، سایه ساز، اقتصاد آنلاین، ویسگون

بام اصفهان

بام اصفهان در ارتفاع ۲,۲۴۰ متری کوه صفه قرار دارد و به چشم‌انداز بکر و زیبای خود از شهر اصفهان معروف است. این مکان دارای امکانات رفاهی خوب از جمله کافه و رستوران است. کوه صفه تقریبا از تمام نقاط شهر اصفهان به‌راحتی دیده می‌شود و به همین دلیل به‌طور کلی کوه صفه را بام اصفهان نیز می‌نامند.

بام اصفهان

منیع عکس: ویکی لوک

تله کابین

تله کابین کوه صفه با ۱۹۰۰ متر طول و تعداد ۵۰ کابین ۶ نفره در دو خط طراحی شده است. خط اول از روی بزرگراه صفه عبور می‌کند و تا گردنه باد ادامه دارد. خط دوم از ارتفاعات گردنه بادبالا شروع می‌شود و به‌سمت قلعه شاهدژ حرکت می‌کند. در انتهای مسیر تله کابین امکانات رفاهی خوبی همچون کافه و رستوران وجود دارد.

تله کابین صفه

منبع عکس: باشگاه خبرنگاران جوان

تله کابین یکی از تفریحات کوه صفه است و دسترسی به نقاط مرتفع پارک را تسهیل می‌کند. تماشای نمای بالایی شهر تاریخی اصفهان و پارک کوهستانی صفه از تله کابین، به‌خصوص در روزهایی که هوا پاک و صاف است بسیار جذاب خواهد بود.

چشمه درویش یا خاجیک

تعداد زیادی چشمه آب معدنی در کوه صفه وجود دارد که چشمه خاجیک شناخته شده‌ترین آن‌ها است. این چشمه داخل یک حفره سنگی طبیعی قرار دارد و از دیرباز به‌عنوان استراحتگاه کوهنوردان محسوب می‌شده است. از چشمه‌های دیگر کوه صفه می‌توان به پاچنار، زرد گل و نقط اشاره کرد.

پارک صفه اصفهان

منبع عکس: مپیو

باغ وحش

باغ وحش صفه بزرگ‌ترین محل نگهداری از حیوانات در شهر اصفهان است. این باغ وحش ۵۰ هزار متر مربع وسعت دارد و گونه‌های جذاب و کمیاب زیادی را در خود جای داده است.

باغ وحش صفه

منبع عکس: باشگاه خبرنگاران جوان

۳. پارک قلمستان اصفهان

پارک قلمستان در منطقه دوی اصفهان قرار دارد. این پارک با فضای پاک و زیبایی خود محل مناسبی برای یک دورهمی دوستانه یا خانوادگی است. بوستان قلمستان با داشتن امکاناتی همچون آلاچیق، مسیر پیاده‌روی و بوفه، محیط سالمی برای بازی کودکان و استراحت خانواده‌ها است. مناظر زیبایی همچون نهر، آب‌نما و حوض‌های بزرگ، این پارک را بسیار جذاب‌تر کرده‌اند.پارک قلمستان اصفهان

منبع عکس: مپیو

۴. پارک گل‌ ها اصفهان

پارک گل ها در زمینی به وسعت ۶۷ هزار متر مربع و حاشیه زاینده رود احداث شده است. این باغ از جاذبه‌های گردشگری شهر اصفهان به شمار می‌رود. پارک گل‌ها علاوه بر اینکه گونه‌های مختلف گیاهی و گل‌ها را به نمایش می‌گذارد کاربرد‌های آموزشی، فرهنگی و تحقیقاتی نیز دارد.

باغ گل ها درمجموع تعداد ۳۹۵ گونه گياهی مختلف را شامل می‌شود. این باغ دارای بخشی‌های زیبایی همچون باغ صخره‌ای، برکه، آب‌نما، باغ گیاهان دارویی، باغ سوزنی برگان، باغ گیاهان پیازی، باغ رز، باغ زنبق و باغ داوودی است.

منبع عکس‌ها: نشاط آوران، خبرگزاری موج، رشد، شهرداری اصفهان

۵. پارک پردیس هنر اصفهان

پارک پردیس هنر در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۷۵ هزار متر مربع افتتاح شد. این پارک در حاشیه زاینده رود قرار گرفته است و بزرگ‌ترین سالن آمفی‌تئاتر روباز کشور را دارد. سازه چوبی چشم‌گیری در قسمت ورودی بوستان پردیس هنر خودنمایی می‌کند.

پارک پردیس هنر اصفهان

منبع عکس: خبرگزاری موج

در پارک پردیس هنر، غرفه‌های زیادی برای نمایش آثار هنری هنرمندان رشته‌های مختلف، در نظر گرفته شده است. نورپردازی‌های زیبا، آب‌نما و رقص نور، این پارک را بسیار دیدنی‌تر کرده‌اند. دالان بهشت، بخشی از پارک پردیس هنر است که در آن دورتادور مسیر با گل‌های بالا رونده پوشیده شده است. 

پارک پردیس هنر

منبع عکس: ایسنا

فرش گل از دیگر بخش‌های دیدنی پارک پردیس هنر است. این فرش گل در قسمت انتهایی بوستان قرار دارد و در آن طرح‌های اسلیمی به‌وسیله گل‌ها ایجاده شده‌اند. دو برکه و چند آبشار مصنوعی از دیگر دیدنی‌های این بوستان هستند.

۶. پارک مشتاق اصفهان

  • آدرس: پل بزرگمهر، میدان بزرگمهر، خیابان مشتاق، بعد از عبداالله انصاری (مشاهده روی نقشه)

پارک مشتاق از جمله پارک‌های ساحلی است و در کنار زاینده رود قرار دارد. این پارک از نزدیکی پل خواجو شروع و تا نزدیکی پل شهرستان ادامه دارد. پارک مشتاق یکی از فضاهای سبز، بزرگ و جدید شهر اصفهان است. این بوستان محلی مناسب برای پیاده‌روی، پیک‌نیک، ورزش، تفریح، بازی کودکان و دوچرخه‌سواری است.

پارک مشتاق اصفهان

منبع عکس: فانزی

۷. پارک مرداویج اصفهان

پارک مرداویج در جنوب شهر اصفهان و منطقه ۶ شهرداری قرار دارد. این پارک دارای فضایی دنج و آرام است. از امکانات پارک مرداویج می‌توان به وسایل بازی برای کودکان، میزهای پینگ‌پنگ، وسایل ورزشی و میز‌های شطرنج اشاره کرد.

پارک اصفهان

منبع عکس: ایمنا

۸. پارک آبی آبسار اصفهان

پارک آبی آبسار در مکانی به وسعت ۱۲ هزار متر مربع احداث شده است. این پارک دارای ۱۳ سرسره روباز و تونلی، محوطه بازی کودکان، سونا خشک و بخار، حمام ترکی، سالن ماساژ، بازی‌های کامپیوتری و صابونی، رستوران و کافه است. پارک آبسار در فضایی امن و آرام، میزبان مراجعه‌کنندگان است.

در کنار استخر آبسار مجموعه ورزشی آبسار نیز قرار دارد که دارای امکاناتی چون اسکواش، سالن پاتیناژ، مرکز آب درمانی، سالن بولینگ، و سالن بدن‌سازی است.

پارک آبی آبسار

منبع عکس: درنا تریپ

۹. باغ فدک اصفهان

باغ فدک اصفهان در سال ۱۳۷۵ در شمال شرق شهر اصفهان و فضایی به وسعت ۸۵ هکتار احداث شد. در این پارک ۴۷ هزار اصله درخت و درختچه وجود دارد که سبب تلطیف هوای شهر اصفهان می‌شوند. پارک فدک برای خدمت‌رسانی به شهروندان، مسافران و گردشگران طراحی شده است و امکانات مناسبی جهت کمپینگ و اسکان دارد.

در باغ فدک امکاناتی از جمله زمین‌های ورزشی، کتابخانه، سالن مطالعه، زمین اسکیت، سایت بازی کودکان و باغ بانوان وجود دارند. دریاچه مصنوعی در شرق باغ فدک، با فضایی زیبا و دلنشین، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری است.

منبع عکس‌ها: دوستداران ایرانف توریستگاه، باشگاه خبرنگاران جوان

۱۰. پارک غدیر اصفهان

پارک غدیر از جمله مراکز تفریحی و فرهنگی شهر اصفهان است. این مجموعه سال ۱۳۷۲، در فضایی با وسعت ۵۲ هکتار در شرق اصفهان و با هدف یادبود علامه امینی افتتاح شد. بوستان غدیر از امکانات متنوعی همچون سالن نمایش برخوردار است. بنای یادبود علامه امینی و کتابخانه عمومی علامه امینی از جمله بخش‌های مهم پارک غدیر هستند.

پارک غدیر

منبع عکس: 1safar

در پارک غدیر اصفهان، مجموعه ورزشی مجهزی به مساحت ۳۶۸۰ متر مربع وجود دارد که دارای بخش‌های متنوعی همچون سالن ورزشی، استخر، جکوزی، سونای بخار و خشک، سالن بدن‌سازی، ماساژ، سالن به‌توانی و پیشگیری از ایجاد آسیب‌های شغلی، زمین‌های تنیس، بولینگ و سینمای چهاربعدی است.

پارک غدیر بخش‌های متنوع و مهمی همچون خانه کودک و نوجوان و فرهنگسرای رسانه دارد

خانه کودک و نوجوان اصفهان در پارک غدیر قرار دارد که وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. در این مجموعه، کلاس‌های مختلف هنری و جشن‌ها برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شوند.

مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان و فرهنگسرای رسانه، دو بخش مهم دیگر از پارک غدیر اصفهان هستند که فعالیت‌های فرهنگی زیادی در آن‌ها انجام می‌شوند. بخشی از پارک غدیر اصفهان به‌عنوان حرم مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس در نظر گرفته شده است. این مکان از آرامش و فضای معنوی خاصی برخوردار است.

۱۱. پارک ایثارگران اصفهان

پارک ایثارگران اصفهان در کنار زاینده رود احداث شده است. این پارک با فضای سرسبز، زیبا، درختان و گل‌های رنگارنگ خود، مکانی مناسب برای پیاده‌روی است. قرار گرفتن در کنار زاینده رود، هوای این بوستان را مطبوع‌تر کرده است.

پارک ایثارگران یکی از فضاهای خوب شهر برای نرمش‌های صبحگاهی و دوچرخه سواری است. امکانات رفاهی همچون سرویس بهداشتی و نمازخانه در پارک فراهم است. فضای بازی کودکان و آب‌نماهای متعدد، از دیگر مزایای این پارک هستند.

ایثارگران اصفهان

منبع عکس: فانزی

۱۲. پارک بانوان صدف اصفهان

پارک صدف در فضایی بسیار زیبا و دیدنی بر بام اصفهان، پذیرای بانوان محترم است. این پارک در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع تاسیس شده است و امکانات رفاهی خوبی را در محیطی امن و پوشیده برای خانم‌ها فراهم آورده است. برگزاری کلاس‌های آموزشی، نشست‌های فرهنگی و مسابقات تفریحی از جمله فعالیت‌های بانوان در این پارک زیبا هستند.

پارک اصفهان زیبا

منبع عکس: مپیو

۱۳. پارک بانوان باغ نوش اصفهان

پارک باغ نوش از پارک های بانوان است که در فضایی به مساحت دو هزار متر مربع احداث شده است. این پارک برای غنی‌سازی اوقات فراغت بانوان، امکانات تفریحی زیادی همچون زمین‌های والیبال، بسکتبال، بدمینتون، اسکیت، دوچرخه‌سواری، سایت اسباب‌بازی، فضای سبز و سالن بدن‌سازی دارد و می‌تواند ساعات خوشی را برای بانوان رقم بزند.

پارک بانوان باغ نوش

منبع عکس: مهرگل

اگر تجربه بازدید از پارک های اصفهان را دارید، نظر خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: خبرگزاری موج

پرسش‌های متداول

بهترین پارک های اصفهان کدامند؟

پارک ناژوان، پارک صفه، پارک قلمستان، پارک گل ها، پارک پردیس هنر، پارک مشتاق و پارک مرداویج از زیباترین و بهترین پارک های اصفهان به حساب می‌آیند..

کدام پارک های اصفهان برای چادر زدن مناسب هستند؟

پارک ناژوان، پارک صفه، پارک مشتاق و باغ فدک از بهترین پارک های اصفهان برای چادر زدن هستند.

پارک های ساحلی اصفهان کدامند؟

پارک ناژوان و پارک مشتاق با قرارگیری در کنار زاینده رود از جمله پارک‌های ساحلی اصفهان محسوب می‌شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه