بهترین پارک آبی در استانبول | قیمت بلیط + عکس

زهرا مهری نیاری
زهرا مهری نیاری چهار شنبه، ۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
بهترین پارک آبی در استانبول | قیمت بلیط + عکس

اگر در سفر به استانبول، به‌دنبال یک روز شاد و خاطره‌انگیز در کنار خانواده یا دوستان خود هستید، بهتر است به پارک‌های آبی استانبول سری بزنید.

اگر به تفریحات و ورزش‌های آبی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید یک روز شاد و هیجان‌انگیز را کنار خانواده خود در تور استانبول تجربه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر جاهای دیدنی استانبول، یک روز را در پارک آبی استانبول سپری و تجربه‌ای مهیج را در خاطرات خود ثبت کنید.

پارک‌های آبی در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و از جاذبه‌های گردشگری هر شهری محسوب می‌شوند. استانبول نیز شهری است که به فروشگاه‌ها، سواحل، تفریحات و آثار تاریخی‌اش معروف است و با توجه به موقعیت قرارگیری‌اش در کنار دریا، از پارک‌های آبی مجهز و متنوعی برخوردار است.

بهترین پارک آبی استانبول:

پارک آبی کلاب دلفین استانبول

  • ساعات کار: فصول گرم سال (بهار و تابستان) ۹ صبح تا هفت عصر. لازم به ذکر است که این مجموعه در ماه رمضان نیز مشغول به فعالیت است.
  • قیمت بلیط ورودی در بهار ۲۰۲۳: ۳۵۰ لیر، برای کودکان چهار تا ۱۱ سال ۱۸۰ لیر، ورود کودکان زیر سه سال در همه روزهای هفته رایگان است.
  • آدرس: محله اسن یورت، باغچه شهیر، محله اسنکنت، خیابان اونور گونر، مرکز بازی‌های آبی (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: aquaclubdolphin.com
  • تلفن: ۹۰۲۱۲۶۷۲۶۱۶۱+

پارک آبی کلاب دلفین

منبع عکس: gezginsitesi

از دیگر پارک‌های آبی محبوب استانبول می‌توان به پارک آبی کلاب دلفین اشاره کرد که در سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه از کامل‌ترین و بزرگترین پارک‌های آبی استانبول است. برای اینکه یکی از هیجان‌انگیزترین روزهای خود در استانبول را تجربه کنید، می‌توانید به این مجموعه سری بزنید و بدون شک تجربه لذت‌بخشی خواهید داشت.

پارک آبی کلاب دلفین هفت استخر متنوع برای تمام سنین و سلیقه‌ها در نظر گرفته است. استخر مخصوص کودکان، استخر بزرگسالان، استخر همگانی، استخر موج، استخر واترپلو از جمله استخرهای این مجموعه به شمار می‌آیند. از سرگرمی‌های دیگر این مجموعه ۱۲ سرسره متنوع و هیجان‌انگیز به نام‌های سرسره شاه کبرا، سرسره آناکوندا، سرسره سونامی، سرسره راکت، سرسره پیچشی، سرسره سقوط آزاد، سرسره‌های مخصوص کودکان و... است.

اگر به‌دنبال تفریحات متفاوت و جدید در یک پارک آبی هستید، می‌توانید از امکانات و فعالیت‌های دیگری مانند والیبال ساحلی، فوتبال صابونی و مهمانی برفی استفاده کنید که در پارک آبی کلاب دلفین در نظر گرفته ‌شده است. از تفریحات دیگر مجموعه نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی در استخر مخصوص خود در ساعات معینی از روز است و علت نام‌گذاری این پارک آبی همین دلفین‌ها بوده‌اند. درمجموع چهار کوسه، سه فک و ۱۱ دلفین در این پارک نگهداری می‌شود؛ همچنین امکان شنا کردن در کنار این دلفین‌های بازیگوش و عکس گرفتن با آن‌ها برای همه وجود دارد. به‌منظور استراحت‌های کوتاه برای صرف نوشیدنی و غذا یا حتی خرید سوغات در داخل مجموعه کافه، رستوران و فروشگاه‌هایی در نظر گرفته‌اند.

از قوانین پارک آبی کلاب دلفین می‌توان به عدم استرداد هزینه و کنسلی بلیط، ممنوعیت استفاد از سرسر‌ها برای خانم‌های باردار و بیمارهای قلبی، ممنوعیت همراه داشتن خوراکی و نوشیدنی، پوشیدن لباس و مایو مناسب اشاره کرد.

منابع عکس‌ها: charter123 و eslamteb

برای رسیدن به پارک آبی کلاب دلفین در نقاط مختلف استانبول، از جمله میدان تکسیم و فاتح، شاتل‌های رایگان در نظر گرفته شده است که می‌توانید در ساعات مشخص شده در ایستگاه مورد نظر حضور داشته باشید و توسط شاتل‌ها خود را به پارک آبی برسانید.

پارک آبی مارینا آکواپارک استانبول

  • ساعات کار: فصول گرم سال (بهار و تابستان) ۱۱ صبح تا هفت عصر. لازم به ذکر است که این مجموعه در ماه رمضان نیز مشغول به فعالیت است.
  • قیمت بلیط ورودی در بهار ۲۰۲۳: ۲۶۹ لیر. ورود کودکان زیر چهار سال در تمام روزهای هفته رایگان است.
  • آدرس: منطقه توزلا، جامی، خیابان بالیکچیلار، شماره ۲۰٫۱ (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: marinaaquapark.com
  • تلفن: ۹۰۲۱۶۵۶۰۱۸۰۰+

پارک آبی مارینا آکواپارک

منبع عکس: gezginsitesi

پارک آبی «مارینا آکواپارک» یا پارک آبی «توزلا» بزرگترین و زیباترین پارک آبی استانبول است که در منطقه آسیایی استانبول و در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۹ افتتاح شد. این پارک آبی به‌صورت روباز و در مساحتی حدود ۱۵ هزار متر مربع ساخته شده است. در واقع این پارک آبی مارینا آکوآپارک نام دارد که به‌دلیل نزدیکی به ساحل توزلا به پارک آبی توزلا نیز شناخته می‌شود.

پارک آبی توزلا ۱۷ سرسره آبی متنوع و هیجان‌انگیز دارد که بلندترین سرسره آبی اروپا با ارتفاع ۲۴٫۵ متر در این پارک آبی قرار دارد. این سرسره به علاقه‌مندان تفریحات هیجان‌انگیز به ‌شدت پیشنهاد می‌شود که این مسافت طولانی را در هفت ثانیه طی کنند. علاوه بر این، تونل‌های متنوع دیگری با رنگ‌های مهیج برای گروه‌های سنی مختلف در این پارک وجود دارد. یک بخش ویژه نیز برای فرزندان در نظر گرفته شده است که ۹ سرسره دارد و فقط توسط کودکان استفاده می‌شود تا احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

به‌دلیل قرارگیری پارک آبی مارینا آکواپارک در کنار ساحل توزلا، امکان انجام ۱۵ ورزش آبی و هیجان‌انگیز در این مجموعه فراهم است. در این مجموعه می‌توانید تفریحاتی مانند شاتل، جت اسکی، غواصی، اسکی روی آب، فلای بر، قایق‌ پدالی، بنانا و بسیاری از بازی‌های آبی دیگر را تجربه کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

در پارک آبی مارینا آکواپارک به مردان بالای ۱۵ سال بدون همراه خانم، اجازه ورود داده نمی‌شود

از جمله امکاناتی که فضای پارک آبی تزولا را مهیج می‌کند، پخش شدن موسیقی در فضای پارک و اجرای برنامه‌های شاد مانند کف‌بازی، بادکنک‌بازی، اجرای انیمیشن و... در طول روز است. همچنین در میان روز اگر به‌دلیل فعالیت زیاد نیاز به غذا پیدا کردید، می‌توانید در رستوران مجهزی که در مجموعه در نظر گرفته‌اند از خوردن غذاهای ترکی لذت ببرید.

در پارک آبی تزولا اجازه ورود به مردان بالای ۱۵ سال بدون همراه خانم داده نمی‌شود. این قانون باعث شده‌ است تا همه مشغول تفریح با فرزندان و خانواده خود باشند. همچنین یک استخر ویژه مخصوص بانوان در نظر گرفته شده است و پوشش خانم‌ها بدون محدودیت و هر فردی با توجه به عقاید شخصی خود می‌تواند از تفریحات این پارک لذت ببرد؛ اما پوشیدن تی‌شرت و شلوارک و لباس شنا چسبان هنگام پایین آمدن از سرسره‌ها ممنوع است و برای استفاده از استخرها حتما باید لباس مناسب پارک آبی را به‌همراه داشته باشید. در این بین استفاده از کلاه شنا یکی از قوانین مجموعه محسوب می‌شود.

سایت پلان پارک آبی توزلا

منبع عکس: aa

پارک آبی آکوا مارین استانبول

  • آدرس: محله بویوک‌ چکمجه، فاتح، خیابان کوماندو، شماره چهار (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۹۰۲۱۲۸۸۲۲۸۲۰+
  • پارک آبی آکوا مارین برای همیشه تعطیل شده است

پارک آبی آکوامارین

منبع عکس: seyahatdergisi

در تاریخ ۱۲ مه سال ۱۹۹۹ در قسمت اروپایی استانبول، در منطقه «بویوک چکمچه» پارک آبی روبازی با نام «آکوا مارین» فعالیت خود را آغاز کرد. این پارک آبی از بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک‌های آبی استانبول بود که گنجایش ۳۰۰۰ نفر را داشت.

پارک آبی آکوا مارین از تنوع زیادی در تفریحات و سرسره‌ها برخوردار بود؛ از جمله آن‌ها کامیکازی ۶۰ متری، سرسره‌ای به طول ۹۰ متر به نام پایتون، سرسره ۱۰۰ متری به نام کبرا، سرسره ۱۰۰ متری بلچول، رفتینگ به طول ۹۰ متر، سرسره سقوط آزاد، سیاه چاله آبی و انواع سرسره‌های پیچشی و هیجان‌انگیز دیگر بود. همچنین در حوضچه موج ساخته شده به مساحت ۴۰۰ متر مربع با ۱۰ اندازه موج مختلف، افراد خود را در اقیانوس احساس می‌کردند.

پارک آبی آکوا مارین برای همیشه تعطیل شده است

استخرهای پارک آکوا مارین نیز تنوع زیادی داشت؛ استخرهای المپیک به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و ۳۵۰۰ مترمکعب به سبک استخرهای حرفه‌ای ورزشی، استخر مخصوص کودکان و ساحل مخصوص بانوان در این پارک مشاهده می‌شد که برای هر نوع سلیقه‌ای در نظر گرفته شده بود. درمجموع، این پارک آبی برای تمام سنین تفریحات هیجان‌انگیزی داشت و محیط آن مناسب گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده بود.

طراحی سرسره‌های این مجموعه و بهداشت و پاکیزگی فضای آن مطابق با استانداردهای بین‌المللی بود و با بهترین تکنولوژی نظافت می‌شد. از امکانات رفاهی این پارک می‌توان به حمام‌های تفریحی، اجرای موسیقی زنده، پخش انیمیشن، کمد اختصاصی، دوش، اتاق پزشک و انواع فروشگاه‌ها اشاره کرد. پارک آبی آکوا مارین برای همیشه تعطیل شده است.

پارک آبی ویالند استانبول

  • ساعات کار: دوشنبه تا پنجشنبه: ۱۰ صبح تا ۶ عصر؛ جمعه تا یکشنبه: ۱۱ صبح تا هشت شب
  • قیمت بلیط ورودی در بهار ۲۰۲۳: هزینه ورودی برای بزرگسالان ۸۴۹ لیر و برای کودکان ۸۳۹ لیر است.
  • آدرس: منطقه ایوب، محله یشیلپینار، خیابان شهیت متین کایا، شماره ۱۱٫۱ (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: vialand.com
  • تلفن: ۹۰۸۵۰۲۱۰۸۵۶۳+

ورودی مجموعه اسفانبول

منبع عکس: charter123

اگر به‌دنبال گذراندن یک روز خوب در مکانی عالی کنار خانواده خود در استانبول هستید، به شما مجموعه «اسفانبول» یا همان «ویالند» پیشنهاد می‌شود. این مجموعه در واقع شهربازی قدیمی استانبول به نام ویالند بوده است که اکنون با تغییراتی که در آن ایجاد شده، گسترش یافته و پارک های آبی را در خود جای داده است. این مجموعه عظیم یک پارک موضوعی است که نام آن از ویالند به اسفانبول تغییر پیدا کرده است.

مجموعه ویالند عظیم در سال ۲۰۱۳ در زمینی به مساحت ۶۰۰,۰۰۰ متر مربع افتتاح شد و می‌تواند تا حدود ۱۵,۰۰۰ نفر را در خود جای دهد. این مجموعه یکی از ۱۰ پارک تفریحی برتر در اروپا و پنجمین مرکز خرید بزرگ در ترکیه است که آن را به دیزنی‌لند ترکیه نیز می‌شناسند.

شهربازی ویالند بر اساس آخرین استاندارد‌های جهانی ساخته شده است و خدمات سرگرمی، خرید و غذا را در کنار هم ارائه می‌دهد. در این مجموعه برای تمامی گروه‌های سنی سرگرمی در نظر گرفته شده است و به همین دلیل برای تفریح خانوادگی مکان بسیار مناسبی است. در رستوران این مجموعه انواع غذاهای محلی و بین‌المللی سرو می‌شود و هتل آن از لوکس‌ترین هتل‌ها محسوب می‌شود.

تفریحات پارک آبی مجموعه اسفانبول با شهربازی این مجموعه ترکیب شده است. برای مثال ترن هوایی که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر از آب عبور می‌کند. قایق‌سواری در رودخانه وحشی این پارک، به طول ۷۰۰ متر، اوج هیجان و ماجراجویی را برایتان به ارمغان می‌آورد. از تفریحات دیگر مجموعه می‌توان به سرسره وایکینگ، چرخش ۳۶۰، برج عدالت، جت اسکی، ترن ماجراجو و جهانگرد کوچک اشاره کرد. بیشتر این تفریحات محدودیت سنی و قدی دارند و مناسب هر گروه سنی نیستند.

از امکانات جالب این پارک مچ‌بندهای هوشمندی است که هنگام ورود به مراجعان داده می‌شود تا به‌ وسیله آن بتوانند از روز هیجان‌انگیز خود در مجموعه تصویربرداری و عکس‌برداری کنند و در پایان تفریح آن‌ها را از مجموعه تهیه کنند.

ترن هوایی پارک ویالندمنبع عکس: charter123

پارک آبی کالسیوم استانبول

  • ساعات کار: دوشنبه تا جمعه: ۶:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب؛ شنبه و یکشنبه: ۹ صبح تا ۶ عصر
  • آدرس: منطقه سارییر، زکریاکوی، املاک کونوت کورو اولری (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: coliseum.com.tr
  • تلفن: ۹۰۲۱۶۵۳۸۳۸۳۸+

استخر مجموعه ورزشی و آبی کالسیوم

منبع عکس: gezginsitesi

باشگاه ورزشی «کالسیوم» یک مجموعه ورزشی جذاب و کامل در زمینی به مساحت ۱۲,۰۰۰ متر مربع است که شما می‌توانید در تعطیلات از سرگرمی و ورزش در محیط هیجان‌انگیز آن، به دور از سر و صدای کلان‌شهر استانبول لذت ببرید. می‌توانید از فعالیت‌های ورزشی در نظر گرفته شده در این مجموعه مانند بدن‌سازی، یوگا، پیلاتس، ورزش‌های رزمی، شنا و اسکواش نیز بهره ببرید. فعالیت‌های ورزشی این مجموعه برای همه سنین در نظر گرفته شده است و به همین منظور شما می‌توانید لحظات شادی را به‌منظور گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده در آن تجربه کنید.

مجموعه کالسیوم یک مجموعه ورزشی است که یک پارک آبی در خود جای داده است

مجموعه کالسیوم یک پارک آبی در خود جای داده است. این پارک آبی شامل چهار استخر از جمله استخر موج، استخر سرپوشیده، استخر سکوت و استخر کودکان و همچنین ۶ سرسره از جمله سرسره آناکوندا، سرسره موشک است. استخر سکوت استخری با فضای آرامش بخش است که می‌توانید ساعاتی را در محیط آن به دراز کشیدن و آفتاب گرفتن بگذرانید؛ همچنین به‌دلیل وجود فضای سبز در کنار استخر روباز استرس از شما دور خواهد شد. از استخرهای سرپوشیده مجموعه کلوسیوم می‌توان در فصل سرما نیز استفاده کرد.

از دیگر تفریحات و امکانات مجموعه کالسیوم که در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار گرفته است فواره‌های خروشان، صخره‌نوردی، سینما، سالن ماساژ، اسپا، فروشگاه، آرایشگاه، کافه و رستوران‌های لوکس را می‌توان نام برد که در کنار فعالیت‌های ورزشی و مفرح یک مجموعه کامل را تشکیل می‌دهند.

پارک آبی کالسیوم

منبع عکس: istanbul

آسان‌ترین روشی که برای رسیدن به پارک آبی کالسیوم می‌توانید انتخاب کنید، استفاده از اتوبوس‌های خط ۱۵۰ و ۱۵۴ است.

پوشش زنان در پارک آبی استانبول 

در ابتدا باید خاطرنشان کرد که ترکیه کشوری مسلمان است و پوشش مردم آزادانه و توسط خودشان انتخاب می‌شود. بعضی از زنان با حجاب کامل و بعضی از آن‌ها بدون حجاب در جامعه ظاهر می‌شوند. در پارک‌های آبی استانبول نیز پوشش زنان از منظر حجاب آزاد است؛ اما توجه پوشش مخصوص شنا الزامی است. بنابراین بانوان می‌توانند با توجه به عقاید مذهبی خود از مایوهای اسلامی یا مایوهای معمول دیگر استفاده کنند.

پرسش‌های متداول

بهترین پارک آبی استانبول کجاست؟

از بهترین پارک های آبی در استانبول می‌توان به پارک آبی کلاب دلفین استانبول، پارک آبی مارینا آکواپارک استانبول، پارک آبی ویالند استانبول و پارک آبی کلوسیوم استانبول اشاره کرد.

قیمت پارک آبی استانبول چقدر است؟

قیمت پارک آبی استانبول حدود ۲۷۰ تا ۸۵۰ لیر ترکیه است.

مشهورترین پارک‌های آبی استانبول کدامند؟

پارک آبی آکوا مارین، پارک آبی کلاب دلفین، پارک آبی مارینا آکواپارک، پارک آبی ویالند و پارک آبی کلوسیوم از مشهورترین پارک‌های آبی استانبول هستند.

بلندترین سرسره آبی اروپا در کجا قرار دارد؟

بلندترین سرسره آبی اروپا با ارتفاع ۲۴٫۵ متر در پارک آبی مارینا آکواپارک استانبول قرار دارد

مطالب مرتبط:

دیدگاه