سفر نوروزی به استان مازندران مشروط به رزرو اقامتگاه

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
سفر نوروزی به استان مازندران مشروط به رزرو اقامتگاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به برپایی ستاد تسهیل سفر در استان، از امکان سفر به استان مازندران با شرایط خاص خبر داد.

مهران حسنی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، با اشاره به مجوز ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا جهت فعالیت واحدهای گردشگری و برقراری سفرهای نوروزی، از تشکیل ستاد تسهیل سفر همچون سنوات گذشته برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد. این در حالی است ستاد سفرهای نوروزی سال ۹۹ در استان مازندران تشکیل نشده بود. حسنی در این رابطه اذعان داشت:

در آن زمان ویروس کرونا کاملا ناشناخته بود و ستاد مقابله با ویروس کرونا برای سلامت مردم دستور به لغو ستاد سفر و همچنین ممنوعیت مسافرت داد؛ ولی در حال حاضر نه‌تنها شاهد سطح مناسبی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آگاهی عمومی هستیم، بلکه واحدهای گردشگری نیز در شرایط مطلوبی برای اجرای صحیح پروتکل ها و راهنمایی گردشگران هستند که می‌توان با هوشیاری سفر را مدیریت کرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ضمن اشاره به اعمال پروتکل‌های معین سفر در نوروز ۱۴۰۰، بر جلوگیری از روند عادی‌سازی موضوع شیوع ویروس کرونا تاکید کرد. وی با اشاره به امکان سفر گردشگران با وسایل نقلیه شخصی و وسایل حمل‌ونقل عمومی، افزود:

مهم‌ترین شرطی که برای ورورد گردشگران به استان مازندران در نوروز ۱۴۰۰ وضع شد، مسافرت به‌شکل رزرو اقامتگاه پیش از سفر است و بر این اساس، تمامی گردشگران و مسافران به هر شکل که می‌خواهند نوروز ۱۴۰۰ به مازندران سفر کنند، باید دارای برگه رزرو اقامتگاه‌های گردشگری شامل هتل، مسافرخانه، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمانسرا یا دیگر اقامتگاه‌های رسمی باشند. گردشگران به هر طریقی که وارد مازندران می‌شوند، باید پیش از سفر برای حضورشان اقامتگاه مشخص کنند تا معلوم شود به‌عنوان گردشگر وارد استان می‌شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه تدوین اساسنامه محدودیت‌های سفر نوروزی به مازندران در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان قرار دارد، از در نظر گرفتن شرایط احتمالی دیگری برای سفر نوروزی ۱۴۰۰ به مازندران با هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

مهران حسنی با اشاره به خسارت‌های هنگفت استان مازندران به‌واسطه تعطیلی صنعت گردشگری ناشی از شیوع ویروس کرونا، از پایان تاب‌آوری‌ مجموعه‌های گردشگری و تهدید روزافزون سرمایه‌های این حوزه خبر داد و افزود:

بیش از ۱۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت گردشگری مازندران فعال و شاغل هستند. ۳۰ درصد درآمدهای استان نیز همین حوزه تامین می‌شود. ورشکستگی گردشگری استان می‌تواند آسیب جدی به درآمد کلان مازندران و همچنین معیشت و اشتغال استان وارد کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه