بهترین کبابی‌ تهران کجاست؟ 13 کبابی قدیمی و باکیفیت تهران

اکرم زمانی نوری
اکرم زمانی نوری سه شنبه، ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین کبابی‌ تهران کجاست؟ 13 کبابی قدیمی و باکیفیت تهران

کباب یکی از بهترین و لذیذترین غذاهای ایرانی است و کبابی‌های تهران از بهترین مکان‌ها برای چشیدن طعم این غذا هستند.

اگر پایتخت‌نشین هستید و این سوال در ذهنتان هست که در تهران کجا کباب بخوریم؟ پیشنهاد می‌دهیم سری به با اصالت‌ترین و بهترین کبابی های تهران بزنید و طعم لذیذ این غذای اصیل را در پایتخت امتحان کنید. در این شهر رستوران‌ها و چلوکبابی‌های قدیمی و معروف زیادی وجود دارد که انواع کباب مانند کباب کوبیده، کباب برگ و کباب شیشلیک را طبخ و سرو می‌کنند. رستوران شمشیری، کباب شمرون، چلوکبابی رفتاری، چلوکبابی مسلم، رستوران نایب و کاسه کباب سنتی اردبیل از بهترین کبابی‌های تهران هستند.

در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین کبابی های تهران به پردازیم. در این رستوران‌گردی همراه کجارو باشید.

بهترین کبابی های تهران:

رستوران شمشیری (اصل)

شعبه یک

  • ساعت کاری: ۱۱:۳۰ صبح تا پنج عصر (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تلفن: ۵۵۶۱۷۸۷۹-۰۲۱ 
  • آدرس: بازار، سبزه میدان 

شعبه دو

  • ساعت کاری: ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب
  • شماره تلفن: ۲۴۱۹-۰۲۱
  • آدرس: اندرزگو، بین کاوه و قیطریه (مشاهده روی نقشه)

کباب شمشیری

منیع عکس: اینستاگرام رستوران شمشیری

چلوکبابی شمشیری، معروفترین کبابی تهران قدیم بود

شمشیری معروف‌ترین چلوکبابی تهران قدیم به شمار می‌رفت که در دوره پهلوی اول، در ضلع جنوب شرقی سبزه میدان افتتاح شد. این کبابی متعلق به حاج محمد حسن شمشیری از بازاریان و بزرگان صنف قهوه بود. وی همچنین از حاميان جبهه ملی بود که در جريان نهضت ملی شدن صنعت نفت، کمک‌های مالی فراوانی به دکتر مصدق کرد و به‌دلیل حمایت از وی به زندان افتاد و تبعید شد. او همچنین به‌دلیل خرید اوراق قرضه در واقعه چاپ اوراق قرضه ملی در دولت مصدق به‌عنوان قهرمان قرضه ملی شناخته می‌شود. 

شمشیری ابتدا در خیابان بوذرجمهر قهوه‌خانه داشت. وی بعدها قهوه‌خانه بزرگ‌تری در جلوخان مسجدشاه برپاکرد که در سال ۱۳۲۰ آن را تخریب و به چلوکبابی تبدیل کرد. بعد از مرگ وی به‌دلیل نداشتن فرزند، این کبابی به خواهران او رسید؛ اما آن‌ها از عهده آن برنیامدند. در سال ۱۳۴۹ فردی به نام عابدی حیاتی کبابی را خرید و به فروشگاه پوشاک تبدیل کرد. سرانجام در دهه ۸۰ توسط فرزند حیاتی و بعد از سی سال باردیگر کبابی شمشیری شروع به کار کرد. 

در حال حاضر این کبابی به اسم رستوران شمشیری فعالیت می‌کند و دارای دو شعبه است که یک شعبه آن به‌صورت بیرون‌بر کار می‌کند. منوی این رستوران انواع کباب‌ها مانند چلوکباب کاری، چلوکباب سلطانی، چلوکباب لقمه زعفرونی، چلوکباب برگ مخصوص و غذاهای ایرانی دیگر همچون باقالا پلو با ماهیچه، آلبالو پلو، شیرین پلو، زرشک پلو و انواع چلو خورشت را شامل می‌شود.

کباب شمرون

  • شماره تلفن: ۱۷۷۵-۰۲۱
  • شعبه تجریش: میدان تجریش، ضلع شمال شرقی (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه نیاوران: نیاوران، خیابان باهنر به‌سمت تجریش، بعد از چهارراه مژده، پلاک ۴۵۵ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه دشت بهشت: تهران، اوین، ابتدای کچویی، خیابان دشت بهشت

کبابی شمرون

منبع عکس: اینستاگرام کبابی شمرون

کبابی شمرون یکی دیگر از کبابی‌های تهران به شمار می‌رود که می‌توانید از نوش جان کردن این غذای بی‌نظیر لذت ببرید. این کبابی از سال ۱۳۸۵ در تجریش و در نزدیکی بازار تجریش آغاز به کار و اولین شعبه ساندویچ کباب در ایران را در سال ۱۳۸۸ در منطقه اندرزگو راه‌اندازی کرده است. این رستوران علاوه بر این یک شعبه انحصاری دلیوری نیاوران دارد. کباب شمرون از سال ۱۳۹۳ از طریق وب‌سایت اقدام به ثبت سفارش اینترنتی کرد. کبابی شمرون همچنین نخستین واحد صنفی در رسته رستوران‌داران محسوب می‌شود که از سال ۱۳۹۴ اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا را فعال کرده است.

کباب شمرون تجریش ۵۰ متر مساحت دارد و در سه طبقه به‌همراه تراس زیبا و مشرف به میدان تجریش از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. در این رستوران انواع کباب‌ها شامل کباب لقمه گوسفندی، کباب بره، شیشلیک، جوجه‌کباب فیله، جوجه‌کباب با استخوان و جوجه‌کباب ران طبخ می‌شود. در شعبه ساندویچ کباب نیز می‌توانید ساندویچ فیله سلطانی، ساندویچ لقمه، ساندویچ فیله و ساندویچ جوجه را میل کنید.

چلوکبابی مسلم

  • شماره تلفن: ۵۵۶۰۲۲۷۵-۰۲۱
  • ساعت کاری: ۱۱ صبح تا ۶ عصر
  • ساعت کاری قسمت آش و حلیم: ۶:۳۰ صبح تا ۹ شب
  • آدرس: بازار ۱۵ خرداد، نبش غربی سبزه میدان (مشاهده روی نقشه)

چلوکبابی مسلم

منبع عکس: سایت رستوران مسلم

اگر برای خرید به بازار بزرگ پایتخت رفتید، حتما برای میل کردن ناهار سراغ کبابی مسلم را بگیرید. این رستوران یکی از شلوغ‌ترین کبابی‌های تهران است که در طول روز پذیرای مشتریان زیادی است و با کباب‌های لذیذ و خوشمزه و انواع غذاهای ایرانی دیگر از مهمان خود پذیرایی می‌کند.

چلوکبابی مسلم از بهترین رستوران های تهران است و منوی آن شامل غذاهای برنجی، کباب‌ها و خورشتی می‌شود. کباب سلطانی، شیشلیک، برگ، جوجه‌کباب، باقالی پلو با مرغ، سبزی پلو با ماهی، ته‌چین، خورشت غوره بادمجان، قورمه سبزی، قیمه، آش و حلیم، شله زرد، کشک بادمجان، دلمه، میرزا قاسمی، کوفته، آش‌رشته و آش شله قلمکار از جمله غذاهای این رستوران هستند.

کباب‌سرای منصور

کباب کبابی منصور

منبع عکس: اینستاگرام رستوران منصور

کباب سرای منصور یا رستوران منصور آبشار از جمله کبابی‌های اسم‌و‌رسم‌دار تهران است. این کبابی در خیابان ولیعصر قرار دارد و غیر از آن هیچ شبعه دیگری ندارد. کباب‌ خوشمزه منصور آن‌چنان طرفدار دارد که برای آن صف می‌کشند. این رستوران کباب‌هایش را روی زغال می پزد و آن را با نان تافتون تازه و پخت شده در تنور داغش سرو می‌کند.

چلوکبابی جوان

  • ساعت کاری: از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۳۰:۳۰ بعدازظهر و ۷:۳۰ شب تا ۱۰:۳۰ شب
  • شماره تلفن: ۰۲۱-۳۳۳۴۷۵۸۶
  • آدرس: خیابان ۱۷ شهریور، پلاک ۱۴۴۹

چلوکباب کبابی جوان

منبع عکس: اینستاگرام چلوکبابی 

چلوکبابی جوان یکی از قدیمی‌ترین کبابی‌های تهران است که از سال ۱۳۳۹ آغاز به کار کرده است. این کبابی در خیابان ۱۷ شهریور قرار دارد و هرچند ظاهر آن قدیمی نیست اما همچنان طعم لذیذ کباب و غذاهای آن طرفداران خود را دارد. 

در رستوان جوان انواع غذهای ایرانی مانند چلوکباب شیشلیک، کوبیده، برگ، ته‌چین مرغ زعفرانی، زرشک پلو با مرغ، جوجه‌کباب و خورشت قیمه سرو می‌شود که می‌توانید در محل نوش جان کنید یا به‌صورت بیرون‌بر سفارش دهید.

رستوران نایب

  • آدرس: بازار بزرگ تهران، بازار زرگرها، بازار صحاف‌ها، پلاک‌های ۳۱، ۳۳ و ۳۵

کباب رستوران نایب

منبع عکس: سایت رستوران نایب

رستوران نایب یکی از بهترین کبابی‌های تهران است

رستوران نایب از معروفترین و پرطرفدارترین رستوران‌ها و کبابی‌های تهران به شمار می‌رود. پیشینه این کبابی به دوره قاجار و حاج علی آشپز می‌رسد. وی آشپز مخصوص ناصرالدین شاه بود و زمانی که در زمام شاه به شکار رفته بود به درخواست او از گوشت شکار کبابی لذیذ پخت و مورد توجه قرار گرفت. 

در دهه ۵۰ نایب غلامحسین، از نوادگان حاج علی، اولین چلوکبابی در ایران را به‌شکل رستوران‌های مدرن اروپایی تاسیس کرد. وی که در سال ۱۲۵۴ به تهران مهاجرت کرده بود؛ با خریدن حمامی در بازار صحاف‌ها بساط خود را برپا کرد که تا به امروز نام و شهرت خود را حفظ کرده است. 

در حال حاضر رستوران نایب با چندین شعبه از جمله شعبه وزرا، الهیه و ساعی فعالیت می‌کند؛ اما شعبه اصلی آن در بازار بزرگ تهران قرار دارد. در این رستوران علاوه بر میل کردن انواع کباب‌ها، چلوکباب‌ها وساندویچ کباب‌های خوشمزه می‌توانید سایر غذاهای ایرانی چون باقالی پلو، ماهیچه، چلو گردن و پلو ته چین را  به‌همراه پیش‌غذا، سالاد و نوشیدنی در محل یا به‌صورت آنلاین سفارش دهید و نوش جان کنید.

رستوران شرف الاسلامی

  • آدرس شعبه یک: جنب مسجد امام (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه دو: سبزه میدان، پلاک ۸۰۶

رستوران شرف الاسلامی

منبع عکس: اینستاگرام رستوران شرف الاسلامی

شرف الاسلامی رستورانی نام آشنا در بازار تهران و میان بازاری‌ها و خریداران است. این رستوران از کبابی‌های قدیمی پایتخت نیز به شمار می‌رود که در حوالی مسجد امام با مسجد شاه قرار دارد. قدمت این کبابی به سال ۱۳۱۷ می‌رسد و بنیان‌گذار آن حاج علی شرف الاسلامی از بازرگانان دوره قاجار و پهلوی بود و اکنون فرزند وی آن را اداره می‌کند.

در حال حاضر چلوکبابی شرف الاسلامی دو شعبه در بازار ۱۵ خرداد و سبزه میدان دارد. انواع کباب مانند کوبیده، ششلیک ممتاز، برگ، کباب تیکه مخصوص و سایر غذها چون باقالی پلو، زرشک پلو با مرغ، ته چین مرغ،‌ ته‌چین با ماهیچه از جمله غذاهای این رستوران است.

چلوکبابی رفتاری

  •  آدرس شعبه وحدت اسلامی: میدان شاهپور، خیابان وحدت اسلامی، پایین‌تر از میدان حسن آباد (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد، انتهای خیابان علامه جنوبی، مرکز تجاری طوس، طبقه هشتم
  • آدرس شعبه دولت: پاسداران، دولت، کاوه، جنب داروخانه مقدم، پلاک ۳۳۶ (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه انقلاب: انقلاب، اول کارگر جنوبی، نرسیده به کوچه مهدی زاده، پلاک ۹۵۰ (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه بام لند: انتهای اتوبان همت، دریاچه خلیج فارس، میدان موج، بلوار موج، مرکز خرید بام لند (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شبعه دروازه طهرون: اتوبان همت، دریاچه خلیج فارس، میدان موج، بلوار موج، مرکز خرید بام لند (مشاهده روی نقشه)

چلوکباب رفتاری

منبع عکس: اینستاگرام چلوکبابی رفتاری

از جمله کبابی‌های قدیمی و نامی تهران که در آن می‌شود کبابی خوش‌طعم و لذیذ را میل کرد چلوکبابی رفتاری است. صاحب این چلوکبابی حاج علی اکبر رفتاری بود که در سال ۱۲۹۰ آن را در بازارچه قوام الدوله در میدان شاپور برپارکرد و خوش‌طعمی کباب آن میان اهل محل و کسبه زبانزد شد. ۵۰ سال بعد و در سال ۱۳۴۴ رفتاری با خرید ساختمانی جدید در همان محدوده میدان شاپور کبابی خود را وسعت دارد.

بعد از فوت علی اکبر رفتاری مدیریت کبابی به فرزندان وی به نام‌های حاج محمود و حاج ابوالقاسم رفتاری، از پیش‌کسوتان کشتی ایران و هم دوره جهان پهلوان تختی رسید. در این دوره برای اولین بار در ایران بازدید مشتریان از آشپزخانه، قبل از صرف غذا را فراهم کردند. آشپزخانه این رستوران به‌گونه‌ای بود که مشتریان به‌راحتی می‌توانستند از آن بازدید کنند. 

رونق کسب و کار وارثان رفتاری موجب شد در سال ۱۳۵۴ تعمیراتی اساسی در بنا ایجاد کنند و طبقات آن را افزایش دهند. با این شرایط امکان برگزاری مراسم و جشن‌ها ممکن شد. در سال ۱۳۷۸ نیز نادری رفتاری از نوادگان حاج علی اکبر در یکی از برج‌های سعادت‌آباد شعبه جدید چلوکبابی رفتاری را افتتاح کرد و شعبه‌های دیگر هم یکی پس از دیگر افتتاح شدند.

در حال حاضر چلوکبابی رفتاری دارای چندین شعبه در نقاط مختلف پایتخت است که غذاهای هم به‌صورت حضوری و هم بیرون‌بر عرضه می‌کنند. در این رستوران‌های می‌توانید غذاهایی چون چلوکباب ممتاز، چلوکباب مخصوص، چلوکباب سلطانی، چلوکباب کوبیده مخصوص، چلوکباب جوجه، شیشلیک، باقلاپلو با ماهیچه، باقلاپلو با مرغ، انواع چلو خورشت و ته‌چین، کته لوبیا پلو با گوشت، ماهی قزل‌آلای کبابی، آبگوشت و ساندویچ‌های نوش جان کنید.

چلوکبابی مرشد

  • آدرس: بازار بزرگ، بازار نوروزخان، پشت مسجد جامع، پلاک ۴۳
کبابی مرشد، از معروفترین کبابی‌های بازار تهران است

چلوکبابی مرشد یکی از پرآوازه‌ترین کبابی‌های تهران و از قدیمی‌ترین‌های آن است که در بازار بزرگ و جنب مسجد جامع قرار داشت. شهرت این کبابی جدا از کباب لذیذ و خوشمزه‌اش به‌واسطه مالک آن یعنی حاج میرزا احمد عابد نهاوندی مشهور به مرشد چلویی است. وی یکی از شاعران، کاسبان منصف و خیر بازار بود و به همین دلیل کاسب قرن شناخته می‌شود. جلوی کبابی مرشد همیشه دو صف وجود داشت که یکی از آن‌ها صف مشتریان و دیگری صف مستمندان بود. 

کبابی مرشد چلویی همچنان باز است و مشتریان خود را دارد. در این کبابی طعم لذیذ کباب ایرانی چشیدنی است و خورشت قیمه آن نیز بسیار خوشمزه است. در ضمن این چلوکبایی همچون گذشته با قیمت‌های مناسب و مقرون به‌صرفه غذاهای خود ارائه می‌دهد.

کاسه کباب سنتی اردبیل

  • ساعت کاری: همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب
  • شماره تلفن: ۸۸۷۷۳۳۱۲
  • آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان ساعی، نبش کوچه مردوخی (مشاهده روی نقشه)

کاسه کباب سنتی اردبیل

منبع عکس: اینستاگرام کاسه کباب سنتی اردیبل

کاسه کبابی سنتی اردبیل، اولین کاسه کباب ایران است

خیابان ولیعصر تهران جایی است که می‌توانید سراغ اولین و تنها کاسه کباب سنتی اردبیل را بگیرید و طعم متفاوت انواع کباب را به‌همراه کره اردبیل بچشید. در این کبابی که در گذشته جگرسرای ساعی نام داشت با استفاده از گوشت گوسفندی تازه دشت مغان و کره گوسفندی ییلاق سبلان، کباب خوشمزه و بی‌نظیر را طبخ می‌کنند. در کاسه‌ای یک سیخ فیله، یک سیخ کوبیده، گوجه و فلفل کبابی سرو می‌شود و کره معطر اصل اردبیل و کنجد آن را بی‌نظیر می‌کند. این غذا را می‌توانید با برنج یا بدون آن در محل میل کنید یا آن را سفارش آنلاین دهید.

منوی کاسه کباب زارع علاوه بر کباب شامل صبحانه محلی اردبیل (عسل سبلان، کره محلی، قیماق ییلاق سبلان) که همه‌روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ صبح ارائه می‌شود. در ماه مبارک رمضان این رستوران با حلیم‌ و آش رشته از مشتریان خود پذیرایی می‌کند. کاسه کباب همچنین برای مجالس و مهمانی‌های نیز امکان سرویس‌دهی نیز دارد. 

رستوران اس پی یو (SPU)

شیشلیک رستوران اسپیو

منبع عکس: اینستاگرام رستوران اسپیو

اگر برای گردش و تفریح به درکه رفتید؛ پیشنهاد می‌دهیم برای صرف غذا به رستوران اسپیو یا اس پی یو بروید. این رستوران با داشتن محیطی دلنشین و باصفا و غذاهای با کیفیت مکانی عالی برای میل کردن یک ناهار بی‌نظیر است.

در رستوران اس پی یو می‌توانید انواع غذاها مثل جوجه‌کباب، آبگوشت، باقالی پلو با ماهیچه، میرزا قاسمی، باقلاپلو با گردن، ماهی سفید و ماهی قزل‌آلا را سفارش دهید؛ اما چیزی که باعث معروفیت اس‌پی‌‌یو در میان رستوران‌های درکه شده است؛ شیشلیک‌های لذیذ و در کنار آن کباب برگ و لقمه است که توصیه می‌کنیم امتحان کردن آن را از دست ندهید.

چلوکبابی البرز

  • شماره تلفن:  ۴۱۶۹۵-۰۲۱
  • آدرس: خیابان سهروردی شمالی، نبش کوچه نیکو قدم (مشاهده روی نقشه)

کبابی البرز

منبع عکس: اینستاگرام کبابی البرز

چلوکبابی البرز از دیگر کبابی‌های تهران است که در دهه ۴۰ و در سال ۱۳۴۶ توسط فردی به نان برماس شروع به کار کرد. در سال ۱۳۵۰ این رستوران به مکان فعلی خود در خیابان سهرودری منتقل شد و اکنون ۵۰ سال است که یکی از بهترین کباب‌های پایتخت را طبخ می‌کند. منوی غذای رستوران البرز شامل غذاهای ايرانی، غذهای دريايی، غذاهای گريل شده و فرنگی است.

رستوران ارکیده

  • آدرس شعبه آرژانتین: میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد، میدان کاج (شهید طهرانی مقدم)، ابتدای خیابان علامه شمالی، نبش خیابان اقبال ملی (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس شعبه اقدسیه: اقدسیه، بزرگراه ارتش، مجتمع شمیران سنتر، طبقه ۱۰ (مشاهده روی نقشه)

کباب رستوران ارکیده

منبع عکس: سایت رستوران ارکیده

مجموعه رستوران‌های ارکیده یکی از مشهورترین رستوران‌های پایتخت به شمار می‌رود که با هفت شعبه در سه استان تهران، کرج و مازندان فعالیت می‌کند. قدمت این رستوران به ۷۰ سال می‌رسد و از بهترین کباب‌های تهران را در منوی خود دارد. ارکیده سه شعبه در داخل تهران دارد و در آن انواع کباب‌ها مانند بره، بختیاری، برگ، فسنجانی، سلطانی، جوجه و سایر غذاهای ایرانی پخت می‌شود.

تاریخچه کباب در تهران

چلوکباب در تهران قدیم یکی از غذاهای لذیذ مخصوص ناهار به شمار می‌رفت و چون قیمت هر پرس آن با قیمت سه پرس از غذاهای دیگر برابر بود به آن غذای اعیانی می‌گفتند. بازار بزرگ مرکز چلوکبابی‌ها بود و کبابی‌های معروفی چون شرف الاسلامی، نایب، رفتاری و مرشد در آنجا قرار داشتند.

در دوره قاجار و در زمان محمدعلی شاه تنها سه یا چهار کبابی وجود داشت که در طول روز فقط یک‌بار کباب می‌پختند. آن‌ها یکی دو ساعت مانده به ظهر دکان‌های خود را باز می‌کردند. هر دکان نیز یک جارچی داشت که با صدای بلند اعلام می‌کرد: «غذا حاضر است.»

در توصیف کباب‌فروشی‌ها آمده است:

اکثر دکان‌های خوراکی فروشی محوطه‌ای سکودار داشتند که مشتری روی زمین می‌نشست. زمین نیز مفروش به قالیچه، گلیم و نمد زمانی که مشتری وارد دکان می‌شد. صاحب دکان که پای دخل نشسته بود کارگران را صدا می‌زد که به آقا جای دهید. سپس سینی مملو از بشقاب نان، نمک و سایر مخلفات را جلوی مشتری می‌گذاشتند شخصی به نام چلوبیار که وظیفه‌اش چلورسانی بود با بادیه برنج سروقت مشتری می‌آمد و مشتی برنج داغ، تکه‌ای کره و بعد سیخ کباب جلوی مشتری می‌گذاشت.

در تهران قدیم به کباب کوبیده چلوکباب نمی‌گفتند. دکان‌های چلوکبابی با راسته گوسفند (کباب برگ) کباب می‌پختند و پسماندهای گوشت را به دکان‌های کبابی می‌داند؛ در این دکان‌ها فقط کباب کوبیده به سیخ می‌زدند. جالب است بدانید؛ خوردن کباب آداب‌ورسوم خاصی نیز داشت. یکی از اصول این بود که چلوکباب باید با دست خورده شود، حتی زمانی که استفاده از قاشق و چنگال رایج شد. نان کباب مانند دستمال سفره به شمار می‌رفت و فرد با آن دست، دهان و ته بشقاب را پاک می‌کرد. 

بین تهرانی‌ها این رسم وجود داشت که هر مشتری باید سه پرس چلوکباب بخورد و بنابراین مجبور هزینه زیادی بپردازد. از زمان ناصرالدین شاه تا اواخر دوره قاجار قیمت هر پرس چهارشاهی (چهار دهم ریال) و با مخلفات حدود پنج شاهی بود. در دوره پهلوی اول نیز قیمت چلوکباب در بازار ۳۰ شاهی (یک ریال و نیم) و در چلوکبابی‌های لوکس بالاشهر دو ریال بود. 

کباب

منبع عکس: سایت رستوران نایب

اگر تجربه خوردن کباب در بهترین کبابی های تهران را دارید یا کبابی مشهور دیگری می‌شناسید، اطلاعات و نظرات خود را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

منبع کاور: اینستاگرام کاسه کباب سنتی اردبیل

پرسش‌های متداول

بهترین کبابی های تهران کدامند؟

رستوران شمشیری، کباب شمرون، چلوکبابی رفتاری، چلوکبابی مسلم، رستوران نایب و کاسه کباب سنتی اردبیل از بهترین کبابی‌های تهران هستند.

معروف‌ترین چلوکبابی تهران قدیم کدام بود؟

شمشیری معروف‌ترین چلوکبابی تهران قدیم به شمار می‌رفت که در دوره پهلوی اول، در ضلع جنوب شرقی سبزه میدان افتتاح شد.

اولین کاسه کباب ایران متعلق به کدام شهر است؟

کاسه کبابی سنتی اردبیل، اولین کاسه کباب ایران است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه