سفر به کدام شهرها جریمه دارد؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
سفر به کدام شهرها جریمه دارد؟

طبق اعلام استاندار تهران با توجه به اینکه اغلب شهرهای شمال کشور در شرایط قرمز و نارنجی قرار دارند، محدودیت تردد به استان‌های شمالی ادامه دارد و تردد به سایر استان‌ها مجاز است.

بنا به گفته انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران، خوشبختانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری مردم و مسئولان، استان در وضعیت زرد قرار گرفته و شهروندان تهرانی برای سفر به ۲۱۲ شهر زرد نیازی به برگه تردد بین‌شهری ندارند؛ ولی از آنجایی که ۳۷ شهر شمالی کشور همچنان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، سفر به این شهرها ممنوع و مشمول جریمه است. 

در این راستا، تقریبا نوار ساحلی و روستاهای توریستی شمال کشور در وضعیت پرخطر به سر می‌برند. آزادراه قزوین ـ رشت نیز از محدوده منجیل و رودبار و همچنین «جاده چالوس» در وضعیت نارنجی قرار دارند و تردد در این مسیرها همچنان ممنوع است.

جدول وضعیت شهرها از نظر محدودیت های کرونایی

رشت، آستارا، رضوانشهر، رودبار، منجیل، کوچصفهان، لاهیجان، زیباکنار، چمخاله، لنگرود، ماسال، رودسر، جواهرده، آستانه اشرفیه، کلاچای و چابکسر در استان گیلان، رامسر، نشتارود، عباس‌آباد، کلاردشت، چالوس، نوشهر، مرزن‌آباد، رویان، چمستان، محمودآباد، سرخرود، بلده، آلاشت، ورسک، شیرگاه، بابل، بابلسر، آشوراده و بهشهر در استان مازندران، بندر ترکمن، گرگان، علی‌آباد کتول و روستای زیارت در استان گلستان از جمله مناطق توریستی و اغلب ویلانشین هستند که هنوز در وضعیت خطرناک و نارنجی قرار دارند و ورود پلاک‌های غیربومی به این مناطق ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

بندر گز، کردکوی، نوکنده و جهان‌نما در استان گلستان و ساری، قائم‌شهر، فریدونکنار، نور، آمل، الیمستان، جویبار، تنکابن، نکا، رینه و پلور در استان مازندران در محدوده قرمز قرار دارند و سفر به این مناطق پرخطر محسوب می‌شود و تردد خودرو با پلاک غیربومی به این مناطق که اغلب توریستی محسوب می‌شوند نیز یک میلیون تومان جریمه دارد.

به‌روزرسانی ۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ساعت ۱۴:۴۳

طبق آخرین اعلام ستاد ملی کرونا آشوراده، بندرگز و نوکنده در استان گلستان، میانکاله، خلیل‌شهر، بهشهر، نکا، کیاسر، ساری، بابل، بابلسر، فریدون‌کنار، آمل، محمودآباد، فیلبند، الیمستان، رینه، پلور و تمام محدوده کوه دماوند، رویان، چمستان، یوش و بلده، سیاه‌بیشه، مرزن‌آباد، نوشهر، تنکابن، مازیچال، اشکور، نشتارود، کتالم و سادات‌شهر، چابکسر، کلاچای، رودسر، رامسر و جواهرده در استان مازندران و سیاه‌کل و لاهیجان در استان گیلان همچنان در وضعیت «پرخطر» برای سفر قرار دارند و محدودیت و ممنوعیت تردد به آن‌ها برقرار است. جریمه سفر به این مناطق نیز ۵۰۰ هزار تومان است. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه