تور مجازی تپه کرونین؛ پل پرندگان قاره سبز

علی گودرزی
علی گودرزی سه شنبه، ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی تپه کرونین؛ پل پرندگان قاره سبز

تپه‌ کرونین نه صرفا یک سرزمین شنی، که منطقه‌ای مملو از زیبایی‌های گیاهی و جانوری پرتعداد است. در این مطلب از طریق تور مجازی به این منطقه‌ زیبا سفر می‌کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ به‌روزرسانی شده است.

تپه‌ کرونین تا امتداد ساحل بالتیک ادامه پیدا می‌کند. قسمتی از این تپه‌ شنی در روسیه واقع شده است و بخشی از آن هم در کشور لیتوانی قرار دارد. طول این تپه‌ به ۹۸ کیلومتر می‌رسد. تپه‌ کرونین که تالاب کرونین را از دریای بالتیک جدا می‌کند، با توجه به همین تالاب نام‌گذاری شده است؛ نامی که به مردم ساکن این منطقه برمی‌گردد و یک تاریخ غنی در ورای آن نهفته است. تپه‌ کرونین در سال ۲۰۰۰ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

تپه‌ کرونین در مرز روسیه و لیتوانی در کیلومتر ۴۹ از این منطقه‌ ۹۸ کیلومتری قرار گرفته است. این تپه با طول ۹۸ کیلومتر و عرض ۴۰۰ متر تا سه‌هزار و ۸۰۰ متری، در مرز روسیه و لیتوانی قرار گرفته است. تپه‌ کرونین جایی است  که از جنگل‌ها، پوشش‌های گیاهی پرتعداد و گونه‌های جانوری متعددی میزبانی می‌کند. این منطقه‌ صرفا یک سرزمین خاکی، ماسه‌ای یا شنی ساده نیست. تپه‌ کرونین با پوشش‌های گیاهی خاص، میزبانی از گونه‌های جانوری پرتعداد و جاذبه‌های توریستی فراوان، به سرزمینی جالب و به‌خصوص تبدیل شده که در این مطلب به آن سفر خواهیم کرد. همراه ما باشید که در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، به تپه‌ کرونین سفر می‌کنیم.

هر دو کشور لیتوانی و روسیه، از تپه‌ کرونین با استفاده از لفظ «پارک ملی» یاد می‌کنند. بیش از ۶۰۰ گونه‌ مختلف از درخت‌ها، گیاهان و بوته‌ها را می‌توان در این منطقه پیدا کرد. از منظر جانوری، در تپه‌ کرونین باید انتظار مواجهه با گونه‌های جانوری پرتعدادی را داشته باشیم؛ چراکه جانورانی مثل گوزن نر، گوزن ماده، گرازهای وحشی،‌ خرس‌ها، روباه‌ها و بیشتر در این منطقه زندگی می‌کنند. به‌طور مجموع حدود ۲۹۶ جانور مختلف در این منطقه زندگی می‌کنند.

علاوه بر جانورها، تپه‌ کرونین محل زندگی پرندگان هم هست و از این منظر هم شهره است. این منطقه یکی از مسیرهای اصلی مهاجرت ۱۶۰ نوع پرنده‌ مختلف است. پرندگانی که قسمت‌های شمالی اروپا را به‌مقصد نقاط گرم‌تر از قاره‌ سبز، ترک می‌کنند؛ در جریان این مهاجرت‌ها است که حدود یک میلیارد از این پرنده‌ها به‌سمت تپه‌ ذکرشده پرواز می‌کنند. تقریبا ۱۰۲ گونه از پرندگان مهاجر قاره‌ اروپا در تپه‌ کرونین آشیانه ساخته‌اند. به همین دلیل است که از تپه‌ کرونین با نام «پل پرندگان» یاد می‌شود. چراکه پرندگان مهاجر در میانه‌ راه، به آشیانه‌های خود در این تپه می‌آیند و سپس بعد از چند روز، سفر خود را ادامه می‌دهند. همچنین یک ایستگاه پرنده‌شناسی در این تپه وجود دارد که قدمت آن به سال ۱۹۰۱ میلادی برمی‌گردد.

در هر دو بخش شرقی و غربی این تپه‌ شنی عظیم، به ساحل‌هایی شنی ختم می‌شود که می‌توان در دریاهای آن‌ها شنا کرد. به همین دلیل، تپه‌ کرونین یک مقصد خوب برای گردشگران هم به شمار می‌رود و برای راحتی دسترسی توریست‌ها به این منطقه،‌ جاده‌های پرتعدادی در اطراف دره‌ مورد بحث، احداث شده است.

تصویری از ساحل تپه کرونین

یکی از مناطق دیدنی تپه‌ کرونین، جنگل رقصان (The Dancing Forest) است. تنه‌های درختان کاج در این جنگل، آن‌قدر پیچ‌درپیچ خلق شده که با دیدن درختان این جنگل از دوردست، حس رقصان بودن این جنگل به‌بیننده دست می‌دهد.

بخش لیتوانیایی تپه‌ کرونین نیز به‌اندازه‌ قسمتی از آن که در روسیه واقع شده است، زیبایی‌ها و دیدنی‌های فراوانی را در خودش جای داده است. در ادامه و از طریق قسمت ابتدایی مطلب، می‌توانید از قاب تور مجازی به این تپه‌ زیبا و دیدنی، سفر کنید. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه