تایم لپس یک روز در وین

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
تایم لپس یک روز در وین

وین پایتخت اتریش و مهد موسیقی کلاسیک در جهان است. این شهر با بناهای تاریخی و طبیعتی دلربا، یکی از زیباترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود.

وین، پایتخت اتریش و یکی از توسعه‌یافته‌ترین شهر‌های اروپا است. این شهر با امتداد در دو سمت رود دانوب، در دامنه‌های آلپ قرار گرفته است. وین اولین بار توسط سلت‌ها پایه‌گذاری شد و در قرن یک میلادی، به تصرف امپراتوری روم درآمد. وین به‌عنوان محل درگذشت امپراتور بزرگ روم، «مارکوس اورلیوس آنتونیوس» و همچنین به‌عنوان محل اسارت «ریچارد شیردل»، پادشاه انگلستان مشهور است. تاریخ وین، خواندنی و پرحادثه است و حتی نگاشتن مختصری از آن، صفحه‌ها به‌طول می‌انجامد. وین در دوران رنسانس به‌ یکی تاثیرگذار‌ترین شهرهای اروپا بدل شد و نقش مهمی را در توسعه فرهنگ و هنر اروپا ایفا کرد.

پایتخت اتریش ، پیش از این پایتخت امپراتوری مقدس روم و پایتخت امپراتوری اتریش-مجارستان نیز محسوب می‌شده است و کاخ‌ها، قلعه‌‌ها، کلیساها و بناهای یادبود بسیاری در آن به‌چشم می‌خورد. شهرسازی وین به‌قدری باشکوه است به قصه‌های خیالی شباهت دارد و در کنار آن، یکی از سبزترین شهرهای اروپا نیز محسوب می‌شود. وین را مهد موسیقی کلاسیک جهان می‌دانند و نام این شهر با بتهوون، باخ، هایدن و دیگر آهنگ‌سازان مشهور گره خورده است.

از جمله جاهای دیدنی وین می‌توان به پارک ولکس گارتن، کاخ بلودر، جزیره دانوب، میدان راتائوس، کاخ شون برون و دیگر جاذبه‌های بی‌شمار اشاره کرد. در ادامه و توسط ویدیویی که کجارو تدارک دیده است، به‌ شهری با حال‌هوای انیمیشن‌های کودکانه و فانتزی سفر کنید و از دیدنی‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید.

تهیه و تنظیم ویدیو: علی گودرزی

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه