تایم لپس یک روز در فلورانس

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
تایم لپس یک روز در فلورانس

فلورانس یکی از شهرهای تاریخی ایتالیا و اروپا محسوب می‌شود که به‌واسطه آثار تاریخی کهن و مشاهیری بزرگ، نزد گردشگران شناخته شده است.

فلورانس، مرکز ایالت توسکانی و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایتالیا است. این شهر نیز همچون سایر شهرهای باستانی جهان، شگفتی‌های بسیاری را برای گردشگران در بر دارد؛ اما اهمیت فلورانس تنها در بناها و آثار تاریخی آن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه پیوند ناگسستنی آن با فرهنگ، هنر و تمدن جهانیان است که این شهر را متمایز می‌کند‌. اولین نشانه‌های تمدن در فلورانس به سال ۵۹ پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد.

این شهر در قرن‌های ابتدایی پس از میلاد مسیح، پایتخت جمهوری مستقل فلورانس به‌شمار می‌رفت و به‌لحاظ اقتصادی و فرهنگی، بر تمام اروپا اثر گذار بود. شهر فلورانس را سرآغاز دوران رنسانس می‌دانند و نام این شهر با مشاهیری چون داوینچی، دانته، میکل‌آنژ و ماکیاولی گره خورده است. خاستگاه قانون «ژرف‌نمایی» یا «پرسپکتیو» که سرآغاز رویکردهای مدرن هنری است نیز شهر فلورانس محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی فلورانس نیز اغلب با نام مشاهیر آن ارتباط تنگاتنگ دارد و ردپایی از آنان را می‌توان در جای‌جای شهر احساس کرد. موزه کلیسای جامع فلورانس، تعمیدگاه سان جیوانی، گالری آکادمیا فلورانس، پل پونته وچیو و گالری اوفیتزی در کنار دیگر بناهای بی‌شمار، از جاذبه‌های فلورانس هستند. در ادامه و در ویدیویی که کجارو تدارک دیده است، می‌توانید از فلورانس، میعادگاه علم و هنر و روشنگری دیدن کنید.

تهیه و تنظیم ویدیو: علی گودرزی

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه