با تور مجازی به پارک ملی ژانگ جیاجیه سفر کنید

علی گودرزی
علی گودرزی جمعه، ۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به پارک ملی ژانگ جیاجیه سفر کنید

پارک ملی ژانگ‌جیاجیه منطقه‌ای نفس‌گیر در کشور چین است که سالانه از تعداد بالایی از بازدیدکنندگان میزبانی می‌کند. پارکی که در این مطلب از طریق تور مجازی به آن سفر می‌کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۴ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳ به‌روزرسانی شده است.

در مواجهه با پارک ملی و جنگلی ژانگ‌جیاجیه در چین، حس می‌کنید که در فیلم Avatar به کارگردانی جیمز کامرون مشغول زندگی کردن هستید. فیلمی که سیاره‌ خیالی خود که «پاندورا» نام داشت را تمام و کمال با الگو قرار دادن این پارک ملی و عظیم، به مخاطبان خود نشان داد. این پارک از سال ۱۹۸۲ به‌عنوان یک منطقه‌ تحت محافظت، نام خود را مطرح کرده است و یکی از قدیمی‌ترین مناطق محاظت‌شده‌ کشور چین به‌حساب می‌آید.

پارک ملی ژانگ‌جیاجیه شاید سیاره‌ عظیم و نفس‌گیر پاندورای فیلم سینمایی آواتار نباشد؛ اما وقتی تمامی موارد علمی-تخیلی فیلم نام‌برده را از پاندورا حذف می‌کنیم، وقتی اژدهایان، سنگ‌های پرنده، حیوانات عجیب‌وغریب و تمامی این موارد غیرواقعی فیلم را کنار می‌گذاریم؛ تفاوت خاصی را بین پاندورا و پارک ژانگ‌جیاجیه نمی‌توانید پیدا کنید! همراه ما باشید تا در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، به پارک ملی و جنگلی ژانگ‌جیاجیه سفر کنیم.

اشخاصی که به پارک ژانگ‌جیاجیه در کشور چین سفر می‌کنند، این انتخاب را دارند که یا در ارتفاع ۴۰۰ متری به قدم زدن مابین دیدنی‌های سنگی این پارک مشغول شوند یا اینکه با آسانسور ۳۶۰ متری و به‌خصوص این جاذبه‌ توریستی عظیم، به ارتفاعاتش صعود کرده و یک ماجراجویی خاص را شروع کنند. مکان‌های بسیار جالبی را می‌توان در پارک ملی و جنگلی ژانگ‌جیاجیه پیدا کرد. از روستاهای مردم بومی تا غارهای جذاب، همگی درکنار هم برای مشغول و سرگرم کردن توریست‌های پرتعداد این منطقه، پشت سر هم صف کشیده‌اند.

پارک ملی ژاپگ‌جیاجیه یک منطقه‌‌ تاریخی هم به‌حساب می‌آید. نام این منطقه در فهرست ژئوپارک‌ها و میراث‌های جهانی یونسکو ثبت شده است. با حرکت در این منطقه‌ زیبا، متوجه مواردی جالب خواهید شد. گاهی اوقات نمی‌توانید یک پل ارتباطی میان بخش‌های مختلف پارک پیدا کنید. زمان‌هایی هم پیش می‌آید که برای حرکت مابین قسمت‌های مختلف پارک و انتقال میان آن‌ها، باید مسافت‌هایی طولانی را بپیمائید. با تمامی این تفاسیر، هر بخش پارک دارای مواردی مثل غرفه‌ها، طاق‌ها، پل‌ها و رودخانه‌های به‌خصوص است و نفس شما را می‌گیرد! این پارک به‌اندازه‌ای بزرگ است که یک توریست حتی اگر سه روز در آن وقت بگذارد، تنها ۳۰ درصد زیبایی‌ها و جاذبه‌هایش را دیده و کشفشان کرده است!

اگر به این پارک سفر کنید احتمالا شما هم نظرتان بر این باشد که جذاب‌ترین بخش‌های ژانگ‌جیاجیه در مناطق شمالی‌اش جاخوش کرده‌اند. نفس‌گیرترین و عظیم‌ترین چشم‌اندازهای پارک را از منطقه‌ شمالی‌ آن می‌توانید تماشا کنید. قسمت‌های شمالی این پارک، با نام‌های گاه شاعرانه‌ای که دارند؛ توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کنند. نام‌هایی مثل «پل زمین و آسمان». این قضیه حتی برای ماشین‌های نقل‌وانتقال میان دیدنی‌های پارک هم صدق می‌کند و تله‌کابینی که بازدیدکنندگان را به نوک کوه «تیان‌من شان (Tianmen Shan)» می‌رساند؛ مسیرِ بهشت نامیده می‌شود. تله‌کابینی که مسیر حرکتی آن از میان ابرها می‌گذرد و مسافران خود را به ارتفاع هزار و ۵۱۹ متری سطح زمین می‌برد. مسیری که حرکت در آن حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. هرچقدر که تله‌کابین بالاتر می‌رود، دمای آن کاهش پیدا کرده و گوش‌های گردشگران متوجه یک سری تغییرات جوی می‌شود!

تصویری از منطقه کوهستانی پارک ملی - جنگلی ژانگ جیاجیه

اهالی بومی این منطقه باور دارند که کوه نام‌برده، به‌شکل‌هایی خاص با «بهشت» ارتباط دارد و قدرت‌هایی فرا طبیعی را در خودش جای داده است. در قرن ۲۰ میلادی، مقداری بسیار زیاد و غیرقابل توضیح از آب از ارتفاع  هزار و ۵۰۰ متری این کوه به پایین، سرازیر شد! بدون هیچ دلیل و منطق. این اتفاق به‌مدت ۱۵ دقیقه در جریان بود و پس از آن، جریانی از بخار پدیدار شد. برخی از شایعات محلی هم بر این باور هستند که در کوه مورد بحث ما، گنج‌هایی بی‌نهایت ارزشمند پنهان شده‌اند. از دیگر عجایب این کوه، وجود غاری عظیم در آن است. این غار که «دروازه‌ بهشت» نام دارد و در سال ۲۶۳ میلادی ظاهر شده است، حدود ۱۳۲ متر ارتفاع دارد و با طول ۶۰ و عرض ۵۷ متری خود از گردشگران پذیرایی می‌کند. غار دروازه‌ بهشت یکی از بزرگ‌ترین غارهای جهان است.

در ادامه و از طریق بخش ابتدایی این مطلب، می‌توانید به پارک ملی و جنگلی ژانگ‌جیاجیه سفر کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع AIRPANO

دیدگاه