با انواع ویزاهای کاری استرالیا آشنا شوید، کدام ویزا مناسب شماست؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
با انواع ویزاهای کاری استرالیا آشنا شوید، کدام ویزا مناسب شماست؟

اقدام برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار استرالیا، یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا در بین ایرانیان است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

از طریق اشتغال، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی می‌توان به استرالیا مهاجرت کرد. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده و نیازمند افراد متخصص و سرمایه‌گذار هستند. در ادامه توضیحات مختصری در خصوص برخی از ویزاهای کاری متداول ارائه می‌شود. دولت استرالیا با برنامه‌ریزی دقیق و سیستم مکانیزه‌ای که برای ویزای کار استرالیا در نظر گرفته است به‌دنبال جذب نیروی کار ماهر است که با استعداد و توانایی‌هایش بتواند باعث رونق و پیشرفت اقتصادی استرالیا شود. اقدام برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار استرالیا ، یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا در بین ایرانیان است.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری:

این روش، سریع‌ترین راه برای مهاجرت به استرالیا است، اما با این وجود نیاز به پول و سرمایه‌ی زیادی دارد. با وجود اینکه دولت استرالیا به افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در این کشور را دارند، اقامت می‌دهد. اما با توجه به میزان سرمایه، این اقامت دائمی یا موقت است.

یکی از روش‌های معمول این است که حداقل ۲۰۰ هزار دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کنید و برای ویزای ۱۸۸ که ۴ سال اقامت به شما می‌دهد، اقدام کنید. با این ویزا وارد استرالیا شوید و کسب و کار خودتان را راه بیندازید. پس از ۴ سال می‌توانید برای ویزای ۸۸۸ درخواست بدهید و اقامت دائم بگیرید. درصورتی که قادر به هزینه کردن تا این حد نیستید، نگران نباشید! سایر شرایط مهاجرت و اقامت استرالیا را با ورود به سایت www.selectvisa.com  ببینید  و از مشاوره رایگان در این زمینه، بهره‌مند شوید.

شما می‌توانید از ابتدا اقامت دائم بگیرید. اما در این صورت، شرایط کمی متفاوت‌تر است. برای این منظور باید حداقل ۱.۵ میلیون دلار پول داشته باشید و برای ویزای ۱۳۲ اقدام کنید.

ویزای کار و اشتغال:

اگر پول زیادی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی ندارید، می‌توانید برای شغل‌های مناسب خود درخواست بدهید. این نوع از ویزا در صورتی که شرایط لازم آن را دارا باشید، جز پیشنهادهای ویزای کار استرالیا سلکت ویزا برای شما است. برای این منظور، باید ویزای کاری دریافت کنید که این ویزا هم به دو دسته‌ دائم و موقت تقسیم می‌شود.

  • ویزاهای موقت کاری:

اگر می‌خواهید اقامت دائم بگیرید، اما امتیازات شما برای این منظور کم است، می‌توانید ابتدا برای ویزای موقت اقدام کنید و بعد از ورود به استرالیا، امتیازات خود را افزایش دهید و سپس برای اقامت دائم درخواست بدهید.

به‌عنوان مثال، اگر شما فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های مورد تایید استرالیا باشید، می‌توانید برای ویزای موقت ۴۷۶ اقدام کنید و به‌مدت ۱۶ ماه در استرالیا بمانید و از طریق افزایش سابقه‌ کار، امتیاز خودتان را افزایش دهید و سپس برای اقامت دائم اقدام کنید.

ویزای دیگری که اقامت موقت برای کسب امتیاز به شما می‌دهد، ویزای ۴۹۱ است. این ویزا به شما فرصت می‌دهد تا در مدت دو سال در مناطق کم‌جمعیت استرالیا کار کنید و سپس برای اقامت دائم درخواست بدهید.

ناگفته نماند که بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی از استرالیا می‌توانید برای ویزای ۴۸۵ اقدام کنید و در مدت ۲ تا ۴ سال، سابقه‌ کاری خود را افزایش داده و سپس اقدامات لازم برای اقامت دائم را انجام بدهید.

  • ویزاهای دائم کاری:

سن شما برای ویزاهای دائم کاری باید زیر ۴۵ سال باشد و اگر این شرایط را ندارید، از روش‌های دیگر استفاده کنید.

هنگامی‌که یک کارفرما در استرالیا، شما را برای یک موقعیت شغلی در نظر می‌گیرد، می‌توانید طی ۶ ماه، برای ویزای ۱۸۶ درخواست بدهید. این ویزا برای ورود مستقیم افراد متخصص است و همچنین برای تبدیل ویزای ۴۵۷ (که اقامت موقت به شما می‌دهد) به اقامت دائم بکار برده می‌شود.

ویزای ۱۸۷ استرالیا همانند ویزای ۱۸۶ است، اما با این تفاوت که شما باید در مناطق کم‌جمعیت استرالیا کار کنید.

برای ویزای ۱۸۹، نیازی به اسپانسر شدن کارفرما ندارید، اما باید حداقل ۶۵ امتیاز داشته باشید و شغل درخواستی شما مرتبط با تحصیلات‌تان باشد.

برای ویزای ۱۹۰، ایالت‌های استرالیا اسپانسر شما می‌شوند و باید حداقل ۵۵ امتیاز داشته باشید. بعد از گرفتن این ویزا و ورود به استرالیا، شما می‌توانید به تحصیل یا کار بپردازید. توجه داشته باشید که زمینه‌ کاری شما باید در لیست رشته‌های مورد نیاز استرالیا در آن سال، قرار داشته باشد.

منظور از امتیاز در فرایند اخذ ویزا چیست؟

برای گرفتن ویزا و اقامت استرالیا، شرایط شما باید به‌گونه‌ای باشد که به پیشرفت این کشور کمک کند. بنابراین هر کشوری از جمله استرالیا یک سری فاکتور در نظر می‌گیرد که اگر شما در هر سطحی باشید، می‌توانید امتیاز کسب کنید. طبیعتا هرچه امتیاز شما بیشتر باشد، شانس و احتمال پذیرش شما بیشتر خواهد بود. سن، مدرک تحصیلی، نمره زبان، وضعیت تاهل، سابقه‌ی کاری در داخل و خارج استرالیا، شغل مورد نیاز استرالیا طبق لیست STSOL، اسپانسرشیپ ایالتی و منطقه‌ای از جمله مواردی هستند که بررسی می‌شوند. به‌طور کلی سن پایین، مدارک بالای تحصیلی، نمره‌ زبان بالا، مجرد بودن، سابقه‌ کاری بالا و ترجیحا در داخل استرالیا و اسپانسر شدن برای هزینه‌های شما، امتیازات بالاتری دارند. علاوه بر این موارد با شرکت کردن در امتحاناتی به نام مترجم ناتی و قبول شدن در آن، می‌توانید ۵ امتیاز کسب کنید. برای اطلاعات جزئی‌تر درباره‌ی مقدار امتیازات به سایت‌ها و مراکز مهاجرتی مراجعه کنید.

البته زیبایی‌ها و جذابیت‌های استرالیا، از چشم گردشگران سراسرجهان هم دور نمانده است و هر ساله عده‌ی زیادی برای گرفتن ویزای توریستی استرالیا اقدام می‌کنند. فرایند اخذ این ویزا با ویزای کار بسیار متفاوت است و با این وجود بازهم برای یک سفر بی دردسر به استرالیا، نیاز به مشاوره تخصصی با افرادی که آشنا به قوانین استرالیا هستند (سلکت ویزا)، دارید. اگر هنوز برای مهاجرت به استرالیا با ویزای کار مردد هستید، شرایط مهاجرت به سایر کشورها را در کجارو بخوانید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه