۴ میلیون ایرانی در تعطیلات تاسوعا و عاشورا به سفر رفتند

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
۴ میلیون ایرانی در تعطیلات تاسوعا و عاشورا به سفر رفتند

در تعطیلات منتهی به تاسوعا و عاشورا، حدود چهار میلیون مسافر در شهرهای شمالی کشور و محورهای منتهی به زنجان، قزوین، قم و مرکزی تردد کردند. 

بنابر گزارش روزنامه همشهری، از روز چهارشنبه پنجم تا پایان روز یکشنبه نهم شهریور ماه، قریب به چهار میلیون ایرانی به شهرهای شمالی کشور سفر کردند و در چهار محور اصلی منتهی به قزوین، زنجان، قم و مرکزی به تردد داشتند‌. در این راستا، محسن هاشمی، رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران ضمن اعلام افزایش ۲۷ درصدی آمار مسافران در تعطیلات تاسوعا و عاشورا نسبت به هفته گذشته، اذعان داشت: 

از بامداد روز چهارشنبه گذشته تا بامداد روز یکشنبه، ۳۸۷,۶۶۷ خودرو به استان مازندران وارد شدند. در صورت تحلیل این آمار متوجه خواهیم شد که سفر به مازندران نسبت به روزهای عادی ۲۱ درصد رشد داشته است.

عارف بابازاده، سرپرست اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان، ضمن تایید افزایش تعداد خودروهای ورودی به استان گیلان نسبت به روزهای عادی هفته، تصریح کرد:

از بامداد روز چهارشنبه تا بامداد یکشنبه ۳۲۷,۶۳۲ خودرو به استان گیلان وارد شدند.

محسن میرصالحی، رئیس اداره مدیریت و اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان نیز همزمان با تعطیلات تاسوعا و عاشورا، از افزایش مسافران ورودی به آن استان خبر داد. وی در این رابطه اعلام کرد: 

از بامداد چهارشنبه گذشته تا بامداد روز یکشنبه  ۴۹,۷۸۶ خودرو به استان گلستان وارد شدند.

در مجموع، آمار مسافرانی را که در این سه استان شمالی تردد داشته‌اند، ۲٫۶ ملیون نفر ارزیابی می‌‌شود. این در حالی است که آمار ارائه شده توسط وزارت راه و شهرسازی در خصوص تردد مسافران در چهار محور قزوین، زنجان، قم و مرکزی نیز عدد ۱٫۲ میلیون نفر را نشان می‌دهد.

به این ترتیب، با وجود هشدارهای مکرر ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، حدود چهار میلیون ایرانی در این تعطیلات به مسافرت پرداختند. روزنامه همشهری در پایان گزارش خود پیش‌بینی کرده است که با وجود حجم سفرهای انجام شده در کشور، دور از ذهن نیست که نمودار آمار مبتلایان به کرونا در دو هفته آینده بار دیگر در شمال ایران و شهرهای مبدا سفر از جمله تهران، روند تصاعدی داشته باشد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه