اخراج اجباری بیش از ۸۰۰ هزار نفر در صنعت گردشگری

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۶
اخراج اجباری بیش از ۸۰۰ هزار نفر در صنعت گردشگری

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان بوشهر از اخراج اجباری بیش از ۸۰۰ هزار نفر، به دلیل زیان‌های صنعت گردشگری در دوران شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سید احمد قاسمی‌زاده، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان بوشهر در نشست اعضای این جامعه، با بیان این موضوع که زیان‌های صنعت گردشگری بیشتر از سایر حوزه‌ها بوده است، تصریح کرد:

یکی از تاثیرات منفی ویروس کرونا، از اولویت افتادن موضوع گردشگری در میان مردم بود. این معضل در کشور و به‌تبع آن، در بوشهر وجود دارد و بعد از شیوع کرونا در هفت ماه اخیر، بخش گردشگری بوشهر هیچ‌گونه درآمدی نداشته است. حتی برخی از هتل‌ها پس از ابلاغ شرایط بازگشایی، داوطلبانه هتل خود را باز نکرده‌اند؛ چرا که توجیه اقتصادی ندارد و هتل‌های فعال هم به سختی هزینه‌های آب، برق و پرسنل خود را می‌پردازند.

قاسمی‌زاده با یادآوری ارتباط تنگاتنگ حوزه گردشگری با سایر حوزه‌های اقتصادی، اذعان داشت:

معضل دیگر پیش روی ما، اخراج اجباری پرسنل است، به طوری که تا کنون در کشور نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم از بخش گردشگری بیکار شده‌اند. با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، هتل‌ها از سال ۱۴۰۰ از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند؛ اما هم‌اکنون می‌بایست مالیات سال‌های گذشته (از ۱۳۹۲ به بعد) پرداخت شود و متاسفانه در حال حاضر، هیچ هتلی درآمدی ندارد که به این امر اختصاص دهد.

شایان ذکر است اگرچه مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت‌های لازم را در دستور کار خود قرار داده‌اند، بنا بر ادعای فعالان حوزه گردشگری، این تصمیمات ملّی باعث تسهیل شرایط نشده است. به ‌عنوان مثال، اغلب فعالان حوزه گردشگری به دلیل رکود مطلق حال حاضر در این صنعت، از تسهیلات بانکی ۱۲ درصدی استقبال نکرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه