درخواست تعطیلی موقت بیش از ۱۰۰ آژانس مسافرتی در خراسان رضوی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶
درخواست تعطیلی موقت بیش از ۱۰۰ آژانس مسافرتی در خراسان رضوی

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی اعلام کرد که بیش ۱۰۰ آژانس مسافرتی این استان به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، درخواست تعطیلی موقت داده‌اند.

مجید فرقانی، سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی از ارسال درخواست بیش از ۱۰۰ آژانس مسافرتی سطح این استان برای تعطیلی موقت، به‌دلیل شرایط ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا خبر داد. وی در این رابطه اظهار داشت:

با وجود صحبت‌های انجام گرفته و مصوبات، دفاتر خدمات مسافرتی تاکنون هیچ مبلغی بابت کمک‌های مالی دریافت نکرده‌اند. همچنین اخیرا گفته شده که اماکن اقامتی مانند هتل‌ها از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف شوند. این در حالی است که برای دفاتر خدمات مسافرتی چنین موضوعی در نظر گرفته نشده است؛ لذا خواسته ما این است که دفاتر خدمات مسافرتی همچون دیگر تاسیسات اقامتی از این معافیت برخوردار شوند.

فرقانی ضمن ابراز این موضوع که تاکنون، بیش از ۹۰ درصد از آژانس‌های مسافرتی استان خراسان رضوی برای دریافت تسهیلات اقدام کرده‌ا‌ند، تصریح کرد:

از موضوع خود بیمه که بگذریم، گاه بانک‌ها آن‌قدر مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی را درگیر کاغذبازی و سنگ‌اندازی‌هایشان کردند که برخی دفاتر از دریافت تسهیلات پشیمان شدند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی همچنین یادآور شد:

ما در استان حدود ۴۷۸ دفتر خدمات مسافرتی تحت نظر میراث فرهنگی داریم که در حال حاضر فعال هستند. ولی تعدادی از آژانس‌های مسافرتی به خاطر شرایط فعلی تقاضای تعطیلی موقت کرده‌اند و در حال حاضر تعداد این درخواست‌ها به بیش از ۱۰۰ آژانس می‌رسد. بنابراین تقریبا ۸۰ تا ۹۰ درصد دفاتر مسافرتی در ظاهر فعال‌اند، ولی عملا به دلیل وضع موجود تعطیل هستند و فعالیتی ندارند.

لازم به ذکر است که خسارات برآوردشده صنعت گردشگری در کل ایران رقمی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد آن سهم استان خراسان رضوی است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه