با تور مجازی از پایتخت مغولستان دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی سه شنبه، ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از پایتخت مغولستان دیدن کنید

اولان باتور، بزرگ‌ترین شهر در کشور مغولستان و تجلی فرهنگ و تمدن مغول است. همراه کجارو باشید تا با تور مجازی به این شهر سفر کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۹/۲۸ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۸ به‌روزرسانی شده است.

مغولستان یکی از کشورهای مهم تاریخ دنیا است. سرزمینی که با شنیدن نام آن، به‌یاد جنگ‌هایی بزرگ و تاریخی در سراسر جهان، به‌خصوص نبردهایی خونین در قاره‌ آسیا می‌افتیم. با وجود اینکه مغولستان امروز برخلاف تاریخ باستان این کشور، دیگر پرآوازه و پرسروصدا نیست، این سرزمین به‌خوبی توانسته یک جایگاه مناسب را برای خودش در قرن ۲۱، دست و پا کند.

شهر اولان باتور (Ulaanbaatar) پایتخت کشور مغولستان و بزرگ‌ترین شهر در این کشور است. تاریخچه‌ این شهر به سال ۱۶۳۹ برمی‌گردد و طی این سال تا سال‌های سده‌ ۱۹۰۰ میلادی، بارها نام این شهر دستخوش تغییرات شده است. این شهر در سال ۱۹۱۱ به‌عنوان پایتخت کشور مغولستان انتخاب شد. شهری مورد وصف ما در ابتدا با نام Niĭslel Khüree یا «صومعه‌ پابتخت» شناخته می‌شد؛ اما بعدها و در سال ۱۹۲۴، به «اولان باتور» یا «قهرمان سرخ» تغییر نام داد. طبیعتا در این شهر می‌توانیم آثار دیدنی، تاریخی، مذهبی و توریستی پرتعدادی را پیدا کنیم که ما در در فضا و زمان سرزمین مغولستان و تمدن آن‌ها غرق می‌کنند. همراه ما باشید تا در جدیدترین قسمت از تورهای مجازی، به مغولستان و اولان باتور سفر خواهیم کرد.

اولان‌باتور طی سالیان اخیر به مرکز فرهنگی مغولستان تبدیل شده است. این شهر میزبان نیمی از جمعیت کشور مغولستان است و با ترکیب فرهنگ مدرن و تمدن کهن مغولستان، به تجلی‌گاه زیبایی‌هایی به‌خصوص تبدیل شده است. میدان چنگیز (Chinggis Square) مرکز شهر اولان باتور است. این منطقه در سال ۲۰۱۳ میلادی به Sükhbaatar Square شهرت داشت. مجسمه‌ چنگیزخان مغول، سازمان و ساختمان بورس این کشور، خانه‌ دولت و بناهای عظیم دیگر، همگی در این منطقه گردهم آمده‌اند.

این شهر بناهای مذهبی پرتعدادی را در خودش جای داده است. با وجود اینکه در سال ۱۹۳۰ میلادی تعداد بسیار زیادی از بناهای مذهبی کشور مغولستان از بین رفتند، برخی از آن‌ها به‌شکل دست‌نخورده سرجای خود باقی ماندند و حالا به جاذبه‌های توریستی مغولستان تبدیل شده‌اند. معبد «گاندانت‌چین‌لن» (Gandantegchinlen) یکی از معروف‌ترین معابد کشور مغولستان و شهر اولان باتور است که حالا به یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر تبدیل شده است. در قسمت ورودی این معبد، یک بنای ۲۶ متری وجود دارد که در تولید آن از ۴۵ کیلو طلا و ۵۶ کیلو نقره استفاده شده است. همچنین در آفرینش این معبد از ۲ هزار و ۲۸۶ نوع سنگ مختلف استفاده شده است.

تصویر میدان چنگیز در شهر اولان باتور

یکی دیگر از دیدنی‌های اولان باتور، آرامگاه بوگد خان (Bogd Khan) است که در سال ۱۹۲۴ به یک موزه‌ عظیم تغییر کاربری داد. این سازه طی سال‌های قرون ۱۹ و ۲۰ تولید شده و در آن می‌توان اتاق‌های مناسب برای زندگی در فصول تابستان و زمستان را پیدا کرد.

در ادامه و از طریق بخشی در قسمت ابتدایی مطلب قرار گرفته است، شما را به بازدید از شهر اولان باتور دعوت می‌کنیم. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری را منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه