با تور مجازی از دریای بارنتز روسیه دیدن کنید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از دریای بارنتز روسیه دیدن کنید

در این مطلب با تورمجازی، به بازدید از کرانه‌های دورافتاده دریای بارنتز در شمال روسیه خواهیم پرداخت تا با طبیعت ناشناخته آن آشنا شویم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۲ به‌روزرسانی شده است.

یکی از دلایل ایجاد تورهای مجازی، تماشای مکان‌های دورافتاده‌ای است که شاید دسترسی‌ آسان به آن‌ها در جهان واقعی میسر نباشد‌؛ اما چنین مکان‌هایی، مطمئنا آن‌‌قدر زیبایی‌های طبیعی و برجسته دارند که عکاسان و کاوشگرانی را از سراسر جهان به‌سوی خود بکشانند. یکی از این مقاصد، دریای «بارنتز» (Barents) در روسیه است. این دریا که انشعابی از اقیانوس منجمد شمالی محسوب می‌شود، «مجمع‌الجزایر سوالبارد»، «فرانز جوزف لند» و «نوایا زملیا» را در برگرفته و با مرزهای شمال اروپا همجوار است. دریای بارنتز ۱,۴۲۴,۰۰۰ متر مربع وسعت و ۶۰۰ متر عمق دارد.  قصد داریم در این تور مجازی، شما را به بازدید از کرانه‌های این دریای ناشناخته و اعجاب‌‌انگیز دعوت کنیم. 

در قسمت شمالی شبه‌جزیره «کولا» و در حوالی ساحل «مورمانسک»، خلیج «تریبرکا» (Teriberka) قرار دارد. این خلیج که به طول ۹ کیلومتر درون خشکی خزیده، شبه‌جزیره دیگری را نیز به همین نام ایجاد کرده است. در این مکان شهرکی روستایی وجود دارد که رودخانه‌ جریان گرفته از همین خلیج نیز از آن می‌گذرد. 

طبیعت ناشناخته دریای بارنتز

این‌گونه به‌نظر می‌رسد که زمان، در مدار قطبی از حرکت ایستاده‌ است‌. در تابستان، خورشید قصد غروب کردن ندارد و در زمستان، شب‌ها تمام‌ناشدنی هستند. همه این‌ها، بخشی از شگفتی‌های شمال از جمله جاهای دیدنی روسیه است. این منطقه، تحت حکم‌رانی امواج دریا و وزش بادها قرار دارد. سرعت وزش باد در سواحل دریای بارنتز تا ۶۰ متر بر ثانیه هم می‌رسد و هر چیزی در برابر آن، محکوم به سقوط است. دریای شمال روسیه متلاطم و بی‌قرار است و کمتر می‌توان شاهد آب‌وهوای دل‌پذیری در این منطقه بود. با اینکه زمستان فصل‌ برودت هوا و بادهای بسیار شدید و سهمگین است، بهترین زمان برای تماشای شفق‌های قطبی تلقی می‌شود و عکاسان، نمی‌توانند آن را از دست دهند. 

باد و طوفان‌های شدید مانع استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای تصویربرداری از این قلمرو سرکش می‌شود؛ با این وجود، توسط پنجره‌ای که در ابتدای این مطلب تعبیه شده است، می‌توانید تصاویری بی‌نظیر را از سواحل دست‌نیافتنی دریای بارنتز تماشا کنید و در طبیعت بکر و متفاوت آن غرق شوید. کجارو روزانه مطالبی را تحت عنوان تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه