با تور مجازی از مجمع الجزایر گالاپاگوس دیدن کنید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از مجمع الجزایر گالاپاگوس دیدن کنید

مجمع‌الجزایر گالاپاگوس یکی از مناطق مشهور گردشگری به شمار می‌آید که به‌واسطه قرارگیری در خط استوا، از پوشش گیاهی و جانوری متنوعی برخوردار است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۰ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ به‌روزرسانی شده است.

در حوالی خط استوا و درست در قلب اقیانوس آرام، جزایر «گالاپاگوس» (Galápagos) آرام گرفته‌اند. این جزایر که بر اثر فعالیت‌های آتشفشانی پدید آمده‌اند، به نسب عمر سیاره زمین، جوان محسوب می‌شوند؛ چراکه تنها پنج تا ده میلیون سال از عمر آن‌ها می‌گذرد. این عدد در مقایسه با جزیره ماداگاسکار که ۶۵ میلیون سال پیش پدید آمده، عمری اندک است. علاوه بر این، جوان‌ترین جزایر گالاپاگوس به نام‌های «فرناندا» و «ایزابلا»، هنوز در حال وسعت یافتن هستند. در این قسمت از مجموعه تورهای مجازی، به این منطقه سفر می‌کنیم. با ما همراه باشید.

جزیره ایزابلا داری ۶ آتشفشان اصلی است که پنج عدد از آن‌ها فعال هستند. محبوب‌ترین این آتشفشان‌ها، «سانتو تامس» است که آخرین‌بار در سال ۲۰۱۸ فوران کرد. جزیره «کابو روزا» در نزدیکی ایزابلا قرار دارد و سازندهای آتشفشانی حیرت‌آوری را در خود جای داده است؛ این سازندها، اشکال گنبدی و مخروطی منحصربه‌فردی دارند. جزیره آتشفشانی کوبا روزا خالی از زندگی نیست. پرندگان بسیاری بین سازند‌ها و گدازه‌های سرد شده لانه کرده‌اند. کوبا روزا، تنها زیستگاه پنگوئن‌ها در این مجمع‌الجزایر است.

جزایر گالاپاگوس

گونه‌های جانوری بی‌شماری در مجمع‌الجزایر گالاپاگوس سکونت دارند

نزدیک‌ترین منطقه مسکونی به کوبا روزا، «پورتو ویلامیل» نام دارد. این دهکده که غربی‌ترین منطقه مسکونی گالاپاگوس به شمار می‌آید، یک بندر ماهی‌گیری مشهور نیز است. خط ساحلی بی‌نظیر و آب‌های زمردین، سالانه گردشگران بسیاری را به این منطقه می‌کشاند. پرجمعیت‌ترین منطقه مسکونی جزایر گالاپاگوس، «سانتا کروز» نام دارد. گردشگران معمولا این منطقه را به‌عنوان قطب ورزش‌های آبی می‌شناسند و یکی از بهترین مکان‌های جهان برای غواصی به شمار می‌رود. صخره‌های مرجانی، لاک‌پشت‌ها، ماهی‌های نادر، شیرهای دریایی، فک‌ها و دیگر گونه‌های جانوری بی‌شمار، ساکنان این جزایر و آب‌های اطراف آن هستند. کوسه سرچکشی را که به‌شدت در معرض انقراض قرار دارد نیز می‌توان در این منطقه مشاهده کرد.

صخره‌های مرجانی جزایر گالاپاگوس

مناطق زیادی در کره زمین وجود ندارد که بتوان در آن‌ها، تراکم طبیعت متنوع را یک‌جا به نظاره نشست؛ از این‌رو، مجمع‌الجزایر گالاپاگوس تحسین گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت را برمی‌انگیزد. لازم به ذکر است که گالاپاگوس، به‌لحاظ جغرافیایی و سیاسی به کشور اکوادور تعلق دارد. استفاده از پنجره‌ای که در ابتدای این مطلب تعبیه شده است، می‌توانید به جزایر استوایی گالاپاگوس سفر کنید و از طبیعت سرشار آن لذت ببرید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می‌گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مندید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه