از سفرهای غیرضروری به مازندران پرهیز کنید

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
از سفرهای غیرضروری به مازندران پرهیز کنید

استاندار مازندران بار دیگر از هموطنان خواست تا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا از سفرهای غیرضروری به استان مازندران پرهیز کنند.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران، با تأکید بر اینکه آغوش مازندران همیشه برای هموطنان باز است، با توجه به شرایط خاص کشور و مازندارن از هموطنان خواست که از سفرهای غیرضروری به مازندران پرهیز کنند. ‎وی در این رابطه گفت:

مازندران در وضعیت قرمز کرونایی است و عزیزان، ترجیحا به‌جز سفرهای ضروری به استان سفر نکنند. این به‌معنای ممنوعیت سفر به مازندران نیست و به‌معنای این نیز نیست که مازندارن آلوده به کرونا نیست؛ بلکه مقصود این است که تراکم جمعیت با حضور هموطنان و گردشگران بالا می‌رود و زمینه شیوع را تقویت می‌کند.

وی یادآوری کرد که سواحل، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به‌دلیل وضعیت قرمز کرونا در مازندران تعطیل بوده و خدماتی به مسافران در این مکان‌ها ارائه نمی‌شود. حسین‌زادگان افزایش جمعیت و ورود مسافران را عامل افزایش خطر در استان برشمرد و از مسافران خواست تا خارج شدن از وضعیت قرمز سفر‌های غیر ضروری را لغو کنند.

با وجود این هشدارها، به گزارش ایلنا همچنان عموم جامعه به روال روزها و ماه‌های پیش از کرونا دست از سفرهای تابستانه برنداشته‌اند و آخر هفته‌ها جاده‌های شمالی کشور با ترافیک سنگین مواجه است. مهران حسنی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، در این رابطه تصریح کرد:

عموم جامعه باید مهارت و سبک زندگی با کرونا را یاد بگیرند. اینکه عده‌ای پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. انسانیت ایجاد می‌کند تا امور و اصولی که در شرایط فعلی به آن تاکید می‌شود را رعایت کنیم. هرچند این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا در مازندران شاهد رعایت بسیاری از پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان این استان هستیم اما در اغلب مواقع، مسافران و گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند از آنجا که برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت می‌آیند، پروتکل‌های بهداشتی و ساده‌ترین مورد مانند ماسک زدن را رعایت نمی‌کنند. این در حالی است که کرونا مسافر یا غیرمسافر نمی‌شناسد و همه افراد باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. مسافران باید درک کنند که می‌توان سفر کرد و می‌توان تفریح داشت؛ اما تحقق تمام این اهداف منوط به رعایت مهارت‌های زندگی با کرونا است.

طبق گفته معاونت گردشگری مازندران به‌دلیل شرایط خاص و بنا بر تصمیم ستاد کرونا تمامی طرح‌های دریا و تفریح‌های دریایی، ایستگاه تفریح‌های دریایی، پلاژها تعطیل شده‌اند و تمام ورودی‌هایی که به ساحل ختم می‌شود، مسدود شده است؛ حتی امکان شنا داده نمی‌شود تا وضعیت به حالت عادی بازگردد.

عکس کاور: خبرگزاری ایلنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه