تور مجازی خانتی مانسیسک؛ بهشتی خودمختار در غرب سیبری

علی گودرزی
علی گودرزی پنجشنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی خانتی مانسیسک؛ بهشتی خودمختار در غرب سیبری

خانتی مانسیسک منطقه‌ای خودمختار و دیدنی در غرب سیبری است که دیدنی‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است. طی این قسمت از تور مجازی، به این سرزمین سفر خواهیم کرد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ به‌روزرسانی شده است.

روسیه همیشه یک کشور مهم، عظیم و نامی بوده است. چه در زمینه‌ تاریخی، چه فرهنگی و چه از منظر گردشگری، کشور روسیه همیشه حرف‌های بسیار زیادی را برای گفتن داشته و دارد. همانقدر که این کشور در سرمای استخوان‌سوزش به‌سر می‌برد، آتش زیبایی‌های طبیعی‌ آن، همیشه گرمابخش شوق و ذوق توریست‌های جهان بوده و هست. به همین دلیل، سالانه تعداد بالایی از توریست‌ها به این کشور سر می‌زنند و از دیدنی‌های متعدد آن بازدید می‌کنند.

یکی از سرزمین‌های جذاب و نام‌آشنای کشور روسیه، سیبری است. این منطقه، یک زمین وسیع، عظیم و تماما برفی است که ساکنان بسیار کمی را در خود جای داده و از آن به‌عنوان یکی از سردرترین مناطق دنیا هم یاد می‌شود. کامچاتکا یکی از مناطق معروف سیبری است که خودش دنیایی دارد! منطقه‌ای پر شده از کوه‌های آتش‌فشانی و دیدنی‌های بکر. به این دلیل است که سیبری، با وجود سرمای استخوان‌سوزی که دارد، همچنان یک منطقه‌ دیدنی برای توریست‌ها و عاشقان محیط زیست است. همراه ما باشید تا در این قسمت از تورهای مجازی، به خانتی مانسیسک سر بزنیم. منطقه‌ای خودمختار که در شرق سیبری واقع شده و زیبایی‌های پرتعدادی را در خودش جای داده است.

خانتی مانسیسک یک منطقه‌ خود مختار است که در غرب سیبری در کشور روسیه واقع شده است؛ این منطقه از جمعیت کثیری به‌عنوان ساکنان خود میزبانی می‌کند. با وجود تغییراتی جوی و پرتعداد و ثبات دمای هوا روی منفی هشت درجه‌ سانتی‌گراد، خانتی مانسیسک از قرن ۱۶ میلادی یک منطقه‌ مسکونی بوده است. در سال‌های قرن ۱۶ میلادی بود که این منطقه با نام ساماروو (Samarovo) شناخته شد. پس از سکونت افراد مختلف در این منطقه، سرزمین ساماروو طی قرن‌های ۱۷ به بعد، با روندی خوب و مناسب از توسعه روبه‌رو شد. در قرن ۱۷، تاجرهای زیادی به این کشور می‌آیند و از منطقه‌ جغرافیایی مناسب آن جهت فروش و تبلیغ محصولاتشان استفاده می‌کنند. همین می‌شود که منطقه‌ ذکر شده، در میان مردم روسیه و کشورهای اطرافش، شناخته می‌شود.

در همان سال‌های قرن ۱۷، گردشگران و صدالبته، دانشمندان بسیار برای بازدید از این منطقه، به آن سفر می‌کردند. طی سالیان قرن ۱۹ میلادی بود که این منطقه به یک سرزمین شناخته شده تبدیل شد. در قرن بیستم میلادی، حاکمان ساماروو نام آن را به «خانتی مانسیسک» تغییر دادند. کشف نفت و گاز در این منطقه، وضعیتش را زیر و رو کرد. طی سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۰ میلادی بود که کشف نفت و گاز در خانتی مانسیسک باعث شد تا سرمایه‌داران این سرزمین، به ساخت جاذبه‌های توریستی در آن مشغول شوند و کنار سازه‌هایی عظیم همچون کارخانه‌ها و ادوات استخراج منابع طبیعی، ساختمان‌ها، برج‌ها و موزه‌های متنوعی نیز تاسیس شود.

تصویر یک جاذبه توریستی در خانتی مانسیسک

در ادامه و در قسمت ابتدایی مطلب، با تور مجازی می‌توانید از این منطقه، بدون وجود هیچ محدودیتی، بازدید کنید! کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه