با تور مجازی به جزیره زاکینتوس در یونان سفر کنید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به جزیره زاکینتوس در یونان سفر کنید

با تور مجازی از جزیره زاکینتوس در کشور یونان بازدید کنید تا تجربه سفری را به نقطه تلاقی فرهنگ، تمدن، طبیعت و تاریخ، به‌دست آورید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۹ به‌روزرسانی شده است.

مجمع‌الجزایر «ایونی» (Ionian Islands)، یکی از مهم‌ترین مناطق کشور یونان به شمار می‌آید که هرکدام از جزایر آن، نقش بسزایی در تاریخ و اسطوره‌شناسی این کشور ایفا کرده است. جزیره «ایتاکی» به‌عنوان زادگاه ادیسه شناخته می‌شود؛ «لفکا‌دا» جزیره‌ای است که «ساپو»، بانوی شاعر یونانی در آن چشم فروبست؛ «کیتریا» به‌عنوان یکی از مکان‌های منتخب «آفرودیت»، الهه آسمان‌ها در یونان باستان مطرح بود؛ طبق افسانه‌ها، جزیره «کفالونیا» میراثی به‌جای مانده از «سفالوس»، اسطوره یونان است؛ جزیره «کرکیرا» به افتخار یک پری به‌همین نام که دزدیده شد و به این مکان آمد، نام‌گذاری شده است و جزیره «پاکسی» نیز توسط نیزه سه‌شاخه «پوزئیدون»، از ایزدان بزرگ یونان، به‌وجود آمده است. هفتمین جزیره از این فهرست، جزیره «زاکینتوس»(Zakynthos) نام دارد . با ما همراه باشید تا به‌اتفاق هم، به این جزیره زیبا و یکی از جاهای دیدنی یونان سفر کنیم.

 طبق افسانه‌ها، نام این جزیره از زاکینتوس، یکی از نوادگان زئوس برگرفته شده است که گویا به‌عنوان اولین ساکن این جزیره نیز شناخته می‌شود. در طول تاریخ، جزیره زاکینتوس تحت حکومت آتنی‌ها و اسپارت‌ها قرار داشته‌ است. ونیزی‌ها، پادشاهان ناپل، فرانسوی‌ها، روس‌ها و انگلیسی‌ها نیز دیگر حاکمان این جزیره بوده‌اند. به‌دلیل سرگذشت پرالتهاب و همچنین زمین‌لرزه‌های متعدد، شواهد تاریخی چندانی در این جزیره باقی نمانده است. با همه این‌ها، زاکینتوس همچنان به‌عنوان یکی از گنجینه‌های اصلی یونان شناخته می‌شود. در کتاب‌های هومر، از این مکان به‌عنوان جزیره‌ای در حال غرق شدن در جنگل‌های زمرد یاد شده است. پوشش گیاهی غنی، تپه‌های طلایی، رشته‌کوه‌های عجیب، تاکستان‌ها و باغ‌های خوش‌رنگ و همچنین روستاهای دنج و کوچه‌های باریک، این جزیره افسانه‌ای را تشکیل داده‌اند. 

قایق های تفریحی در سواحل جزیره زاکینتوس یونان

جزیره زاکینتوس دارای غارهای طبیعی متعدد است که مشهورترین آن‌ها، «غارهای آبی» نام ‌دارند و از یک سه‌طاق سنگی تشکیل  شده‌اند. این غارها توسط امواج دریا در طی سالیان دراز پدید آمده‌اند. دسترسی به این غارها از طریق خشکی ممکن نیست و تنها می‌توان شکوه آن‌ها را از ساحل دریا تماشا کرد. یکی دیگر از مجموعه غارهای این جزیره، غارهای «کری» نام دارند که به‌دلیل حضور لاک‌پشت‌های سرخ در این مکان، جزو ذخیره‌گاه ملی یونان محسوب می‌شوند. این‌گونه جانوری در معرض انقراض قرار دارد و تنها چند مکان در جهان وجود دارد که برای تخم‌گذاری آن‌ها مناسب است. 

زاکینتوس به سواحل زیبا و رویایی خود می‌بالد. یکی از سواحل زیبا و کمترشناخته‌شده آن، ساحل کشتی‌های شکسته (shipwreck) است. این ساحل، محل به گل نشستن کشتی قاچاقچیانی است که اسیر طوفان شده‌اند. جزیره زاکینتوس جاذبه‌های بسیاری نیز دارد که ساخت دست بشر هستند. پارک «آسکوس استون»، تنها پارک در یونان است که گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری را گرد هم آورده است. در این جزیره، همچنین قلعه‌های ونیزی و معابدی که توسط مناظر طبیعی زیبا در بر گرفته شده‌اند نیز به چشم می‌خورد.

توسط پنجره‌ای که در ابتدای این مقاله تعبیه شده است، شما می‌توانید به این جزیره از کشور تاریخی یونان و مهد فلسفه در جهان سفر کنید. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه