جاذبه‌های دیدنی اندونزی که حتی محلی ها هم از آن‌ها بی‌خبرند

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰
جاذبه‌های دیدنی اندونزی که حتی محلی ها هم از آن‌ها بی‌خبرند

کشور اندونزی در جنوب شرق آسیا، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در این قاره است که علاوه بر جاذبه‌های گردشگری مشهور، دارای مکان‌هایی مسحورکننده و بی‌نظیر است که حتی خود شهروندان از وجود آن‌ها مطلع نیستند.

اندونزی با بیش از ۱۷ هزار جزیره، کوهستان‌های بی‌شمار، خط ساحلی بی‌کران و لیستی تمام‌نشدنی از شگفتی‌های طبیعی، مقصدی بی‌نظیر برای سفر در آسیا به شمار می‌آید. کجارو در این مقاله قصد دارد تا بکرترین و شگفت‌انگیزترین مکان‌های دیدنی اندونزی، از دریاچه‌ای رمزآلود تا جزایری دورافتاده را به شما معرفی کند، مکان‌هایی که حتی محلی‌ها از وجود آن بی خبر هستند.

۱. جزیره بیاواک (Pulau Biawak)

جزیره بیاواک

جزیره «کومودو» (Komodo Island)، سرزمین اژدهای کومودوی غول‌پیکر در اندونزی از شهرت فراوانی برخوردار است، اما افراد کمی از وجود جزیره‌ای مشابه در «ایندرامایو» (Indramayu) در غرب ایالت جاوا مطلع هستند. مارمولک‌های غول‌پیکر کومودو در جزیره «بیاواک» در کنار پرندگان عجیب‌و‌غریب و گونه‌های نادر ماهی، آزادانه برای خود زندگی می‌کنند.

جزیره بیاواک همچنین، یک فانوس دریایی سلطنتی دارد که در دوره استعمار اندونزی ساخته شد. از مشخصه‌های برجسته این جزیره می‌توان به جنگل‌های متراکم حرا در مرکز و سواحل خیره‌کننده با صخره‌های مرجانی در لبه آن، اشاره کرد.

۲. تپه‌های شنی پارنگ کوسومو (Parangkusumo Sand Dunes)

 تپه‌های شنی پارنگ کوسومو

روبه‌رو شدن با تپه‌های شنی در یک شبه‌جزیره زیبای گرمسیری مانند کشور اندونزی، تجربه‌ای بی‌نظیر و خارق‌العاده است. جالب است بدانید که بسیاری از محلی‌ها هم نمی‌دانند که شهر «یوگیاکارتا» (Yogyakarta)، تپه‌های شنی بزرگی را در خود مخفی کرده است. یوگیاکارتا به‌عنوان مرکز هنر کلاسیک و فرهنگ جاوه شناخته می‌شود و هنرهایی چون طراحی روی پارچه، تئاتر، موسیقی، شعر و خیمه‌شب‌بازی در این شهر رونق دارد.

تپه‌های شنی ساحل «پارنگ کوسومو»، یکی دیگر از جاذبه‌های شگفت‌انگیز یوگیاکارتا است که مسافران و ماجراجویان بسیاری را به‌سمت خود جذب می‌کند و تفریح‌هایی چون اسکی روی ماسه در یک مکان برجسته طبیعی و نادر در اندونزی را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد.

  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: هفت صبح تا ۶ عصر
  • تلفن: ۸۹۵ ۳۹۲۸ ۲۵۱۶۳ ۶۲+
  • آدرس: Jl. Pantai Parangkusumo RT. 1, Grogol 10, Kretek, Parangtritis, Pantai, Parangtritis, Kec. Kretek, Bantul, Daerah Istimewa Yogyakarta 55772, Indonesia

۳. جزیره پومبو (Pulau Pombo)

جزیره پومبو

جزیره «پومبو»، یک بهشت گرمسیری مخفی در جزیره «آمبون» در «ملوک» است که گردشگران بسیار کمی به آن سفر می‌کنند. پرندگان پومبو یا گونه منحصربه‌فرد کبوترهای دو رنگ در این جزیره کوچک در منطقه شرقی اندونزی زندگی می‌کنند.

جزیره پومبو، یک جزیره بکر و دورافتاده با ماسه‌های سفید دست‌نخورده، فضای سبز متراکم و آب‌های درخشان فیروزه‌ای است که خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از سفر به اندونزی را برای شما رقم خواهد زد. در نظر داشته باشید که دنیای زیر آب پومبو نیز با رنگ‌های سرزنده صخره‌های مرجانی در آب شفاف اقیانوس، درست به‌اندازه خشکی جذاب و زیبا است.

  • آدرس: Pulau Pombo, Waai, Central Maluku Regency, Maluku

۴. دریاچه کاکابان (Danau Kakaban)

دریاچه کاکابان

دریاچه «کاکابان» در جزیره‌ای به همین نام در استان «کالیمانتان شرقی» یا بورنئو قرار دارد و با عنوان دریاچه عروس دریایی شناخته می‌شود. این دریاچه، حداقل چهار گونه مختلف از عروس‌های دریایی را در خود جای داده است که همه آن‌ها یک ویژگی مشترک دارند؛ هیچ‌کدام از آن‌ها نیش نمی‌زنند.

بنابراین، صدها عروس دریایی شناور در زیر آب، بیشتر از اینکه عاملی برای اذیت و آزار گردشگران باشند، یک جاذبه گردشگری منحصربه‌فرد به شمار می‌آیند. آن‌ها در یک زیستگاه نسبتا خاص و عجیب‌و‌غریب، در دریاچه‌ای در یک جزیره کوچک زندگی می‌کنند که میزان نمک در آن از آب شیرین بیشتر و از آب دریا کمتر است. برای همین، گونه‌های داخل این دریاچه، رفتارهایی خاص و غیرمعمول از خود بروز می‌دهند که توجه و علاقه دانشمندان و ماجراجویان را برمی‌انگیزاند.

  • آدرس: Danau Kakaban Ubur Ubur Emas, Payung-Payung, Berau Regency, East Kalimantan

۵. تبینگ لامره (Tebing Lamreh)

تبینگ لامره

«تبینگ لامره»، یک منطقه طبیعی خارق‌العاده است که در آن می‌توان از چشم‌اندازهای خط ساحلی، صخره‌ها، اقیانوس و جنگل‌ها لذت برد. این بهشت مخفی در منطقه خاص «آچه» (Aceh)، در نوک شمالی جزیره سوماترا قرار دارد.

گردشگران از بالای صخره می‌توانند جزیره «وه» (Weh Island) در غربی‌ترین نقطه اندونزی و دیگر جزایر کوچک پراکنده در اقیانوس را تماشا کنند. نسیم خنک و فرح‌بخش و مناظر غروب آفتاب از دیگر دلایلی هستند که سفر به این منطقه بی‌نظیر را ارزشمند می‌کنند.

  • آدرس: Bukit Lamreh, Lamreh, Aceh Besar Regency, Aceh

۶. آبشار لاگونا (Air Terjun Laguna)

آبشار لاگونا

«آبشار لاگونا»، یک جاذبه گردشگری دورافتاده در میان جنگل‌های متراکم کاج است. افراد بسیار کمی تاکنون به این منطقه سفر کرده‌اند؛ اما آن‌هایی که به اینجا آمده‌اند، قسم می‌خورند که این آبشار، زیباترین آبشار در سراسر کشور اندونزی است.

آبشار لاگونا در احاطه جنگلی سرسبز و متراکم، پرندگان عجیب‌و‌غریب و پروانه‌ها و صخره‌هایی متحیرکننده، مطمئنا ارزش زحمتی را که برای رسیدن به آن از میان جنگل می‌کشید، دارد.

  • آدرس: Laguna Waterfall, Sorawolio, Kota Bau-Bau, Southeast Sulawesi

۷. تنگه بجی گوانگ (Beji Guwang Canyon)

 تنگه بجی گوانگ

«تنگه بجی گوانگ» که با نام تنگه مخفی بجی گوانگ نیز شناخته می‌شود، منطقه‌ای زیبا برای فرار از صحنه پرهمهمه و شلوغ گردشگری بالی به شمار می‌آید. افراد کمی که آن‌قدر خوش‌شانس بوده‌اند تا زیبایی این تنگه را ببینند، می‌گویند که در پیچ‌و‌خم‌های تنگه بجی گوانگ، نشانه‌های متعددی از حکاکی‌ انسان‌ها وجود دارد.

تنگه بجی گوانگ در نزدیکی بازار مشهور «سوکاواتی» (Sukawati) و معبد «پورا دالم گوانگ» (Pura Dalem Guwang) قرار دارد و از نظر محلی‌ها، مکانی مقدس است.

  • آدرس: Jalan Sahadewa, Banjar Wangbung, Guwang, Sukawati, Guwang, Kec. Sukawati, Kabupaten Gianyar, Bali 80582, Indonesia

۸. باغ گل یخ پنان جاکان (Edelweiss Garden of Pananjakan)

 باغ گل یخ پنان جاکان

بیشتر محلی‌ها و اکثر گردشگران خارجی، آوازه زیبایی شگفت‌انگیز کوهستان «برومو» (Bromo)، آتشفشانی فعال در شرق ایالت جاوا را شنیده‌اند یا آن را دیده‌اند. اما افراد کمی تاکنون چند کیلومتر آن‌طرف‌تر رفته‌اند تا به فرش گل‌های یخ در احاطه کوهستانی زیبا برسند.

زیبایی دشت گل‌های یخ «پنان جاکان» با مشهورترین چشم‌اندازهای طلوع آفتاب در جهان برابری می‌کند و گردشگران می‌توانند در یک بازدید از هر دوی این مناظر لذت ببرند.

  • آدرس: Gunung Pananjakan, Wonokitri, Pasuruan, East Java

۹. تبینگ چیتاتا (Tebing Citatah)

تبینگ چیتاتا

مجموعه صخره‌های شگفت‌انگیز «تبینگ چیتاتا» کماکان برای محلی‌ها نیز منطقه‌ای ناشناخته است. در طول روزهای هفته، نیروهای آموزشی ارتش در برخی از این صخره‌ها حضور پیدا می‌کنند تا نشان دهند که ماجراجویی در این منطقه برای هرکسی مناسب نیست.

در واقع، شما باید دارای مدرک حرفه‌ای صخره‌نوردی باشید تا بتوانید از برخی از این صخره‌ها صعود کنید. اما زمانی که به بالای آن‌ها برسید، با چشم‌اندازی جادویی و بی‌نظیر از شهر روبه‌رو خواهید شد. این منطقه در «پادالارنگ» (Padalarang) در غرب «باندونگ» (Bandung) و در نزدیکی غار شناخته‌شده «پاوون» (Pawon) و «استون گاردن» قرار دارد.

  • آدرس: Tebing Citatah 125, Cipatat, West Bandung Regency, West Java

۱۰. دریاچه ایدنبرگ (Danau Idenberg)

دریاچه ایدنبرگ

دریاچه زیبا و خارق‌العاده «ایدنبرگ» در مرکز ارتفاعات «جایاوی جایا» (Jayawijaya ridge) قرار دارد و تنها افرادی که جسارت و حس ماجراجویی کافی دارند، می‌توانند به آن برسند. این دریاچه مکانی رمزآلود است، زیرا گاهی اوقات آب در آن جریان دارد و گاهی نیز کاملا خشک است.

برخی از کوهنوردان همچنین گزارش مشاهده قوهای سیاه را در دریاچه ایدنبرگ داده‌اند و این مساله با توجه به ارتفاع و محیط این مکان، غیرعادی به نظر می‌آید. قله‌های پوشیده‌شده از برف در پس زمینه این دریاچه، چشم‌اندازی نادر در بهشت گرمسیری اندونزی به حساب می‌آیند.

  • آدرس: Idenberg Lake, Carstensz Pyramid, Tembagapura, Mimika Regency, Papua

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه