ورود گردشگران خارجی به گرجستان از اواسط تیر آغاز می‌شود

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰
ورود گردشگران خارجی به گرجستان از اواسط تیر آغاز می‌شود

گرجستان نیز همچون برخی دیگر از کشورهای جهان به صف کشورهایی پیوست که تصمیم به بازگشایی مرزهای خود و ازسرگیری گردشگری بین‌المللی گرفته‌اند.

گرجستان کشوری هم‌مرز با ترکیه و روسیه است که شهرت خود را تا حد زیادی مدیون مسیرهای پیاده‌روی در دل طبیعت دست‌نخورده، غذاهای ارگانیک با طعمی عالی، تاکستان‌های سرسبز و خانه‌هایی با معماری ظریف است که مشابه آن تنها در کتاب‌های داستان دیده می‌شوند. این کشور اروپایی به‌تازگی اعلام کرده است که از اول ژوئیه‌ی سال جاری، برابر با یازدهم تیرماه، ورود مسافران و گردشگران خارجی به این کشور بلامانع خواهد بود.

گرجستان

گرجستان با ثبت آمار ۷۳۱ مورد قطعی از ابتلا به کروناویروس و ۱۲ مورد مرگ‌ومیر، کارنامه‌ی خوبی در مقابله با این پاندمی از خود به‌جای گذاشته و اکنون مشتاق است تا گردشگران را به داخل مرزهای خود بازگرداند. دولت این کشور به‌طور رسمی اعلام کرده است که سفرهای داخلی از اواسط ماه ژوئن آغاز می‌شود و بازدیدکنندگان بین‌المللی دو هفته بعد از آن اجازه خواهند داشت تا وارد گرجستان بشوند. با از سر گیری پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت «ویز ایر» و «رایان ایر»، دسترسی به این کشور اروپایی از بیشتر پایتخت‌های کشورهای دیگر اروپا امکان‌پذیر خواهد بود و مسافران این فرصت را دارند تا در تابستان پیش رو، از این منطقه بازدید کنند.

گرجستان

گرجستان با قرار گرفتن در میان دو دریای سیاه و خزر، از طبیعتی متنوع برخوردار است و مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی بسیار به‌همراه مناطقی برای برپایی کمپ در کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و نواحی ساحلی آن وجود دارد. در سال‌های گذشته گرجستان موفق شده است نظر بسیاری از طبیعت‌دوستانی را که به‌دنبال مناطقی دست‌نخورده و دور از جمعیت می‌گردند، به خود جلب کند و همین ویژگی، یکی از مزیت‌های مهم و رقابتی این کشور در زمان بازگشایی مجدد مرزها پس از دوران کرونا به شمار می‌آید. دست‌اندرکاران صنعت گردشگری بر این باور هستند که با اینکه احتمال وجود ویروس کرونا در جاهای مختلف را نمی‌توان منکر شد، در کوهستان‌ها و مناطق دورافتاده فاصله‌ی اجتماعی را بهتر از جاذبه‌های گردشگری شلوغ می‌توان رعایت کرد.

گرجستان

وضعیتی که همه کشورهای جهان اکنون دچار آن شده‌اند وضعیتی استثنایی است؛ اما بازگشایی مرزهای گرجستان به روی گردشگران را می‌توان فرصتی طلایی برای گرجستان دانست که با بهره‌گیری از آن و با تکیه بر ذائقه‌ی غذایی دلپذیری که برپایه‌ی مواد غذایی ارگانیک استوار شده است و سرمایه های تاریخی و طبیعی و مهمان‌پذیری مردم خود، می‌تواند به جایگاهی برتر در صنعت جهانی سفر دست پیدا کند.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه