طرز تهیه تخم مرغ پخته در آووکادو؛ غذای سالم و رژیمی از آمریکا

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
طرز تهیه تخم مرغ پخته در آووکادو؛ غذای سالم و رژیمی از آمریکا

در مجموعه آشپزی ملل در خانه، با دستور پخت یکی از غذاهای جهان به آن کشور سفر می‌کنیم. امروز با طرز تهیه تخم‌مرغ‌ پخته در آووکادو، به جنوب غرب آمریکا سفر خواهیم کرد.

امروز در کجارو قرار است به جنوب غرب آمریکا سفر کنیم و برانچ کلاسیک و فوتوژنیک «تخم‌مرغ های پخته در آووکادو» (eggs baked in avocado) را بپزیم که غذایی محبوب در کافه‌ها و غذاخوری‌های این منطقه و البته سراسر جهان به شمار می‌آید.

تخم‌مرغ پخته در آووکادو با طعمی خامه‌ای، خوشمزه و کره‌ای، غذایی است که هر فردی عاشق آن خواهد شد. جالب است بدانید که در طبخ این غذا از کره استفاده نمی‌شود. از تخم‌مرغ پخته در آووکادوی خود عکس بگیرید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و مطمئن باشید که پست شما صدها لایک خواهد خورد.

مواد لازم

برای ۲ نفر

  • ۲ عدد آووکادوی بزرگ، رسیده اما نه خیلی نرم
  • ۴ عدد تخم‌مرغ کوچک یا متوسط
  • نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار لازم
  • کالباس گوشت سرخ‌شده، تکه‌های مکعبی نان سوخاری و سیر سرخ‌شده و برشته برای سرو

دستور پخت

تخم‌مرغ پخته در آواکادو

می‌توانید کمی خلاق باشید و به این غذا، سالمون دودی اضافه کنید

۱. فر را در دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید.

۲. آووکادوهای پوست‌نکنده را به دو قسمت تقسیم کنید و سپس با یک قاشق کوچک، داخل آن را کمی خالی کنید تا یک حفره ایجاد شود. اندازه این حفره بستگی به‌اندازه آواکادو و تخم‌مرغ شما دارد.

۳. تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و مراقب باشید که زرده آن‌ها سالم دربیاید.

۴. آووکادوهای نصف‌شده را در یک سینی فر یا ظرف مناسب برای فر قرار دهید. به‌طوری که قسمت بریده‌شده رو به بالا باشد و حتی‌الامکان همه آن‌ها در یک سطح قرار بگیرند.

۵. یک زرده تخم‌مرغ را در هر نصفه آووکادو قرار دهید و سپس به‌اندازه کافی به آن سفیده اضافه کنید تا حفره آووکادو پر شود. بهترین راه برای جداکردن زرده، استفاده از پوسته تخم‌مرغ خالی به‌عنوان یک ظرف است.

۶. آن را با نمک، فلفل سیاه و پاپریکا مزه‌دار کنید.

۷. سینی فر یا ظرف خود را با احتیاط داخل فر قرار دهید و آواکادوها را به‌مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزید. زمان پخت به سلیقه شما در حد پختن تخم‌مرغ‌ها بستگی دارد.

۸. سینی فر یا ظرف خود را از فر دربیاورید و آواکادوها را به ظرف‌های سرو منتقل کنید. برای هر فرد، دو نصفه آواکادو کافی است.

۹. تکه‌های کالباس سرخ‌شده، تکه‌های مکعبی نان سوخاری و سیر سرخ‌شده را در صورت تمایل به آن اضافه کنید.

نکته مهم

اندازه تخم‌مرغ‌هایتان را با آووکادوها مطابقت دهید. اگر نیاز بود برای جا دادن تخم‌مرغ، می‌توانید با یک قاشق کوچک حفره آووکادو را عمیق‌تر کنید. آووکادوها را در سینی فر به هم بچسبانید تا در حین جابه‌جایی، تخم‌مرغ نپخته از آن‌ها بیرون نریزد.

ویدیو

سفر به آمریکا با طعم تخم‌مرغ‌ پخته در آووکادو

اولین چیزی که در مورد تخم‌مرغ‌های پخته در آواکادو می‌فهمید این است که این غذا بسیار زیبا و خوش‌منظره است. زرده تخم‌مرغ در احاطه یک حلقه سفید درون آواکادوی بیضی‌شکل نصفه سبزرنگ واقعا تصویری چشم‌نواز است.

طعم این غذا درست به‌اندازه تصویر آن دلچسب و مطبوع است. بافت نرم و خامه‌ای آواکادو و ترکیب فوق‌العاده آن با تخم‌مرغ‌ها، معجزه‌ای خلق می‌کند که هوش از سرتان خواهد برد. این غذا را به‌راحتی می‌توان روی یک نان تست برشته و تازه مالید و نوش جان کرد.

بافت نهایی تخم‌مرغ‌های پخته در آووکادو درست مانند هر غذای تخم‌مرغی دیگری بستگی به زمان پخت آن دارد، برای همین زرده تخم‌مرغ شما، بسته به میلتان می‌تواند در هر حالتی از عسلی گرفته تا کاملا پخته و جامد باشد.

افرادی که دوست دارند موقع خوردن غذا چیزی زیر دندان آن‌ها قرچ‌قرچ کند، می‌توانند کالباس‌های گوشت برشته و سرخ‌شده، تکه‌های مکعبی نان سوخاری و سیر سرخ‌شده را به آن بیفزایند و آنهایی که به‌دنبال طعم جنوب غربی آمریکا هستند، با اضافه‌کردن کمی سس تند و شاید سس سالسای تند به هدف خود می‌رسند.

هالیوود

 با طبخ تخم‌مرغ‌های پخته در آواکادو تصور کنید در هالیوود صبحانه می‌خورید. عکس از «سیمون اوروین» (Simon Urwin)

شما می‌توانید از تجربیات خود در طبخ هریک از غذاهای بین‌المللی ارائه‌شده در مجموعه ۵۰ غذای خوشمزه دنیا برای ما بنویسید یا از غذاهای خود عکس بگیرید و  با تگ‌کردن کجارو در اینستاگرام (@mykojaro)، تصاویر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه