دلایلی که شما را برای سفر به جزیره ججو متقاعد می‌کنند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
دلایلی که شما را برای سفر به جزیره ججو متقاعد می‌کنند

هر سال تابستان، هزاران گردشگر از سراسر دنیا به جزیره ججو در کره جنوبی سفر می‌کنند تا از طبیعت زیبا و سواحل معرکه‌ی آن نهایت لذت را ببرند.

«جزیره ججو» (Jeju Island) در نزدیکی ساحل کره جنوبی قرار دارد و هر سال میزبان هزاران گردشگر و زوج‌هایی است که این جزیره را برای ماه عسل خود انتخاب کرده‌اند. پروازهای مستقیم به جزیره و بالعکس از شهرهای بین‌المللی نظیر توکیو، اوزاکا، پکن و شانگهای و شرایط آسان اخذ ویزا باعث شده‌اند که سفر به این جزیره طرفداران بیشتری پیدا کند.

از جاهای دیدنی ججو می‌توان به آتشفشان‌ «هالاسان» (hallasan)، پارک ملی نیمه‌گرمسیری با مساحت ۲۲۴ کیلومتر، خط ساحلی مملو از آبشارهای حیرت‌انگیز و طولانی‌ترین دالان گدازه در دنیا اشاره کرد. در ادامه‌ی این مقاله از کجارو به شما می‌گوییم که چرا باید سفر به ججو را در برنامه‌ی خود بگنجانید.

بلندترین کوه در کره جنوبی

جزیره جیجو در کره جنوبی

آتشفشان هالاسان در ارتفاع ۱,۹۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد؛ اما اگر صبح زود راه بیفتید، می‌توانید در عرض یک روز از آن بالا بروید و برگردید. گرچه ابرهای بارانی تابستانی و برف زمستانی شرایط مساعدی برای صعود به این آتشفشان محسوب نمی‌شوند، بی‌شک گل‌های زیبای آزالیا در فصل بهار و چشم‌اندازی رنگارنگ در فصل پاییز در انتظارتان خواهد بود. این آتشفشان، از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره‌ی یونسکو به شمار می‌رود که شامل دریاچه‌ای در دهانه‌ی آتشفشان، گیاهان آلپی، دارکوب‌ها، سنجاب‌ها، پروانه‌ها و سوسک‌ها است. کلوپ‌های کوهنوردی اغلب علاقه‌مندان را به این آتشفشان و ۳۶۸ مخروط آتشفشانی جزیره می‌برند.

دالان‌های گدازه

«غار منجانگ‌گول» (Manjang cave)، یکی از ژئوپارک‌های یونسکو به شمار می‌رود که طول آن به بیش از هشت کیلومتر می‌رسد و گردشگران می‌توانند یک کیلومتر از آن را در گذرگاهی ترسناک پیاده‌‌روی کنند. این غار تاریک، سرد و باریک که اغلب به‌خاطر وجود آب، لغزنده است، در اثر سردشدن گدازه‌های آتشفشان شکل گرفته است و در گوشه‌وکنار آن خفاش‌هایی به چشم می‌خورد. به‌طور کلی اگر از جای تاریک و بسته می‌ترسید، پا به این غار نگذارید!

سنگ‌های پدربزرگ

سنگ های پدربزرگ

در جزیره‌ی ججو، سنگ‌های زیادی یافت می‌شود که با فوران گدازه‌ها شکل گرفته و ۹۰ درصد سطح آن‌ها از بازالت تشکیل شده است. این دیوارهای سنگی از مزارع در برابر طوفان‌ها محافظت می‌کنند. با این حال، در سال ۱۷۵۰ برای فراری‌دادن مهاجمان، سنگ‌تراش‌ها شروع به حکاکی سنگ‌ها کردند و آن‌ها را به‌شکل ترسناکی موسوم به «سنگ‌های پدربزرگ» درآورند؛ مجسمه‌های غول‌پیکری که از راه دور احتمالا با مجسمه‌های «موآی» در جزیره‌ی «ایستر» اشتباه گرفته می‌شوند.

در حال حاضر، ۴۶ مجسمه به جا مانده است؛ پس گول نمونه‌های کپی آن را نخورید. این سنگ‌ها نمادی از یک فرهنگ باستانی به حساب می‌آیند که با خدایان و افسانه‌های زیادی همراه هستند.

زنان غواص

در ایام گذشته که مردهای ججو برای هفته‌ها ماهی‌گیری راهی دریا می‌شدند، زنان مسئولیت تأمین غذا را برعهده داشتند. از آنجا که امکان رشد برنج در این جزیره‌ی وجود نداشت، زنان یاد گرفتند برای صید هشت پا، صدف دریایی، ماهی مرکب و جلبک دریایی در اعماق دریا غواصی کنند.

امروزه زنان قدرتمند دریا که می‌توانند بدون هیچ‌گونه تجهیزات تنفسی، به عمق ۱۰ تا ۲۰ متری غواصی کنند، در کل این کشور شناخته‌شده هستند. میانگین سنی این زنان، ۶۵ سال است؛ هرچند که برخی از آن‌ها در دهه‌ی ۸۰ زندگی خود به سر می‌برند. 

سواحل فوق‌العاده عالی

«ساحل جئونگ‌من» (Jungmun beach) با شن‌های کم‌رنگ، دریای آبی و حرکت خزنده‌های سبزرنگ روی تپه‌های شنی، محلی معرکه برای گذراندن تعطیلات به حساب می‌آید. علاوه بر این،‌ درست پشت هتل «Lotte World»، ‌استخری به سبک وگاس به چشم می‌خورد که در کنار قایق‌های پدالی شبیه به قو، صخره‌های دست‌ساز و آسیاب بادی هلندی، ساحل بی‌نظیری را به وجود آورده‌اند که در فصل‌هایی به‌غیر از تابستان، هیچ گردشگری ندارد.

از دیگر سواحل جزیره برای شنا و موج‌سواری می‌توان به «خلیج زمردی» (Emerald Bay)، ساحل Gwakji ،Hamdoek و «شینیانگ»‌ (Shinyang) اشاره کرد که می‌توانید در تور کره جنوبی تجربه کنید.

مسیرهای پیاده‌روی Olle

مسیرهای پیاده روی جزیره جیجو

کلمه‌ی «Olle» در زبان محلی به‌معنای مسیر پرپیچ‌وخم تا در خانه است و امروزه مسیرهای ساحلی Olle به‌صورت مارپیچی در بخش اعظمی از جزیره امتداد یافته‌اند و به‌طور کلی ۴۲۲ کیلومتر هستند. در مسیر ساحلی سرسبز که چشم‌اندازی زیبا از جزایر صخره‌ای را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد، قدم بزنید و از روی شکل‌های صخره‌ای عجیب‌وغریب پایین بیایید و به تماشای غارهایی بروید که مردم جزیره برای مخفی‌کردن سلاح‌های خود از ترس اشغالگران ژاپنی مجبور به کندن ‌آن‌ها شده بودند.

فیلم تاریخی و مشهور «جواهری در قصر» نیز در همین جزیره فیلم‌برداری شده است؛ پس می‌توانید هنگام حضور در این محل خود را به‌جای ستاره‌های این فیلم بگذارید. مسیری که از نزدیکی صخره‌ی «Oedolgae» عبور می‌کند، چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی دارد که به‌واسطه‌ی سریال مذکور بسیار مشهور شد.

آب، اکسیژن، ماساژ درمانی

در «تفرجگاه هانوا تراپی» (Hanwha Therapy Resort) اجازه دهید که فشار آب از هر طرف شما را ماساژ دهد. در استخری که نورپردازی شده و موسیقی در حال پخش است، تنی به آب بزنید یا در اتاق اکسیژن استراحت کنید و با صدای بارش گرمسیری از خواب بیدار شوید. در صورت تمایل می‌توانید سونای گیاهی و اسپای فضای باز را در «ججو واترورلد» (Jeju Waterworld) امتحان کنید.

سوپ جلبک دریایی و خارپشت دریایی

علاوه بر غذاهای دریایی خام، طیف وسیعی از غذاهای محلی نظیر قرقاول و ماهی خال‌خالی کباب شده در نمک دریا  در جزیره‌ی ججو طبخ می‌شود؛ اما اگر واقعا می‌خواهید طعم غذای اصلی جزیره را بچشید، سوپ جلبک دریایی و خارپشت دریایی را امتحان کنید.

برخلاف باور عموم، خارپشت دریایی گزینه‌ای عالی و سالم برای گیاه‌خواران به شمار می‌رود که در رستوران «yeonoonae» همراه با پنکیک سیب‌زمینی و چای سبز و سوپ شیسو سرو می‌شود. نارنگی‌های محلی جزیره به‌طرز حیرت‌آوری گران‌قیمت هستند، حتی اگر در کنار خیابان به فروش برسند؛ هرچند که طعم‌شان بهتر از شکلات‌های با طعم نارنگی‌ است و ارزش امتحان‌کردن را دارند.

طلوع خورشید از دهانه آتشفشان

قله سان رایز

برای تماشای طلوع خورشید به «قله‌ی طلوع» (Sunrise Peak) بروید؛ مخروطی با ۱۸۲ متر ارتفاع که در لبه‌ی شرقی جزیره از دریا بیرون زده است و دهانه‌ای سرسبز و عریض دارد.

امروزه راه دسترسی به این مخروط از طریق یک پل صورت می‌گیرد که در طول مسیر دارای مرکز خریدی طاق‌دار و یک پارک است و صدای آواز خواننده‌های آمریکایی از بلندگوها شنیده می‌شود. حین قدم‌زدن در این مسیر یادتان باشد که زباله‌های خود را روی زمین نریزید؛ اتفاقی که اغلب گردشگران توجهی به آن نمی‌کنند و فقط به فکر انداختن عکس از مناظر چشم‌نواز هستند.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه