سفارت تایلند تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان دوشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
سفارت تایلند تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

بعد از سفارت‌های ارمنستان، آلمان، هلند و بریتانیا، کرونا سفارت تایلند در ایران را نیز به تعطیلی کشاند.

در پی شیوع کرونا در ایران، تورهای مسافرتی و پروازهای ایرلاین‌ها از/به ایران لغو شدند. سپس سفارت برخی کشورها از جمله عراق، روسیه و جمهوری آذربایجان صدور ویزا برای ایرانیان را به‌صورت موقت و تا تثبیت شدن وضعیت کرونا در ایران متوقف کردند تا به ایرانیان اجازه ورود به کشورهایشان را ندهند.

سفارتخانه کشورهایی نظیر آلمان و هلند نیز در خبرهای جداگانه اعلام کردند که خدمات خود را محدود می‌کنند. در این راستا سفارت آلمان از تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ تا اطلاع ثانوی، به متقاضیانی که از مناطقی خاص هستند، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا اجازه ورود به ساختمان ارائه خدمات خارجی ویزامتریک را نمی‌دهد. سفارت هلند نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که تا اطلاع ثانوی صدور ویزا و ارائه خدمات کنسولی محدود به موارد خاص می‌شود.

در تاریخ ۱۵ اسفند، سفارت بریتانیا نیز به‌صورت موقت تعطیل شد تا علاوه بر توقف ارائه خدمات به اتباع ایرانی، حفظ سلامت کارکنان خود را نیز تضمین کنند. در اطلاعیه این سفارت آمده بود: 

به‌دنبال تاثیری که کروناویروس (کووید ۱۹) روی مسیرهای پروازی منطقه داشته، متاسفانه بریتانیا به‌طور موقت از ارائه خدمات ویزا به متقاضیان در ایران معذور است.

اکنون طبق بخشنامه منتشرشده از سوی یکی از آژانس‌های هواپیمایی سفارت تایلند از تاریخ ۱۹ اسفند تا اطلاع ثانوی تعطیل است و خدماتی ارائه نمی‌کند.

گفتنی است تاکنون به‌دلیل شیوع کرونا کشورهای همسایه ایران مرزهای زمینی خود را با ایران بسته‌اند و قریب به ۳۰ کشور با اعمال محدودیت در صدور ویزا، تعلیق و توقف پروازها یا بستن کامل مرزهای هوایی، اجازه ورود مسافر از ایران را نمی‌دهند.

مطالب مرتبط:

منبع airc

دیدگاه