بهترین تجربه‌های بازدید از حیات وحش کوالالامپور

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
بهترین تجربه‌های بازدید از حیات وحش کوالالامپور

اگر کوالالامپور را به‌عنوان مقصد سفرتان انتخاب کردید، برای بازدید از حیات‌وحش آن سری به باغ‌وحش «نگارا»، باغ «دریاچه» و غارهای «باتو» بزنید.

کوالالامپور، پایتخت مالزی، شهری شلوغ و پرهیاهو است که تنوع فرهنگی، مذهبی و غذایی در آن به‌وفور به چشم می‌خورد؛ اما در کنار جاذبه‌های مطرح و مشهور شهر، سری هم به پارک‌های استوایی و پناهگاه‌های حیات‌وحش بزنید.

قطعا لذت حضور در میان حیوانات دوست‌داشتنی و جذاب می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌انگیز و متفاوت برای هر گردشگری باشد؛ از همین رو بر آن شدیم تا در این مقاله از کجارو گوشه‌ای از این بهشت رویایی را به شما نشان دهیم.

عکاسی از اورانگوتان‌ها در باغ‌وحش نگارا

باغ وحش نگارا

«باغ‌وحش نگارا» (Zoo Negara) یا «باغ‌وحش» ملی در دهه‌ی ۱۹۶۰ فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، فرصت مشاهده‌ی حیات‌وحش را برای مردم محلی و گردشگران فراهم کرده است. در این باغ‌وحش که حدود ۴۰ هکتار وسعت دارد، بیش از ۴۷۰ گونه از پستانداران، ماهی‌ها، خزندگان، دوزیستان و پرندگان زندگی می‌کنند. انواع پستانداران و حیوانات بزرگ نظیر اورانگوتان‌ها و تاپیر مالایی نیز در این مجموعه به چشم می‌خورند. در این میان، برجسته‌ترین حیوان را شاید بتوان پاندای غول‌پیکر دانست.

اگر با تور کوالالامپور راهی این شهر زیبا شدید، برای گشت‌وگذار در باغ‌وحش نگار باید سه ساعت وقت بگذارید؛ به‌خصوص که برای خانواده‌ها بسیار مناسب است.

گردش در باغ دریاچه 

باغ دریاچه که از آن به‌عنوان باغ گیاه‌شناسی نیز یاد می‌شود، بهشتی بزرگ و سرسبز در قلب شهر کوالالامپور است. بریتانیایی‌ها در اواخر قرن نوزدهم اقدام به ساخت این باغ‌ها به‌عنوان تفرجگاهی در شهر در حال رشد کردند.

در حال حاضر، باغ دریاچه مملو از گل و گیاه و حیوانات منطقه‌ای، دریاچه‌ای مصنوعی، پارک پرندگان کوالالامپور و پارک پروانه کوالالامپور است. بازدیدکنندگان علاوه بر مشاهده‌ی انواع پرنده‌ها و پستانداران و مارمولک‌ها می‌توانند در پارک «گوزن‌»، شاهد گوزن‌های زیبا نیز باشند.

مشاهده میمون‌های وحشی در باغ‌های ارکیده

«باغ‌های ارکیده» (Orchid Gardens) در بالاترین نقطه از باغ دریاچه قرار دارد که یکی از جاهای دیدنی کوالالامپور به‌ شمار می‌رود و با تعداد زیاد ارکیده‌های عجیب‌وغریب خود باعث حیرت هر بیننده‌ای می‌شود.

پیشنهاد گشت‌وگذار در این باغ کوچک که در نزدیکی باغ‌های گیاه‌شناسی قرار دارد، صرفا به‌خاطر گل‌های زیبای آن نیست. در واقع، میمون‌های ماکاک در این باغ زندگی می‌کنند و بازدیدکنندگان هنگام قدم‌زدن در آن، چندین میمون کوچک را خواهند دید که ضمن شیطنت و بازیگوشی، روی درخت‌ها و طاق‌ها نشسته‌اند. حتما مراقب وسایل خود باشید؛ چراکه این حیوان‌ها، دزدهای قهاری هستند!

با حضور در باغ‌های ارکیده نه‌تنها شانس عکاسی از گل‌های رنگارنگ و عجیب را خواهید داشت؛ بلکه تماشای حیات‌وحش کوالالامپور نیز نصیب‌تان می‌شود.

تماشای میمون‌های ماکاک در غارهای باتو

غارهای باتو

غارهای باتو در حومه‌ی کوالالامپور از چندین معبد هندو تشکیل شده است که در غارهای روی تپه قرار دارند. بازدیدکنندگان با بالارفتن از ۲۷۲ پله به ورودی غارهای باتو می‌رسند که محل برگزاری بزرگ‌ترین جشنواره تایپوسام در دنیا به حساب می‌آید.

علاوه بر زیبایی طبیعی غارها، مجسمه‌های تاریخی و زیبایی در دل غار اصلی و اطرافش وجود دارند که گردشگران بسیاری برای تماشای آن‌ها به داخل غارها می‌روند. غارهای باتو که یکی از مکان‌های مقدس هندوها هستند، به باور برخی افراد، حدود ۴۰۰ میلیون سال قبل ایجاد شده‌اند.

به‌غیر از اهمیت مذهبی و فرهنگی، این غارها محلی عالی برای تماشای حیات‌وحش کوالالامپور محسوب می‌شوند؛ به‌طوری که می‌توان صدها میمون ماکاک را روی پله‌ها، درخت‌ها و داخل غارها مشاهده کرد. هزاران خفاش نیز در درون غارها زندگی می‌کنند.

پیاده‌روی در جنگل کوالالامپور

جنگل کوالالامپور

در شهر کوالالامپور، بهترین راه برای مشاهده‌ی حیوانات در محل طبیعی زندگی‌شان، پیاده‌روی است. تپه‌ها و جنگل متراکم در برخی مناطق شهری و مسیرهای متعددی که در فاصله‌ی کوتاهی (کمتر از یک ساعت) از مرکز شهر هستند، فرصت گشت‌وگذار در طبیعت و دیدن حیات‌وحش از نزدیک را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند.

به شهر «چیراس» ‌(Cheras) در نزدیکی کوالالامپور بروید و به مردم محلی ملحق شوید که صبح زود در مسیرهای روی تپه‌ها و داخل جنگل پیاده‌روی می‌کنند. بیشترین حیوانی که در این منطقه به چشم می‌خورد، میمون‌ها هستند؛ هرچند شاید حیوانات دیگری نظیر مارمولک‌ها، پرنده‌ها و حتی خرس‌‌های وحشی را هم مشاهده کنید.

با اینکه چیراس جزو کوالالامپور به حساب نمی‌آید؛ اما با حمل‌ونقل عمومی به‌راحتی به آنجا خواهید رسید. از دیگر مکان‌های طبیعت‌گردی در نزدیکی پایتخت می‌توان به «تپه پوچنگ» (Puchong Hill)، «کوخ توک وان» (Mount Tok Wan) و «هوتان لیپور بوکیت لاگونگ» (Hutan Lipur Bukit Lagong) اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه