تعطیلی حرم امام رضا (ع) در پی شیوع کرونا

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
تعطیلی حرم امام رضا (ع) در پی شیوع کرونا

با گسترش بیماری کرونا در کشور و فرارسیدن نوروز ۱۳۹۹، مسئولان مشهد ضمن اعلام تعطیلی حرم امام رضا (ع)، از مردم خواستند به مشهد سفر نکنند.

مصطفی فیضی، سرپرست معاونت اماکن متبرکه و زائران آستان قدس رضوی اعلام کرد که با توجه به محدودیت‌های اعمال شده به‌دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این آستان مقدس در ایام نوروز پذیرای زائران نخواهد بود. وی اظهار داشت:

به‌منظور همراهی با مسئولان بهداشت، سلامت و درمان کشور که امروزه در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند، با عذرخواهی از پیشگاه حضرت امام رضا (ع) و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، با توجه به شرایط به وجود آمده، در ایام نوروز پذیرای زائران و مجاوران حرم رضوی نخواهیم بود.

بر این اساس ویژه برنامه‌های مناسبتی ایام عید نوروز حرم مطهر رضوی به‌صورت غیرحضوری و زنده از طریق شبکه‌های سیما پخش خواهد شد و اغلب برنامه‌های مناسبتی حرم مطهر از جمله شهادت امام کاظم (ع)، عید نوروز و ولادت ائمه معصومین (ع) به فراخور همان روز مستقیما از رسانه‌های مختلف پخش می‌شود.

در همین راستا، نماینده ولی فقیه در استان، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی از همه مردم عزیز کشور خواستند با توجه به توصیه وزارت بهداشت، از سفر به مشهد مقدس و زیارت حضوری بارگاه منور رضوی خودداری کنند. استاندار خراسان رضوی نیز خاطرنشان کرد:

شرایط فعلی استان با توجه به اقدامات پیشگیرانه در وضعیت خوبی قرار دارد؛ اما با وجود سیر صعودی شیوع این بیماری در دو هفته آینده، استان خراسان رضوی، به‌ویژه مشهد مقدس، به‌هیچ‌وجه آماده پذیرش مسافر نیست و همه مسئولان استان باید برای مقابله با این بیماری بسیج شوند.

علاوه بر حرم رضوی، واحدهای اقامتی رسمی این استان از روز شنبه ۲۴ اسفند تعطیل می‌شوند. ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، در این رابطه اذعان کرد:

بر اساس تصمیم‌ ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی و با هدف حفاظت از مردم در برابر شیوع بیشتر بیماری کرونا، اقامت در واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیرهای این استان نیز تا پایان ایام نوروز ممنوع است.

گسترش کرونا باعث تعطیلی مراکز تفریحی و گردشگری طرقبه شاندیز نیز شد. سید حسن حسینی، فرماندار طرقبه و شاندیز در صحبت‌هایی اظهار داشت:

طبق اعلام ستاد پیشگیری از ویروس کرونا، به‌منظور پیشگیری و گسترش این ویروس، کلیه رستوران‌ها، مراکز فروشگاه‌های بزرگ، کافی‌شاپ‌ها، سفره‌خانه، باغ‌تالارها و امام‌زاده یاسر و ناصر تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه