با بهترین پارک های موضوعی اروپا آشنا شوید

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
با بهترین پارک های موضوعی اروپا آشنا شوید

اروپا، بهترین پارک‌های سرگرمی و موضوعی جهان و ترن‌های هیجان‌انگیز را در خود جای داده که هر سال میزبان میلیون‌ها گردشگر و بازدیدکننده هستند.

پارک‌های موضوعی در سراسر جهان، مکانی برای یک تجربه پرهیجان و بالابردن آدرنالین هستند. سالانه میلیون‌ها گردشگر و بازدیدکننده از این پارک‌ها دیدن می‌کنند. اروپا با در اختیار داشتن بهترین پارک‌های سرگرمی، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی و جذاب برای تمام عمرتان رقم خواهد زد.

پس فراموش نکنید که در بازدیدتان از شهرهای اروپایی حتما به این پارک‌ها سر بزنید و یک روز شاد و فرح‌بخش داشته باشید. در ادامه این مقاله از کجارو، شما را با ۱۱ پارک موضوعی برتر اروپا آشنا خواهیم کرد.

۱. دیزنی‌لند پاریس؛ فرانسه

با بهترین پارک های موضوعی اروپا آشنا شوید

دیزنی‌لند پاریس که در پنج زمین مجزا قرار گرفته است، یکی از جاهای دیدنی پاریس برای جوانان و کسانی که قلب جوانی دارند، به شمار می‌آید؛ زیرا برای هر کسی، یک تجربه هیجان‌انگیز وجود دارد و بهترین بازی‌ها در پارک‌های اروپا را می‌توان در این پارک موضوعی پیدا کرد.

  • بازی‌های هیجان‌انگیز:  هزارتوی آلیس در سرزمین عجایب، ایندیانا جونز و معبد پریل، اسرار ناتیلوس (Les Mystres du Nautilus)، اوربیترون (Orbitron)، زیبای خفته
  • افتتاح: ۱۲ آوریل ۱۹۹۲
  • مساحت: ۱۹٫۴۲ کیلومتر مربع
  • تلفن: ۰۰ ۰۵ ۳۰ ۸۲۵ ۳۳+
  • آدرس: Boulevard de Parc, 77700 Coupvray, France

۲. پارک موضوعی آلتون تاورز (Alton Towers)؛ انگلستان

با بهترین پارک های موضوعی اروپا آشنا شوید

پارک موضوعی آلتون تاورز، یکی از بهترین پارک‌های موضوعی در انگلستان و مکانی فوق‌العاده برای گردش است؛ جایی که کودکان احتمالا دوست دارند تمام عمرشان را در آنجا بگذرانند. اینجا نه‌تنها بازی‌ها، بلکه اقامتگاه‌ها و رستوران‌ها نیز دقیقا شبیه به افسانه‌های پریان هستند و زمانی که کودکان به سراغ بازی‌ها و خوش‌گذرانی می‌روند، بزرگسالان می‌توانند به اسپای سرپوشیده این مجموعه سری بزنند و روز فوق‌العاده‌ای را برای خود بسازند.

  • بازی‌های هیجان‌انگیز:  گالاکتیکا، فراموشی (Oblivion)، سیزدهم، ترن‌ هوایی اسپین‌بال ویزر (Spinball Whizzer)، تاب قارچ چرخان (Twirling Toadstool)
  • افتتاح: چهار آوریل ۱۹۸۰
  • تعداد بازدیدکنندگان در سال: ۲٫۱ میلیون نفر
  • ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر
  • تلفن: ۳۳۳۰ ۲۲۲ ۸۷۱ ۴۴+
  • آدرس: Farley Ln, Alton, Stoke-on-Trent ST10 4DB, United Kingdom

۳. پورت آونچرا (PortAventura)؛ اسپانیا

با بهترین پارک های موضوعی اروپا آشنا شوید

در برنامه سفر و ماجراجویی‌های خود در اسپانیا سعی کنید، بازدید از پارک سرگرمی پورت آونچرا را حتما بگنجانید. این پارک که در تبلیغات از آن با‌ عنوان «پارک موضوعی و تفریحی» یاد می‌شود، به‌غیر از بازی‌های مهیج، دارای یک مرکز خرید است که شامل بوتیکی از صنایع دستی اصیل مکزیک، آب‌نبات‌فروشی، اقامتگاه درجه یک، رستوران‌های موضوعی و سرگرمی‌های زنده مانند نمایش‌های موزیکال در محوطه اصلی پارک می‌شود.

  • بازی‌های هیجان‌انگیز: ترن‌ هوایی فیوریس باکو (Furius Baco)، ترن توتوکی اسپلش (Tutuki Splash)، تی کاپس (Tea Cups)، هزارتوی ال سکرتو دلوس مایاس (El Secreto de los Mayas)، ال سالتو دبلاس (El Salto de Blas)
  • افتتاح: ۱۹۹۵
  • آدرس: Avinguda del Batlle Pere Molas, km 2, 43840 Vila-seca, Tarragona, Spain

۴. گرونا لوند (Grona Lund)؛ سوئد

با بهترین پارک های موضوعی اروپا آشنا شوید

گرونا لوند، یکی از بهترین پارک‌های موضوعی اروپا برای بزرگسالان به حساب می‌آید که مملو از بازی‌های هیجان‌انگیز، کنسرت‌های زنده با شرکت برخی از شناخته‌شده‌ترین اسامی جهان موسیقی، کافه‌های عجیب‌و‌غریب، رستوران‌های متفاوت و خانه کابوس است و قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این را هم بدانید که گرونا لوند با دارابودن فعالیت‌ها و بازی‌های بسیاری که برای بچه‌ها، مسحورکننده و جذاب هستند، مکانی مناسب برای کودکان هم به شمار می‌آید.

  • بازی‌های هیجان‌انگیز: قطار ارواح بلا تاگت (Bla Taget)، بازی اختاپوس (Blackfisken)، فرش پرنده (Flygande Mattan)، سقوط آزاد (Fritt Fall)، تاب هوایی کسوف (Eclipse)، ترن‌ هوایی دیوانه (Insane)، خانه کابوس‌ها، سقوط آزاد با شتاب (Fritt Fall Tilt)
  • تعداد بازدیدکنندگان در سال: ۱٫۵ میلیون نفر
  • آدرس: Lilla Allmanna Gränd 9, 115 21 Stockholm, Sweden

۵. لگولند ویندزور (LEGOLAND Windsor)؛ انگلستان

با بهترین پارک های موضوعی اروپا آشنا شوید

اقامتگاه لگولند ویندزور، یکی دیگر از پارک‌های موضوعی خوب انگلستان است که ادعا می‌کند محبوب‌ترین پارک موضوعی بریتانیا برای کودکان به شمار می‌رود. همه‌چیز در این پارک از بازی‌ها گرفته تا خود هتل و اقامتگاه، با موضوع اسباب‌بازی لگو ساخته شده‌اند؛ بازی‌ای که همه ما با آن بزرگ شده‌ایم. با آمدن به اینجا حتما به یاد خاطره‌های کودکی خواهید افتاد و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهید داشت.

  • بازی‌های هیجان‌انگیز: رودخانه خروشان وایکینگ‌ها (Vikings’ River Splash)، ترن‌ هوایی اژدها، عنکبوت چرخان (Spinning Spider)، تاب تاندر بلیزر (Thunder Blazer)، سفر دریایی زیردریایی آتلانتیس (Atlantis Submarine Voyage)
  • آدرس: LEGOLAND® Windsor Resort, Winkfield Rd, Windsor SL4 4AY, United Kingdom

۶. فوتورو اسکوپ (Futuroscope)؛ فرانسه

با بهترین پارک های موضوعی اروپا آشنا شوید

در پارک فوتورو اسکوپ، با بازی‌هایی چون ماشین زمان و رقص با روبات‌ها حس می‌کنید به آینده قدم گذاشته‌اید

فوتورو اسکوپ، یک پارک ماجراجویی باورنکردنی در فرانسه است که با قدم‌گذاشتن در آن حس می‌کنید به آینده سفر کرده‌اید. به‌طور مثال، جاذبه‌ها و بازی‌هایی چون ماشین زمان، رقص با روبات‌ها و غول‌های کوچک در پارک وجود دارد. این پارک موضوعی با استفاده از تکنولوژی میزبان نمایش‌های خارق‌العاده سه و چهاربعدی و بازی‌های سرگرم‌کننده است.

  • بازی‌های هیجان‌انگیز: ماشین زمان، رقص با روبات‌ها، ماشین‌های داوینچی، ماجراجویی چهاربعدی آرتور، کافه در ارتفاع (Aerobar)، قطاری برای افراد شجاع (The Tram of the Brave)، نمایش چهاربعدی دینامیک (Dynamic)
  • افتتاح: ۳۱ می ۱۹۸۷
  • آدرس: Avenue Rene Monory, 86360 Chasseneuil-du-Poitou, France

۷. افتلینگ (Efteling)؛ هلند

با بهترین پارک های موضوعی اروپا آشنا شوید

افتلینگ، از پارک‌های موضوعی فوق‌العاده در اروپا محسوب می‌شود که پر از جاذبه‌های مسحورکننده و بازی‌های عجیب و غیرمعمول است. این پارک موضوعی با وجود داشتن محوطه‌ای شبیه به افسانه‌های پریان، متاسفانه تنها چند بازی برای ارائه‌دادن به بازدیدکنندگان خود دارد؛ اما برای آمدن به اینجا درنگ نکنید، بازی‌های افتلینگ با طراحی‌های خاص و منحصر‌به‌فرد را در هیچ‌کجای جهان پیدا نخواهید کرد. بازدید از افتلینگ، راهی برای گذراندن یک روز باشکوه و عجیب با عزیزان‌تان است.

  • بازی‌های هیجان‌انگیز: چرخ‌و‌فلک (Stoomcarrousel)، ترن پرواز رویایی (Droomvlucht)، رافتینگ پیرانا (Pirana)، ترن‌ هوایی بارون ۱۸۹۸ (Baron 1898)، ترن‌ هوایی پایتون، ترن‌ هوایی جوریس و اژدها (Joris en de Draak)، تونل وحشت قفل ارواح (Spookslot)
  • موضوع: فانتزی، افسانه‌های باستان، اسطوره‌ای، فولکلور، افسانه‌های پریان، داستانی
  • تعداد بازدیدکنندگان در سال: ۵٫۴ میلیون نفر
  • ساعت فعالیت: یکشنبه تا جمعه از ۱۱ صبح تا ۶ عصر؛ شنبه از ۱۰ صبح تا هفت عصر
  • آدرس:  Europalaan 1, 5171 KW Kaatsheuvel, Netherlands

۸. اروپا پارک؛ آلمان

با بهترین پارک های موضوعی اروپا آشنا شوید

مدیریت اروپا پارک که احتمالا بهترین پارک موضوعی در اروپا به شمار می‌آید، به شما اطمینان می‌دهد که تمام بازی‌ها مناسب خانواده‌ها طراحی شده‌اند. با آمدن به بزرگ‌ترین پارک آلمان می‌توانید یک روز کامل را با هیجان سپری کنید و بی‌شک دلتان می‌خواهد که باز هم به اینجا برگردید.

  • بازی‌های هیجان‌انگیز: قایق بازی پائول (Paul's Playboat)، قایق‌سواری ملکه آفریقایی (African Queen)، اژدهای چرخان کاروسل (Carousel Spinning Dragons)، قطار آلپن اکسپرس انزیان (Alpenexpress Enzian)، ترن‌ هوایی در آب آتلانتیکا سوپر اسپلش (Atlantica SuperSplash)، قطار با عینک‌های واقعیت مجازی آلپن اکسپرس کاستیالیتی (Alpenexpress Coastiality)، ترن‌ هوایی ماترهورن بلیتز (Matterhorn Blitz)
  • تعداد بازدیدکنندگان در سال: ۵٫۷ میلیون نفر
  • آدرس: Europa-Park-Strabe 2, 77977 Rust

۹. والیبی (Walibi)؛ بلژیک

والیبی بلژیک، یک پارک تفریح و سرگرمی منحصر‌به‌فرد در اروپا است که جاذبه‌ای فوق‌العاده برای تمامی اعضای خانواده محسوب می‌شود؛ به‌خصوص که بیش از ۴۰ جاذبه شامل یک پارک آبی، ۱۶ بازی و فعالیت‌های مناسب کودکان، سرگرمی‌های زنده و حتی انیمیشن‌های خیابانی در این محل به چشم می‌خورد. اگر قصد دارید که آخر هفته خود را در این پارک سپری کنید، باید بدانید که والیبی بلژیک، گزینه‌های اقامتی به‌همراه رستوران‌ها و فروشگاه‌ها نیز دارد.

  • بازی‌های هیجان‌انگیز: رنجر بازساو (Buzzsaw)، ترن‌ هوایی در آب فلش بک (Flash Back)، چرخ‌و‌فلک لاگرنده رو (La Grande Roue)، مجموعه بازی کودکان دیوانگی بلینگ بلینگ (Bling Bling Madness)، ترن‌ هوایی کبرا (Cobra)، سقوط آزاد دالتون ترور (Dalton Terror)، ترن‌ هوایی خون آشام
  • افتتاح: ۲۶ ژوئیه ۱۹۷۵
  • آدرس: Boulevard de l'Europe 100, 1300 Wavre, Belgium

۱۰. دهکده پوپای (Popeye Village)؛ خلیج انکور (Anchor Bay)، مالتا

با بهترین پارک های موضوعی اروپا آشنا شوید

دهکده پوپای واقع در مالتا، یک پارک موضوعی ایدئال در اروپا است که در حقیقت برای فیلم‌برداری فیلم رابین ویلیامز در سال ۱۹۸۰ با همین نام، ساخته شد. این صحنه فیلم‌برداری هم‌اکنون تبدیل به یک پارک موضوعی تمام‌عیار شده است که بازدیدکنندگان برای ملاقات‌ شخصیت‌های مشهور کارتونی، گردش در موزه کمیک پوپای و شاید حتی خوردن اسفناج، به این پارک سر می‌زنند.

  • بازی‌های هیجان‌انگیز: همه‌چیز در این مکان جذاب، لذت‌بخش و جالب است.
  • تلفن: ۴۷۸۲ ۲۱۵۲ ۳۵۶+
  • آدرس: Triq Tal-Prajjet, Il-Mellieha, Malta

۱۱. باکن (Bakken)؛ کلامپنبو (Klampenborg)، دانمارک

با بهترین پارک های موضوعی اروپا آشنا شوید

آیا می‌دانستید که دیوهاوس‌باکن (Dyrehavsbakken) که با نام باکن مشهور است، قدیمی‌ترین پارک سرگرمی جهان به حساب می‌آید؟ در این پارک سرگرمی که در سال ۱۵۸۳ تاسیس شد، می‌توانید قدم به بخش جالبی از تاریخ بگذارید و مطمئن باشید که باکن شما را با بازی‌ها، سواری‌ها و رستوران‌ها، حسابی سرگرم خواهد کرد.

با وجود یک ترن‌ هوایی چوبی ۸۲ ساله در میان دیگر ترن‌‌های جدید، می‌توان ادعا کرد که باکن یکی از بهترین پارک‌های ترن‌ هوایی در اروپا است.

  • تلفن: ۴۴ ۳۵ ۶۳ ۳۹ ۴۵+
  • آدرس:  Dyrehavevej 62, 2930 Klampenborg, Denmark

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور اروپا به نقاط مختلف این قاره سرسبز هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین آفر می‌شد، در کجارو با مشاهده قیمت و مقایسه تور‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع triphobo

دیدگاه