جزایر و سواحلی در مالزی که از چشم گردشگران مخفی مانده‌اند

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
جزایر و سواحلی در مالزی که از چشم گردشگران مخفی مانده‌اند

هزاران کیلومتر خط ساحلی مالزی، میزبان تعداد زیادی ساحل و خلیج‌ کمتر شناخته‌شده‌ای هستند که می‌توانند برای بسیاری از گردشگران، جذاب و دیدنی باشند.

ماسه‌های سفید، آب‌های فیروزه‌ای و سواحلی پر از درختان نخل را تصور کنید که در آن‌ها هیچ خبری از ازدحام و همهمه گردشگران نیست. مالزی دارای هزاران جزیره با این ویژگی‌ها و سواحلی ناشناخته و به دور از چشمان گردشگران است که می‌تواند اوقات خوشی را برای آن‌ها رقم بزند.

کجارو در این مقاله قصد دارد تا شما را با بهترین جزایر و سواحل مخفی مالزی آشنا کند که حتی خود بومیان منطقه از آن‌ها بی‌خبر هستند.

۱. تعطیلاتی مجلل در جزیره تنگول (Pulau Tenggol)؛ ترنگگانو

بهترین جزایر و سواحل سری مالزی

اوج یک تعطیلات مجلل

تنگول، جنوبی‌ترین جزیره در زنجیره مجمع‌الجزایر ایالت ترنگگانو است که تا دریای جنوبی چین امتداد دارد و برخلاف جزایر پرهنتیان، به‌غیر از تعداد اندکی از بومیان، بازدیدکننده‌ای در طول سال به خود نمی‌بیند. در این جزیره، انتظار رویارویی با شرایطی ایده‌آل برای اسنورکلینگ، تورهای روزانه کوسه‌نهنگ و مسیرهای جنگلی را داشته باشید.

اقامتگاه ساحلی جزیره تنگول، برای یک تعطیلات مجلل ساحلی، مکانی فوق‌العاده است. برای رسیدن به جزیره باید در مسیری پنج‌ساعته با اتوبوس، از کوالالامپور به کوالادانگان (Kuala Dungan) بروید و سپس سوار کشتی مسافربری شوید تا پس از ۵۰ دقیقه به جزیره تنگول برسید. مطمئن باشید که این جزیره، ارزش پیمودن این مسافت را دارد.

  • آدرس: Pulau Tenggul Terengganu, Malaysia
  • مخاطبان: مناسب خانواده
  • جو: فضای باز، خوش‌منظره

۲. اقامت در لوکیشن یک فیلم پرطرف‌دار در جزیره ردانگ (Redang Island)؛ ترنگگانو

بهترین جزایر و سواحل سری مالزی

کاملا واضح است که چرا این بخش از دنیا، برای فیلم‌برداری یک فیلم پرطرف‌دار استفاده شده است

بیست سال قبل، ردانگ، یکی از مخفی‌ترین جزایر مالزی بود؛ اما پس از فیلم‌برداری فیلم پرطرفدار هنگ کنگی به نام تعطیلات تابستانی، گردشگران به‌سرعت به این جزیره هجوم آوردند. جزیره ردانگ به تنگول و پرهنتیان متصل است؛ هرچند چیزی که این مجمع‌الجزایر کوچک را متفاوت می‌کند، اقامتگاه‌های جهانی آن است. این مکان به‌جای مسافران جوان، گردشگران ثروتمندتر را به‌سمت خود جلب می‌کند تا در سواحل ماسه‌ای طبیعی و دست‌نخورده آن، به استراحت و تفریح بپردازند.

رفتن به ساحل پسیر پنجانگ (Pasir Panjang) در شرق این جزیره را برای بهره‌بردن از شرایط عالی اسنورکلینگ یا غواصی سطحی، فراموش نکنید.

  • آدرس: Pulau Redang Kuala Terengganu, Terengganu, 21090, Malaysia
  • مخاطبان: مناسب خانواده
  • جو: گردشگری، محلی، ماسه سفید، فضای باز

۳. در کاپاس (Kapas)، از جهان بیرون فاصله بگیرید؛ ترنگگانو

بهترین جزایر و سواحل سری مالزی

بهترین مکان برای فاصله گرفتن از جهان بیرون 

جزیره کاپاس در ترنگگانو در مقایسه با همسایه‌هایش، عملا خالی از سکنه است. تنها تعداد اندکی از مهمان‌خانه‌ها و خوابگاه‌ها در خطوط ساحلی این جزیره قرار دارند که برای مسافرتی مقرون‌به‌صرفه، عالی هستند.

اقامتگاه‌های مجلل، توسعه انبوه و وای‌فای را فراموش کنید؛ رفتن به کاپاس یعنی فرصتی برای تامل، اندیشه و خلوت‌کردن. در سفر به کاپاس، انتظار روبه‌رو شدن با خطوط ساحلی بی‌انتها، صخره‌های مرجانی رنگارنگ و آب‌هایی به شفافیت کریستال را داشته باشید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل دو شب در اینجا اقامت کنید تا بهترین تجربه سفر را در یکی از سری‌ترین جزایر مالزی در سواحل شرقی، برای خود رقم بزنید.

  • آدرس: Pulau Kapas Terengganu, Malaysia
  • مخاطبان: مناسب خانواده
  • جو: فضای باز، خوش‌منظره، آرامش‌بخش

۴. جزیره الماس (Gem Island)؛ بزرگ‌ترین راز ترنگگانو

جزیره الماس (Pulau Gemia)، سرشار از انواع گونه‌های دریایی در میان صخره‌های مرجانی پرجنب‌و‌جوش است. درختان نخل با فاصله کوتاهی از جنگلی عمیق و انبوه، ساحل ماسه‌ای و آرام این جزیره را پوشانده‌اند. شاید با این توصیف‌ها، فکر کنید که جزیره الماس درست همانند دیگر جزایر مالزی است؛ اما این جزیره یک چیز کم دارد و آن هم، حضور گردشگران است. شما در اینجا به‌غیر از چند مهمان در اقامتگاه و اسپای جزیره، کسی را نخواهید دید. اگر در کوالالامپور از محلی‌ها راجع به این جزیره بپرسید، بیشتر آن‌ها از وجود آن، اطلاعی ندارند و همین امر، جزیره الماس را تبدیل به یکی از سری‌ترین جزایر مالزی کرده است.

  • آدرس: Terengganu, Malaysia
  • مخاطبان: مناسب خانواده
  • جو: فضای باز، خلوت، آرامش‌بخش

۵. تعطیلاتی عاشقانه در جزیره راوا (Rawa Island)؛ ایالت جوهور

بهترین جزایر و سواحل سری مالزی

غواصی سطحی (اسنورکلینگ) در بهشت جزیره راوا

برای اقامت در جزیره راوا، باید حسابی پول خرج کنید و از چند ماه زودتر در اقامتگاه‌های آن، اتاق بگیرید

سواحل ماسه‌های سفید خیره‌کننده، اقامتگاه‌های محبوب سلبریتی‌ها و ویلاهای لب ساحل، سه راه برای توصیف جزیره راوا هستند. این جزیره کوچک مرجانی در ایالت جوهور، تنها دو اقامتگاه دارد که برای آنهایی که به‌دنبال گذراندن تعطیلاتی خلوت هستند، بسیار وسوسه‌کننده به نظر می‌آید.

با صدای برخورد امواج به ساحل، از خواب بیدار شوید و با کنارزدن پرده‌های اتاقتان و تماشای یک خط ساحلی سفید و خلوت، روزی فوق‌العاده را آغاز کنید. برای اقامت در این تکه از بهشت باید حسابی پول خرج کنید و بهتر است بدانید که اتاق‌های محدود این اقامتگاه‌ها، از چندین ماه جلوتر رزرو می‌شوند. جزیره راوا برای گذراندن ماه عسل یا تعطیلات عاشقانه زوج‌های ثروتمند، مکانی خارق‌العاده است.

  • آدرس: Rawa Island Mersing, Johor, Malaysia
  • مخاطبان: مناسب خانواده
  • جو: فضای باز، خوش‌منظره، محلی

۶. در یک بانگالوی روی آب در جزیره پوم‌پوم (Pom Pom Island) اقامت کنید؛ صباح

جزیره پوم‌پوم، خواهرخوانده کمتر شناخته‌شده جزایر سیپادان است که یک کانون غواصی مشهور در سطح جهانی در سواحل شرقی ایالت صباح به حساب می‌آید. پوم‌پوم که در مجمع‌الجزایر سمپورنا (Semporna) واقع شده است، به گردشگران بومی، پیشنهاد یک تعطیلات ساحلی آرام و بدون هیاهو را می‌دهد.

بانگالو، یک نوع خانه ییلاقی است که جدا از خانه‌های دیگر و حداکثر در دو طبقه ساخته می‌شود. چندین اقامتگاه با بانگالوهای روی آب، شبیه به آنهایی که در مالدیو دیده‌اید، در کرانه ساحل برای میزبانی از مهمانان آماده هستند. ویژگی‌ای که این بخش از بهشت را به نسبت دیگر جزایر، جذاب و دلچسب کرده، فرصت غواصی با صدها ماهی و لاک‌پشت است. یک یا دو شب در این اقامتگاه‌ها بمانید و صبح بلافاصله پس از بیدار شدن، در آب شیرجه بزنید و مطمئن باشید که خاطره این سفر را هرگز فراموش نخواهید کرد.

  • آدرس: Sabah, Malaysia
  • مخاطبان: مناسب خانواده
  • جو: فضای باز، خوش‌منظره، آرام‌بخش

۷. اشک‌های آبی میخکوب‌کننده در ساحل توسان (Tusan Beach)؛ ایالت ساراواک

بهترین جزایر و سواحل سری مالزی

این سنگ شبیه به اسبی در حال آب خوردن از دریا است

به‌غیر از خانواده‌های محلی، بازدیدکننده دیگری به سراغ ساحل توسان ایالت ساراواک در نزدیکی میری (Miri) نمی‌رود. افراد زیادی این شانس را ندارند که ماسه‌های نارنجی پررنگ در اطراف صخره‌ها را ببینند یا از سنگ‌های غیرمعمول، شبیه به اسبی که برای نوشیدن آب از دریا خم شده است، عکاسی کنند.

نبود تجاری‌سازی و همچنین ساختارهای زمین‌شناسی عجیب‌و‌غریب، تنها ویژگی‌هایی نیستند که این ساحل مخفی در مالزی را تا این حد، خاص کرده‌اند. وقتی که همه شرایط مهیا باشند، میکروارگانیسم‌های کوچک در آب، ماده‌ای شیمیایی را در آب آزاد می‌کنند. این زیست‌تابی، با خلق یک پدیده بسیار نادر و تماشایی به نام «اشک‌های آبی» (Blue Tears)، آب‌های تیره را به رنگ آبی روشن تبدیل می‌کند.

  • آدرس: Kampung Terahat Bekenu, Sarawak, 98150, Malaysia
  • مخاطبان: مناسب خانواده
  • جو: فضای باز، محلی

۸. ساحل ناشناخته کراچوت (Kerachut Beach)؛ پنانگ

بهترین جزایر و سواحل سری مالزی

برای رسیدن به ساحل ناشناخته کراچوت، باید حدود دو ساعت، هایکینگ کنید

وقتی نام ایالت پنانگ به گوش‌تان می‌خورد، تصاویری از جورج‌تاون مهاجرنشین و هنر خیابانی به ذهن‌تان می‌رسد؛ اما کمتر کسی، حتی از بومیان منطقه، از ساحل مخفی کراچوت باخبر است. برای رسیدن به این ساحل دورافتاده، باید در یک مسیر جنگلی که از ورودی اصلی پارک ملی پنانگ آغاز می‌شود، حدود دو ساعت پیاده‌روی کنید. وقتی به آنجا رسیدید، یک خط ساحلی خلوت و فوق‌العاده زیبا با ماسه‌سنگ‌های زردرنگ را در مرز جنگل و ساحل خواهید یافت. برای استفاده بیشتر از زمان‌تان می‌توانید علاوه بر ساحل کراچوت، به مرکز نگهداری و مراقبت از لاک‌پشت‌های پانتای کراچوت در نزدیکی آنجا بروید تا در مورد آن‌ها بیشتر بیاموزید.

  • آدرس: Teluk Bahang Tanjung Bungah, Penang, Malaysia
  • تلفن: ۹۵۸ ۳۶۸ ۰۳ ۰۱ ۶+
  • مخاطبان: مناسب خانواده
  • جو: فضای باز، خوش‌منظره، محلی

۹. ساحلی مخفی در جزیره پانگ‌کور (Pangkor Island)؛ ایالت پراک

بهترین جزایر و سواحل سری مالزی

بانگالوها در ساحل مرجانی جزیره پانگ‌کور

علی‌رغم آغاز به کار یک کارزار گردشگری جدید در جزیره پانگ‌کور در ایالت پراک، این منطقه کماکان یکی از کم‌بازدیدترین جزایر مالزی به حساب می‌آید. نبود گردشگران سبب شده است که سواحل جزیره، خلوت و بدون آلودگی باقی بمانند.

سفر به ساحل مرجانی (Coral Beach) در بخش شمال غربی جزیره پانگ‌کور، با چشم‌اندازهایی خیره‌کننده از جزایر مجاور در افق و وفور آرامش، قطعا در یاد شما خواهد ماند. خیابان‌های کوچک مقابل ساحل را تعدادی مهمان‌خانه، کافه‌های محلی و رستوران‌هایی با چشم‌انداز دریا، پر کرده‌اند. جزیره پانگ‌کور و ساحل مرجانی، از جزایر مخفی مالزی محسوب می‌شود که به‌راحتی از کوالالامپور در دسترس گردشگران است.

  • آدرس: Perak, Malaysia
  • مخاطبان: مناسب خانواده
  • جو: مناسب عکاسی، خوش‌منظره، محلی

۱۰. کایت‌های رنگارنگ را در ساحل کمتر شناخته‌شده مالزی به پرواز درآورید؛ ایالت کلانتان (Kelantan)

بهترین جزایر و سواحل سری مالزی

جزیره کاهایا بولان، جزیره‌ای خلوت و کمتر شناخته شده در کلانتان

پانتای کاهایا بولان یا جزیره نور مهتاب در ایالت کلانتان، یکی از مخفی‌ترین سواحل مالزی است. احتمال کمی وجود دارد که یکی از شهروندان مالزی در خارج از ایالت کلانتان، حتی نام این منطقه را شنیده باشند. خانواده‌های محلی، آخر هفته‌ها برای باربیکیو و پیک‌نیک به این سواحل ماسه‌ای سفید می‌آیند.

گردشگران به‌غیر از حمام آفتاب و تماشای چشم‌اندازهای زیبا می‌توانند در ورزش‌های آبی شرکت کنند یا به‌سراغ اسب‌سواری بروند؛ اما نکته برجسته سفر به اینجا، شانس دیدن ده‌ها کایت رنگارنگ است که فرهنگ کلانتانی را به نمایش می‌گذارند. مهمان‌خانه‌ها و هتل‌ها در فاصله پنج دقیقه‌ای جزیره کاهایا بولان قرار دارند.

  • آدرس: Kelantan, 15350, Malaysia
  • مخاطبان: مناسب خانواده
  • جو: فضای باز، محلی

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور مالزی هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین پیشنهادهای تور می‌گردید، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه