از مقاصد کمتر شناخته شده تایلند بیشتر بدانید

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
از مقاصد کمتر شناخته شده تایلند بیشتر بدانید

تایلند به‌دنبال تشویق گردشگران برای کشف مقاصد نوظهور گردشگری است تا به این ترتیب سفر خود را فقط به جاذبه‌های معروف این کشور محدود نکنند. 

تایلند در سال آینده، انتظار میزبانی از ۴۰ میلیون گردشگر بین‌المللی را می‌کشد. مقامات گردشگری تایلند در تلاش برای تشویق گردشگری پایدار، قصد دارند تا بازدیدکنندگان را به‌سمت مناطق کمتر شناخته شده سوق دهند. کارزار جدیدی نیز برای معرفی ۵۵ مقصد نوظهور در سراسر کشور تشکیل شده است که جاهای دیدنی تایلند با جمعیت کمتر گردشگران و شگفتی‌های بیشتر را معرفی می‌کند.

اگر به بازدید از تایلند علاقه دارید و می‌خواهید بخش جدیدی از آن را کشف کنید، در این مقاله با کجارو همراه شوید تا برخی از این مقاصد را به شما معرفی کنیم.

جاذبه های کمتر دیده شده تایلند

هیئت گردشگری تایلند، بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا از مسیرهای معمول گردشگری خارج شوند

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور تایلند هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین پیشنهادهای تور می‌شد، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

۱. تجربه غذایی؛ شهر ناکون ساوان (Nakhon Sawan)

جاذبه های کمتر دیده شده تایلند

معبد وات کریوونگ در شهر ناکون ساوان و ماهی قلقلی با نودل

ناکون ساوان که به‌عنوان دروازه تایلند شمالی شناخته می‌شود، به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یک مقصد محبوب گردشگری غذا است. این شهر در کرانه رود پینگ قرار دارد، بنابراین ماهی تازه همیشه فراهم است. رستوران‌های این منطقه، خوراک‌های لذیذ محلی مانند ماهی قلقلی (از ماهی پرک‌دار خمیرشده تهیه شده است) که معمولا با نودل در یک سوپ آبکی سرو می‌شود و کیک فرشته ساوان شیرین (پوی فای ساوان) را به مشتریان ارائه می‌کنند.

کیک فرشته، نوعی کیک اسفنجی است که از مخلوط‌کردن سفیده تخم‌مرغ سفت‌شده، آرد گندم، شکر و مواد دیگر تهیه می‌شود. به‌علت اینکه در این نوع کیک، فقط سفیده تخم‌مرغ به کار می‌رود، خمیر آن سفیدرنگ و علت نام‌گذاری آن نیز همین است. این منطقه همچنین محلی عالی برای گردش در معبد وات کریوونگ (Wat Kiriwong) و پارک ملی مائه وونگ (Mae Wong) به شمار می‌رود.

۲. تجربه تاریخی؛ بنگ خلنگ (Bang Khlang)

جاذبه های کمتر دیده شده تایلند

پاگوداها و مجسمه‌های بودایی در پارک تاریخی سوکوتای، میراث جهانی یونسکو

شهر تاریخی سوکوتای و منطقه اطراف آن، یکی از مکان‌های میراث جهانی یونسکو هستند. این مکان وسیع که ترجمه نام آن، طلوع خوشبختی است، بیش از ۲۹ هزار هکتار را در بر می‌گیرد و در میان گردشگران، بسیار شهرت دارد؛ اما بهتر است بدانید که در سوکوتای، محل جدیدی برای اکتشاف و گردش وجود دارد؛ شهر باستانی و مخفی بنگ خلنگ که همین اواخر مشخص شد قدمت آن حتی از امپراتوری سوکوتای نیز بیشتر است. با حضور در این منطقه می‌توانید تاریخ مخفی و گنج‌های باستانی آن را کشف کنید.

۳. تجربه قهوه و چشم‌اندازهای بی‌نظیر؛ نان (Nan)

جاذبه های کمتر دیده شده تایلند

مه و باران ریز در میان تپه‌های و کوه‌های استان نان، جاری هستند، عکس از آنوپونگ ساکولچای (Anupong Sakoolchai)

استان نان، پوشیده در مه و با فضایی رازآلود، یکی از کم‌بازدیدترین مناطق تایلند بین گردشگران خارجی محسوب می‌شود. این استان با دارابودن زیبایی‌های طبیعی بکر و پارک‌های ملی بسیار، مسیرهای فوق‌العاده‌ای برای هایکینگ به شما پیشنهاد می‌کند.

نان، همچنین برای قهوه‌های منحصربه‌فرد و مزارع فراوانی مشهور است که در تمام طول سال، امکان استراحت در اقامتگاه‌های سنتی درون مزرعه را فراهم می‌کنند. مزرعه قهوه عربیکا-کارتیمور (Arabica-Cartimor)، واقع در ارتفاعات منطقه بو کیلیوا (Bo Kleua)، در ماه‌های بارانی و سردتر، با مه پوشانده می‌شود و مکانی ایدئال برای کمپ‌زدن به وجود می‌آورد.

۴. تجربه هنر و فستیوال‌ها؛ استان روی ات (Roi Et)

جاذبه های کمتر دیده شده تایلند

رژه بون بنگ فای (Boon Bang Fai) در روی ات، عکس از تاناکورن فانتورا (Thanakorn Phanthura

روی ات، شهری آرام و بی‌سروصدا در استان ایسان است که هر سال در ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان)، زمانی که رودخانه پر از آب است، محلی‌ها سوار قایق‌های نوک‌بلند سنتی‌ خود می‌شوند تا در مسابقه هیجان‌انگیز و پرسر‌و‌صدای سوک سای نام (Suk Sai Nam) شرکت کنند.‌

تماشای مسابقه رنگارنگ و سنتی سوک سای نام را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید

رویدادهای مشهور دیگری چون بون بنگ فای یا فستیوال راکت، فستیوال برنج و حتی فستیوال سالانه دسته‌جمعی شمع در این منطقه برگزار می‌شوند که در حقیقت، یک جشن اعتقادی گروهی و مهارت‌های بومی است. روی ات، همچنین، میزبان بلندترین نمایش هنر خیابانی در ایسان در جاده غربی کو موینگ (Ku Mueang) است که شامل آثار نقاشی دیواری ۵۰ هنرمند از سراسر تایلند می‌شود.

۵. تجربه ماقبل تاریخی؛ ژئوپارک ساتون (Satun Geopark)

جاذبه های کمتر دیده شده تایلند

غارهای آهکی ماقبل تاریخی ساتون و موزه ژئوپارک

در آوریل ۲۰۱۸، استان ساتون به‌عنوان اولین ژئوپارک جهانی یونسکوی تایلند، شناخته شد. این جاذبه گردشگری با پیشنهادهایی چون سفری به ۵۵۰ میلیون سال قبل، فسیل‌های فراوان، رشته‌کوه‌های آهکی ماقبل تاریخی، پارک‌های دریایی و شبکه‌ای زیبا از جزایری با نخل‌ها در گوشه‌های آن، از جاهایی است که به‌هیچ‌وجه نباید دیدن آن را از دست بدهید. بازدیدکنندگان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میراث زمین‌شناسی این استان، به موزه ژئوپارک ساتون بروند.

۶. یک قطب گردشگری جدید؛ چیانگ رای

جاذبه های کمتر دیده شده تایلند

زیارتگاه‌هایی در محوطه غار تام لوآنگ در چیانگ رای، عکس از یه آنگ (Ye Aung)

چیانگ رای، پربازدیدترین مقصد جدید گردشگری در تایلند است. این محبوبیت پس از عملیات مشهور نجات تیم فوتبال جوان خرس‌های وحشی از غار تام لوآنگ (Tham Luang) در سال ۲۰۱۸، زیادتر هم شد. پس از بازگشایی، تعداد بازدیدکنندگان اطراف غار و پارک، افزایش یافت و ساخت موزه‌ای برای حفظ یاد عملیات نجات، در دست انجام است.

۷. دهکده شناور؛ اوتای تانی (Uthai Thani)

جاذبه های کمتر دیده شده تایلند

دهکده شناور اوتای تانی

در دهکده شناور اوتای تانی، همه خانه‌ها روی یک‌دسته الوار شناور بر رودخانه ساکائه کرانگ قرار دارند. بازدیدکنندگان می‌توانند از سواری بر کشتی‌های کروز رودخانه یا تورهای رفتینگ استفاده کنند و از تماشای راه‌وروش منحصربه‌فرد زندگی در دهکده لذت ببرند. بازدید از وات آپوساتارام (Wat Uposatharam) را فراموش نکنید که مکان مقدسی در رودخانه و مرکز عرفانی مردم اوتای تانی در قرن‌های گذشته محسوب می‌شده است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه