دیدن تبریز و کندوان در سفر به آذربایجان شرقی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
دیدن تبریز و کندوان در سفر به آذربایجان شرقی

استان آذربایجان شرقی یکی از استان‎های زیبای ایران است که نقاط توریستی و جذابیت‎های زیادی برای سفر دارد. بنابراین سفر به آذربایجان شرقی را باید یکی از گزینه‎های مطرح برای هر گردشگر دانست.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

معروف‎ترین شهر استان آذربایجان شرقی میان گردشگران و علاقه‌مندان به سفر، شهر تبریز است که آوازه تاریخ، فرهنگ و جاذبه‎های گردشگری آن به گوش همه رسیده است. سفر به تبریز از جهات مختلف می‎تواند یک سفر خارق‌العاده و بی‎نظیر باشد اما جدا از تبریز، برخی شهرها و روستاهای دیگر استان آذربایجان شرقی نیز بسیار  مقاصد جذابی برای سفر هستند. یکی از این سفرهای جذاب می‎تواند سفر به کندوان باشد که در واقع برنامه‌ای است که در سفر به تبریز می‌توان آن را جا داد و با یک تیر دو نشان زد. در این مطلب یک راهنمای سفر مختصر به تبریز و کندوان ارائه شده تا در سفر به آذربایجان شرقی یک راهنمای جمع و جور برای گردشگران باشد. همچنین، در این مطلب با راه‎های رزرو اقامتگاه در آذربایجان شرقی نیز آشنایی پیدا خواهید کرد.

راهنمای سفر به تبریز

شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و یکی از کلان شهرهای ایران است. این شهر از دیرباز در شکل‎گیری فرهنگ، ادبیات و سیاست کشورمان نقش داشته و ازاین‌رو نامش به گوش همه آشناست. اهمیت سیاسی تبریز درطول تاریخ خصوصا در زمان انقلاب مشروطه سبب شده جاذبه‎های تاریخی زیادی در این شهر وجود داشته باشد که یکی از مشهورترین و جذاب‎ترین آن‌ها خانه مشروطه است. خانه مشروطه در محله قدیمی راسته کوچه، درست در غرب بازار تبریز قرار گرفته است. معماری این بنا که متعلق به  حاج مهدی کوزه کنانی بوده، مربوط به دوره قاجاریه است.

در میان جاذبه‎های تاریخی تبریز یکی دیگر از مکان‎هایی که حتما باید در سفر به تبریز از آن دیدن کرد کاخ و موزه شهرداری است. کاخ شهرداری با معماری زیبا یک جاذبه گردشگری منحصربه‌فرد است اما جدا از آن درباره موزه شهرداری است که در زیرزمین کاخ قرار دارد و اولین موزه شهرداری در ایران است که بعد از موزه شهرداری چین دومین رتبه در جهان را به خود اختصاص داده است.

بازار فرش تبریز از جاذبه های دیدنی در سفر به تبریز است که به‌عنوان یکی از جاذبه های تاریخی شهر تبریز مورد استقبال گردشگران قرار دارد. این بازار از قدیم‎الایام تاکنون فعال است و تاریخی پربار و غنی پشت خود دارد. این بازار همیشه (خصوصا در زمان حکومت قاجار و پهلوی) جدا از اینکه یک به‏‎عنوان بازار کاربرد داشته به‎عنوان یک مکان سیاسی نیز به‎حساب می‎آمده است. جدا از این جنب‌و‌جوش بافت تاریخی این بازار بر ارزش گردشگری آن افزوده است.

شهر تبریز به‌جز جاذبه‎های تاریخی، جاذبه‎های طبیعی زیادی هم برای دیدن دارد. معروف‌ترین جاذبه تاریخی تبریز باغ ائل گلی است. ائل گلی یک تفریحگاه در جنوب شرقی تبریز است که  آق قویونلوها آن را ایجاد کردند و صفوی‎ها توسعه‎اش دادند. در این تفریحگاه دریاچه شاه گلی با 12متر عمق وجود دارد که در آن امکان قایق‌رانی را به وجود آورده است. امکانات تفریحات ائل گلی بسیار عالی است و می‎توان روی این مکان به‎عنوان یک جای مناسب برای پیک نیک خانوادگی حساب کرد. در این تفریحگاه یک هتل 5 ستاره وجود دارد که باعث استقبال بیشتر گردشگران از این تفریحگاه شده است.

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی شهر تبریز که نباید بازدید از آن را از دست داد جنگل ارسباران است. این جنگل دست نخورده زیستگاه گونه‎های گیاهی و جانوری متنوعی است و یکی از زیباترین جنگل‎هایی است که ممکن است در طول سفر دید. از دیگر جاذبه های شهر تبریز باید به پارک ملی کنتال،خانه علی موسیو و... اشاره کرد.

برای اقامت مسافران شهر تبریز نیز جای نگرانی وجود ندارد. این شهر اقامتگاه‎های بومگردی، هتل‎ها و مسافرخانه‎های فراوانی دارد که امکان رزرو آنلاین از سایت مکانچی را دارند. بنابراین رزرو اقامتگاه در تبریز را باید یکی از آسان‎ترین کارها در این سفر دانست.

سفر به کندوان

راهنمای سفر به کندوان

روستای کندوان یکی از  روستاهای استان آذربایجان شرقی و شهر اسکو است که در ۶۰ کیلومتری شهر تبریز قرار دارد و می‎توان آن را مقصدی خوبی برای علاقه‌مندان به ایرانگردی دانست. خانه‎های این روستا شبیه به کندو است و بیشتر شهرتش را هم از همین طریق به دست آورده است. شاید از بیرون این‌طور به نظر نرسد اما کسانی که وارد یکی از این خانه‎ها می‌شوند خواهند دید که مانند اکثر خانه‎ها از بخش‎های مختلفی مانند پذیرایی، آشپزخانه، هال و... تشکیل شده است.

این روستا در تابستان‎ها هوای بسیار خنکی دارد و سفر به کندوان می‎تواند یک گزینه عالی برای سفر تابستانی باشد. ۱۱۷ خانواده که در این روستا زندگی می‎کنند خانه‎های خود را در دل کوه بنا کرده‎اند. این خانه‎ها را باید دستاورد گدازه‌ها و مواد مذاب  آتشفشان دانست که کمی با دخالت انسان مخلوط شده و این خانه‎های عجیب و منحصربه‌فرد را به وجود آورده است.

برای اقامت در کندوان نیز نباید نگران شد، زیرا هم می‎توان به‎راحتی خانه اجاره کرد و هم می‎توان در هتل صخره‎ای تورال کندوان اتاق رزرو کرد. با رزرو اقامتگاه در کندوان می‌توان برای سوغات یکی از محصولات مردم روستا مانند خشکبار، آلوچه، لواشک، جاجیم و گلیم را تهیه کرد.

سفر به کندوان

مطالب مرتبط:

منبع ویرلن

دیدگاه