۱۰ مغازه معروف در کوچه شیرینی فروشی کاواگوئه، ژاپن

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
۱۰ مغازه معروف در کوچه شیرینی فروشی کاواگوئه، ژاپن

کاواگوئه شهری در استان سایتاما در کشور ژاپن است. این شهر دارای خیابانی است که به خیابان شیرین یا خیابان شیرینی‌فروشی معروف است. اما کدام مغازه‌های این خیابان شیرین از همه بهتر هستند؟ و چه چیزی می‌فروشند؟

از شلوغی و مدرنیته‌ی توکیو تنها ۳۰ دقیقه با قطار راه است تا به کاواگوئه برسید؛ جایی که نمایی از دوران ادو را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد. با اینکه خیابان‌های شیرینی‌فروشی ژاپن دستخوش تغییرات بسیاری شده‌اند اما این یکی در کاواگوئه همچنان یک جاذبه گردشگری و مکان ملاقات برای محلی‌ها است. در اینجا ۱۰ مغازه را به شما معرفی می‌کنیم که هرگز نباید دیدنشان را فراموش کنید.

فراموش نکنید برای تهیه انواع تور ژاپن همواره می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین آفر تور و بلیط را در کجارو پیدا کرده و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

۱. زامون (Zaumon)

زامون

اگر سفر خود را از Kashiya Yokocho یا همان کوچه شیرینی‌فروشی در خیابان اصلی (Honmachi Dori) آغاز می‌کنید، مغازه زامون اولین شیرینی‌فروشی در سمت راست شما خواهد بود.

آن‌ها مانجو را در منزل خودشان پخت می‌کنند و تقریبا متنوع‌ترین شیرینی‌ها را، از پوره لوبیا یا سیب‌زمینی شیرین دارند. همه توجه‌ها به نمای بیرونی مغازه‌ سنتی کاواگوئه است که مردم با دستانی پر از مانجوهای کوچک از آن‌ بیرون می‌آیند. روی جعبه‌های شیرینی طراحی نمای مغازه کشیده شده است که این روزها در تمام شهر دیده می‌شود.

۲. قنادی Umon Tokinokane

قنادی Umon Tokinokane

سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده‌های شیرین محصول مخصوص Umon Tokinokane است. روی آن‌ها نمک، کنجد یا شکر می‌ریزند. شما می‌توانید پیش از خرید، چند عدد از سیب‌زمینی‌ها را امتحان کنید و اگر دوست داشتید، یک بسته از آن سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌های ترد و خوشمزه را بخرید.

به گفته کارکنان مغازه اگر درب بسته‌ها را باز نکنید تا دو ماه تازه باقی می‌مانند. بنابراین این خوراکی می‌تواند بهترین سوغاتی باشد؛ چراکه آب‌وهوا روی آن تاثیر ندارد و به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند.

این مغازه در غرفه کناری‌اش بستنی سیب‌زمینی شیرین نیز می‌فروشد که حالتی کرم‌مانند و نرم دارد.

۳. لیمونادفروشی لمنید بای لمونیکا (Lemonade by Lemonica)

لیمونادفروشی لمنید بای لمونیکا

مغازه لمنید بای لمونیکا، مدرنیته را با دوران پیش از اینترنت کوچه شیرینی‌فروشی ترکیب کرده است. در این غرفه‌ی لیمونادفروشی بسیار بزرگ، کارمند جوان بیست و چند ساله، لیمونادها را داخل شیشه‌های لیمونادهای سنتی می‌ریزد.

با اینکه ممکن است هر فرد بالای ۳۰ سال در این مکان احساس پیری کند؛ اما نباید به این خاطر از آن گذشت. در نهایت چه چیزی نشاط‌آورتر از یک لیموناد بین شیرینی‌های شور و شیرین ژاپنی است؟

مغازه لمنید بیست نوع نوشیدنی مغولی با قدمت ۷۰۰ سال را به مشتریان ارائه می‌دهد. نوشابه لیمویی نوشیدنی بسیار محبوبی است. دیگر محصولات شامل کوکاکولا، پنیر خامه‌ای و آب‌میوه است.

۴. قنادی ماتسوریکو (Matsuriku)

قنادی ماتسوریکو

وقتی جعبه‌های بسته‌بندی‌شده‌ی نان فوگاشی را به‌ازای ۵۰۰ ین می‌بینید، متوجه می‌شوید که در ماتسوریکو هستید. آن‌ها همچنین شیرینی‌های خشک را در منزل درست می‌کنند که شامل طعم‌های دارچینی، نعنایی، پرتقالی و توت‌فرنگی است.

از آنجا که گیاه کولای سایاما در نزدیکی کاواگوئه رشد می‌کند، ماتسوریکا بطری‌های سبز با برند سایاما ارائه می‌دهد. این نوشیدنی‌ها نوشیدنی‌های ماچای گازدار هستند. اینجا نیز مانند Umon یک غرفه دارد که بستنی سیب‌زمینی شیرین می‌فروشد.

۵. یوشیوکایا (Yoshiokaya)

یوشیوکایا

با اینکه مغازه لمنید بای لمونیکا جوانان را به‌سمت خود می‌کشاند، یوشیوکایا توجه مسن‌ها را به خود جلب می‌کند؛ افرادی که دلشان برای مغازه‌های شیرینی‌فروشی دوران بچگیشان تنگ شده است. از تمام مکان‌های این فهرست، یوشیوکایا عجیب‌ترین، جذاب‌ترین و ساده‌ترین مغازه است.

آن‌ها سیگارهای شیرین هم می‌فروشند. اگر از اینجا چیزی خریداری کردید کارت اعتباری را فراموش کنید؛ زیرا جز پول نقد قبول نمی‌کنند.

۶. ماتسوموتو (Matsumoto)

ماتسوموتو

ماتسوموتو را با ماهی‌های مرکبی می‌شناسند که به‌شکل اسکناس ۱۰۰ میلیون ینی درست شده‌اند و در جلوی مغازه به فروش می‌رسند. آن‌ها همچنین نان فوگاشی و کیک برنج با طعم‌های مختلف می‌فروشند.

۷. هوکوهوکو (Hokuhoku)

هوکوهوکو

هوکوهوکو در جنوبی‌ترین قسمت کوچه شیرینی‌فروشی قرار دارد. آن‌ها دارای پای‌های مختلف سیب‌زمینی شیرین، از ترد گرفته تا بسیار نازک هستند. یک باغچه کوچک برای صرف غذا در رستوران خواهر هوکوهوکو در آن سمت خیابان وجود دارد.

۸. راکو راکو (Raku Raku)

راکو راکو

اگر در سفر به این کوچه شیرین دوست داشتید مدتی از سیب‌زمینی‌های شیرین دور باشید، راکو راکو بهترین شانس شما است.

راکو راکو از لحاظ ظاهر، بو و احساس بیشتر شبیه نانوایی‌های اروپایی است؛ اما این بدین معنا نیست که شما فقط گزینه‌های کروسان، مربای توت‌فرنگی و کره را در اختیار دارید. بلکه می‌توانید نان میسو را امتحان کنید که از محصولات مخصوص آن‌ها است. این نان بسیار نازک و کمی شیرین است.

۹. دوکس ادویا دو کاواگوئه (Doces Edoya de Kawagoe)

دوکس ادویا دو کاواگوئه

ادویا بزرگ‌ترین مغازه کوچه شیرینی‌فروشی است. از دیگر مواردی که این مغازه را منحصربه‌فرد کرده است فروش ماسک و اسباب‌بازی‌های بچگانه است. این مغازه شیرینیجات را گرمی می‌فروشد در حالی که مغازه‌های دیگر شیرینی‌ها را در پاکت‌های از قبل بسته‌بندی‌شده ارائه می‌دهند. شما می‌توانید هر آدامس‌ خرسی، سنگ‌های شکلاتی، آب‌نبات‌های قلبی و هر چیز دیگری را که دوست داشته باشید در یک پاکت بخرید. آن‌ها همچنین میوه خشک و ماهی نیز می‌فروشند.

۱۰. تاماریکی سیکا (Tamariki Seika)

تاماریکی سیکا

تاماریکی سیکا دارای دو بخش است: یک بخش مخصوص آب‌نبات و شیرینی و بخش دیگر مخصوص دارو. این مغازه شیرینی‌جات دارویی مخصوص خود را تهیه می‌کند. شیرینی محبوب آن‌ها آبنبات سرفه با طعم نعنای ژاپنی و گیاهان دارویی است.

آن‌ها نمونه‌هایی را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از پنجره کانتر روند تهیه را نگاه و حتی استشمام کنید.

مطالب مرتبط:

منبع 10best

دیدگاه