چه تفریحات غیرمعمولی را در کوالالامپور می‌توان تجربه کرد؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
چه تفریحات غیرمعمولی را در کوالالامپور می‌توان تجربه کرد؟

کوالالامپور، پایتخت مالزی، فقط به آسمان‌خراش‌های زیبا و جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی خلاصه نمی‌شود و از همین رو گردشگران می‌توانند تجربیات متفاوت و جذابی را برای خود رقم بزنند.

کوالالاپور به‌عنوان پایتخت مالزی، مملو از جاذبه‌های فرهنگی جذاب و غذاهای خوشمزه است. با اینکه گردشگران دوست دارند، سوار اتوبوس‌های گردشگری شوند و از جاذبه‌های معروفی نظیر پارک ملی و برج‌های دوقلوی پتروناس دیدن کنند، اما تفریحات و سرگرمی‌های متفاوت و کمتر شناخته‌شده‌ای نیز در این شهر مدرن وجود دارد که در این مقاله از کجارو تصمیم داریم به آن‌ها اشاره کنیم.

اگر برای سفر به مالزی و بازدید از کوالالامپور برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور مالزی را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی کوالالامپور را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری داشته باشید.

تماشای تئاتر در مرکز هنرهای نمایشی کوالالامپور 

مرکز هنرهای نمایشی کوالالامپور

مرکز هنرهای نمایشی کوالالامپور، محلی عالی برای تماشای تئاتر در این شهر به شمار می‌رود. بهترین استعدادهای این رشته در ساختمان شیشه‌ای منطقه‌ی سنتول  (Sentul) گرد هم آمده‌اند. این مرکز برنامه‌های جالبی برای نمایش دارد و از نمایش‌های قدیمی پرطرفدار تا تئاترهایی که از همین منطقه الهام گرفته شده‌اند را می‌توان در این مرکز تماشا کرد.

خوردن همبرگر در کنار خیابان

همبرگرهای کوالالامپور

در سفر به کوالالامپور حتماً برگر راملی (Ramly) را امتحان کنید. این برگرهای لذیذ و ارزان که اسنک موردعلاقه‌ی مردم مالزی به حساب می‌آیند، فقط توسط دست‌فروش‌های کنار خیابان به فروش می‌رسد. با اینکه در هر زمان از شبانه‌روز این برگرها خوشمزه هستند، اما وقتی ساعت سه صبح فقط این فروشنده‌های خیابانی باز هستند، طعم لذیذتری پیدا می‌کنند.

امتحان کردن ممک تیل

رستوران های کوالالامپور

ممک تیل‌ها (mamak till) مراکز فضای باز فروش غذا در کنار خیابان هستند که در سراسر شهر به چشم می‌خورند. در این محل می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای را میل کرده و اگر فصل مسابقات فوتبال باشد، به‌همراه دیگران از تماشای مسابقات لذت ببرید.

نوشیدن چای حباب‌دار

چای حباب دار مالزی

یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های صنایع غذایی در مالزی به نزاع حقوقی بر سر امتیاز چای حباب‌دار ChaTime مربوط می‌شد. واقعیت این است که گستردگی ابعاد این قضیه به‌خوبی نشان می‌دهد که مردم مالزی تا چه اندازه به چای حباب‌دار اهمیت می‌دهند. در سفر به کوالالامپور می‌توانید در یکی از سه شعبه‌ی معروف این شهر، چای حباب‌دار را امتحان کنید: ChaTime ،TeaLive و GongCha.

تجربه کردن صندلی اتموس در سینما

سینمای کوالالامپور

صندلی‌های اتموس (ATMOS) در سینمای پرده طلایی، با اضافه‌کردن رایحه و حرکت، هیجان مضاعفی را هنگام تماشای فیلم به مخاطب می‌دهد. در صحنه‌های تعقیب و گریز، صندلی شما به حرکت درمی‌آید و در صحنه‌های پرواز، پشت صندلی به عقب خم می‌شود. در واقع این سینما سطح جدیدی از هیجان و ماجراجویی را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

خوردن خارگیل

خارگیل

خوردن خارگیل یا دوریان، چالشی جالب برای افراد شجاع و جسور به حساب می‌آید. خارگیل به‌عنوان پادشاه میوه‌ها شناخته می‌شود و قطعاً از میوه‌های پرطرفدار بین مردم مالزی به شمار می‌رود. زمانی که فصل این میوه می‌رسد، فروشنده‌ها در کنار جاده آن را می‌فروشند. پس از انتخاب میوه‌ای که بهترین ظاهر را دارد، فروشنده آن را برایتان برش می‌زند و مغز طلایی رنگش پدیدار می‌شود. با وجود بوی خاص و شدیدی که دارد، بسیار خوشمزه است و برای اهالی مالزی هیچ میوه‌ای به‌اندازه‌ی خارگیل خوشمزه نیست. بوی این میوه به حدی شدید است که ورود آن به بعضی اماکن عمومی ممنوع است.

بازدید از بازار صنایع دستی و هنری

صنایع دستی مالزی

با اینکه بازار هنر واقع در پاسار سنی، از مکان‌های موردعلاقه‌ی گردشگران برای خرید صنایع دستی محلی مالزی است، اما مردم مالزی از این تله‌ی توریستی دوری می‌کنند. در عوض اغلب به نمایشگاه‌های هنری هفتگی در مرکز خرید پابلیکا شاپینگ گالری سر می‌زنند. فروشنده‌های این نمایشگاه‌ها معمولاً کارآفرین‌های جوانی هستند که جواهرات دست‌ساز، وسایل تزیینی کوچک و... را عرضه می‌کنند.

امتحان جدیدترین غذاها

غذاهای مالزی

در کشور مالزی، همیشه غذاهای فوق‌العاده‌ای برای امتحان‌کردن وجود دارد و غرفه‌های غذایی مختلفی در مناطق پرجمعیت شهر فعالیت می‌کنند. جدیدترین ‌های آن‌ها در مالزی، تارت‌ پنیر هوکایدو و دسر کُره‌ای Bingsu است. این خوراکی‌های دلپذیر را امتحان کرده و علت علاقه‌ی اهالی مالزی به آن‌ها را کشف کنید.

گشت‌وگذار در بوکیت بینتانگ

بوکیت بینتانگ

بوکیت بینتانگ، یکی از معروف‌ترین مناطق خرید و سرگرمی در کوالالامپور به شمار می‌رود که قطب مراکز خرید و همین طور نورپردازی‌های فوق‌العاده چشمگیر در طول شب است. در این منطقه همه چیز از خرده‌فروشی و کلیسا تا سالن‌های ماساژ وجود دارد که همگی در یک مسافت ۲۰ دقیقه‌ای فعالیت می‌کنند. گردشگران عاشق خرید حتماً باید یک روز کامل را به گشت‌وگذار در این محل اختصاص دهند.

گشت در مرکز خرید لو یات پلازا

مرکز خرید Plaza Low Yat

مرکز خرید لو یات پلازا، هفت طبقه دارد که هر یک مختص به یک نوع تکنولوژی است. فرقی نمی‌کند که به‌دنبال لوازم جانبی تلفن همراه باشید یا کامپیوتر، تقریباً همه‌ی اقلام این بازار با قیمتی مناسب عرضه می‌شوند. از آنجا که برخی فروشنده‌ها، کارت اعتباری نمی‌پذیرند، پس ترجیحاً پول نقد به‌همراه داشته باشید.

آوازخوانی در غرفه کارائوکه

تفریحات کوالالامپور

همه‌ی مردم مالزی هنگامی که زیر دوش آواز می‌خوانند، آرزو می‌کنند که می‌توانستند در مقابل سایمون کاول (مجری و داور معروف برنامه استعدادیابی) برنامه اجرا کنند. شاید به همین دلیل باشد که مراکز کارائوکه متعددی در کوالالامپور فعالیت می‌کنند و به واسطه‌ی همین علاقه است که این مراکز همیشه شلوغ هستند. با یکی از دوستان‌تان به این مراکز بروید و در یکی از غرفه‌ها مستقر شده و با صدای بلند آواز بخوانید یا همراه با تعداد زیادی از اعضای خانواده و دوستان، یک اتاق مجهز به میکروفون و گوی دیسکو بگیرید و صدای خود را آزمایش کنید.

تماشای آثار هنری در گالری پتروناس

گالری پتروناس

گالری پتروناس در طبقه‌ی سوم مرکز خرید سوریا قرار دارد و آثار هنرمندان محلی مالزی را در معرض نمایش می‌گذارد. اینجا محلی عالی برای علاقه‌مندان به هنر و همین طور گردشگرانی است که می‌خواهند اندکی از خریدکردن فاصله بگیرند. این گالری با راهروهای ساکت و آرام و نمایشگاه‌های هنری‌ای که با دقت انتخاب شده‌اند، فضایی زیبایی‌شناسانه را به وجود آورده است که بازدیدکنندگان را به تعمق و تفکر وادار می‌کند.

بازدید از چیدمان جشن‌ها

جشنواره های مالزی

جشن‌ها و جشنواره‌های متعددی در تمام طول سال در مالزی برگزار می‌شود. مراکز خرید نیز این فرصت را غنیمت می‌شمارند تا چیدمان‌های عظیمی برای استقبال از مردم و شادکردن آن‌ها برپا کنند و مردم محلی زیادی در این مراکز جمع می‌شوند تا این لحظات به‌یادماندنی را ثبت کنند. در کنار این چیدمان‌ها اغلب فروشنده‌هایی نیز حضور دارند و می‌توان از این فرصت برای خرید سوغاتی استفاده کرد. در زمان سال نوی چینی نیز مراکز خرید و فروشگاه‌ها با تزیینات قرمزرنگ جلوه‌ای زیبا پیدا می‌کنند.

خرید کتاب

خرید کتاب

کتاب‌فروشی BookXcess واقع در مرکز خرید استارلینگ، کتاب‌ها را به یک‌سوم قیمت می‌فروشد. این مرکز خرید دقیقاً در کوالالامپور قرار ندارد، هر چند که با خودرو می‌توان در مدت‌زمانی کوتاه به پتالینگ جایا رسید. اگر به‌دنبال خرید ارزان‌تر کتاب هستید، پس حراج Big Bad Wolf را از دست ندهید که سالی یک‌بار و برای مدت یک هفته برگزار می‌شود و درست مثل جمعه‌ی سیاه است. خانواده‌ها در اواخر شب همراه با کودکان خود به این کتاب‌فروشی می‌آیند تا تعداد زیادی کتاب ارزان بخرند که قیمت‌شان به یک‌هفتم قیمت اصلی نیز می‌رسد. آوردن چمدان به این کتاب‌فروشی بلامانع است، چراکه حمل این همه کتاب تا خودرو می‌تواند دشوار باشد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه