از قلعه بابک تا کندوان در مسیر غرب

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
از قلعه بابک تا کندوان در مسیر غرب

اگر تصمیم سفر به مناطق شمال غربی کشور را دارید، بهتر است یک لیست بلند بالا پیش از سفر برای خود تهیه کنید. مناطق تفریحی و گردشگری شمال غرب ایران کم نیستند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

قلعه پشتو، روستای کندوان، خانه مشروطه تبریز، ارگ علیشاه و قلعه ضحاک فقط برخی از آثار دیدنی شمال غربی ایران محسوب می‌شوند.

قلعه بابک در استان آذربایجان شرقی، در ۱۳ کیلومتری کلیبر و ۱۹۳ کیلومتری شهر تبریز و روی کوهی به ارتفاع ۲۳۰۰ متر واقع شده است. قلعه بابک به نام‌های دیگری همچون دژ بابک، بذ و قلعه جمهور هم شناخته می‌شود که مقر سردار ایرانی، بابک خرمدین بوده و گفته می‌شود که در زمان قیام علیه دستگاه خلافت عباسی در قرن سوم هجری ساخته شده است. برخی هم آن را به گذشته‌های دورتر و به هخامنشیان نسبت می‌دهند.

دیدنی های نابرو

در نابرو سایت راهنمای گردشگری در ایران آمده است که برای رفتن به این قلعه شگفت‌انگیز باید ابتدا به‌سمت کلیبر پیش بروید، می‌توانید شب را داخل شهر سپری کنید و سپس صبح زود به‌سمت قلعه راه بیفتید. بهترین راه این است که قسمتی از مسیر را به کمک خودروهای حاضر در منطقه بروید تا به نزدیکی قلعه بابک برسید زیرا مسیر سنگلاخ است، پس از آن شما باید مسیری را پیاده و در واقع از روی کوه بروید تا به پله‌های تعبیه شده و سپس خود قلعه برسید. همچنین بهتر است لباس و کفش مناسب کوهپیمایی، کلاه و عینک آفتابی نیز به‌همراه داشته باشید.

قلعه بابک

اما اگر در مسیر آذربایجان شرقی هستید، سفر به روستای کندوان را هم از دست ندهید. کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود که عمده شهرت خود را مرهون خانه‌هایی است که به‌شکل کندوی عسل در دل صخره‌های سنگی کنده شده‌اند. این روستا در ۶۰ کیلومتری جنوب‌غربی شهر تبریز قرار دارد و در واقع، روستای کندوان یکی از روستاهای دهستان سهند و از توابع بخش مرکزی شهر اسکو محسوب می‌شود.

وجه تسمیه روستای کندوان به‌دلیل خانه‌هایی است که در دل صخره‌های بومی قرار دارند و شیوه معماری به کار رفته در ساخت آن‌ها سبک بومی و صخره‌ای است. در معماری صخره‌ای مصالح ساختمانی مانند گچ، آهک، خشت و... حضور نداشته و فضای مورد نظر با حکاکی درون سنگ ایجاد می‌شود.

روستای کندوان

مطالب مرتبط:

منبع نابرو

دیدگاه