بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

تایلند کشوری زیبا و متنوع است. هر سلیقه‌ای که داشته باشید در تایلند مقصدی وجود دارد که رضایت‌تان را جلب کند.

تایلند کشوری زیبا و متنوع است. برای هر گردشگری با هرسلیقه‌ای، جاذبه‌های دیدنی و مقصدهای خاصی دارد. از سواحل زیبا، قله‌های بلند و پارک‌های ملی غنی از حیات وحش گرفته تا شهرهای پرانرژی و شهرهای تاریخی و زیبا، در تایلند انواع مقصدهای گردشگری پیدا می‌شود.

اگر دوست دارید سفر به تایلند، سرزمین لبخند را تجربه کنید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین تور تایلند را جست و جو کنید. تورها از معتبرترین آژانس‌های گردشگری عرضه شده‌اند. در کجارو می‌توانید تورها را بر اساس قیمت و سایر شرایط، جست و جو و خریداری کنید.

در سفر به تایلند با توجه به جاذبه‌هایی که مد نظر دارید، می‌توانید مقصدهای مختلفی را تجربه کنید. این فهرست به شما کمک می‌کند تا بهترین مقصدها در تایلند را بشناسید.

بانکوک

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

پایتخت شلوغ و پرزرق و برق تایلند یکی از مقصدهای مهم گردشگری در تایلند است که حتما باید ببینید. در این شهر هزاران جاذبه و تفریح وجود دارد که همه سلیقه‌ها را راضی می‌کند. جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی آن فراوان است. در کنار این جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، می‌توانید آسمان‌خراش‌های بلند و آثار معماری مدرن را ببینید. گالری‌های هنری فوق‌العاده و موزه‌های دیدنی، بخش دیگری از جاذبه‌های بانکوک را تشکیل می‌دهند.

خرید در بانکوک یکی دیگر از جنبه‌های هیجان‌انگیز سفر است. بانکوک بازارهای شلوغی دارد. بازارهای غیرمعمول شناور و مگا مال‌ها یا مراکز خرید بسیار بزرگ، فرصت‌های خرید در بانکوک را تشکیل می‌دهند. این شهر برای غذا خوردن در رستوران هم بسیار متنوع و جذاب است. از رستوران‌های مجلل و مشهور گرفته تا غذاهای خیابانی لذیذ در بانکوک فراوان است.

شب‌ها هم به اندازه روز، بانکوک پر از تفریح و نشاط است. بازارهای شبانه شلوغ، اجرای موسیقی زنده، رستوران‌ها و کافه‌های روی بام، نمایش‌های جذاب و مبارزات هیجان‌انگیز موی تای از جمله تفریحات شبانه در بانکوک است. رفت و آمد به نقاط مختلف این شهر بسیار راحت است. به لطف اسکای ترین BTS، مترو، تعداد قابل توجهی خط اتوبوس، تاکسی و توک توک، به‌راحتی می‌توانید به همه جای شهر سر بزنید. از نظر اقامتگاه نیز در بانکوک تنوع خوبی وجود دارد و برای همه سلیقه‌ها با توانایی‌های مالی مختلف، جایی برای اقامت در بانکوک پیدا می‌شود.

چیانگ مای

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

چیانگ مای را معمولا پایتخت شمالی تایلند می‌نامند. این شهر ترکیب جذابی از جاذبه‌های فرهنگی و طبیعت بکر است. اگر از علاقه‌مندان به فرهنگ باشید، با وجود بیش از ۵۰۰ معبدی که در چیانگ مای وجود دارد، هرگز ناامید نمی‌شوید و حتی زیاد بودن جاذبه‌های فرهنگی ممکن است حوصله‌تان را سر ببرد. بازدید از باغ‌ وحش‌ها هم برای کودکان جذاب است و هم برای بزرگ‌ترها. تفریحات دیگری مثل پیاده‌گردی و کوه‌پیمایی و رودگردی هم در چیانگ مای وجود دارد.

در مناطق مرتفع این شهر می‌توانید با قبایل بومی ملاقات کنید، آبشارهای جذاب و دیدنی را ببینید و با فیل‌ها در مناطق حفاظت شده قانونی و اخلاقی، بازی کنید.

تفریحات شبانه در چیانگ مای کمتر است؛ به‌خصوص در مقایسه با بانکوک. ولی به این معنا نیست که با تاریک شدن هوا باید به هتل بروید و استراحت کنید. بازارهای شبانه و کافه‌ها در چیانگ مای شب‌ها فعال هستند. اگر از علاقه‌مندان به خرید باشید در این بازارهای شبانه از گشت و گذار لذت می‌برید و می‌توانید سوغات و لباس‌های محلی تایلند بخرید.

پوکت

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

پوکت بزرگ‌ترین جزیره تایلند و یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری در این کشور است. پوکت چهره‌های مختلفی دارد. بسیاری از کسانی که اولین بار به پوکت سفر می‌کنند بیشتر به مناطق ساحلی آن سر می‌زنند که پر از تفریحات شبانه و ورزش‌های آبی است. این جزیره سواحل متعددی دارد که فضای هر کدام برای سلیقه خاصی مناسب است.

علاوه بر تفریحات و ورزش‌های ساحلی، در پوکت می‌توانید از انواع تفریحات دیگر هم لذت ببرید. مثلا مبارزات جذاب موی تای یکی از این سرگرمی‌ها است. آشپزی بین‌المللی یکی دیگر از تجربیات جذاب گردشگران در سفر به پوکت است. از هر جای دنیا، از هر نوع آشپزی که تصور کنید، غذایی در پوکت وجود دارد که مناسب سلیقه شما باشد.

کوه‌پیمایی، کارتینگ، تماشای فیل‌ها، ماهی‌گیری، غواصی و جت اسکی از دیگر فعالیت‌های تفریحی محبوب در پوکت است. دیدن شهر قدیمی پوکت را فراموش نکنید. شهری با ساختمان‌های قدیمی زیبا که بدون شک ارزش وقت گذاشتن دارد.

آیوتایا

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

آیوتایا یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و یکی از شهرهای باستانی تایلند است. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هستید حتما باید از این شهر تاریخی بازدید کنید. دسترسی به آیوتایا از بانکوک بسیار راحت است. گشت و گذار در بقایای تاریخی این شهر، شما را به سفری در زمان می‌برد.

دو معبد در این شهر وجود دارد که می‌توانید از استوپاهای بلند آن بالا بروید و تندیس‌های بزرگ بودا را ببینید. مناطق قدیمی شهر که تحت تاثیر حضور پرتغالی‌ها و هلندی‌ها حال و هوای خاصی دارند، از دیگر دیدنی‌های شهر هستند. در بازارهای شناور می توانید برای عزیزان خود سوغات بخرید. برای گشت و گذار در شهر می‌توانید دوچرخه‌ کرایه کنید یا اسکوتر بگیرید. البته توک توک هم برای رفت و آمد در شهر وجود دارد.

کرابی

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

یکی از جنوبی‌ترین استان‌های محبوب تایلند، کرابی است. این مقصد محبوب در تایلند تجربه‌های جذابی برای گردشگران دارد چه در سرزمین اصلی چه در جزیره‌های اطراف. کو فی فی یکی از زیباترین جزیره‌های تایلند شناخته می‌شود. کافی است یک بار به این جزیره سفر کنید تا زیبایی خارق‌العاده آن را هرگز از یاد نبرید. کو لانتا جزیره دیگری است که محیطی آرام‌تر و خلوت‌تر دارد و دارای سواحل طولانی شنی است.

دوستداران حیوانات هم در مناطق حفاظت شده این استان می‌توانند از دیدن گونه‌های مختلف جانوری لذت ببرند. جزایر کو جوم و کو روک دو مورد از جزایر کوچک‌تر این استان هستند که گردشگران کمی دارند.

مائی هونگ سون

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

این استان یکی از استان‌های کوهستانی و نسبتا دورافتاده در تایلند است. این استان با میانمار مرز مشترک دارد. به همین دلیل تعداد زیادی از جمعیت این استان را گروه‌های قومی مختلف از کشور همسایه تشکیل می‌دهند. با وجود اینکه شهرهای این استان گردشگران خارجی بسیار کمی دارند؛ ولی زیبایی‌های طبیعی و معماری این استان باعث می‌شود که برای سفر و تفریح مناسب باشد.

دره‌های دیدنی، آبشار، چشمه‌های آب گرم و طبیعت بکر از دیدنی‌های مهم این منطقه است. فرصت‌هایی عالی برای کوه‌پیمایی و پیاده‌گردی در دل طبیعت و عبور از رودهای خروشان در این منطقه از تایلند وجود دارد.

کو فانگان

کو فانگان جزیره‌ای است که آن را بیشتر از هر چیز به‌خاطر تفریحات شبانه پرهیجانش می‌شناسند. به‌خصوص در زمان ماه کامل که رویدادهای جذابی برپا می‌شود. شاید تعجب کنید؛ ولی این جزیره برای علاقه‌مندان به طبیعت هم یک مقصد ایده‌آل است.

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

در این جزیره هم می‌توانید در مهمانی‌ها و رویدادهای پرهیجان شرکت کنید و هم می‌توانید از جمعیت فاصله بگیرید و در سواحل آرام، در نزدیکی آبشارهای بکر و در جنگل‌های انبوه و سرسبز از طبیعت زیبا لذت ببرید.

گشت و گذار در بازارهای شبانه یکی دیگر از جنبه‌های سفر به این منطقه است. در این بازارها می‌توانید غذاهای تایلندی را با قیمت‌های بسیار کمی خریداری کنید و نوش جان کنید. مدرسه‌های آشپزی زیادی اینجا وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید یاد بگیرید که غذای تایلندی مورد علاقه خود را بپزید. مراکز یوگا و مدیتیشن هم در اینجا وجود دارد و به گردشگران خدمات مختلفی عرضه می‌کند. در واقع در این جزیره علاوه بر تفریحات معمول، سرگرمی‌های وجود دارد که برای آرامش درونی و رهایی از دغدغه‌های زندگی مفید است.

کانتچانابوری

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

کانتچانابوری در غرب تایلند و در مجاورت مرز میانمار قرار دارد. این منطقه ترکیبی جذاب از جاذبه‌های طبیعی و جاذبه‌های مرتبط با زمان جنگ است. پل رودخانه کوای یکی از نقاط توریستی منطقه است که در آن می‌توانید نشانه‌هایی از جنگ را ببینید. خط آهن مرگ یکی دیگر از بازمانده‌های جنگ است که می‌توانید از آن بازدید کنید. افراد زیادی جان خود را برای ساخت این خط آهن از دست داده‌اند.

چند موزه هم در این منطقه وجود دارد که به دوران جنگ و تاریخ جنگ اختصاص یافته‌اند. پارک‌های ملی این منطقه میزبان آبشارها، غارها و سایر دیدنی‌های طبیعی است. این پارک‌ها خلوت‌تر از پارک‌های ملی مشهورتر تایلند هستند. اگر می‌خواهید سفری دلپذیرتر دور از حضور گردشگران داشته باشید، سفر به این منطقه را در برنامه سفر خود قرار دهید.   

سوخوتای

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

یکی دیگر از پایتخت‌های باستانی تایلند، شهر سوخوتای است. این شهر آثار تاریخی باشکوهی دارد که بسیاری از آن‌ها بقایای آثاری بسیار قدیمی هستند که در شرایط مختلفی از نظر حفظ ظاهر اصلی قرار دارند. این سایت‌های باستانی در سرتاسر شهر پراکنده هستند؛ به همین دلیل به‌راحتی می توانید یک مکان دنج و خلوت برای سفری آرام‌تر پیدا کنید.

دیوارهای در حال فرو ریختن، پاگوداهای قدیمی، تصاویر بودا در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف، ستون‌های بلند و باقی‌مانده تالارها و بناهای تاریخی، از جمله چیزهایی است که در شهر باستانی سوخوتای می‌توانید نظاره کنید.

حوض‌های پر از نیلوفر، چندین معبد قدیمی و یک پارک تاریخی از دیگر جاذبه‌های این شهر قدیمی است که می‌تواند بر جذابیت سفر شما بی‌افزاید. اگر دوست دارید در سفر به تایلند، مقصدی خلوت‌تر را تجربه کنید که انواع جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی را در خود جای داده باشد، بدون شک سفر به این شهر را باید در برنامه خود قرار دهید.

جزیره سامویی

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

این جزیره یک مقصد محبوب در خلیج تایلند است. سامویی به یک مقصد عالی برای سفر خانوادگی و سفر ماه عسل تبدیل شده است. علاوه بر این، کوله‌گردان و مسافران تنها، در سفر به تایلند معمولا این جزیره را برای سفر انتخاب می‌کنند. سواحلی زیبا و دیدنی این جزیره را احاطه می‌کنند. می‌توانید در این جزیره از دیدن دهکده‌های ماهیگیری قدیمی لذت ببرید. چند مرکز برای خرید دارد و فرصت‌های بی‌شماری برای خوردن غذا و نوشیدنی‌های محلی و بین‌المللی.

از نظر اقامتگاه هم اینجا هیچ محدودیتی ندارید. ساموی دارای تعدادی اسپای لوکس است و زمین‌های گلف دارد که کلاس آموزشی گلف در آن برگزار می‌شود.

ناکون راتچاسیما

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

ناکون راتچاسیما یک استان بزرگ در شمال شرقی تایلند است. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این استان، پارک ملی خائو یای است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از آبشارهای دیدنی و باشکوه و حیات وحش بی‌نظیر گرفته تا مسیرهای پیاده‌گردی با طول‌های متنوع و درجه سختی برای آمادگی‌های بدنی متفاوت، چشم‌اندازهای زیبا و کمپ‌های خلوت و ساکت، این منطقه یکی از بکرترین نواحی تایلند است که معمولا نادیده گرفته می‌شود.

دسترسی به این منطقه از بانکوک بسیار راحت است. مثل هر منطقه دیگری در تایلند، این استان هم جاذبه‌های فرهنگی متنوعی دارد که معبدهای مختلف تزیین‌شده با آثار هنری، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های آن است.

پاتایا

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

با وجود اینکه پاتایا شاید مقصد خوشنامی در تایلند نباشد و بسیاری از گردشگران تمایلی برای آن نشان ندهند؛ ولی در پاتایا مجموعه‌ای از تفریحات جذاب و متنوع وجود دارد که باعث می‌شود ارزش سفر کردن داشته باشد. در پاتایا می‌توانید از تفریحات سالم و جذاب زیادی لذت ببرید که مهم‌ترین آن‌ها سواحل زیبا است. سواحل پاتایا جزو زیباترین سواحل تایلند هستند؛ ولی مطمئنا یکی دو روز گردش و تفریح در آفتاب و شن و ساحل، کافی است و احتمالا دوست دارید تفریحات دیگری را هم تجربه کنید.

در نزدیکی سواحل پاتایا چند جزیره کوچک و بزرگ وجود دارد که دارای سواحل بکرتر و موقعیت‌های جذابی برای غواصی هستند. پاتایا از نظر جاذبه‌های تفریحی و دیدنی‌ها هیچ کم و کسری ندارد. یکی از این جاذبه‌ها پناهگاه حقیقت است که تماما از چوب ساخته شده است. باغ‌های گیاه شناسی استوایی یکی دیگر از جاهای دیدنی پاتایا است که می‌توانید برای دیدن آن برنامه‌ریزی کنید. در این باغ‌ها می‌توانید باغچه‌های پر از گل و آب‌نماهای زیبا را ببینید.

از دیگر جاذبه‌های پاتایا می‌توان به موزه مینی سیام اشاره کرد. در موزه هنر در بهشت می‌توانید تفریح کنید و عکس‌های جذابی بگیرید. بازار شناور پاتایا یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که می‌توانید از آن لذت ببرید و در کنار گشت و گذار، از خرید سوغات و محصولات بومی لذت ببرید.

جزایر سیمیلان

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

این جزایر در نزدیکی سواحل استان فانگ نگا در آب‌های درخشان دریای آندامان قرار دارند. جزایر سیمیلان جزو بهترین مقصدها در کل تایلند برای غواصی اسکوبا هستند. شرایط مساعد آب همراه با حیات دریایی بی‌نظیر زیر آب‌ها باعث شده که اینجا بهترین مقصد برای عاشقان غواصی باشد. با وجود اینکه سفر کوتاه و یک روزه به این جزایر امکان‌پذیر است ولی معمولا عاشقان غواصی چندین روز در اینجا می‌مانند تا به خوبی از سفر خود لذت ببرند و از همه فرصت‌های خود برای تماشای دنیای زیر آب لذت ببرند.

یکی دیگر از تفریحات جذاب در اطراف این جزیره‌ها، ماهیگیری است. خود جزیره‌ها نیز به‌خاطر جنگل‌های انبوه و سرسبز، فرم‌های صخره‌ای جذاب و سواحل شنی با چشم‌اندازهای خیره‌کننده، بسیار دیدنی هستند و ارزش سفر کردن دارند.

به خاطر داشته باشید که این جزیره‌ها از اواسط ماه مه تا اواسط ماه اکتبر به روی بازدیدکنندگان بسته‌اند.

چیانگ رای

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

چیانگ رای معمولا زیر سایه همسایه خود یعنی چیانگ مای قرار می‌گیرد که مقصدی محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تر است. چیانگ رای در شمال تایلند قرار دارد و دارای مرز مشترک با کشورهای میانار و لائوس است. در نتیجه می توانید از مثلث طلایی دیدن کنید، جایی که این سه کشور به هم می‌رسند.

در این استان تفریحات جذابی وجود دارد؛ از جمله کوه‌پیمایی و پیاده‌گردی در طبیعت که با تجربه‌های خاص و بومی مثل آشنایی با قبایل محلی همراه است. آبشارها و چشمه‌های آب گرم از دیگر دیدنی‌های طبیعی این منطقه هستند که از دیدن آن‌ها لذت می‌برید. در این منطقه با عبور از یک پل معلق می‌توانید شجاعت خود را امتحان کنید و در عین حال از دیدن مناظر سرسبز جنگل‌های انبوه اطراف لذت ببرید.

چیانگ رای میزبان یکی از منحصربه‌فردترین معابد تایلند است؛ معبد سفید که به‌طور رسمی با نام وات رونگ خون شناخته می‌شود. علاوه بر این، از گشت و گذار در بین خانه‌های قدیمی و ساختمان‌های سنتی این منطقه لذت خواهید برد.

جزیره کو چانگ

بهترین مقصدهای تایلند را بشناسید

این جزیره نسبتا بزرگ در نزدیکی سواحل ترات قرار دارد. هر آنچه که از یک جزیره تایلندی انتظار دارید، در کو چانگ پیدا می‌شود. سواحل شنی، جنگل‌های سرسبز و انبوه، آبشارهای پله پله، حیات وحش بی‌نظیر، کوه‌های بلند و فعالیت‌های تفریحی متنوع برای لذت بردن از طبیعت.

از این جزیره می‌توانید با قایق به جزایر اطراف هم سفر کنید؛ مثلا جزیره کو کوت و کو ماک. این دو جزیره مقصدهای مشهوری برای ماساژ سنتی تایلندی هستند. اگر بعد از یک روز فعالیت تفریحی پرهیجان دوست دارید کمی خستگی در کنید، حتما ماساژ تایلندی را امتحان کنید.

کوه چانگ به‌عنوان یک جزیره، معدن غذای دریایی تازه و لذیذ است. در این جزیره می‌توانید انواع مختلفی از غذاها را نوش جان کنید که برای سلیقه‌ها و ذائقه‌های متفاوت سرو می‌شود. اقامتگاه‌های این جزیره هم بسیار متنوع است؛ از ریزورت‌های لوکس گرفته تا کلبه‌های ساحلی برای اقامت در کو چانگ وجود دارد. خوابگاه‌های مناسب کوله‌گردان هم در این جزیره آماده استقبال از مسافرانی است که بودجه محدودی دارند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه