ترسناک ترین ترن های هوایی دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
ترسناک ترین ترن های هوایی دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

ترن‌های هوایی جزو محبوب‌ترین تفریحات مردم هستند که در پارک‌های گوشه و کنار دنیا ساخته شده‌اند. این روزها به لطف فناوری و پیشرفت‌های مهندسی، ترن‌های هوایی ترسناک‌تر و هیجان‌انگیزتر شده‌اند.

پیشرفت‌های فناوری، طراحی و مهندسی در دهه‌های اخیر باعث شده که پارک‌ها و شهربازی‌ها امکانات و تفریحات جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتری داشته باشند. ترن‌های هوایی بلندتر، سریع‌تر و پر فراز و نشیب‌تر، با حلقه‌ها و سراشیبی‌های متنوع حاصل این پیشرفت‌ها است. این وسایل تفریحی جذاب، روز به روز پرهیجان‌تر و ترسناک‌تر می‌شوند.

بسیاری از افراد برای لذت بردن از ترن‌های هوایی خاص، کیلومترها سفر می‌کنند. چه چیزی باعث می‌شود که یک ترن هوایی ترسناک‌تر و هیجان‌انگیزتر شود؟

پاتریک لیندیچ یکی از طرفداران رولر کوسترها یا ترن‌های هوایی است. او کانال یوتیوب اختصاصی خود را از سال ۲۰۱۶ راه انداخته است که CoasterFanatics نام دارد.

او می‌گوید:

ارتفاع ترن هوایی و سراشیبی سقوط‌ها باعث جذابیت آن می‌شود. روی زمین ایستادن و نگاه کردن به این پستی‌ها و بلندی‌هایی که به ابرها می‌رسد، بسیار شگفت‌انگیز است. البته محیط اطراف ترن هوایی هم اهمیت زیادی دارد. از درختان بزرگ تا دریاچه‌ها و رودخانه‌ها اگر در اطراف ترن هوایی باشند بر جذابیت و میزان ترسناک بودن آن می‌افزایند.

در ادامه پنج ترن هوایی از گوشه و کنار دنیا را معرفی می‌کنیم که ترسناک و هیجان‌انگیز هستند. تعدادی از این ترن‌های هوایی کاملا جدید هستند؛ در حالی که بقیه از مدت‌ها قبل فعالیت می‌کنند.

ترن هوایی تاکابیشا (Takabisha)

ترسناک ترین ترن های هوایی دنیا

مهم‌ترین ویژگی‌های ترن هوایی تاکابیشا، یکی چشم‌انداز زیبا از کوه فیجی و دیگری پیچ‌های ۱۲۱ درجه است. این ترن هوایی در ژاپن قرار دارد و در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده است. ارتفاع آن در بالاترین نقطه ۴۳ متر است. بیشترین سرعت این ترن هوایی به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و طول کل مسیر ترن هوایی ۱۰۰۴ متر است.

یکی از ویژگی‌های جذاب این ترن هوایی این است که جذاب‌ترین سراشیبی آن در ابتدای مسیر نیست بلکه در اواسط مسیر قرار دارد. این سراشیبی مستقیم نیست و دارای زاویه ۱۲۱ درجه است.

لیندیچ درباره این ترن می‌گوید:

با اینکه سوار آن نشده‌ام ولی در فهرست علاقه‌مندی‌هایم قرار دارد. جذابیت سراشیبی‌های این ترن بسیار قابل توجه است. این ترن هوایی بدون شک بسیار خاص و فراموش‌نشدنی است.

در روزهای صاف و آفتابی، چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی از کوه فیجی از فراز این ترن هوایی قابل مشاهده است.

ترن هوایی میلنیوم فورس (Millennium Force)

ترسناک ترین ترن های هوایی دنیا

ترن هوایی میلنیوم فورس که از سال ۲۰۰۰ در اهایو آغاز به کار کرد، تقریبا بیست سال است که جزو محبوب‌ترین ترن‌های هوایی دنیا به شمار می‌آید. این ترن هوایی ۹۵ متر ارتفاع دارد؛ طول بلندترین سراشیبی آن به ۹۱ متر می‌رسد و یک زاویه ۸۰ درجه دارد. بیشترین سرعت آن ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت و کل مسیر این ترن هوایی ۲۰۱۰ متر است. علاوه بر سراشیبی‌های بلند، چشم‌انداز زیبایی که از یک دریاچه از بالای این ترن دیده می‌شود، بر جذابیت و هیجان آن می‌افزاید.

لیندیچ درباره این ترن هوایی می‌گوید:

میلنیوم در حال حاضر ترن هوایی فولادی محبوب من است و هیجانی فراموش‌نشدنی دارد. بسیاری از مردم می‌گویند که از آن بالا می‌توانند کانادا را در طرف دیگر دریاچه ببینند. وقتی ترن پایین می‌آید، این توهم در مسافران آن ایجاد می‌شود که انگار ترن در حال سقوط در دریاچه است. این سقوط بدون شک محبوب‌ترین سقوط در تمام ترن‌های هوایی محسوب می‌شود که تا به حال تجربه کرده‌ام.

 این سفر هیجان انگیز از سال دو هزار در فهرست برترین ترن‌های هوایی دنیا قرار دارد و بدون تردید، تجربه‌ای است که نباید آن را از دست بدهید.

ترن هوایی SheiKra

ترسناک ترین ترن های هوایی دنیا

ترن هوایی SheiKra یکی از به‌یادماندنی‌ترین و جذاب‌ترین ترن‌های هوایی دنیا است. این ترن هوایی در سال ۲۰۰۵ در فلوریدا افتتاح شد. بلندترین تقطه آن ۶۱ متر ارتفاع دارد؛ طول سراشیبی سقوط آن ۴۶ متر است و زاویه نود درجه دارد. بیشترین سرعت این ترن هوایی به ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. طول کل مسیر ترن ۹۷۲ متر است.

صندلی‌های این ترن حس رهایی دارند و بدون کف هستند، در نتیجه پاهای شما حین سوار شدن در این ترن هوایی، آویزان است.

وقتی در سربالایی بالا می‌رود، قطار به آرامی حرکت می‌کند و در ابتدای تپه سقوط، لحظاتی توقف دارد. در این فرصت، می‌توانید ببینید که ترن از کجا قرار است سقوط کند و اینجا همان جایی است که صدای جیغ و فریاد مسافران بلند می‌شود.

از بالای ترن، چشم‌اندازهای زیبایی از پارک، درختان و مسیرهای پایین ترن قابل مشاهده است. بعد از آزاد شدن ترمزها و رها شدن ترن، از بین درختان و در کنار مسیر عبور می‌کنید. در مجموع سوار شدن این ترن هوایی، یکی از جذاب‌ترین تفریحات در کل دنیا است.

ترن هوایی وایلد فایر (Wildfire)

ترسناک ترین ترن های هوایی دنیا

چشم‌های شما اشتباه نمی‌کند. وایلد فایر یک ترن هوایی چوبی است که چندین واژگونی هم دارد. این ترن هوایی در سوئد قرار دارد و در سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است. مرتفع‌ترین نقطه آن ۵۷ متر ارتفاع دارد. طول سراشیبی سقوط آن ۴۹ متر است و بیشترین سرعت ترن به ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

طول کل مسیر ترن هوایی ۱۲۶۵ متر است. وایلد فایر تنها ترن هوایی چوبی در این لیست پنج تایی محسوب می‌شود. در بالای این ترن هوایی، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی می‌بینید و قبل از سقوط به اندازه کافی فرصت دارید تا از دیدن این چشم‌اندازها لذت ببرید. لیندیچ می‌گوید که این ترن هوایی در صدر فهرست ترن‌‌های هوایی محبوبش قرار دارد.

لیندیچ ادامه می دهد:

من قبلا ترن‌های هوایی ساخته شده توسط شرکت سازنده این ترن را نیز امتحان کرده‌ام. همه آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز و جذاب هستند و چشم‌اندازهای زیبایی از مناطق جنگلی اطراف دارند. وایلدفایر هم بسیار سریع، جذاب و فراموش‌نشدنی است.

ترن هوایی یوکن استرایکر (Yukon Striker)

ترسناک ترین ترن های هوایی دنیا

یوکن استرایکر از همه ترن‌های هوایی این لیست جدیدتر است. این ترن هوایی در سال ۲۰۱۹ افتتاح شد. یوکت استرایکر در انتاریو قرار دارد و مرتفع‌ترین نقطه آن ۶۸ متر ارتفاع دارد. طول مسیر سقوط ترن ۷۵ متر است و یک زاویه نود درجه به سمت یک تونل زیرآبی دارد. بیشترین سرعت ترن به ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و کل مسیر ترن ۱۱۰۵ متر است. این ترن مستقیما وارد یک تونل زیر آب می‌شود که تماما با آب احاطه شده است. مهم‌ترین ویژگی دیگر این ترن هوایی که لیندیچ به آن اشاره می‌کند این است که یک ترن دیگر در پایین ترن دور تونل می‌گردد که کورتکس نام دارد.

این ترن هوایی چشم‌انداز بسیاری زیبایی از پارک دارد و یکی از جذاب‌ترین ترن‌های هوایی دنیا است که شما را به سقوطی هیجان‌انگیز و فرموش‌نشدنی دعوت می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه