چطور عکس های جذابی در سفر بیاندازیم؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
چطور عکس های جذابی در سفر بیاندازیم؟

عکاسی در سفر این روزها با وجود دوربین‌های گوشی‌های هوشمند بسیار راحت شده است. با این نکات، عکس‌هایی بهتر و زیباتر ثبت کنید.

سفر یکی از تجربه‌های بی‌نظیر زندگی است. ذهن ما را باز می‌کند و مقصدهای جدید، فرهنگ‌های جدید و تجربه‌های جدیدی برای ما به ارمغان می‌آورد. با یک دوربین خوب که این روزها در همه گوشی‌های هوشمند هم وجود دارد، عکاسی کردن از لحظات سفر، بسیار راحت تر از همیشه است. به راحتی می‌توانید لحظات جذاب و به‌یادماندنی سفر را برای آینده ثبت کنید. البته ما نمی‌خواهیم فقط یک عکس یادگاری انداخته باشیم بلکه دوست داریم تصاویری زیبا بگیریم که نظر هر بیننده‌ای را جلب کند.

فرقی نمی‌کند که هدف‌تان از عکاسی، به اشتراک گذاری عکس ها در شبکه‌ها اجتماعی باشد یا برای آرشیو شخصی خود عکس می‌اندازید. با کمک نکاتی که در ادامه عنوان می‌کنیم، می‌توانید عکس‌هایی بهتر و زیباتر ثبت کنید.

برای خرید اسمارت‌فون خوب، هزینه کنید

چطور عکس های جذابی در سفر بیاندازیم؟

وقتی صحبت از دوربین اسمارت فون باشد طبیعتا هر چقدر بیشتر هزینه کنید، دوربین بهتری خواهید داشت. وقتی دوربین باکیفیتی داشته باشید با خیال راحت می‌توانید بدون تنظیمات خاص و با تنظیمات توماتیک دوربین، تصاویر خوبی ثبت کنید.

نور پردازی، قاب‌بندی و تصاویر پانوراما

برای انداختن تصاویر زیبا، گاهی تفاوت‌های بسیار کوچک، اختلاف‌های زیادی در نتیجه نهایی ایجاد می‌کند. این چک‌لیست را برای انداختن بهترین عکس ممکن در ذهن داشته باشید:

  • سعی کنید هنگام غروب یا طلوع آفتاب عکاسی کنید وقتی که بخشی از آسمان با ابر پوشیده شده است تا سایه‌های بیش از اندازه در عکس، کاهش پیدا کند.
  • از اینکه بخشی از عکس در نور کامل و بخشی دیگر به خصوص افراد حاضر در عکس در سایه باشند، اجتناب کنید.
  • در طول روز وقتی می‌خواهید از سوژه‌ای عکاسی کنید، نور باید به آن بتابد نه از پشت آن. پس عینک آفتابی را فراموش نکنید.
  • تا جایی که ممکن است از فلاش دوربین استفاده نکنید. نور فلاش باعث می‌شود که عکس‌ها غیرطبیعی و مصنوعی به نظر برسند.
  • سعی کنید چهره افراد را در گوشه‌های عکس قرار ندهید چون احتمال اینکه صورت آنها در عکس کشیده به نظر برسد، زیاد است.
  • وقتی قرار است از افراد عکس بیاندازید، چند عکس بگیرید تا عکس ایده آل در بین آنها پیدا شود؛ عکسی که افراد حاضر لبخند به لب دارند و چشم‌شان بسته نشده است.
  • هنگام عکاسی با گوشی، روی صفحه، سوژه مورد نظر را انتخاب کنید تا فوکوس و نورپردازی دوربین متناسب با سوژه تنظیم شود.
  • تا جایی که ممکن است دوربین و گوشی را محکم بگیرید تا تکان نخورد و عکس‌‌هایتان تار نشود.
  • در اطراف عکس‌های خود به اندازه کافی حاشیه در نظر بگیرید تا برای کراپ کردن و انتشار در پلتفرم‌های مختلف، مناسب باشد.
  • از ویژگی تصاویر پانورامای دوربین استفاده کنید تا تصاویری زیبا از مناظر و چشم‌اندازهای شهری ثبت کنید.

سلفی و سه‌پایه

چطور عکس های جذابی در سفر بیاندازیم؟

عکس‌های سلفی این روزها به بخش جدانشدنی از مسافرات‌ها تبدیل شده‌اند. اسمارت‌فون‌های جدید دوربین جلو دارند که مخصوص ثبت سلفی است. البته دوربین پشت معمولا کیفیت بهتری دارد و اگر کیفیت برای شما مهم است، بهتر است که بیشتر از این دوربین استفاده کنید.

انواع سه پایه‌های کوچک و سفری وجود دارد که مخصوص مسافرت است، جای کمی می گیرد و سبک است و برای عکاسی در سفر می‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر آیفون و اپل واچ دارید، می‌توانید از صفحه اپل واچ به عنوان صفحه نمایش دوربین استفاده کنید تا مطمئن شوید همه چیز در کادر قرار دارد. همچنین اپل واچ می‌تواند مثل کنترل از راه دور برای دوربین گوشی عمل کند.

استفاده از اپلیکیشن ویرایش عکس

چطور عکس های جذابی در سفر بیاندازیم؟

همیشه استفاده از فیلترها بد نیست و حال و هوای دیگری به عکس‌ها می‌دهد ولی فیلترهای غیرطبیعی  و بیش از اندازه، عکس را خراب می‌کند. دبنال اپلیکیشن‌ها و فیلترهایی باشید که عکس را اصلاح می‌کنند. اپلیکیشن‌های بسیار زیادی برای ادیت عکس وجود دارد که با توجه به نیازهای خود می‌توانید بهترین مورد را انتخاب کنید.

یکی از اپلیکیشن‌های خوب برای ویرایش عکس، اپ VSCO است که هم برای اندروید و هم آی‌او‌اس ارائه شده است. این اپ ورژن رایگان دارد ولی یک ورژن با امکانات بیشتر هم دارد که سالی ۲۰ دلار است و ارزش هزینه کردن دارد. علاوه بر این، این اپ فقط برای ویرایش عکس نیست. عکاسان معمولا از تنظیمات دستی دوربین برای ثبت عکس استفاده می‌کنند. با کمک این تنظیمات می‌توانید سرعت شاتر، ایزو، فوکوس و... را خودتان تنظیم کنید.

امکانات متعددی برای تنظیم رنگ، تنظیم شارپنس، اکسپوژر و... دارد.

بک‌آپ گرفتن از عکس‌ها و نگهداری آنها

یکی از بهترین ویژگی‌های عصر اینترنت این است که با هزینه اندک می‌توانید فضای ذخیره سازی داشته باشید. اکنون می توانید بهترین خاطره‌های زندگی خود را برای همیشه در جایی ثبت و نگهداری کنید. یکی از این اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید برای ذخیره‌سازی عکس‌ها از آن استفاده کنید، اپلیکیشن Google Photos است که هم در گوشی‌های اندرویدی و هم در آیفون می‌توانید از آن استفاده کنید. با این اپلیکیشن، عکس‌های شما در فضای ابری حفظ و نگهداری می‌شوند و هر زمان که بخواهید به آنها دسترسی دارید.

دوربین‌های بدون آینه و دوربین‌های DSLR

چطور عکس های جذابی در سفر بیاندازیم؟

البته دوربین‌های گوشی‌ها این روزها به اندازه کافی کیفیت دارند که بتوانید عکس‌های سفرتان را با آنها ثبت کنید. ولی وجود انواع دوربین‌های بدون آینه به شما فرصت می‌دهد تا عکس‌های حرفه‌ای تری بگیرید. البته اگر حرفه‌ای باشید می‌توانید از دوربین‌های DSLR با انواع لنز استفاده کنید.

این دوربین‌ها با هم تفاوت‌های قابل توجهی دارند. دوربین‌های بی‌آینه از دوربین گوشی کیفیت بهتری دارند به خصوص در نور کم یا زمانی که می خواهید از حرکت سریع سوژه‌ها عکاسی کنید. از نظر تنظیمات اپرچر، ایزو و سرعت شاتر هم  امکانات خوبی دارند. دوربین‌های بدون آینه سونی جزو بهترین دوربین‌های بدون آینه در بازار هستند.

دوربین‌های DSLR فول فریم بهترین گزینه برای عکاسی حرفه‌ای هستند. البته فراموش نکنید که داشتن دوربین گران قیمت لزوما به ثبت عکس‌های زیبا و بی‌نقص از سفر منجر نمی‌شود. همیشه باید نکاتی که قبلا گفتیم در نظر بگیرید و باید عکاسی با دوربین خود را یاد بگیرید و به آن مسلط شوید. در نزدیکی خانه خود و در نورهای مختلف، عکاسی کنید تا قبل از سفر، به قواعد نورپردازی و ثبت تصویر زیبا مسلط شوید. هیچ چیزی بدتر از این نیست که در طول سفر ندانید هر دکمه دوربین چه کاری انجام می‌دهد و به همین دلیل فرصت‌های عالی برای عکاسی را از دست بدهید.

استفاده از کمک یک عکاس حرفه‌ای

چطور عکس های جذابی در سفر بیاندازیم؟

وقتی در سفرهای خانوادگی هستید، انداختن تصاویری که همه اعضای خانواده در آن باشند، سخت است. اگر دوست دارید عکس‌هایی داشته باشید که همگی در آن حضور دارید و عکس‌هایی زیبا و حرفه‌ای هستند، می‌توانید یک عکاس حرفه‌ای در مقصد خود استخدام کنید تا از شما و همراهان‌تان عکس‌های حرفه‌ای و جذاب بگیرد.

حتی می‌توانید عکاسی را از مبدا سفرتان همراه ببرید. در نتیجه یک همراه دارید که به عکاسی مسلط است و همیشه در همه لحظات سفر می تواند از شما عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرد.

مطالب مرتبط:

منبع thepointsguy

دیدگاه