چشم‌نوازترین ساختمان‌ها در بانکوک ؛ تایلند

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
چشم‌نوازترین ساختمان‌ها در بانکوک ؛ تایلند

بانکوک پایتخت کشور تایلند، بناهای مدرن و زیبایی دارد که طراحی آنها نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. در این مطلب با چند مورد از چشم‌نوازترین بناهای بانکوک آشنا می‌شوید.

شهر بانکوک در تایلند انگار طوری ساخته شده است که همه بازدیدکنندگان را شگفت‌زده کند. دکور شهری بانکوک بسیار جذاب و چشم‌نواز است. از آسمان‌خراش‌های بلند گرفته تا گالری‌های هنری جذاب و مراکز خرید بزرگ، بیشتر بناهایی که در بانکوک می‌بینید توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند.

بانکوک یک مقصد گردشگری عالی برای کسانی است که شهرهای مدرن را برای سفر ترجیح می‌دهند؛ شهرهای مدرنی که هنوز سنت‌های خود را حفظ کرده‌اند. برای اینکه سفر به بانکوک را تجربه کنید، با کمک کجارو بهترین تورهای ارزان تایلند را جست و جو کنید.

تور تایلند با جزئیات

در ادامه با چند مورد از چشم نوازترین و جذاب‌ترین بناهای شهر بانکوک آشنا می‌شوید که می‌توانید در سفر به تایلند، برای سر زدن به آنها برنامه‌ریزی کنید.

آسمان خراش ماهاناخن (MahaNakhon)

چشم نواز ترین ساختمان ها در بانکوک

این بنا را بیشتر با نام‌های پیکسل یا تتریس می‌شناسند. این برج از زمان افتتاحش در سال ۲۰۱۶، مورد توجه بازدیدکنندگان و عابران قرار دارد و توجه همه را جلب می‌کند. همانطور که از اسم‌های مستعار این بنا مشخص است، طراحی آن شامل پیکسل‌های سه بعدی مارپیچ است که دور برج می‌چرخد.

ارتفاع این برج ۳۱۴ متر است و بلندترین بنا در تایلند است که وسعتی در حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع از منطقه تجاری پایتخت را در بر گرفته است. نام ماهاناخن از نام رسمی بانکوک به معنای کلان‌شهر بزرگ انتخاب شده است. ساخت این بنا هزینه زیادی داشته است و ۶۵۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

مرکز فرهنگی و هنری بانکوک

چشم نواز ترین ساختمان ها در بانکوک

مرکز فرهنگی هنری بانکوک در واقع یک گالری بزرگ است ولی نمایشگاه‌های متعددی هم دارد و شامل تعدادی کافه، کتاب‌فروشی و سایر امکاناتی است که به بازدیدکنندگان کمک می کند تا خلاقیت خود را در آغوش بگیرند.

بنا، ظاهری دایره‌وار دارد و گالری‌ها در اطراف آتریوم مرکزی آن قرار گرفته‌اند. نور این مجموعه از نور طبیعی تامین می شود و فضایی روشن و زیبا دارد.

طراحی این بنا به نحوی است که هم از نور طبیعی و هم از نور مصنوعی برای روشن کردن فضا استفاده می کند. در نتیجه همه آثار در نور کافی و به بهترین شکل ممکن به نمایش درآمده‌اند.

مرکز خرید EmQuartier

چشم نواز ترین ساختمان ها در بانکوک

این مرکز خرید، یک مرکز خرید معمولی نیست. بانکوک را به مراکز تجاری لوکس و فوق‌العاده‌اش می‌شناسند ولی این مرکز خرید بدون تردید، سطح بالاتری از خرید لوکس را عرضه می‌کند. این فضای لوکس و فوق‌العاده توسط شرکت Leeser Architecture طراحی شده است و امکانات و ویژگی‌های بی‌نظیری دارد.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مرکز تجاری، آبشاری است که در مرکز این مجموعه قرار دارد. این آبشار ۴۰ متر ارتفاع دارد. دیگر ویژگی خاص و جذاب این مرکز تجاری، باغ استوایی آن است که درست در مجاورت آبشار قرار دارد. این باغ  شامل سه هزار مترمربع گیاهان استوایی، پوشش گیاهی سرسبز و حوض‌های دیدنی است.

ترمینال ۲۱

چشم نواز ترین ساختمان ها در بانکوک

این مجموعه نیمی هتل و نیمی مرکز خرید است. در مرکز شهر بانکوک قرار دارد. این مرکز خرید ۹ طبقه است و هر کدام به نحوی طراحی شده که یادآور یکی از شهرهای گوشه و کنار دنیا باشد؛ رم، توکیو، پاریس، سان فرانسیسکو و...

خریداران با گشت و گذار در این مرکز خرید و دور زدن در بین بوتیک‌ها و نمایندگی‌های برندهای مطرح، کتا‌ب‌فروشی‌ها و رستوران‌ها، به دور دنیا سفر می‌کنند. بزرگترین پله برقی تایلند در این مرکز خرید قرار دارد و ارتفاع آن به ۳۶ متر می‌رسد.

برج Sathorn Unique

چشم نواز ترین ساختمان ها در بانکوک

این برج را با نام برج روح هم می‌شناسند. یک بنای متروکه است که در ابتدا به عنوان یک مرکز مسکونی لوکس ساخته شده بود. ساخت این بنا در سال ۱۹۹۷ به خاطر بحران اقتصادی آسیا متوقف شد. این بنا هنوز متروکه مانده است ولی دکور شهری آن مدرن می‌شود.

این برج گرچه نوساز و چشمگیر نیست ولی نمای بیرونی آن دیدنی است. گردشگران کنجکاو از این ساختمان بازدید می کنند و خودشان را به بام می‌رسانند تا چشم‌انداز زیبایی از شهر را تماشا کنند.

برج دولتی Lebua

چشم نواز ترین ساختمان ها در بانکوک

این برج در منطقه تجاری مرکز شهر بانکوک قرار دارد. این برج را شاید در فیلم The Hangover Part II دیده باشید. بازیگران فیلم در رستوران بالای برج در صحنه‌ای بازی می کنند. این برج ۲۴۷ متر ارتفاع دارد و ۶۸ طبقه است. این بنا یکی از بلندترین بناهای تایلند است و به خاطر گنبد طلایی‌اش که سی متر ارتفاع دارد و روی بام قرار گرفته است، از فواصل دور، قابل مشاهده است. این مجموعه شامل فضای مسکونی، دفاتر کاری، دو هتل و... است.

سفارت مرکزی (Central Embassy)

چشم نواز ترین ساختمان ها در بانکوک

سفارت مرکزی یک مرکز خرید شش طبقه است که پر از فروشگاه‌های برندهای لوکس و رستوران‌های عالی است. سازه مدرن این مجموعه به نحوی طراحی شده که شیک و مدرن باشد. نمای بیرونی آن با طراحی خمیده، نام‌های برندهای معروفی که در این مرکز محصولات خود را عرضه می‌کنند، به نمایش می‌گذارد.

فضای داخلی این مجموعه، تماما سفید است. فضای آن به نحوی طراحی شده است که احساس لوکس بودن را منتقل می‌کند.

ساختمان فیل

این ساختمان یکی از خاص‌ترین طراحی‌های ممکن را دارد. همان طور که احتمالا از اسم این بنا حدس می‌زنید، این سازه طوری طراحی شده است که شبیه به فیل به نظر برسد. این ساختمان که ۱۰۲ متر ارتفاع دارد، در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است و به یکی از پربحث‌ترین ساختمان‌ها در بانکوک و در کل تایلند تبدیل شد.

این ساختمان شامل واحدهای مسکونی و دفاتر اداری است و حتی بازدیدکنندگان می‌توانند در این ساختمان از فروشگاه‌ها خرید کنند. فیل، حیوان ملی تایلند است. به همین دلیل ست که یک بنای برگ با ظاهر فیل در این کشور ساخته شده است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه