قوانین عجیب و غریب تایلند که همه مسافران باید بدانند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
قوانین عجیب و غریب تایلند که همه مسافران باید بدانند

گردشگرانی که به تایلند سفر می‌کنند باید تابع قوانین این کشور باشند و از حمل یا استعمال مواد مخدر، ریختن زباله، بی‌احترامی به خانواده‌ی سلطنتی و... بپرهیزند که نتیجه‌ای جز جریمه و مجازات‌ نخواهد داشت.

گاهی اوقات زیرپاگذاشتن قوانین، هیجان‌انگیز است، اما این موضوع در تایلند صدق نمی‌کند. کشور تایلند نیز مثل هر کشور دیگری قوانین مختص به خود را دارد که شاید برای گردشگران عجیب و غریب به ‌نظر برسد، اما اگر می‌خواهید سفری خاطره‌انگیز و بدون هرگونه مشکل را برای خود رقم بزنید، بهتر است این قوانین را رعایت کنید. در ادامه قصد داریم تعدادی از این قوانین را به شما معرفی کنیم تا با اطلاعات بیشتری به این کشور سفر کنید.

فراموش نکنید که کجارو علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری مقاصد خارجی و معرفی رستوران‌ها و راهنمای سفر، به معرفی برترین تورهای مسافرتی نیز پرداخته است. اگر تمایل دارید که سفری برنامه‌ریزی شده و راحت به تایلند یا هر مقصد دیگری داشته باشید، می‌توانید تور تایلند را در کجارو به‌سادگی جستجو کنید، از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه و در نهایت ارزان‌ترین تور را انتخاب کنید.

احترام به سلطنت

تایلند

مردم سراسر تایلند هر روز در ساعت ۸ صبح و ۶ عصر به‌ یک‌باره می‌ایستند، حتی در شهر شلوغی مثال بانکوک، همه‌ی مردم دست از کار می‌کشند تا به محترم‌ترین موضوع تایلند یعنی سلطنت، ادای احترام کنند. درست در همین زمان سرود ملی نواخته می‌شود و از همه‌ی مردم حتی گردشگران انتظار می‌رود که بایستند و احترام خود را به این کشور نشان دهند. این یکی از قوانینی است که مردم تایلند رعایت می‌کنند و از گردشگران نیز همین انتظار را دارند. هرگونه انتقاد یا شوخی درباره‌ی خانواده‌ی سلطنتی طبق قوانین سختگیرانه‌ی سلطنتی می‌تواند به زندانی فرد خاطی بینجامد.

نریختن زباله

تایلند

گردشگران هنگام سفر به تایلند باید مراقب باشند که زباله‌ی خود را در هر جایی نریزند، زیرا پلیس تایلند به‌شدت با این افراد برخورد می‌کند. مدیریت شهری بانکوک معمولاً این قانون را اجرا و افراد خاطی را جریمه می‌کند. البته در جریان باشید که افرادی سودجو به‌اسم بازرس مدیریت شهری بانکوک، سر گردشگران کلاه گذاشته‌ و از آن‌ها بابت ریختن زباله، درخواست ده‌ها هزار بات (واحد پول تایلند) کرده‌اند. در چنین شرایطی گردشگران باید کارت شناسایی شخص به‌ا‌صطلاح بازرس را ببینند.

داشتن پیراهن هنگام رانندگی

تایلند

کسانی‌که بدون پیراهن یا تی‌شرت اقدام به موتورسواری یا رانندگی خودرو می‌کنند، علاوه بر آفتاب سوختگی شدید، جریمه نیز می‌شوند. بااینکه مقدار جریمه زیاد نیست، اما سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند!

پوشیدن کلاه ایمنی

تایلند

یکی از روش‌های بسیار هیجان‌انگیز و راحت برای گشت‌و‌گذار در اطراف تایلند، به‌خصوص استان‌های شمالی و جنوبی، موتورسواری است. گردشگرانی که سوار موتور می‌شوند، باید کلاه ایمنی بر سر بگذارند و ازآنجایی که عدم‌رعایت آن شامل جریمه‌ می‌شود، پس علاوه بر ایمنی بیشتر، دلیل دیگری هم برای رعایت قانون خواهند داشت. مبلغ جریمه باتوجه به روز مورد نظر و محل آن متفاوت است.

همراه داشتن کارت شناسایی

تایلند

برای بسیاری از گردشگران ارائه‌ی کارت شناسایی فقط در موقعیت‌های معدودی لازم است. هرچند، داشتن کارت شناسایی در تمام مدت حضور در تایلند الزامی است و عدم‌رعایت آن خلاف قانون قلمداد می‌شود. به‌همین دلیل به گردشگران توصیه می‌شود تا از گذاشتن پاسپورت خود برای اجاره‌ی مواردی نظیر موتورسیکلت و جت اسکی بپرهیزند. با اینکه کمتر اتفاق می‌افتد که پلیس صرفاً برای دیدن کارت شناسایی شما را متوقف کند،‌ اما اطلاع از این قانون می‌تواند به نفع‌تان باشد.

عدم‌حمل مواد مخدر

تایلند

با اینکه عدم‌حمل مواد مخدر در تایلند، قانون تقریباً واضحی به‌حساب می‌آید، اما گردشگران وقتی از قانون سفت‌وسخت این کشور درباره‌ی مصرف تفریحی مواد مخدر مطلع می‌شوند، تعجب می‌کنند. یکی از مخدرترین مواد، یابا نام دارد که از مت‌آمفتامین و کافئین تشکیل شده و در جنوب‌شرق آسیا تولید می‌شود و در تایلند بسیار رایج است. گردشگران اغلب از ماهیت واقعی آن بی‌اطلاع هستند و دست فروشنده‌ها را رد نکرده و آن را مصرف می‌کنند. یابا به‌معنای داروی دیوانگی است و متعاقباً مصرف یا حمل آن نیز می‌تواند پیامدهای دیوانه‌کننده‌ای برای خاطی داشته باشد، به‌طوری‌که حمل مقدار زیادی از آن با مجازات مرگ همراه است.

در تایلند و به‌خصوص شهر بانکوک شب زنده‌داری امری کاملاً طبیعی است و در دورهمی‌ها از مواد مخدر استفاده می‌شود. گردشگران باید خیلی حواسشان را جمع کنند؛ زیرا تایلند مقررات بسیار شدیدی در رابطه با استعمال مواد مخدر دارد و متخلفان به‌شدت مجازات می‌شوند.

اگر به تایلند سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی تایلند را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه