بهترین رستوران های تفلیس که از چشم گردشگران پنهان مانده‌اند

مینا رهبری
مینا رهبری جمعه، ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
بهترین رستوران های تفلیس که از چشم گردشگران پنهان مانده‌اند

تفلیس فضایی سرزنده دارد؛ مردم عصرها را در کافه‌ها و رستوران‌ها کنار هم سپری می‌کنند. بعضی از رستوران‌های این شهر خدمات خوب و محیط دنج و زیبایی دارند، اما آن‌طور که باید، در میان گردشگران شناخته نشده‌اند.

در تفلیس، پایتخت گرجستان، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی فعالیت دارند که برخی از آن‌ها پنهان مانده‌اند. و اگر ندانید که کجا باید دنبال‌شان بگردید، احتمالا آن‌ها را پیدا نخواهید کرد. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که بتوانید چنین رستوران‌های خوبی را که از چشم گردشگران پنهان مانده است، پیدا کنید و در تور تفلیس به آن‌ها سر بزنید. 

اگر می‌خواهید تابستان امسال به این شهر سفر کنید، برای انتخاب تورهای متنوع گرجستان، می‌توانید به کمک کجارو قیمت تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

تور گرجستان زمینی و هوایی

رستوران گوملی (Ghumeli)

رستوران گوملی (Ghumeli) تفلیس

رستوران گوملی در آخرین طبقه هتل Iota قرار دارد و از اینجا می‌توان چشم‌انداز زیبایی از شهر را تماشا کرد. کلمه گوملی در زبان گرجی به معنی اجاق است؛ بنابراین تمرکز اصلی این رستوران بر غذاهایی است که روی اجاق طبخ می‌شود.

گوملی یک آشپزخانه هم دارد که باز است و مشتریان می‌توانند ببینند غذایشان چگونه آماده می‌شود. اینجا می‌توانید هم غذاهای محلی گرجی و هم غذاهای ملل را به همراه دسرهای بسیار خوشمزه نوش جان کنید. 

رستوران Bina N37

رستوران Bina N37 تفلیس

منبع عکس: وب‌سایت ravchamo

این رستوران در طبقه آخر یک آپارتمان مسکونی قرار دارد

یکی از رستوران‌های خوب تفلیس که زیاد شناخته نشده است، رستوران Bina N37 است. بینا در زبان گرجی به معنی آپارتمان است و کاملا فضای دنج آن را توصیف می‌کند. این رستوران در طبقه آخر یک آپارتمان مسکونی قرار دارد و دارای فضایی راحت و دنج است. غذاهای رستوران Bina N37 طعم غذای خانگی می‌دهد و این سبب تمایز این رستوران با سایر رستوران‌های تفلیس شده است. 

Sofia Melnikova's Fantastic Douqan

رستوران Sofia Melnikova

منبع عکس: وب‌سایت likealocalguide

فضای این رستوران پر از گیاهان، درختان و بوته‌ها است

رستوران Sofia Melnikova's Fantastic Douqan که با نام ملنیکوا (Melnikova) شناخته می‌شود، در یک باغ کوچک واقع شده و مکانی فوق‌العاده برای فرار از گرمای تابستان و بهار است. فضای این رستوران پر از گیاهان، درختان و بوته‌ها است. هر میز کاملا خصوصی است. با این حال اگر در پاییز یا زمستان به تفلیس سفر کردید، صندلی‌هایی در فضای سرپوشیده وجود دارد که می‌توانید آنجا بنشینید.

این رستوران غذاهای خوشمزه، لیمونادهای خانگی، سوپ و ساندویچ‌های اشتهابرانگیز سرو می‌کند. منوی رستوران ملنیکوا عمدتا شامل غذاهای محلی گرجستان می‌شود؛ اما غذاهای ملل را نیز می‌توانید اینجا نوش جان کنید.

رستوران Ezo

رستوران Ezo تفلیس

منبع عکس: وب‌سایت culinarybackstreets

Ezo در زبان گرجی به معنی حیاط یا باغ است. غذاهای خانگی، صندلی‌هایی در فضای باز، غذاهای خوشمزه و فضایی دنج، از رستوران Ezo مکانی محبوب بین مردم محلی و گردشگران ساخته است. در بهار و تابستان پیدا کردن صندلی خالی در این رستوران تقریبا غیرممکن است، چون همیشه پر است. با این حال Ezo یک فضای نیمه باز هم دارد که گزینه خوبی برای فرار از گرمای بعدازظهرهای تابستانی است. غذاهایی که این رستوران سرو می‌کند، غذاهای محلی است و ارزش چشیدن دارد. 

رستوران آکادمی لانژ (Academy Lounge Restaurant)

رستوران آکادمی لانژ (Academy Lounge Restaurant) تفلیس

منبع عکس: وب‌سایت toptbilisi

رستوران آکادمی لانژ در یکی از کوچه پس کوچه‌های خیابان روستاولی (Rustaveli Avenue) قرار دارد و جایی دنج برای سپری کردن لحظات پرآرامش است. منوی رستوران متنوع است و غذاهای بین‌المللی و انواع دسر سرو می‌کند. علاوه بر صندلی‌هایی که داخل فضای بسته قرار دارد، این رستوران دارای حیاط کوچکی هم هست که می‌توانید آنجا بنشینید و از خوردن غذاهای خوشمزه لذت ببرید. 

کافه لیترا (Cafe Littera)

کافه لیترا (Cafe Littera) تفلیس

منبع عکس: وب‌سایت calvertjournal

صاحب رستوران یک سرآشپز خانم گرجی به نام Tekuna Gachechiladze است

کافه لیترا در حیاط خانه نویسندگان قرار دارد، ساختمانی که در سال ۱۹۰۵ میلادی ساخته شده است. غذا خوردن در این کافه یکی از رویایی‌ترین تجربه‌هایی است که در سفر به تفلیس می‌توان کسب کرد. صاحب رستوران یک سرآشپز خانم گرجی به نام Tekuna Gachechiladze است و غذاهای منحصربه‌فردی سرو می‌کند.

غذاهای سنتی گرجی او چیزی نیست که بتوانید لنگه‌اش را در سایر رستوران‌های این شهر پیدا کنید. او دستورهای غذایی سنتی را با آخرین رسپی‌های آشپزی بین‌المللی ترکیب می‌کند و غذاهایی با طعم ناب به مشتریان عرضه می‌کند.

رستوران طبقه ۸ (Floor 8)

از اینجا دورنمای زیبای از تفلیس را می‌توان به تماشا نشست

رستوران طبقه ۸ در آخرین طبقه ساختمانی در نزدیکی میدان آزادی قرار دارد و بیشتر شبیه یک سالن است تا رستوران؛ از اینجا دورنمای زیبای از تفلیس را می‌توان به تماشا نشست. فضای بزرگ و زیبای این رستوران برای صرف یک شام خوشمزه عالی است. منوی رستوران طبقه ۸ ترکیبی از غذاهای ملل است و یکی از معدود رستوران‌هایی محسوب می‌شود که تا ساعت ۳ صبح باز است و به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند. 

اگر می‌خواهید در سفرتان به تفلیس، شکم‌گردی هم کنید و طعم غذاهای محلی و ملل را در رستوران‌های این شهر بچشید، می‌توانید فهرست کاملی از رستوران های تفلیس را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه