راهنمای گردش ۴۸ ساعته در سن پترزبورگ

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
راهنمای گردش ۴۸ ساعته در سن پترزبورگ

سن پترزبورگ، پایتخت سابق امپراطوری روسیه، به قدری جاذبه گردشگری دارد که حداقل باید یک هفته برای آن زمان اختصاص دهید. اما گاهی وقت تنگ است و مجبور می‌شوید در عرض ۴۸ ساعت از برجسته‌ترین جاهای دیدنی شهر دیدن کنید.

اگرچه در دو روز فقط می‌توانید بخش کوچکی از سن پترزبورگ را ببینید، اما ۴۸ ساعت زمان کافی برای بازدید از مهم‌ترین جاهای دیدنی این شهر شگفت‌انگیز است. در مرکز شهر سن پترزبورگ بناهای تاریخی فرهنگی متعددی وجود دارد و برای گردشگران امکانات متعددی در نظر گرفته شده است. اگر در تور سن پترزبورگ فرصت زیادی ندارید، ادامه مقاله را دنبال کنید تا بتوانید از ۴۸ ساعت، بیشترین بهره را ببرید. 

برای سفر به سن‌ پترزبورگ ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب انواع تور روسیه و تور سن پترزبورگ، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

تورهای متنوع روسیه

روز اول

در باغ‌های پترهوف پرسه بزنید

کاخ و مجموعه باغ های پترهوف سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت getyourguide

کاخ و مجموعه باغ‌های پترهوف یکی از برجسته‌ترین بناهای سن پترزبورگ است. این کاخ در اصل توسط تزار پیتر کبیر ساخته شده است؛ او می‌خواست کاخی در وسط مسیر پایگاه نیروی دریایی Kronstadt و پایتخت تازه‌تاسیس، یعنی سن پترزبورگ بسازد.

این باغ‌ها به خاطر فواره‌های شگفت‌انگیزشان شهرت دارند که با طرح‌های زیبا، پیچیده و خلاق، در سراسر باغ‌ها خودنمایی می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به مجموعه پترهوف بروید، اما در نظر داشته باشید که ممکن است مسیر خسته‌کننده باشد؛ حتی کسانی که زبان روسی بلد نیستند، ممکن است نتوانند به‌راحتی مسیر را پیدا کنند و گمراه شوند. بهترین راه برای رفتن به پترهوف، سوار شدن به قایق‌های باله‌دار است که در خیابان Place Embankment (که در امتداد رودخانه نوا قرار دارد) مسافران را سوار و پیاده می‌کند. این قایق‌ها در فواصل مناسب مسافر سوار می‌کنند و نیاز نیست زیاد منتظر بمانید؛ در عرض ۲۰ دقیقه هم شما را به باغ‌ها و کاخ پترهوف می‌رسانند. 

در تور بازدید از موزه آرمیتاژ شرکت کنید

موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت getyourguide

ساختمان این موزه در گذشته اقامتگاه زمستانی خاندان سلطنتی بود و امروزه به گالری هنری تبدیل شده که در آن بیش از ۳ میلیون اثر هنری به نمایش گذاشته شده است

بعدازظهر روز اول سفر به سن پترزبورگ را برای بازدید از موزه آرمیتاژ اختصاص دهید. ساختمان این موزه در گذشته اقامتگاه زمستانی خاندان سلطنتی بود و امروزه به گالری هنری تبدیل شده که در آن بیش از ۳ میلیون اثر هنری به نمایش گذاشته شده است. شاید بازدید از همه بخش‌های این موزه در زمان محدود غیرممکن باشد، اما می‌توانید از مهم‌ترین آن‌ها دیدن کنید و در اتاق‌ها و سالن‌های قدیمی پرسه بزنید.

در روزهای عادی موزه آرمیتاژ همواره شلوغ است و صبح‌ها قبل از باز شدن موزه، صف‌های طولانی مقابل آن بسته می‌شود. اگر بعدازظهر به تماشای آثار این موزه بروید، احتمالا کمتر در صف منتظر می‌مانید و در داخل موزه نیز فضای بیشتری در اختیار دارید و راحت‌تر می‌توانید به تماشای اشیای به نمایش گذاشته شده بپردازید.

اگر زمان کافی داشتید، می‌توانید به بازدید از ساختمان افسران عمومی بروید که در همسایگی موزه آرمیتاژ قرار دارد و در آن مجموعه‌ای از آثار هنری امپرسیونیست (برداشت‌گرا) به نمایش گذاشته شده است. 

به بازدید از کلیسای جامع سنت ایزاک بروید

کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت russiau

کلیسای جامع سنت ایزاک بنایی برجسته در شهر است و یکی از خیره‌کننده‌ترین کلیساهای جامع در جهان محسوب می‌شود

کلیسای جامع سنت ایزاک بنایی برجسته در شهر است و یکی از خیره‌کننده‌ترین کلیساهای جامع در جهان محسوب می‌شود. بازدید از این مکان را نباید به هیچ وجه از دست داد. برای اینکه بتوانید از کمترین زمان، بیشترین استفاده را کنید، ابتدا بهتر است فضای بزرگ داخلی بنا را ببینید و بعد، به بالای کلیسا بروید، جایی که مجسمه‌های حواریون در آن قرار دارند.

بازدید از این کلیسا بهترین راه برای تماشای سن پترزبورگ از بالا است؛ اینجا می‌توانید به هر طرف بروید و شهر را از جهات مختلف تماشا کنید. اگرچه هر روز ساعت ۵٫۵ بعدازظهر درهای کلیسا را می‌بندند، بازدید از ستون‌های بسیار بزرگ آن که هر یک حدود ۸۰ تن وزن دارد، تا آخر شب امکان‌پذیر است و می‌توانید بازدید از ستون‌های کلیسای جامع سنت ایزاک و اطراف آن را به شب موکول کنید.

زندگی شبانه را در خیابان Dumskaya تجربه کنید

 خیابان Dumskaya سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت goandpack

خیابان Dumskaya در طول روز بسیار آرام و ساکت است و شب‌ها به یکی از شلوغ‌ترین بخش‌های شهر تبدیل می‌شود. شب را می‌توانید در محیط سرزنده این خیابان سپری کنید. 

روز دوم

از قصر امپراتوری کاترین دیدن کنید

قصر امپراتوری کاترین سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت lidenz

با بازدید از این کاخ می‌توانید ببینید زندگی خاندان سلطنتی در قرن ۱۸ چگونه بوده است

قصر امپراتوری کاترین که نمای خارجی زیبا به رنگ آبی روشن دارد، گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند؛ این کاخ تاریخ غنی و اتاق‌هایی با دکور بسیار زیبا و مجلل دارد. با بازدید از این کاخ می‌توانید ببینید زندگی خاندان سلطنتی در قرن ۱۸ چگونه بوده است؛ حتی میزهای غذاخوری هم به زیبایی تمام چیده شده و می‌توانید کسانی که زمانی پشت این میزها می‌نشستند را تصور کنید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های کاخ کاترین، اتاق کهربا است که در جنگ جهانی دوم نابود شد و بعدها با دقت زیاد آن را مرمت کردند و در دکور آن از عکس‌ها و یادگاری‌های آن دوران استفاده کرده‌اند. 

برای رفتن به کاخ کاترین می‌توانید در ایستگاه راه‌آهن Vitebsky سوار قطار شوید و در ایستگاه Tsarskoe Selo پیاده شوید. به جای قطار می‌توان از تاکسی هم استفاده کرد که روش امنی برای تردد در شهر محسوب می‌شود. 

با پای پیاده به دیدن برجسته‌ترین نقاط شهر بروید

قلعه پیتر و پل سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت getyourguide

چه بخواهید به داخل جاذبه‌های خاص بروید و چه تمایل داشته باشید آن‌ها را از بیرون تماشا کنید، پیاده راه رفتن بهترین روش برای دیدن چنین مکان‌هایی است

چه بخواهید به داخل جاذبه‌های خاص بروید و چه تمایل داشته باشید آن‌ها را از بیرون تماشا کنید، پیاده راه رفتن بهترین روش برای دیدن چنین مکان‌هایی است. می‌خواهیم مسیر راحتی برای پیاده گشتن در سن پترزبورگ معرفی کنیم: از قلعه پیتر و پل، یکی از اولین ساختمان‌های شهر که می‌توانید در مورد تاریخ شهر و زمانی که پایتخت بود، پیاده‌روی خود را آغاز کنید از کلیسای جامع پیتر و پل (منزلگاه ابدی اعضای خاندان سلطنتی رومانوو) دیدن کنید.

بعد از آن، از پل Troitsky به سمت دیگر رود نوا بروید و در پارک «زمین مریخ» (Field of Mars) قدم بزنید، جایی که شعله‌های ابدی به احترام کسانی که در جنگ جان خود را از دست داده‌اند، روشن شده است. در سمت چپ‌تان قلعه سنت میشل را می‌بینید که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر محسوب می‌شود. راه خود را ادامه دهید و به سمت کلیسای ناجی در خون بروید که در محل قتل پادشاه الکساندر دوم ساخته شده است. 

برای خرید به خیابان نوسکی (Nevsky Avenue) بروید

خیابان نوسکی (Nevsky Avenue) سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت visit-petersburg

این خیابان در هر زمان از روز شلوغ است، پس بهتر است شما هم به جمعیت بپیوندید

اگر زمان اجازه داد، در خیابان نوسکی پرسه بزنید؛ تماشای ویترین مغازه‌ها می‌تواند برایتان جذاب باشد. این خیابان در هر زمان از روز شلوغ است، پس بهتر است شما هم به جمعیت بپیوندید و از تجربه خرید در خیابان نوسکی لذت ببرید.

اینجا مغازه‌ها و فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید کالای مورد نظر خود را در آن‌ها پیدا کنید، از لباس گرفته تا سوغاتی و آثار هنری. در مسیر ساختمان‌های تاریخی زیادی وجود دارد که می‌توانید از بیرون تماشا کنید؛ علاوه بر این در این گشت و گذار از روی رودخانه‌های Moika و Fontanka نیز عبور خواهید کرد. 

شام را در خیابان Rubinshteyna میل کنید

خیابان Rubinshteyna سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت theculturetrip

در این خیابان بیش از ۵۰ رستوران و بار وجود دارد که می‌توانید از بین‌شان انتخاب کنید

خیابان Rubinshteyna میزبان تعداد قابل ملاحظه‌ای مغازه است. در این خیابان بیش از ۵۰ رستوران و بار وجود دارد که می‌توانید از بین‌شان انتخاب کنید و از طعم غذاهای محلی و همچنین غذاهای ملل آن‌ها لذت ببرید. در خیابان Rubinshteyna قدم بزنید و از بیرون رستوران‌ها را تماشا کنید؛ در نهایت دنج‌ترین رستوران را برای صرف شام انتخاب کنید. اگر از رستورانی خوش‌تان نیامد، می‌توانید خارج شوید و به رستوران دیگری بروید؛ این کار در سن پترزبورگ رایج است و کسی از این کار شما تعجب نخواهد کرد.

اگر می‌خواهید روزی به این شهر سفر کنید و قبل از سفر تمامی جاذبه‌ها و مراکز خرید آن را بشناسید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید فهرست کاملی از مراکز خرید و جاهای دیدنی سن پترزبورگ را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه