بهترین جاها در آنکارا برای خوردن دسرهای لذیذ

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
بهترین جاها در آنکارا برای خوردن دسرهای لذیذ

ترکیه شیرینی‌ها و دسرهای متنوع و لذیذی دارد. یکی از بهترین کارهایی که در سفر به ترکیه و شهر آنکارا می‌توانید انجام دهید، امتحان کردن این شیرینی‌های متنوع است.

 ترکیه دسرهای لذیذ و بسیار متنوعی دارد. به همین دلیل در آنکارار کافه‌ها و رستوران های زیادی وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید این دسرهای لذیذ را نوش جان کنید. از باقلوا گرفته تا آب‌نبات ترکی، از دسرهای تهیه شده با شیر تا تعدادی از دسرهای بین‌المللی را می‌توانید در آنکارا امتحان کنید و از چشیدن طعم لذیذ و متفاوت آن‌ها لذت ببرید.

در ادامه بهترین جای آنکارا برای خوردن دسر را معرفی می‌کنیم. معمولا از قنادی‌ها می‌توانید شیرینی‌های لذیذ ترکی را بخرید. غیر از شیرینی‌های محلی، انواع شیرینی و دسر بین‌المللی هم در این قنادی‌ها عرضه می‌شود.

قنادی Liva Pastanesi

بهترین جا در آنکارا برای خوردن دسرهای لذیذ

یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین قنادی‌های آنکارا همین قنادی است. هر نوع دسر و شیرینی که فکر کنید از شکلات تا انواع کیک در این قنادی پیدا می‌شود. حتی دسرهای شیری و انواع بستنی هم در آن عرضه می‌شود. یکی از بهترین دسرهای این قنادی دسری به نام هزار ورق است. این دسر با لایه‌های نازک خمیر و خامه قنادی تهیه می‌شود و آن را با توت فرنگی پر می‌کنند.

Zeynel

انواع دسرهای ترکی لذیذ و متنوع را می‌توانید اینجا با بهترین طعم و کیفیت نوش جان کنید. اگز از اهالی آنکارا بپرسید که چه دسری را توصیه می‌کنند حتما نام tavukgogsu را خواهید شنید. این دسر نوعی پودینگ غلیظ است که با تکه‌هایی از سینه مرغ تهیه می‌شود.

قنادی Hatun Pastanesi

یکی از قدیمی‌ترین قنادی‌های آنکارا که هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهد همین قنادی است.

این قنادی طی این سال‌های فعالیت خود، زیاد تغییر نکرده است به‌خصوص شیرینی‌های لذیذ آن، هنوز همان طعم و کیفیت سابق را دارد. در تابستان اینجا بهترین مکان برای نوشیدن یک لیوان لیموناد خنک یا انواع بستنی‌های دست‌ساز و سنتی است.

قنادی Bonapple

اگر دوست دارید دسرهای بین‌المللی را نوش جان کنید، حتما این قنادی را انتخاب کنید. از بین بهترین دسرهای محبوب این قنادی می‌توان تیرامیسو، چیزکیک، پای خامه‌ای، کرامبل سیب، پودینگ مگنولیا و... را نام برد.

قنادی Divan Pastanesi

اینجا مشهورترین قنادی ترکیه است و ارزش آن را دارد که برای امتحان کردن لذیذترین دسرها و شیرینی‌های محلی و بین‌المللی به اینجا سر بزنید. اینجا بهترین قنادی برای سفارش کیک تولد است. اکلر شکلاتی یکی از لذیذترین شیرینی‌های این قنادی است که حتما باید امتحان کنید.

رستوران Urfali Hoca’nin Yeri

تخصص این رستوران در ارائه انواع کوفته است؛ ولی یک دسر لذیذ هم به نام کونفه دارد. این دسر را با نوعی خمیر مخصوص پنیری و شربت آماده می‌کنند. در سفر به آنکارا حتما به اینجا سر بزنید و این دسر لذیذ را نوش جان کنید.

فروشگاه Ali Uzun Sekercilik

بهترین جا در آنکارا برای خوردن دسرهای لذیذ

اگر دوست دارید انواع آب‌نبات‌های ترکی و راحت‌الحلقوم دسر مخصوص ترکیه را امتحان کنید به اینجا سر بزنید. یک نوع آب‌نبات به نام akide şekeri در این فروشگاه عرضه می‌شود که طعم‌های مختلفی دارد از جمله نعنا، توت فرنگی، فندق و دارچین.

با قلوای حاجی بابا (Hacibaba Baklava)

بهترین جا در آنکارا برای امتحان کردن باقلواهای لذیذ، باقلوای حاجی بابا است. این مجموعه از سال ۱۹۴۹ فعالیت می‌کند و بسیار باسابقه است. باقلوای سنتی اینجا با پسته پر می‌شود؛ اما گاهی آن را با گردو هم تهیه می‌کنند که بسیار لذیذ است.

Sanli Burma Tatlicisi

بهترین جا در آنکارا برای خوردن دسرهای لذیذ

همان طور که از اسم این قنادی می‌توانید حدس بزنید، اینجا بهترین مکان برای خوردن بورما کادایف است. کادایف نوعی دسر لذیذ است که با نوعی خمیر رشته‌ای تهیه می‌شود و آن را با پسته پر می‌کنند. این دسر را معمولا با یک تکه بستنی ترکی سرو می‌کنند.

رستوران Duveroglu

این رستوران را بیشتر از همه به خاطر کباب‌های عالی‌اش می‌شناسند؛ ولی نوعی باقلوای لذیذ هم دارد که در بین اهالی شهر بسیار محبوب است. اگر برای شام یا ناهار به این رستوران سر می‌زنید، حتما برای دسر هم جا بگذارید.

Baklavaci Karagoz

بهترین جا در آنکارا برای خوردن دسرهای لذیذ

اینجا سال‌ها است که باقلوای لذیذ و باکیفیت تولید می‌کند. ولی بیشتر از همه به دسر محبوبی به اسم sultu nuriye شهرت پیدا کرده است. این دسر نوعی از باقلوا است که به‌جای شربت با شیر تهیه می‌شود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که شیرینی زیاد باقلوا را دوست ندارید، حتما این دسر را امتحان کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه