در سن پترزبورگ از کجا سوغاتی بخریم؟

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
در سن پترزبورگ از کجا سوغاتی بخریم؟

در سن پترزبورگ روسیه فروشگاه‌ها و مراکز خرید متعددی برای عرضه سوغاتی وجود دارد؛ اما همه آن‌ها کیفیت و قیمت مد نظر شما را ندارند. در این شهر فرنگ، کجا می‌توان سوغاتی‌های خوب و متنوع با قیمت مناسب خرید؟

مسافرانی که به سن پترزبورگ سفر می‌کنند، گزینه‌های زیادی برای خرید سوغاتی پیش رو دارند؛ در حقیقت سوغاتی بخش جدایی‌ناپذیر سفر، به‌خصوص برای ما ایرانی‌ها است. مغازه‌های متعددی در این شهر وجود دارد که همه آن‌ها سوغاتی‌ها و کالاهای مشابهی را با قیت‌های متفاوتی عرضه می‌کنند، به همین دلیل طبیعی است که سوالاتی در این زمینه برای گردشگران به وجود بیاید. کسانی که تاکنون با تور روسیه به سن پترزبورگ سفر کرده‌اند، خوب می‌دانند که افراد سودجوی زیادی در کمین گردشگران هستند که جیب‌شان را خالی کنند. خوشبختانه مکان‌های قابل اعتمادی برای خرید سوغاتی وجود دارد که هم خود مردم محلی و هم گردشگران زیادی از آن‌ها خرید می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم این فروشگاه‌ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در سفر با خیال راحت کالاهای مورد نظر خود را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید.

برای سفر به سن‌ پترزبورگ ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب تور سن پترزبورگ، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید. 

تور ترکیبی روسیه

Dom Knigi

Dom Knigi سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت stpetersburg4you

کتاب می‌تواند ایده خوبی برای خرید سوغاتی باشد؛ بنابراین یک کتاب‌فروشی بزرگ می‌تواند مکان فوق‌العاده‌ای برای جستجوی این سوغاتی باشد. مجموعه گسترده‌ای کتاب به زبان‌های مختلف وجود دارد که هم می‌تواند راهنمایی برای گردشگران باشد و هم کتابی آموزنده برای دوستان و اعضای خانواده. Dom Knigi که به معنی «خانه کتاب‌ها» است، علاوه بر این، سوغاتی‌های رایجی مثل کارت پستال، مگنت، تی‌شرت و اقلام دیگری را که ضروری به نظر می‌رسند، دارد. اگرچه شاید قیمت‌های این کتاب‌فروشی کمی بالا باشد، اما سرسام‌آور نیست. 

موزه شکلات (Museum of Chocolate)

موزه شکلات (Museum of Chocolate) سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت inyourpocket

موزه شکلات برخلاف اسمش، شباهت زیادی به یک موزه ندارد

موزه شکلات برخلاف اسمش، شباهت زیادی به یک موزه ندارد. در این موزه قطعا اشیایی برای تماشای بازدیدکنندگان وجود دارد، اما هر چیزی که در این موزه برای نمایش گذاشته شده، فروشی است و همگی از شکلات تهیه شده است. از فضای تجاری این موزه دلسرد نشوید.

سوغاتی‌های خوراکی بسیار دلچسب هستند و در این مغازه انتخاب‌های متنوعی پیش روی شما است، از شکلات‌های تخته‌ای گرفته تا مجسمه‌های شکلاتی؛ که شاید حمل کردن آن‌ها تا خانه کار سختی باشد (اما تماشای آن‌ها بسیار لذت‌بخش است). 

بازارهای خیابانی 

بازارهای خیابانی سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت saturdaymorningmarket

شما می‌توانید چند بازار خیابانی پرطرفدار را در مقابل کلیسای ناجی در خون و ساختمان افسران عمومی پیدا کنید

بازارهای خیابانی زیادی در طول تابستان در خیابان‌های سن پترزبورگ برپا می‌شود که می‌توانید انواع مختلفی از سوغاتی‌های این شهر را در آن‌ها پیدا کنید. خرده فروش‌ها به‌طور استراتژیک در مقابل مکان‌های توریستی محبوب و شلوغ بساط می‌کنند. شما می‌توانید چند بازار خیابانی پرطرفدار را در مقابل کلیسای ناجی در خون و ساختمان افسران عمومی پیدا کنید. اینجا می‌توانید به انتخاب فروشندگان، سوغاتی‌های معمول سن پترزبورگ را خریداری کنید. از آنجایی که خرده فروش‌ها رییس خود هستند، امکان این وجود دارد که تا جایی که می‌توانید، چانه بزنید؛ چون قیمت‌ها معمولا بالا است و تا چانه نزنید، نمی‌توانید کالاها را به قیمت واقعی‌شان بخرید. 

البته این هشدار ما را جدی بگیرید: جیب‌برها عاشق چنین بازارهایی هستند، درست مثل سایر مکان‌های توریستی. پس حتما مراقب پول و اشیای باارزش خود باشید، به‌خصوص وقتی می‌خواهید پول را از جیب یا کیف‌تان بیرون بیاورید. 

کارخانه ظروف چینی امپریال (Imperial Porcelain Factory)

کارخانه ظروف چینی امپریال سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت fromrussia

این کارخانه تولید ظروف چینی قدمتی برابر عمر این شهر دارد

اگر می‌خوهید سوغاتی و هدیه نفیس‌تری بدهید که بومی سن پترزبورگ باشد، باید حتما سری به کارخانه ظروف چینی امپریال بزنید. این کارخانه تولید ظروف چینی قدمتی برابر عمر این شهر دارد؛ از زمانی که سن پترزبورگ تاسیس شد، این کارخانه نیز فعالیت خود را آغاز کرده است. در آن دوران ظروف چینی کشور چین طرفداران زیادی داشت. دادگاه روسیه به دانشمندان ماموریت داد که فرمول «طلای سفید» را کشف کنند؛ در نهایت دانشمندان روسی موفق شدند ظروف چینی را خودشان بسازند.

قبلا فقط این ظروف برای اعضای خاندان سلطنتی ساخته می‌شد، اما دوره و زمانه عوض شده و امروزه هر کسی می‌تواند چنین ظروف زیبایی را در خانه داشته باشد. فروشگاه‌های اطراف شهر انواع ظروف چینی با طرح‌های مختلف را به مشتریان ارائه می‌کنند و می‌توانید به‌صورت آنلاین، کاتالوگ‌های آن‌ها را مشاهده کنید. 

بازارچه گستینی دور (Gostiny Dvor)

Gostiny Dvor سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت afar

بازارچه گستینی دور زمانی اصلی‌ترین مرکز خرید شهر بود

بازارچه گستینی دور زمانی اصلی‌ترین مرکز خرید شهر بود. اینجا از مجموعه‌ای از مغازه‌های کوچک تشکیل شده است. در حال حاضر بیشتر فضای این مرکز خرید را برندهای کمتر شناخته‌شده پر کرده است که معمولا قیمت‌های گرانی هم دارند. اما هنوز هم فروشگاه‌هایی وجود دارد که به فروش سوغاتی اختصاص دارند. شاید تنوع کالاهای موجود در این فروشگاه‌ها به اندازه مغازه‌هایی نباشد که در سطح شهر موقع قدم زدن می‌بینید، اما خرید از آن‌ها که شما را به حال و هوای قرن نوزدهم می‌برد، ارزشش را دارد. 

فروشگاه بزرگ الیسیو (Eliseyev Emporium)

فروشگاه بزرگ الیسیو (Eliseyev Emporium) سن پترزبورگ

منبع عکس: وب‌سایت lilyoverseas

فروشگاه بزرگ الیسیو را با سوپرمارکت اشتباه نگیرید

فروشگاه بزرگ الیسیو که به‌تازگی به جمع مراکز فروش سوغاتی در سن پترزبورگ پیوسته است، بازسازی شده و به شکوه سابقش برگشته؛ اینجا می‌توانید انواع خوراکی را تهیه کنید. فروشگاه بزرگ الیسیو را با سوپرمارکت اشتباه نگیرید؛ اینجا کلکسیونی از بهترین محصولات روسی را می‌توان خریداری کرد. چشمان‌تان از دیدن زیبایی دکوراسیون داخلی این فروشگاه برق خواهد زد. علاوه بر این، گزینه‌های زیاد و متنوعی برای انتخاب دارید: شکلات، انواع پنیر و دسر.

شاید بتوانید کالاهایی که در این مغازه وجود دارد را جای دیگری به قیمت ارزان‌تر بخرید، اما احتمالا کیفیت پایین‌تری خواهد داشت و تجربه خرید در چنین مکان شگفت‌انگیزی را از دست خواهید داد. 

دفاتر پست

اگر می‌خواهید فقط چند سوغاتی کوچک بخرید، مثل مگنت و کارت پستال، با یک تیر دو نشان بزنید و به بازدید از نزدیک‌ترین اداره پست بروید. در این دفاتر همیشه مجموعه‌ای سوغاتی‌های کوچک در دسترس است و می‌توانید آن‌ها را بخرید و به آدرسی که می‌خواهید، پست کنید. اینجا انتظار تنوع زیادی نداشته باشید، اما ساده‌ترین سوغاتی‌های موجود در سن پترزبورگ را می‌توانید در دفاتر پست پیدا کنید، جایی به دور از ازدحام جمعیت گردشگران و همچنین هزینه‌های گزاف.

اگر می‌خواهید روزی به این شهر سفر کنید و قبل از سفر تمامی جاذبه‌ها و مراکز خرید آن را بشناسید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید فهرست کاملی از مراکز خرید و جاهای دیدنی سن پترزبورگ را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه