جذاب ترین جزیره های قلعه ای در اروپا را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
جذاب ترین جزیره های قلعه ای در اروپا را بشناسید

قلعه‌هایی که در یک جزیره ساخته شده‌اند، امروزه محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری هستند؛ انگار از دل قصه‌های قدیمی بیرون آمده‌اند.

قلعه‌هایی که در زمان‌های قدیم به عنوان سپر دفاعی شهر ساخته می‌شدند، امروزه انگار ساخته شده‌اند تا یک مقصد گردشگری باشند. هر کدام از آن‌ها مثل یک موزه روباز است که داستان‌هایی از گذشته را روایت می‌کند.

ایتالیا و فرانسه، جزیره‌های قلعه‌ای بیشتری دارند؛ ولی سایر جزیره‌ها نیز بدون شک شگفتی شما را بر می‌انگیزند. حتما این مقصدهای دیدنی و جذاب را در برنامه سفر خود به اروپا بگنجانید.

در ادامه با ۸ مورد از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جزیره‌های قلعه‌ای در اروپا آشنا می‌شوید.

مون سن میشل (Le Mont Saint-Michel)

جذاب ترین جزیره های قلعه ای در اروپا

این جزیره، زیبا، فوق‌العاده و بی‌نظیر است و البته یک جاذبه توریستی مهم. این جزیره در منطقه نرماندی در شمال فرانسه قرار دارد. بیشتر از همه به خاطر صومعه نمادینش مشهور است که بر فراز این جزیره صخره‌ای قرار گرفته است. این جزیره از جنگ صدساله و جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده است.

از سال ۲۰۱۴، این جزیره از طریق یک پل مدرن به زمین اصلی متصل شده است؛ ولی در زمان مد وقتی سطح آب به بالاترین مقدار خود برسد، این مسیر ارتباطی زیر آب می‌رود.

جزیره St. Michael’s Mount

جذاب ترین جزیره های قلعه ای در اروپا

این جزیره در کورنوال انگلستان قرار دارد. امروزه این جزیره از طریق یک گذرگاه به سرزمین اصلی متصل شده است. جذاب‌ترین نکته در مورد این جزیره زیبا و این جواهر کورنیش، علاوه بر موقعیت و منظره جذاب، قلعه‌ای دیدنی است که از اواسط قرن هفدهم در اختیار خاندان St. Aubyn بود.

جزیره سن نیکولا (San Nicola)

جذاب ترین جزیره های قلعه ای در اروپا

منطقه فوجیا ایتالیا را بیشتر از همه به خاطر ترولی‌هایش می‌شناسند؛ خانه‌هایی با معماری خاص که دیوارهای سفید و بام‌های مخروطی دارد. این ویژگی‌ها از ویژگی‌های خاص معماری آلبروبلو است. جاذبه مهم دیگری هم در این منطقه وجود دارد که در دریای آدریاتیک قرار گرفته است؛ مجمع‌الجزایر ترمیتی که با آب‌های لاجوردی دریا احاطه شده‌اند.

سن نیکولای صخره‌ای، میزبان یک صومعه دارای استحکامات قرن یازدهمی و دیر سانتا ماریا است. دهکده بالای تپه نیز میزبان برج شوالیه و کلیسای سانتا ماریا است.

جزیره مونمواسیا (Monemvasia)

جذاب ترین جزیره های قلعه ای در اروپا

این جزیره قلعه‌ای بیزانسی در جنوب آتن قرار دارد. فقط یک ورودی برای این قلعه قرون وسطایی وجود دارد. این جزیره با یک گذرگاه کوتاه به سرزمین اصلی متصل شده است. البته تا قبل از سال ۱۹۷۱، این جزیره ارتباطی با سرزمین اصلی نداشت. با وجود اینکه شواهدی از اقامت انسان در جزیره از دوره مینوسی‌ها وجود دارد؛ ولی ساخت قلعه از سال ۵۸۳ میلادی شروع شده است.

شهر پایینی که با دیوارهای شیب‌دار احاطه شده است، مجموعه‌ای از خانه‌های قدیمی، خیابان‌های باریک سنگ فرش شده و شاپل‌های کوچک است. امروزه مغازه‌های دیدنی و کافه‌های جذاب هم به آن اضافه شده است.  

این قسمت با یک مسیر به شهر بالایی منتهی می‌شود که بقایای قلعه، کلیسایی به نام ایاصوفیه و چشم‌اندازهای زیبایی از دریا دارد.

قلعه Castello Aragonese

جذاب ترین جزیره های قلعه ای در اروپا

جزیره Ischia یکی از جزایر واقع در خلیج ناپل است. این جزیره میزبان قلعه‌ جزیره‌ای آتش‌فشانی Castello Aragonese است. این قلعه از طریق یک مسیر پیاده‌روی باریک به یک جزیره بزرگ‌تر متصل می‌شود.

این صخره، غیر از جایی که با استحکامات پوشیده شده، زیر پوشش گیاهی سرسبزی قرار گرفته است.

قلعه اصلی توسط Hiero I of Syracuse در سال ۴۷۴۷ میلادی ساخته شد؛ ولی بیشتر استحکامات آن مربوط به دهه ۱۴۰۰ است.

قلعه قدیمی کورفو (Old Fortress, Corfu)

جذاب ترین جزیره های قلعه ای در اروپا

کورفو جزیره‌ای یونانی است ولی برای مدت ۴ قرن تا سال ۱۷۹۷ توسط ونیز اداره می‌شد. این مکان از نظر استراتژیک برای امپراتوری عثمانی جالب توجه بود؛ به همین دلیل استحکاماتی برای دفاع از آن ساخته شد. این قلعه بسیار زیبا و در عین حال از نظر جو و فضا، غیرمعمول است. این قلعه سه بار در برابر حمله عثمانی‌ها با موفقیت مقاومت کرده است.

قلعه شیون (Chillon Castle)

جذاب ترین جزیره های قلعه ای در اروپا

این قلعه احتمالا یکی از نمادین‌ترین و جذاب‌ترین قلعه‌های سوئیس است. قلعه شیون بر فراز جزیره‌ای کوچک در نزدیکی سواحل شرقی دریاچه ژنو در سوئیس قرار دارد. قدمت این قلعه ساحلی به سال ۱۰۰۵ برمی‌گردد؛ البته این مکان از زمان عصر برنز، محل سکونت بوده است. در هر گوشه قلعه، برج‌هایی گرد قرار دارد و اطراف آن با خندق‌هایی احاطه شده است.

لرد بایرون در سال ۱۸۱۶ از این قلعه دیدن کرد. این بازدید الهام‌بخش وی برای سرودن شعر زندانی شیون بود.

قلعه شتو دیف (Château d’If)

جذاب ترین جزیره های قلعه ای در اروپا

این قلعه در جنوب فرانسه در خلیج مارسی قرار دارد. شام دیف از نظر ادبی و از نظر تاریخی حائز اهمیت است. الکساندر دوما نویسنده فرانسوی قرن نوزدهم، این قلعه را به عنوان پس‌زمینه رمان کنت مونت کریستو انتخاب کرده است.

این قلعه بیشتر به عنوان زندان مشهور است؛ ولی نباید آن را ورژن فرانسوی آلکاتراز حساب کرد. سفر با قایق به این جزیره ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

مطالب مرتبط:

منبع thepointsguy

دیدگاه