فضای سبز عظیمی پیرامون برج ایفل ساخته می‌شود

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان یکشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
فضای سبز عظیمی پیرامون برج ایفل ساخته می‌شود

تا سال ۲۰۲۴، فضای اطراف یکی از مشهورترین جاهای دیدنی دنیا یعنی برج ایفل در پاریس، ظاهری کاملا متفاوت خواهد داشت.

شهرداری پاریس به‌تازگی از برنامه‌اش برای بازطراحی مسیری پیاده-دوست پرده برداشته است که با اجرای آن، بزرگ‌ترین باغ شهر پاریس ایجاد می‌شود. در حال حاضر، ناحیه اطراف برج ایفل با وجود ترافیک خیابان‌ها به‌شدت شلوغ است و این طرح، حل همین مشکل را هدف قرار داده است. Gustafson, Porter and Bowman، گروه معماران منظره ساکن پاریس، برنده‌ی رقابتی شدند که بر اساس آن، هدایت و رهبری پروژه‌ی بازطراحی اطراف برج ایفل را بر‌عهده خواهند گرفت. این پروژه به‌شکل چشمگیری، محیط پیرامون برج مشهور فرانسوی را تغییر خواهد داد.

هر سال ۳۰ میلیون نفر از برج ایفل که به‌تازگی ۳۰امین سالگردش را جشن گرفت، بازدید می‌کنند که از این تعداد، حدود ۷ میلیون نفر به بازدید از طبقات بالای برج می‌روند. بر اساس این طرح جدید، ورود ماشین‌هایی به‌غیر از وسایل حمل و نقل عمومی به پل سن (Seine) و جنا (Pont d’Iéna) ممنوع خواهد شد. مسیر ویژه‌ای برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ساخته می‌شود؛ المان‌های دیگری شامل بوستان پیاده‌راه و دو میدان جدید به نام‌های Place de Varsovie و Place Branl در این فضا پیش‌بینی شده است.

فضای سبزی به طول ۱.۶ کیلومتر دورتادور این سازه آهنی ساخته خواهد شد که برج ایفل را در مرکز مسیری قرار خواهد داد که کاخ تروکادرو، کاخ شایو، پل جنا، کاخ شان دو مارس و Ecole Militaire را به هم متصل می‌کند. تمام هزینه‌ی ۷۲ میلیون یورویی این پروژه از طریق فروش بلیط‌های برج تامین می‌شود.

فواره و درختان بیشتری به این ناحیه اضافه خواهد شد تا باعث خنک شدن و ایجاد فضاهای سایه‌دار در اطراف برج ایفل شود. همچنین دکه‌های فروش بلیط، کیوسک و غرفه‌های امانت به‌همراه امکانات بیشتری برای بازدیدکنندگان ساخته خواهد شد. بسیاری از این امکانات تا حد امکان داخل زمین تعبیه خواهد شد و اطراف آن با چمن‌های بلند احاطه می‌شود تا مشخص نباشند و ظاهر و زیبایی فضای جدید حفظ شود.

کاترین گوستافسون (Kathryn Gustafson)، معمار اصلی پروژه می‌گوید:

این رقابت واقعا برای من مهم بود؛ چراکه در پاریس، در L’École Nationale Supérieure de Paysage تحصیل کرده بودم. هرروز که در راه مدرسه از کنار برج ایفل عبور می‌کردم،‌ در مناظر تاریخی کاخ ورسای غرق می‌شدم. برج ایفل به من یادآوری می‌کند که چیز بهتری برای نسل‌های آینده به‌جای بگذاریم. پروپوزالی که ما ارائه دادیم، اتحاد تاریخ با پیشرفت در آینده است.

اگر قصد سفر به پاریس را دارید، ??? ????? را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی پاریس را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری به پاریس داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه